• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aleja Havla: czytelnicy zgłaszają kolejne usterki

Maciej Naskręt
13 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Skrzyżowanie al. Havla i ul. Świętokrzyskiej na południu Gdańska. Skrzyżowanie al. Havla i ul. Świętokrzyskiej na południu Gdańska.

Al. Havla zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku wciąż jest niedoskonała. O tym przekonują nas czytelnicy, którzy na co dzień poruszają się nią, tak piechotą jak i samochodem czy komunikacją miejską.



Czy urzędnicy kiedykolwiek dokonali usprawnienia na twoją prośbę?

W zeszłym tygodniu, w artykule o kłopotach na otwartej pod koniec 2011 r. al. Havla, poprosiliśmy czytelników o uwagi w sprawie utrudnień, jakie napotykają podczas poruszania się nową aleją. Oto część z nich.

Zamknięte i nieodśnieżane chodniki.

- Czy może ktoś mi wyjaśnić zagadkę chodników na al. Havla? Na niektórych odcinkach ruch dla pieszych jest teoretycznie zabroniony. Ustawione są znaki B-41 lub tabliczki "teren budowy". Dodatkowo w poprzek chodników ustawione są "barierki". Te same chodniki są odśnieżane i sypane piaskiem, a ustawione w poprzek barierki utrudniają przecież przejazd pługopiaskarkom - opowiada Krzysztof Bojanowski - czytelnik

Sygnalizacja uprzykrza życie pieszym.

- Światła dla pieszych na początku al. Havla, tuż przy ul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańska, funkcjonują fatalnie. Po zmianie na czerwone światło dla kierowców, pieszym nie zapala się zielone. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że jak spóźnię się z włączeniem przycisku o dosłownie cztery sekundy, to na zielone światło muszę czekać cały program sygnalizacji. Wszyscy piesi klną na sygnalizację i chodzą permanentnie na czerwonym świetle. Należy to bezzwłocznie naprawić - twierdzi czytelniczka z nickiem Atina.

Potrzebny lewoskręt w Trasę W-Z zobacz na mapie Gdańska.

- Ferie się skończyły i już widać duże korki w godzinach porannego szczytu. Sposób na ich rozładowanie jest relatywnie prosty - wystarczy wydłużyć lewoskręt w Trasę W-Z, kosztem wyspy centralnej, tak jak jest po przeciwnej stronie skrzyżowania - twierdzi nasz czytelnik pod pseudonimem - Baronie Niasty.

Bez przystanku przy ul. Wilanowskiej.

- Kiedy zostanie uruchomiony przystanek przy ul. Wilanowskiej w kierunku ul. Nieborowskiej? Remont całej infrastruktury drogowej zakończył się prawie dwa miesiące temu, a przystanku jak nie ma tak nie ma, kostka jest już wyłożona tylko wystarczy przestawić znak. Czyżby ktoś zapomniał o tym fakcie? - zastanawia się Jarosław Żakowski.

Wąskie pasy ruchu i zła geometria.

- Jeżdżę autobusem komunikacji miejskiej i zauważyłem, że linia ciągła narysowana na jezdni do skrętu w prawo z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla zobacz na mapie Gdańska jest przystosowana tylko dla samochodów osobowych bo niestety autobus i samochód osobowy nie mieszczą się razem przed zakrętem. Szczególnie dotyczy to prawego pasa - opowiada czytelnik Sebober.

- W efekcie autobus jadący prawym pasem przy skręcie musi lekko wypuścić przód, a to grozi kolizją z autem na lewym pasie, który też wiedzie do skrętu w prawo. Rozwiązaniem jest poszerzenie prawoskrętu - dodaje.

Urzędnicy obiecali nam, że ustosunkują się do pomysłów naszych czytelników. W ciągu kilku dni dowiemy się, które z nich można wprowadzić w życie.

Jak nasi czytelnicy oceniają al. Havla?
- dobrze - 27 proc.
- dostatecznie - 26 proc.
- miernie - 17 proc.
- niedostatecznie 16 proc.
- bardzo dobrze - 14 proc.
W ankiecie wzięło udział 890 osób.

Miejsca

Opinie (121) 6 zablokowanych

  • Jak zwykle cały ZDiZ jest do wywalenia na zbity pysk. (1)

    Znowu ludzie urzędasom mają mówić i pokazywać co jest źle? To jakaś parodia, ktoś z tych fachowców za dychę w ogóle oglądał szczegóły tej drogi? Ciągle tak jest, że problemy są zgłaszane przez ludzi, tak samo jak pomysły na rozwiązanie. To jest paranoja, która powtarza się przy każdej, najdrobniejszej inwestycji. ZDiZ nie ma zielonego pojęcia co się dzieje w mieście.

    • 2 0

    • Ale o co ci chodzi ? Na całym świecie tak jest.

      Nie sposób wszystkiego przewidzieć na sucho, trzeba sprawdzić w rzeczywistości jak działa.

      • 0 0

  • Pieniądze w błoto jak zwykle. (1)

    Było dobrze kiedyś.

    • 25 57

    • ciekawe kiedy ?

      myślisz pewnie o XVI wieku :)))

      • 0 0

  • CZY TO NIE JEST DZIWNE? (4)

    Dlaczego w Gdańsku nic nie rusza do przodu a wszystkie inwestycje to porażki?

    Budowa pętli tramwajowej na Chełmie - wiatrołapy nie chronią przed wiatrem ani opadami a pętla była zbędna już podczas budowy bo trasę mogły obsługiwać tramwaje dwukierunkowe.

    Budowa stadionu na 40 000 ludzi bez wzmocnienia drużyny na którą aktualnie przychodzi około 12 000 kibiców i to pod warunkiem że są derby. Stadion stale będzie wymagał dopłaty podatników.

    Budowa oraz remont ulicy Nowej łódzkiej. Wszyscy kierowcy korzystają nadal z sąsiedniej Wilanowskiej i osiedlowych Nieborowskiej oraz Wawelskiej (1000 pojazdów na godzinę) bo tzw Havla ma tyle sygnalizacji świetlnych ze nie opłaca się na nią wjeżdżać a sąsiednia Witosa na odcinku od tesco do wilanowskiej posiada 6 sygnalizacji świetlnych! Pokonanie kilkuset metrów które normalnie z prędkością 50km/h zajmowało minutę obecnie zajmuje do 15minut a gdy ruszy tramwaj :-( stąd wszyscy jadą Cieszyńskiego Madalińskiego i Nieborowską Wawelską.

    Budowa ECS symbolu solidarności której idee zbankrutowały w starciu z "układem" czy jak kto woli familią urzędniczą obecnego prezydenta Gdańska a na którą trzeba będzie łożyć miliony bo z założenia taka instytucja jest bankrutem jako gniazdko dla kilku kolesi co najśmiesniejsze wcale nie z solidarności a tych milionów brakuje np na utrzymanie szkół czy choćby infrastruktury w pobliżu szkół aby dzieci nie gineły na przejsciach dla pieszych pod szkołą

    Plany rozbudowy wysypiska śmieci oraz budowy spalarni odpadów w dzielnicy mieszkaniowej Gdańska to jest cała filozofia urzędniczej familii. Należy zauważyć że Gdańsk Południe to najliczniejsza dzielnica Gdańska która celowo została ostatnio rozbita na kilka mniejszych aby w jedności nie było siły. Mało jest to dzielnica zamieszkiwana tylko i wyłacznie przez ludzi młodych aktywnych zawodowo którzy płacą największe podatki w przeciwieństwie do mieszkańców np starego miasta czy Oliwy jakze ekskluzywnych dzielnic w mniemaniu prezydenta ale zamieszkałych głównie przez zalegających na 100 000 000zł lokatorów komunalnych.

    itp itd

    • 17 4

    • ancy = tzw. Bezstronny z Gdyni (1)

      Układ treści ten sam, stylistyka ta sama, ortografia ta sama, interpunkcja ta sama, frazeologia ta sama, argumentacja ta sama, ...

      • 1 1

      • ta bezstronny z Gdyni mieszkaniec gdańska :-)

        idę o zakład że to jakiś pracownik ZDIZ czy UM którego przerażaja wałki

        • 0 0

    • tak to bezstronny

      z mojego miasta --- aby opluć aby coś napisać typowy neet ...

      • 0 0

    • watar

      Zgadzam się w 100% , tylko kto to czyta ? Te bufony , z naczelnym ...

      • 4 3

  • skrzyżowanie Warszawska Łódzka

    Postuluję zmienic pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu Łódzkiej z Warszawską. Jadąc ul. Łódzką od strony Al. Havla, dalej w kierunku Jabłoniowej, nagminnie stoi się w korku koło stawku, razem z autobusami. Warszawska powinna by podporządkowana na odcinku od strony Lidla a łódzka musi być glówną!

    • 0 0

  • Nie mogę się doczekać otwarcia linii tramwajowej - bardzo mi to udogodni połączenie z Centrum i Wrzeszczem :) (4)

    • 28 2

    • A ja czekam... (1)

      ...na linie Aleja Havla - Stogi, Przeróbka. Do Wrzeszcza jest wystarczająco dużo tramwajów.

      • 4 2

      • Czekaj dalej

        • 0 1

    • Taa tramwaj stanie 10 razy na światłach zanim dojedzie na chełmu

      także jak pojedziesz 20 minut z Orunii na Chełm to ci sie odechce bo pieszo skrótami szybciej dojdziesz :-(

      Najbardziej dziwi że nowa trasa jest bardzo kolizyjna zarówno dla pieszych kierowców jak i motorniczych. Tak jakby ktoś sie uwziął aby wszystkim zaszkodzić albo... nigdy nie projektował wcześniej.
      Podsumowując piesi kierowcy i tramwaje będą dłuuuugo stały na światłach których jest chyba 2 sztuki na każde 200m.

      • 2 1

    • A ja nie czekam

      bo to oznacza powrót p******ego ustawienia świateł, robiącego korek z niczego...

      • 4 5

  • beznadzieja ten projekt to amatorszczyzna (2)

    Po pierwsze wydłużyć lewo skręt w trasę W-Z ,po drugie srodkowy pas powinien dawać możliwość skrętu w prawo w trasę W-Z w stronę gdańska ,po trzecie jeden jedyny skręt w lewo z ulicy Cieszyńskiego jest zapchany to jakiś debil wymyślił ludzie lamią przepisy po to aby normalnie wyjechać z osiedla lub wjechać ,nie wspomnę o tym aby dojechać do Lidla czy Netto z Chełmu to trzeba nadrobić z dwa kilometry i robić rundki po trasie W-Z nie wspominając o powrocie na Chełm średnio inteligentny szympans lepiej rozplanował by te skrzyżowania

    • 9 3

    • dokładnie

      kiedys do obwodnicy mogłem dojechać Witosa i potem Warszawską omijając skrzyżowanie AK z Łostowicką - teraz muszę się pchać w największy korek.
      Tak samo skopane jest skrzyżowanie Chałubińskiego z Sikorskiego. Gdyby ludzie nie jeździli na czerwonym to spod basenu nie dałoby się wyjechać

      • 0 0

    • Po co ci Netto czy Lidl, mało masz sklepów na Chełmie? Zresztą można się po mniejsze zakupy wybrać piechotą, zdrowiej i taniej.

      • 1 2

  • Al. Waszka H.

    A czy przypadkiem we w głowach się wam nie poprzewracało?! Czy nie dość, że jest równo (w miarę) i możecie sie przemieszczać? To jeszcze może ciepła osobno a zimna osobno albo kafelki czy inne d*perelki??? Demokracja Wam zaszkodziłą cy cuś? Chyba "cycuś"!

    • 0 2

  • Inżynierski majstersztyk! (2)

    • 1 2

    • tego nie projektował inżynier tylko (1)

      kolega z PeŁo zdolny krawiec fryzjer czy też inny misio

      • 1 1

      • na szcześcienie nie z pisiooooo....

        • 0 0

  • zabawna ankieta

    Proponuję jeszcze jedną:

    "Czy urzędnicy kiedykolwiek dokonali jakiegokolwiek usprawnienia?"

    • 3 0

  • : ) (1)

    A ta Havla to gdzie?Obok ronda jot pe dwa???

    • 4 51

    • Aleja waclawa hawla znajduje się pomiędzy węzłami wioletty willas i łitnej hiuston. Atmosfera tam pogrzebowa.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane