- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (129 opinii)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (227 opinii)
- 3 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (64 opinie)
- 4 Coraz więcej domów pływających na wodzie (66 opinii)
- 5 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (52 opinie)
- 6 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (33 opinie)
Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety
Coraz trudniej kupić bilet na komunikację publiczną w tradycyjny sposób, ale i z aplikacjami są problemy. Nasi czytelnicy zwracają uwagę, że na granicach Gdyni aplikacja moBilet szwankuje. Biletu teoretycznie nie da się kupić, a potem okazuje się, że konto zostało wielokrotnie obciążone.
- Za pierwszym razem pojawił się komunikat, że zakup jest niemożliwy i mam spróbować później. Spróbowałem więc następny raz i kolejny. I nic, więc zrezygnowałem i kupiłem bilet u kierowcy - opowiada pan Andrzej.
O sprawie zapomniał, aż do chwili, gdy problem pojawił się po raz kolejny. Wtedy zajrzał na swoje konto w aplikacji.
- Zobaczyłem, że mimo faktu, że bilet rzekomo nie był zakupiony, z konta zniknęły pieniądze za każdą operację, teoretycznie nieudaną. Zadzwoniłem więc na infolinię i poprosiłem o zwrot, a tu kolejna niespodzianka: to ja muszę pisać podanie i wyjaśniać ich błędy, a oni mi może łaskawie zwrócą - opowiada pan Andrzej.
Aplikacja biletowa nie działa na granicach miasta?
Kolejny przypadek miał miejsce w ostatni piątek, 3 czerwca 2022 roku, na Chwarznie. Pan Piotr miał identyczną sytuację na ul. Fregatowej. Także jemu aplikacja wyświetliła komunikat o problemach technicznych, jednak od razu zorientował się, że pieniądze zostały pobrane.
- Założyłem więc, że bilet mam, skoro został opłacony. Kontroli nie było, więc nie dowiedziałem się, czy mam rację. Miałem takie sytuacje nie raz, zawsze na Chwarznie. W centrum czy na Witominie nigdy mi się to nie przytrafiło, dlatego zakładam, że to problem peryferyjnych dzielnic - mówi pan Piotr.
Zapytaliśmy przedstawicieli aplikacji moBilet, jak duża jest skala problemów technicznych firmy, kiedy zostaną rozwiązane i dlaczego to klienci muszą prosić o zwrot pobranych pieniędzy, a nie dzieje się to automatycznie lub choćby po telefonicznym zgłoszeniu.
moBilet: problem powinien skończyć się do końca czerwca
Przedstawiciele firmy przekonują, że niedogodność dotyczy tylko części użytkowników. Problemem jest komunikacja pomiędzy aplikacja mobilną a serwerem sprzedaży. Występuje nie tylko w Trójmieście.
- Planujemy całkowicie wyeliminować zgłaszane sytuację do końca czerwca, natomiast zakładamy drobny margines, ze względu na etapowość wprowadzanych zmian - mówi Paulina Mostowska, specjalista ds. marketingu i administracji.
Opinie (133) 5 zablokowanych
-
2022-06-08 07:21
Opinia wyróżniona
Wyrzuciłem wszystkie apki (20)
Naprawdę w sklepach żaden pożytek w komunikacji różnie bywa ta cała technika zaczyna wkurzać w kasach samoobsługowych nie jest szybciej bo ciągle jakieś plansze o pomocy się pojawiają , wpłatomaty w urzędach nie zawsze wydają znaczki jednym słowem zatrudniajmy ludzi tak jak to było kiedyś a będzie dobrze
- 150 31
-
2022-06-08 20:53
Razy 10
- 0 0
-
2022-06-08 20:33
To zależy od tego, jak zainwestował sklep
Jest duża różnica z kasami samoobsługowymi między Żabką, Biedronką a np. Carrefourem. W Carrefourze już dawno było sprawdzone rozwiązanie, a jak kasy pojawiły się w Biedronkach, to któryś z geniuszy nie zrobił wagi w formie kosza, więc gdy tylko produkty oparły się o ściankę konsoli, to miały mniejszą wagę i wyskakiwał błąd, do którego musiał
Jest duża różnica z kasami samoobsługowymi między Żabką, Biedronką a np. Carrefourem. W Carrefourze już dawno było sprawdzone rozwiązanie, a jak kasy pojawiły się w Biedronkach, to któryś z geniuszy nie zrobił wagi w formie kosza, więc gdy tylko produkty oparły się o ściankę konsoli, to miały mniejszą wagę i wyskakiwał błąd, do którego musiał podbiegać kasjer.
Co do kas, to u człowieka też zdarzają się błędy - złe kasowanie, albo wydawanie reszty. Nie ma rozwiązań idealnych, ale dzięki samoobsługowym kasom sklep jest w stanie obsłużyć więcej klientów na raz.- 1 0
-
2022-06-08 16:29
jakdojade
Rządzi
- 0 1
-
2022-06-08 10:48
jeszcze z komputera i Internetu przestań korzystać
- 3 9
-
2022-06-08 10:25
Jak się nie potrafi korzystać z technologii, to nie dziw się że ludzie mają z tym problemy.
- 3 17
-
2022-06-08 10:13
a ja zainstalowałem wszystkie apki (4)
życie stało się prostsze, większość rzeczy mogę załatwić kilkoma muśnięciami palca. Nie tracę czasu na to co jestem w stanie szybko załatwić z telefonu. Jeśli ktoś jest bezrobotny to nie zrozumie co to znaczy oszczędność czasu.
- 11 28
-
2022-06-08 12:11
Bo życie produktu jest zawsze łatwiejsze w dzisiejszej ekonomii.
Tylko nie łudź się, że masz to za darmo.
- 8 0
-
2022-06-08 10:40
(2)
I na co zużywasz te zaoszczędzone sekundy?, na zarabianie większej ilości pieniędzy, których nie masz czasu wydać?
- 19 5
-
2022-06-08 16:41
Na siedzenie przed net fliksem i obżeranie się czipsami
i tak oto rosną brzuchate kaleki
- 5 1
-
2022-06-08 10:52
na życie
- 4 13
-
2022-06-08 08:59
A potem jak chcesz odebrać polecony, musisz stać godzinę w sznurku takich kołków... (8)
Ech, jeszcze lektorów wszędzie postawmy, bo nie każdy musi umieć czytać...
- 16 33
-
2022-06-08 15:37
ty jestes jednym z tych kołków
i koło ciebie napewno nie chciałabym ani stac ani siedziec
- 2 2
-
2022-06-08 09:20
A co ci wadzi, jak ktoś stoi? (6)
- 19 6
-
2022-06-08 12:19
Otóż to
Przynajmniej pogadać w kolejce na life można a nie tylko nos w smartfonie
- 13 0
-
2022-06-08 11:12
Wadzi mi, jak przez niego też muszę stać. (4)
Czemu ja mam płacić za to, że ktoś jest upośledzony technologicznie?
- 8 24
-
2022-06-08 18:32
A czemu ja mam udostępniać jakimś aplikacjom informacje na swój temat? Za chwilę będzie jak w Chinach - bez apki nic nie zrobisz, a państwo będzie wiedzieć o Tobie wszystko. Już zaczyna się zbieranie danych do celów politycznych... Poczekajcie jeszcze kilka lat.
- 9 1
-
2022-06-08 11:17
(2)
Upośledzone technologicznie to są te apki właśnie. Pełne błędów i niedoróbek :)
- 32 3
-
2022-06-08 12:09
proponuje spróbować innej aplikacji (1)
osobiście używam Skycash i od roku żadnych problemów, zarówno komunikacja miejska, SKM, parkingi płatne; mobilet kiedyś używałem i to jest totalna padaka
- 3 14
-
2022-06-08 13:02
Ta, jasne.
Zainstalowałem SkyCash i już przy pierwszym podejściu jadąc tramwajem z Wrzeszcza na Orunię przez 40 minut aplikacja nie sprzedała mi biletu. Próbowałem całą drogę - "brak połączenia z serwerem". Całą współczesną infrastrukturę wirtualną można potrzaskać o kant pupy. Pierdyliard aplikacji do wszystkiego, a działają jak chcą - czasem tak, czasem
Zainstalowałem SkyCash i już przy pierwszym podejściu jadąc tramwajem z Wrzeszcza na Orunię przez 40 minut aplikacja nie sprzedała mi biletu. Próbowałem całą drogę - "brak połączenia z serwerem". Całą współczesną infrastrukturę wirtualną można potrzaskać o kant pupy. Pierdyliard aplikacji do wszystkiego, a działają jak chcą - czasem tak, czasem nie. Z reguły, gdy są potrzebne, to nie działają. Przeniesienie życia do sieci w całości od strony dokumentowej pewnego dnia skończy się tragicznie. Jakiś Ziutek podpadnie Gutkowki, ten wynajmie zerowacza sieciowego i gościowi wymażą życie kasując wszystkie dane, konta, dokumenty itp.
- 20 3
-
2022-06-08 08:20
Ale bez apki nie jesteś trendi.
- 17 27
-
2022-06-08 07:30
Opinia wyróżniona
Mam tą samą aplikację (6)
I w ostatnią niedzielę chciałem kupić bilet na przejazd, ceny biletów niezaktualizowane do nowych obowiązujących (to że są teraz za drogie to inna sprawa) sprawdzałem czy aplikacja nie wymaga aktualizacji ale wszystko było z nią ok. Wiec kupiłem ten po 3,60 i pojechałem.. jakie miałem inne wyjście? Nie jechać? Bez sensu.
- 75 2
-
2022-06-08 07:58
Jest wiele aplikacji, za dużo (4)
Więc zyskami trzeba się dzielić. Stąd 6 bardzo niskiej jakości produktów. Aplikacje są niestabilne, nieprzejrzyste i brakuje podstawowych funkcjonalności. Gdyby pieniądze przeznaczyć na jeden produkt, można by zrobić porządną aplikację.
- 10 3
-
2022-06-08 08:48
tak jest (3)
to spisek, mgła i słychać strzały.
nie czekaj, tylko załóż firmę, napisz appkę, sprzedaj ją organizatorom transportu i przy okazji w umowie dolacz zapis o braku konkurencji. koniecznie!
ps. jesli przyjdzie w koncu ta "fala", to na pewno bedzie jedna platforma kontroli wydatkow na przejazdy plus obecne jako alternatywne do placenia- 4 16
-
2022-06-08 16:14
czerwony komłokos w akcji
- 3 1
-
2022-06-08 12:49
Jak masz takie genialne pomysły
To zrób konkurencję dla Facebooka czy Skype. Tworzenie aplikacji od podstaw to przeszłość. Kupuje się platformę i dopasowuje się do lokalnych warunków. No ale wtedy wielu straciłoby fajną pracę.
- 4 1
-
2022-06-08 10:13
A ja ci gwarantuję, że nawet jak założysz firmę,
...napiszesz program na rewelacyjną apkę to i tak jej nie wdrożysz. Wiesz dlaczego? Bo w strategicznie dochodowych biznesach krąg wtajemniczonych jest hermetyczny i niereformowalny. To co napisałeś dowodzi tylko, że teoretyzujesz a o realiach prowadzenia biznesu nie masz pojęcia.
- 20 3
-
2022-06-08 07:46
Skycash jest jeszcze gorszy
- 10 2
-
2022-06-08 07:13
Opinia wyróżniona
(10)
Czy nie można zainstalować automatów w pojazdach?! - nie trzeba tych biletów nawet drukować - mogą być na karcie płatniczej.
To byłby koszt, ale jednorazowy - kierowcy/motorniczy na pewno byli by wdzięczni- 130 4
-
2022-06-08 12:43
Dokładnie automaty na płatności zbliżeniowe
Jak w innych cywilizowanych miastach.
- 4 0
-
2022-06-08 10:42
To już lepiej po prostu wprowadzić karty prepaid i czytnik w autobusie - jak np. Oyster w Londynie
Ładujesz raz na jakiś czas i masz spokój.
- 8 0
-
2022-06-08 07:33
to zasponsoruj (7)
ja nie mam zamiaru płacić jeszcze więcej za bilety
- 3 30
-
2022-06-08 16:52
To na Hugo jakieś durne elektryki kupują ?
- 1 0
-
2022-06-08 11:18
A ja na Arkę Gdynia.
- 0 0
-
2022-06-08 09:30
(3)
Przecież miasto stać na rydwany i inne bzdety, a nie stać na zainstalowanie automatów? :)
- 23 5
-
2022-06-08 10:15
dzięki temu, że jest nowoczesne to stać je na rydwany (1)
- 4 3
-
2022-06-08 10:58
z kredytu
- 2 1
-
2022-06-08 09:52
te bzdety dają komuś zarobić
są rodzinne potrzeby. Hołota do roboty i nie marudzić.
- 7 3
-
2022-06-08 08:53
Dokładnie.
Pomysły mają świetne tylko nie zdają sobie sprawy jaki to wydatek i kto za to zapłaci.
- 5 16
Wszystkie opinie
-
2022-09-07 08:18
3 razy pobrało kase a biletu brak w histori
Już drugi raz mi się zdarzyło kupic 3 bilety, gdzie nawet nie ma ich w historii A kasa z konta zeszła dramat i co mam teraz się prosic o zwrot ???ciekawe kto za mnie karę zaplaci Bo 4 raz nie będę doładowywać konta i próbować
- 0 0
-
2022-06-11 20:08
Alternatywa
Dlatego ja płacą za bilety przez mpay. Nie ma koniecznosci podpinania karty, jest z ato elektroniczny portfel, który można zasilić blikiem.
- 0 0
-
2022-06-08 07:20
dla tego korzystam (3)
z aplikacji pobierającej opłatę na żywo z podpiętej karty a nie z jakiegoś przedpłaconego konta, zbyt rzadko korzystam z komunkcji miejskiej żeby topić gdzieś pieniądze
- 4 11
-
2022-06-08 07:31
(1)
Swietna sprawa! Z predplaconego konta pobierze tylko tyle ile przedplacisz, a z podpietej karty moze wyczyscic cale konto bankowe, coz za wygoda!
- 20 1
-
2022-06-09 16:33
To sobie zrób przedpłacona karte. Co za problem?
- 0 0
-
2022-06-08 07:32
Po co wogule mieć beznadziejnie apki, same problemy w tanich oprogramowaniach ale zawsze można udawać " ja mam apke" w moim stupid fonie, wydałem 2 pensje na niego, kim ja nie jestem
- 2 6
-
2022-06-08 21:35
mpay takich jajec nie robi ;)
- 0 0
-
2022-06-08 07:21
Opinia wyróżniona
Wyrzuciłem wszystkie apki (20)
Naprawdę w sklepach żaden pożytek w komunikacji różnie bywa ta cała technika zaczyna wkurzać w kasach samoobsługowych nie jest szybciej bo ciągle jakieś plansze o pomocy się pojawiają , wpłatomaty w urzędach nie zawsze wydają znaczki jednym słowem zatrudniajmy ludzi tak jak to było kiedyś a będzie dobrze
- 150 31
-
2022-06-08 20:53
Razy 10
- 0 0
-
2022-06-08 20:33
To zależy od tego, jak zainwestował sklep
Jest duża różnica z kasami samoobsługowymi między Żabką, Biedronką a np. Carrefourem. W Carrefourze już dawno było sprawdzone rozwiązanie, a jak kasy pojawiły się w Biedronkach, to któryś z geniuszy nie zrobił wagi w formie kosza, więc gdy tylko produkty oparły się o ściankę konsoli, to miały mniejszą wagę i wyskakiwał błąd, do którego musiał podbiegać kasjer.
Co do kas, to u człowieka też zdarzają się błędy - złe kasowanie, albo wydawanie reszty. Nie ma rozwiązań idealnych, ale dzięki samoobsługowym kasom sklep jest w stanie obsłużyć więcej klientów na raz.- 1 0
-
2022-06-08 08:59
A potem jak chcesz odebrać polecony, musisz stać godzinę w sznurku takich kołków... (8)
Ech, jeszcze lektorów wszędzie postawmy, bo nie każdy musi umieć czytać...
- 16 33
-
2022-06-08 09:20
A co ci wadzi, jak ktoś stoi? (6)
- 19 6
-
2022-06-08 11:12
Wadzi mi, jak przez niego też muszę stać. (4)
Czemu ja mam płacić za to, że ktoś jest upośledzony technologicznie?
- 8 24
-
2022-06-08 18:32
A czemu ja mam udostępniać jakimś aplikacjom informacje na swój temat? Za chwilę będzie jak w Chinach - bez apki nic nie zrobisz, a państwo będzie wiedzieć o Tobie wszystko. Już zaczyna się zbieranie danych do celów politycznych... Poczekajcie jeszcze kilka lat.
- 9 1
-
2022-06-08 11:17
(2)
Upośledzone technologicznie to są te apki właśnie. Pełne błędów i niedoróbek :)
- 32 3
-
2022-06-08 12:09
proponuje spróbować innej aplikacji (1)
osobiście używam Skycash i od roku żadnych problemów, zarówno komunikacja miejska, SKM, parkingi płatne; mobilet kiedyś używałem i to jest totalna padaka
- 3 14
-
2022-06-08 13:02
Ta, jasne.
Zainstalowałem SkyCash i już przy pierwszym podejściu jadąc tramwajem z Wrzeszcza na Orunię przez 40 minut aplikacja nie sprzedała mi biletu. Próbowałem całą drogę - "brak połączenia z serwerem". Całą współczesną infrastrukturę wirtualną można potrzaskać o kant pupy. Pierdyliard aplikacji do wszystkiego, a działają jak chcą - czasem tak, czasem nie. Z reguły, gdy są potrzebne, to nie działają. Przeniesienie życia do sieci w całości od strony dokumentowej pewnego dnia skończy się tragicznie. Jakiś Ziutek podpadnie Gutkowki, ten wynajmie zerowacza sieciowego i gościowi wymażą życie kasując wszystkie dane, konta, dokumenty itp.
- 20 3
-
2022-06-08 12:19
Otóż to
Przynajmniej pogadać w kolejce na life można a nie tylko nos w smartfonie
- 13 0
-
2022-06-08 15:37
ty jestes jednym z tych kołków
i koło ciebie napewno nie chciałabym ani stac ani siedziec
- 2 2
-
2022-06-08 10:13
a ja zainstalowałem wszystkie apki (4)
życie stało się prostsze, większość rzeczy mogę załatwić kilkoma muśnięciami palca. Nie tracę czasu na to co jestem w stanie szybko załatwić z telefonu. Jeśli ktoś jest bezrobotny to nie zrozumie co to znaczy oszczędność czasu.
- 11 28
-
2022-06-08 10:40
(2)
I na co zużywasz te zaoszczędzone sekundy?, na zarabianie większej ilości pieniędzy, których nie masz czasu wydać?
- 19 5
-
2022-06-08 16:41
Na siedzenie przed net fliksem i obżeranie się czipsami
i tak oto rosną brzuchate kaleki
- 5 1
-
2022-06-08 10:52
na życie
- 4 13
-
2022-06-08 12:11
Bo życie produktu jest zawsze łatwiejsze w dzisiejszej ekonomii.
Tylko nie łudź się, że masz to za darmo.
- 8 0
-
2022-06-08 16:29
jakdojade
Rządzi
- 0 1
-
2022-06-08 10:48
jeszcze z komputera i Internetu przestań korzystać
- 3 9
-
2022-06-08 10:25
Jak się nie potrafi korzystać z technologii, to nie dziw się że ludzie mają z tym problemy.
- 3 17
-
2022-06-08 08:20
Ale bez apki nie jesteś trendi.
- 17 27
-
2022-06-08 20:14
Kiedyś
Żeby kupić "Wieczór wybrzeża" trzeba było kupić "Trybunę ludu" dziś żeby kupić bilet trzeba kupić smarkfona . I to się nazywa postęp.
- 1 1
-
2022-06-08 18:14
bez napinki
Używam niebiańkiej gotówki do kupowania biletów i w każdym mieście działa (w Gdyni też), dla mnie to duża wygoda. Jeżeli jednak ktoś woli kasować papierowe to jest tylko jego wybór. Przy okazji dlaczego nie kupić miesięcznego albo kwartalnego w mieście w którym się mieszka?
- 0 1
-
2022-06-08 17:32
problemy 21 wieku
jak kupić bilet. Poczytajcie jak to w 19 wieku rozwiązali.
- 4 0
-
2022-06-08 17:00
Haha u kierowcy? Przecież w głupim Gdańsku u kierowcy nie można bo koronawirus, mimo że obostrzeń już nie ma
- 9 0
-
2022-06-08 16:49
Kraina ekoabsurdów (1)
1. Miasto próbuje siłą zlikwidować bilety inne niż elektroniczne, bo elektroniczne są bardziej eko - w sensie, że nie trzeba zużywać papieru --> drzewa. Tylko by używać biletu elektronicznego, potrzebny jest telefon, a ten zasilany jest energią ze spalania węgla
2. Jeszcze niedawno zachwalano, że bilety w aplikacji są bez wad - proszę bardzo, mała awaria sieci i część miasta nie ma możliwości kupienia biletu, a ci co kupili, właściwie tracą możliwość jego okazania - myślicie, że Renoma będzie taka wyrozumiała? Będą jeszcze zadowoleni, że wyrobili 300% normy
3. Zwiększa się ceny biletów, mimo że miasto ma niby strategię zachęcania ludzi do korzystania z komunikacji - to w końcu chyba zniechęca?
4. Tworzy się 'klasy uprzywilejowane' gdzie te partycypujące (w sensie np. płacenia podatków) są najbardziej piętnowane, a te które nie płacą (emeryci, dzieci) mają w zasadzie nie ulgowy a darmowy przejazd. Trzeba jeszcze wspomnieć o rowerzystach, którzy są tu pariasami i mogą być wyrzuceni z pojazdu wg upodobania kierowcy (znowu - czy miasto nie zachęca do korzystania z rowerów czy w końcu nie?)
5. Zakupiono elektryczne autobusy 'zero-emisyjne'. Tylko że do ich wyprodukowania zużyto więcej energii niż do klasycznego pojazdu, a kłopot utylizacji ogniw to temat gorączkowo omijany (w skrócie - utylizacja jest kosztowna i bardzo problematyczna)
6. Mówiąc o elektrycznych autobusach, nikt nie bierze pod uwagę 'trajtków' - też są 'zero-emisyjne' (w sensie - nie wydzielają spalin, ale gdzieś w Polsce na ich zasilenie jest znowu potrzebny węgiel). Nie ma problemu z zasięgiem czy drogimi ogniwami (ogniwa potrafią kosztować 50% ceny pojazdu). Jedyne ograniczenie to budowa nowych linii przesyłowych- 6 0
-
2022-06-08 16:55
W punkt!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.