- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Bilety na komunikację miejską w telefonie: przewodnik po aplikacjach
Malejąca liczba kiosków, rezygnacja ze sprzedaży biletów w tramwajach i autobusach wewnątrzmiejskich w Gdańsku oraz brak biletomatów w Sopocie i Gdyni sprawiają, że zakup biletu na komunikację miejską przez telefon staje się nie tylko technologicznym kaprysem, lecz jedyną metodą na uniknięcie nałożenia kary przez kontrolera. Sprawdzamy, jakie aplikacje umożliwiają swobodne podróże po Trójmieście.
- Tańsze bilety metropolitalne ze względu na transmisję danych
- Bilety SKM w identycznych cenach, jak w kasach biletowych
- Osiem aplikacji, sześć z biletami metropolitalnymi
- SkyCash - bilety MZKZG i kolejowe, parkowanie i inne usługi
- Jakdojade.pl - planer podróży z biletami MZKZG i SKM
- MPay - bilety metropolitalne, parkowanie, dodatkowe usługi
- Mobilet - bilety MZKZG oraz parkowanie
- GoPay - bilety metropolitalne, które trzeba dodatkowo kasować
- Zbiletem.pl - tylko bilety metropolitalne
- Koleo - planer podróży z biletami SKM i PolRegio
- Bilkom - kolejowy planer zintegrowany z mObywatel
- Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej (w tym na tramwaje, autobusy, trolejbusy),
- Szybkiej Kolei Miejskiej (w tym z wykorzystaniem tzw. Taryfy Pomorskiej).
Z tego powodu w przypadku biletów niekolejowych istnieją drobne różnice cenowe - na szczęście w większości sytuacji na korzyść pasażera - względem podstawowych cenników ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia, które mają zrekompensować dodatkowy koszt transmisji danych.
Czytaj też:
System Fala: "Nie chcemy konkurować z aplikacjami. Będziemy lepsi"
Tańsze bilety metropolitalne ze względu na transmisję danych
Z drugiej strony jest to kolejny przykład, gdzie tzw. integracja taryfowa zamiast dążyć do uproszczenia zasad, komplikuje jeszcze bardziej i tak już wyjątkowo zagmatwaną ofertę biletową w aglomeracji Trójmiasta.
Bilety metropolitalne dostępne przez telefon (bilet ulgowy stanowi połowę ceny normalnego):
- jednoprzejazdowe na linie zwykłe i nocne - 3,60 zł,
- jednoprzejazdowe na linie zwykłe, pospieszne i nocne - 4,20 zł,
- jednogodzinne na linie zwykłe i nocne - 4,40 zł
- jednogodzinne na linie zwykłe, pospieszne i nocne - 5,40 zł.
- jednogodzinne ZKM w Gdyni na linie zwykłe, pospieszne i nocne - 4,40 zł.
Ostatni bilet to bez wątpienia "perełka" w systemie taryfowym Trójmiasta, bowiem obowiązuje tylko "na liniach zwykłych, pospiesznych i nocnych organizowanych przez ZKM w Gdyni oraz na liniach organizowanych przez ZTM w Gdańsku, objętych porozumieniami międzygminnymi, których stroną jest miasto Gdynia oraz, w granicach miasta Sopotu - na wszystkich pozostałych liniach organizowanych przez ZTM w Gdańsku".
W ofercie na telefon dostępne są też bilety dobowe oraz trzydniowe (w trzydniowych nie ma biletu kolejowo-komunalnego dwóch organizatorów):
- 24-godzinny komunalny ważny w ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia i MZK Wejherowo - 16 zł,
- 24-godzinny kolejowo-komunalny dwóch organizatorów ważny w pociągach SKM i PolRegio oraz ZTM Gdańsk albo ZKM Gdynia albo MZK Wejherowo - 22 zł,
- 24-godzinny kolejowo-komunalny wszystkich organizatorów - 25 zł,
- 72-godzinny komunalny ważny jw. dobowy - 32 zł,
- 72-godzinny kolejowo-komunalnych wszystkich organizatorów - 50 zł.
Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Bilety SKM w identycznych cenach, jak w kasach biletowych
W przypadku biletów telefonicznych SKM obowiązuje identyczny cennik jak w kasach biletowych czy automatach na stacjach. Dodatkowo dostępne są wszystkie ulgi i ustawowe i zniżki.
Szczegółowe przedstawione oferty kolejowej ze względu na jej skomplikowany charakter mija się z celem, ale na szczęście w aplikacjach po podaniu stacji początkowej i końcowej, liczbie pasażerów oraz uprawnień do zniżek otrzymujemy podpowiedzi najkorzystniejszych ofert. Pozostaje nam zatem zaufać systemowi informatycznemu.
Szybka Kolej Miejska w przeciwieństwie do MZKZG w aplikacjach telefonicznych prowadzi również sprzedaż biletów okresowych.
Czytaj też:
Taryfa Pomorska, czyli podwyżko-obniżka cen biletów kolejowych
Osiem aplikacji, sześć z biletami metropolitalnymi
Pod względem aplikacji na telefon, na rynku dostępnych jest aż osiem rozwiązań. Aplikacje różnią się między sobą przede wszystkim liczbą oferowanych usług oraz interfejsem. Różnice występują również pod względem regulaminów użytkownika, sposobie weryfikacji danych oraz oczywiście zastosowanych rozwiązań informatycznych, wpływających na szybkość działania.
Przed wybraniem aplikacji, z której będziemy ostatecznie korzystać, polecamy przetestować co najmniej kilka z nich. Warto też pozostawić konta co najmniej w dwóch aplikacjach, ponieważ zdarzają się czasami awarie, które mogą uniemożliwić nam podróż.
Wszystkie aplikacje posiadają oferty biletów w co najmniej kilku miastach, więc z jednej aplikacji możemy korzystać w trakcie podróży po Polsce.
SkyCash - bilety MZKZG i kolejowe, parkowanie i inne usługi
SkyCash to zdecydowanie najbardziej rozbudowana aplikacja do dokonywania mikropłatności "na mieście". Oprócz biletów metropolitalnych i Szybkiej Kolei Miejskiej, możliwe jest m.in. uiszczenie opłat za parkowanie, przejazd autostradami, a nawet zakup biletów do kina czy wstępu do Tatrzańskiego Parku Narodowego.
W przypadku biletów kolejowych, warto odnotować możliwość zakupu biletów na pociągi PKP Intercity oraz PolRegio. W ofercie są też inni regionalni przewoźnicy kolejowi - m.in. Koleje Dolnośląskie, Śląskie Wielkopolskie czy Mazowieckie.
Minusem rozwiązania w zakresie biletów kolejowych jest potrzeba przełączania przewoźników, jeżeli korzystamy często z usług różnych spółek, a także uciążliwy system weryfikacji danych osobowych, gdy chcemy gromadzić środki w elektronicznej portmonetce.
Jakdojade.pl - planer podróży z biletami MZKZG i SKM
Jakdojade.pl to przede wszystkim doskonały planer podróży, który pozwala znaleźć optymalne i szybkie połączenie pomiędzy nawet najbardziej oddalonymi punktami aglomeracji.
Od niedawna w Trójmieście prezentowany jest też rzeczywisty czas przyjazdu niektórych pojazdów komunikacji miejskiej.
W aplikacji dostępne są bilety MZKZG oraz SKM, a zakup odpowiednich biletów podpowiadany jest już na etapie planowania podróży. Oczywiście wyboru biletu dokonać możemy również bez wskazywania trasy, którą chcemy pokonać.
Minusem Jakdojade.pl są uciążliwe reklamy - ich wyłączenie to koszt 11,99 zł rocznie lub 1,99 zł miesięcznie.
MPay - bilety metropolitalne, parkowanie, dodatkowe usługi
MPay pod względem oferowanych usług przypomina nieco aplikację SkyCash. Obok biletów na tramwaj, autobus czy trolejbus, możliwości uiszczania opłat za parkowanie, znajdziemy szereg usług dodatkowych - m.in. doładowania telefonu czy bilety wstępu do zoo (niestety nie gdańskiego) i parków narodowych.
Są też obecne bilety kolejowe wielu przewoźników, ale niestety brakuje wśród nich SKM Trójmiasto i PolRegio.
Pewnym niedopatrzeniem autorów aplikacji jest podpisanie biletów metropolitalnych jako MZK Wejherowo, które odpowiada za informatyzację biletów telefonicznych.
Ponadto jako region nie można wskazać Trójmiasta, lecz trzeba zdecydować się na konkretne miasto i w razie potrzeby dokonywać zmian.
Mylące może być też umieszczenie biletów metropolitalnych 72-godzinnych pod pozycją biletów okresowych, podczas gdy bilety dobowe są w zakładce biletów czasowych.
Mobilet - bilety MZKZG oraz parkowanie
Mobilet to najstarsza aplikacja, która oferuje sprzedaż biletów metropolitalnych. Mimo upływu lat, jej interfejs nie uległ większym zmianom. Jest przejrzysty, szybki i zarazem pozbawiony zbędnych bajerów obciążających urządzenie.
W Mobilecie zapłacimy także za parkowanie samochodu w Trójmieście.
W sprzedaży są ponadto bilety kilku regionalnych przewoźników kolejowych, ale bez Szybkiej Kolei Miejskiej i PolRegio.
GoPay - bilety metropolitalne, które trzeba dodatkowo kasować
GoPay to aplikacja, w której kupimy wyłącznie bilety metropolitalne. W dodatku odbywa się to w nietypowej formie, przypominającej stacjonarną sprzedaż.
Najpierw wskazujemy bilet, uiszczamy stosowną opłatę, a dopiero przed wejściem do pojazdu aktywujemy (kasujemy) wybrany przez nas bilet. W pozostałych aplikacjach zakup jest tożsamy ze skasowaniem (nadaniem ważności).
Ponadto w aplikacji jest wprowadzająca w błąd opcja wyboru biletu metropolitalnego okresowego. Po jej wskazaniu otrzymujemy komunikat "brak biletów dla wskazanych kryteriów".
Zbiletem.pl - tylko bilety metropolitalne
Zbiletem.pl to najnowszy partner MZKZG w sprzedaży biletów. Aplikacja jest podobna do GoPay, a przejrzysty interfejs szybko prowadzi nas do poszukiwanego biletu, który aktywny jest zaraz po opłaceniu.
Podobnie jak GoPay, tutaj również mamy błędną informację o możliwości zakupu biletu okresowego, stanowiącą wyłącznie odnośnik do internetowej strony głównej aplikacji.
Koleo - planer podróży z biletami SKM i PolRegio
Koleo to wygodny planer podróży kolejowych, w którym po wybraniu stacji początkowej i końcowej otrzymujemy propozycje podróży pociągami różnych przewoźników z opcją bezpośredniego zakupu biletów.
W przypadku Trójmiasta bezpośrednio z poziomu planera kupimy bilety SKM oraz PolRegio. Dodatkowo przez aplikację prowadzona jest sprzedaż biletów okresowych obu przewoźników.
Bilkom - kolejowy planer zintegrowany z mObywatel
Bilkom, czyli autorskie rozwiązanie sprzedaży biletów i planera podróży spółki PKP Informatyka, oferuje zbliżoną funkcjonalność do Koleo.
W ofercie biletów oprócz SKM i PolRegio znajdziemy także PKP Intercity oraz kilku innych regionalnych przewoźników.
Bilkom umożliwia ponadto integrację z aplikacją mObywatel, dzięki czemu zakupione bilety możemy okazywać do kontroli bezpośrednio w aplikacji mObywatel wraz z elektronicznym dowodem osobistym (jest on respektowany przez PKP Intercity).
Pozostając przy rozwiązaniach PKP, należy także wspomnieć o własnej aplikacji PolRegio, która jednak nie zawiera biletów SKM. Można jednak poruszać się z nią po Trójmieście w oparciu o Taryfę Pomorską, w tym na szlaku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
A wy z której aplikacji korzystacie? Podzielcie się opinią w sekcji komentarzy
Problem z kupnem biletów na pętli przy plaży na Stogach (39 opinii)
Na plaże przyjeżdża dużo ludzi, są też tutaj trzy campingi, do których przyjeżdża sporo zagranicznych turystów. Biletu nie można kupić u kierowcy, przystanek jest nowo wyremontowany, ale nie został na nim postawiony biletomat, nie ma też kiosku.
Wiem, że są aplikacje, ale albo nie ma wersji anglojęzycznej, albo (pomimo tego, że aplikacje podane są na stronie ztm Gdańsk) Gdańsk nie występuje w spisie miast. Poza tym, wiele osób nie chce podawać numeru karty oraz swoich danych tylko po to, żeby kupić bilet za cztery zł - napisał czytelnik.
Trójmiasto.pl: Jak wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM lokalizacje automatów biletowych (należących do spółki Mennica Polska) są wynikiem zarówno wskazania przez Zarząd Transportu Miejskiego miejsc, w których występują duże, stałe potoki pasażerskie, jak i spodziewaną przez właściciela i operatora urządzeń, spółkę Mennica Polska, amortyzacją urządzeń.
- Dlatego też biletomaty stawiane są m.in. w miejscach, gdzie następuje duża wymiana pasażerów, na węzłach przesiadkowych, pętlach oraz przy dworcach. W przypadku przystanku „Stogi Plaża” mamy do czynienia wyłącznie z sezonowym zapotrzebowaniem, zaledwie przez kilka letnich miesięcy w roku, co w sposób istotny wpływa na rachunek ekonomiczny właściciela i operatora urządzeń. Z posiadanych przez nas informacji wynika, iż właściciel urządzeń, czyli spółka Mennica Polska SA aktualnie nie planuje prac związanych z umiejscowieniem tam automatu biletowego - mówi Gołąb.
Jak dodaje, ZTM rekomenduje zakup biletów za pomocą aplikacji mobilnych, dostępnych na urządzenia mobilne (smartfony, tablety), zaopatrzenie się w zapas biletów w jednym z naszych Punktów Obsługi Klienta, w placówkach pocztowych/handlowych, prowadzących sprzedaż biletów na gdańską komunikację miejską lub w jednym z pozostałych biletomatów (najbliższa lokalizacja na Stogach znajduje się na przystanku autobusowym „Zimna”, przy ul. Stryjewskiego). Zobacz więcej
Na plaże przyjeżdża dużo ludzi, są też tutaj trzy campingi, do których przyjeżdża sporo zagranicznych turystów. Biletu nie można kupić u kierowcy, przystanek jest nowo wyremontowany, ale nie został na nim postawiony biletomat, nie ma też kiosku.
Wiem, że są aplikacje, ale albo nie ma wersji anglojęzycznej, albo (pomimo tego, że aplikacje podane są na stronie ztm Gdańsk) Gdańsk nie występuje w spisie miast. Poza tym, wiele osób nie chce podawać numeru karty oraz swoich danych tylko po to, żeby kupić bilet za cztery zł - napisał czytelnik.
Trójmiasto.pl: Jak wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM lokalizacje automatów biletowych (należących do spółki Mennica Polska) są wynikiem zarówno wskazania przez Zarząd Transportu Miejskiego miejsc, w których występują duże, stałe potoki pasażerskie, jak i spodziewaną przez właściciela i operatora urządzeń, spółkę Mennica Polska, amortyzacją urządzeń.
- Dlatego też biletomaty stawiane są m.in. w miejscach, gdzie następuje duża wymiana pasażerów, na węzłach przesiadkowych, pętlach oraz przy dworcach. W przypadku przystanku „Stogi Plaża” mamy do czynienia wyłącznie z sezonowym zapotrzebowaniem, zaledwie przez kilka letnich miesięcy w roku, co w sposób istotny wpływa na rachunek ekonomiczny właściciela i operatora urządzeń. Z posiadanych przez nas informacji wynika, iż właściciel urządzeń, czyli spółka Mennica Polska SA aktualnie nie planuje prac związanych z umiejscowieniem tam automatu biletowego - mówi Gołąb.
Jak dodaje, ZTM rekomenduje zakup biletów za pomocą aplikacji mobilnych, dostępnych na urządzenia mobilne (smartfony, tablety), zaopatrzenie się w zapas biletów w jednym z naszych Punktów Obsługi Klienta, w placówkach pocztowych/handlowych, prowadzących sprzedaż biletów na gdańską komunikację miejską lub w jednym z pozostałych biletomatów (najbliższa lokalizacja na Stogach znajduje się na przystanku autobusowym „Zimna”, przy ul. Stryjewskiego). Zobacz więcej
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-07-05 07:45
(8)
Aplikacje są bardzo przydatne, ale mimo wszystko to elektronika, która czasem zawodzi, dlatego dobrze mieć chociaż jeden zapasowy papierowy bilet przy sobie, tylko szkoda że coraz trudniej je kupić zwłaszcza w Gdyni.
- 137 7
-
2021-07-05 17:23
Fakt.
Zaledwie wczoraj chciałam kupić bilet na tramwaj, ale za każdym razem zbiletem wieszało mi się po przejściu do płatności (internet działał, środki na karcie były). Ostatecznie musiałam poleciec do biletomatu, który na szczescie był po drugiej stronie ulicy, jednak teraz już nigdy nie bede polegać na samej aplikacji.
- 8 0
-
2021-07-05 11:39
Dobrze to jest mieć (2)
samochód i nim się przemieszczać po Trójmieście. Wolę stać w korku, niż w zbiorkomie.
- 5 8
-
2021-07-05 12:02
Oczywiście. (1)
Wiadomo że i tak bez TV nie byłbyś w stanie wykorzystać czasu zmarnowanego na gapienie się w lampy samochodu przed Tobą.
- 5 2
-
2021-07-05 18:08
Niby tak, ale ja
z pokolenia, co to Netflix i HBO GO, nie oglądam telewizji.
- 2 0
-
2021-07-05 08:44
Elektronika jest raczej stabilna (1)
Natomiast oprogramowanie jest niskiej jakości. Niestety producenci aplikacji zamiast poprawić ewidentne błędy wskazują na sieci komórkowe, serwery. To nie ja, to kolega jest winien.
- 8 3
-
2021-07-05 12:06
bo trudno jest zrobić dobrą aplikację do obsługi złej, pogiętej, bizantyjskiej taryfy
- 3 1
-
2021-07-05 08:14
(1)
Nauczona doświadczeniem (brak Internetu, wifi, dostępu do apki bankowej) kupiłam 2 zapasowe papierowe bilety i zawsze mam je przy sobie.
- 20 0
-
2021-07-05 18:39
Zatem gdzieś papierowe kupić jednak trzeba...
- 3 0
-
2021-07-05 08:47
Jeden bilet na wszystko (13)
Rozumiem, ze mase urzednikow trzeba utrzymac, ale nie rozumiem jak miasto moze od siebie odpychac i utrudniac jego mieszkanca zycie. Zrobic jeden bilet na wszystko, nie dzielic cen, automatow, punktow sprzedazy na zkm, skm, pkm, zegluge itd. Chce kupic jeden bilet i jechac nim po calym trojmiescie. Wspolczuje nowym mieszkancom i turystom ogarniecia tego systemu.
- 139 4
-
2022-08-23 00:43
komuś odbiło
takiej szajby to nie ma w żadnym innym mieście w PRL-u
- 0 0
-
2021-07-05 17:50
Polecam warszawę
5 lat mieszkałem w Warszawie i uważam że jest tam najlepsza komunikacja. System biletowy prosty jak konstrukcja cepa. Tani bilet miesięczny (kupowałem wtedy kwartalny po 98 zł za miesiac) na wszystko co jeździło po Warszawie czyli autobus tramwaj metro skm mazowieckie. Jak czyjaś gmina nie płaciła Warszawie lub płaciła za mało to bilet miesięczny
5 lat mieszkałem w Warszawie i uważam że jest tam najlepsza komunikacja. System biletowy prosty jak konstrukcja cepa. Tani bilet miesięczny (kupowałem wtedy kwartalny po 98 zł za miesiac) na wszystko co jeździło po Warszawie czyli autobus tramwaj metro skm mazowieckie. Jak czyjaś gmina nie płaciła Warszawie lub płaciła za mało to bilet miesięczny kosztował 170 zł (były takie gminy wokol Warszawy które były w I strefie biletowe).tani bilet miesięczny /kwartalny/roczny powinien być zachęta dla mieszkańców i dobrym rozwiązaniem dla ZTM bo łatwiej planować wydatki jak.masz stałe przychody. Karta magnetyczna powinna być do kupienia w biletomacie zamiast biletu papierkowego. Mogą wówczas korzystać z tego rozwiązania również turyści. Tak korzystałem z komunikacji w Los Angeles i nie bylo problemu z kupnem takiego biletu z dodatkowym doładowaniem. Zamiast biletów papierkowych wprowadźcie karty magnetyczne lub zczytywanie inf z telefonów dla biletów miesięcznych/kwartalnych (przy stałej tej samej.oplacie dla wszystkich miast lub wprowadzając po dwie strefy gdzie punktem odniesienia jest np. Gdansk I Gdynia)... każdy kto wchodzi do pojazdu przykłada kartę telefon do czytnika i nie trzeba się martwić o rozliczenia bo wiadomo do którego miasta ma kasa trafić. Przewoźnik przekaże dane o liczbie pasażerów do ZTM i na tej.podstawie nastąpi rozliczenie. W dzisiejszych czasach prawie każdy ma smartfona więc nawet ludzie starsi z prostą aplikacja szybko by sobie poradzili. Ci powyżej 70 lat i tak nie płacą za przejazdy. Bilet jednoprzejazdiwy powinien być drogi aby zachęcić ludzi do kupowania tanich biletów miesięcznych. Dla turystów można by wprowadzić bilet tygodniowy / rodzinny z prawem zakupu dwa razy do roku. Karta kodowalaby numer PESEL i taki ktoś z dowodem osobistym mógłby potwierdzic tożsamość i skorzystać z rodziną z przejazdów turystycznych. Nie byłoby nadużyc bo bilet miesz kupić dwa razy do roku na okres tygodnia. Turysta miałby bilet ważny od Tczewa do Wejherowa. Ech..
- 1 1
-
2021-07-05 09:54
(1)
tylko że to co innego jeśli chcę podjechać jeden do kilku przystanków autobusem, a co innego jeździć cały dzień różnymi środkami transportu. Wiadomo że taki całodzienny bilet nie będzie kosztował nawet 5 zł, a dlaczego ktoś kto chce np. przejechać od Potokowej do Matarni jeden długi przystanek przez las miałby zaraz płacić 25 zł jak nie więcej?
- 5 0
-
2021-07-05 15:16
W Szwajcarii podajesz punkt startowy Miasto + ulice, i punkt końcowy Miasto + ulice. Płacisz i jedziesz czym chcesz - pociągiem, statkiem autobusem... Jeden bilet na wszystko. Ale to Szwajcaria tam samorządy/przewoźnicy potrafią ze sobą rozmawiać.
- 4 0
-
2021-07-05 08:58
(8)
Ale wtedy nie wiadomo gdzie jechałeś i która gmina ma dostać kase
- 10 22
-
2021-07-05 20:50
Urzędnik?
Tak na start nie da się? Jak już muszą, niech się gminy zbiorczo rozliczą między sobą. Przecież wiadomo gdzie jaka linia jeździ i można policzyć/oszacować liczbę pasażerów. Zadaje się, że istnieje taki twór jak MZKZG, który powinien ogarniać tego typu rzeczy.
- 0 0
-
2021-07-05 09:14
xd (6)
Co mnie to obchodzi? Ile można się zasłaniać tym kretyńskim argumentem
- 28 5
-
2021-07-05 09:27
(5)
A jakie masz rozwiazanie?
- 7 11
-
2021-07-05 10:31
(1)
Rozwiązanie mają w Holandii - jeden bilet, tak JEDEN, elektroniczny na cały kraj. Nie interesuje Cię, kto i jak to rozlicza, przykładasz do czytnika, wchodzisz i jedziesz.
- 18 1
-
2021-07-06 18:16
W Japonii przykładasz bilet do czytnika i rejestruje się, gdzie podróżujesz, zero problemu z ogarnięciem, czy jesteś w danym mieście/prefekturrze/na wyspie i z którego przewoźnika korzystasz. Tylko muszą to jeszcze do końca zunifikować, bo zaczęło się od kilku regionalnych kart, z których dwie zaczęły przeważać popularnością i w niektórych miejscach nie ma czytników, więc trzeba kupować bilety papierowe
- 0 0
-
2021-07-05 10:07
W aplikacji wiadomo, na jaką linię kupiłem bilet. Problem nie istnieje.
W przypadku papierowych biletów i biletomatów kasa idzie tam, gdzie kupiono bilet.- 3 2
-
2021-07-05 10:00
jestem mieszkańcem (1)
i ostatnio otrzymałem dwa mandaty - oczywiście MOJA wina, grzecznie zapłaciłem, ale naprawdę jest strasznie ciężko wszystko to ogarnąć...
pierwszy mandat w SKM Gdynia (chciałem być eko i nie pojechałem samochodem) zawsze kupuje bilet w automacie, ale był popsuty, kupiłem w kasie i nie skasowałem... wiem d**il ze mnie, ale byłemi ostatnio otrzymałem dwa mandaty - oczywiście MOJA wina, grzecznie zapłaciłem, ale naprawdę jest strasznie ciężko wszystko to ogarnąć...
pierwszy mandat w SKM Gdynia (chciałem być eko i nie pojechałem samochodem) zawsze kupuje bilet w automacie, ale był popsuty, kupiłem w kasie i nie skasowałem... wiem d**il ze mnie, ale byłem przyzwyczajony że tych z automatów nie trzeba kasować... no cóż za błędy się płaci
drugi mandat w Gdańsku strefa parkowania, nie miałem karty i wrzucałem bilon i parkometr "się zatkał" (przestał przyjmować monety) chciałem opłacić 2h, opłaciłem 56minut - wróciłem po 1,4h oczywiście mandat - oczywiście zapłaciłem po co pisać/udowadniać ....
tak więc ja stary obywatel 41lat i nie ogarniam tego systemu, to co mają powiedzieć osoby starsze po 70tce lub zagraniczni turyści...
PS. ostatnio jechałem dalekobieżnym pociągiem z Gdyni (5 peron) i kobieta czekając na PKM do Wrzeszcza (przez lotnisko) rozmawiała z kimś przez telefon i darła się że spotkamy się w Oliwie na dworcu... przed wejściem uświadomiłem tą głośną Panią że ten pociąg jedzie do Wrzeszcza ale nie przez Oliwę - nie uwierzyła mi... obsługa ją uświadomiła ;)- 15 2
-
2021-07-05 15:55
Opowiem inna historię - moja dziewczyna dostała mandat w skm mimo ze miala bilet zakupiony w apce.
Jak? SKM przyjechała 3 min za wcześnie /podjechał spóźniony kurs i kanar wlepił mandacik za niewazny bilet (miała 12.50, wsiadła 12.46). Przeciez to jest absurd to co się dzieje w tym smutnym jak d*pa weza miescie.- 13 0
-
2021-07-05 08:43
Koleo najlepsze (2)
szczególnie jeśli jedziemy w trasę rowerową na Kaszuby i do np. do Somonina chcemy dojechać SKM/PolRegio. Nie wiesza się, płatności przechodzą w sekundę a bilet można kupić nawet 1 minutę przed odjazdem pociągu. No i co najważniejsze, można tam kupić bilet na przewóz roweru, co nie jest możliwe w biletomatach na przystankach PKM :)
- 5 7
-
2021-07-05 11:27
(1)
Za co te minusy? Korzystam z dobrego produktu, to go polecam, nikt mi za to nie płaci. Jeśli spółki transportowe działają topornie i wadliwie, to pojawia się miejsce na takie rozwiązania jak Koleo. Jeśli Ci dołożą do oferty możliwość kupna biletów PKP (TLK, IC), to będzie to najlepsza aplikacja w swojej kategorii w Polsce.
- 0 0
-
2021-07-05 23:08
Nie wiem za co, ale moja ukochana na przykład nie kupuje przez koleo biletów, bo kiedyś już był jakiś problem z zakupem, poza tym - tak z innej beczki - nieraz jest rozbieżność w godzinach odjazdów. Inne są w koleo, a inne na portalu pasażera. Aczkolwiek sama apka jest spox.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.