• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Auta nie-klientów odholowywane z parkingu przy sklepie budowlanym

Maciej Korolczuk
3 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Znak informujący o parkingu tylko dla klientów sklepu oraz tabliczka o obligatoryjnym holowaniu auta. Znak informujący o parkingu tylko dla klientów sklepu oraz tabliczka o obligatoryjnym holowaniu auta.

Trzy ostrzeżenia, a potem laweta i holowanie auta na parking strzeżony na koszt kierowcy - w taki sposób dyrekcja Castoramy w Oliwie zobacz na mapie Gdańska walczy z właścicielami aut, którzy pozostawiają swoje samochody pod sklepem, ale nie są jego klientami. Problem może narastać, bo w poniedziałek rusza w Oliwie strefa płatnego parkowania, do której przylega duży parking przy Castoramie.



Czy parkingi przy hipermarketach powinny być płatne?

Znak, który stoi przy wjeździe na parking, informujący, że to miejsce przeznaczone jest "tylko dla klientów", nie zawsze zauważają nawet stali klienci sklepu. Druga tablica - większa i bardziej czytelna - stoi z kolei na skrzyżowaniu z al. Grunwaldzką. Problem w tym, że kierowcy nie widzą, co jest na niej napisane, bo stoi tyłem do wjazdu.

Bardziej widoczny jest za to pracownik ochrony w żółtej, odblaskowej kamizelce, skanujący wzrokiem wysiadających kierowców.

- Ludzie są różni - mówi nam, gdy pytamy o nowe zasady na parkingu. - Większość z nich przyjeżdża, robi zakupy i odjeżdża. I to właśnie dla nich jest ten parking. Pozostali? Kombinują, jak mogą. Jedni mówią, że tylko na pół godzinki. Drudzy udają, że wchodzą do sklepu, po czym przechodzą na drugą stronę ulicy i maszerują do biurowca. Szczególnie uciążliwe stało się to po otwarciu nowego skrzyżowania z przejściem dla pieszych na wysokości Alchemii.
  • Odwrócony tyłem znak przy wjeździe na parking. W tle biurowce Alchemii.
  • Pracownik ochrony pilnujący, czy kierowcy wysiadający z auta są klientami sklepu.
  • Na parkingu przy sklepie często parkują studenci UG.
  • Pracownicy Castoramy twierdzą, że najwięcej aut parkuje tutaj pod koniec tygodnia oraz w weekendy.
  • Regulamin parkingu przy Castoramie. Czytamy w nim m.in., że parkowanie samochodu poza godzinami otwarcia sklepu lub w przypadku innym niż zakupy jest zabronione.
  • Tuż obok, przy dawnym sklepie Media Markt znajduje się drugi parking. Jest płatny, przez co najczęściej - pusty.

Jak przyznają pracownicy, z którymi rozmawialiśmy, najczęściej z parkingu korzystają właśnie pracownicy Alchemii, studenci Uniwersytetu Gdańskiego i klienci okolicznej naleśnikarni (parking przy dawnym sklepie Media Markt jest płatny).

- Gdy zauważę, że kierowca parkuje auto i znika na pół dnia, zostawiam mu za szybą kartkę z ostrzeżeniem, a numery tablic rejestracyjnych trafiają do sklepu. Jeśli kierowca będzie nas lekceważył i sytuacja powtórzy się jeszcze dwa razy, wówczas wzywana jest laweta - mówi jeden z ochroniarzy. Gdy chcieliśmy zobaczyć taką kartkę z ostrzeżeniem, przyznał, że... nie ma ani jednej, bo wszystkie przygotowane ostrzeżenia już się rozeszły.
Za pomocą takich ostrzeżeń dyrekcja sklepu upomina kierowców, że parking przeznaczony jest tylko dla klientów Castoramy. Za pomocą takich ostrzeżeń dyrekcja sklepu upomina kierowców, że parking przeznaczony jest tylko dla klientów Castoramy.
Na kartce z ostrzeżeniem dla kierowców czytamy: "Kierowco, nie będąc w tej chwili klientem Castoramy jesteś nieuprawniony do parkowania w tym miejscu. Przedkładasz własny interes i wygodę nad poszanowaniem prawa i cudzej własności, utrudniając swobodne prowadzenie działalności gospodarczej. Nie stosując się do znaków drogowych, umieszczonych na parkingu, prowokujesz administratora terenu do wezwania służb porządkowych i ukarania Cię karą grzywny. Stanowczo prosimy - nie rób tego więcej! Wobec osób notorycznie lekceważących nasze prośby, nie zawahamy się odholować pojazd na parking strzeżony".

Od poniedziałku chętnych do darmowego parkowania przy hipermarkecie może być jeszcze więcej. W Oliwie, podobnie jak w innych dzielnicach, m.in. na Aniołkach, we Wrzeszczu czy Siedlcach ruszy strefa płatnego parkowania. Kierowcy z pewnością będą szukać bezpłatnych miejsc poza strefą, a takie znajdą właśnie pod Castoramą. Jak usłyszeliśmy, pracownicy sklepu będą pilnować miejsc dla swoich klientów jeszcze czujniej.
Nowa strefa płatnego parkowania w Oliwie. Nowa strefa płatnego parkowania w Oliwie.

Opinie (554) ponad 10 zablokowanych

  • Kolejna przewała ekipy Budynia.

    Czy stawiając biurowce nie należało wymóc na inwestorze zapewnienia odpowiedniej liczby miejsc parkingowych? A może miastu na takiej sytuacji właśnie zależy. Jak by nie kombinować to właśnie miasto najwięcej tu zyskuje? Najpierw stawiamy biurowce bez parkingów, a jak zostaną zasiedlone to robimy strefę płatnego parkowania. Wariant drugi - pracownicy przesiadają się na komunikację miejską. Miasto znów czerpie zyski z pracowników. Całą tą radę miasta łącznie z ich prezydentem należy przy najbliższych wyborach wymienić. Nie reprezentują oni w żaden sposób nas, mieszkańców, tylko deweloperów. Jeśli wierzą, że społeczeństwo przesiądzie się na ich niemiłosiernie drogie autobusy i tramwaje, to są zupełnie oderwani od rzeczywistości. A takich ludzi trzeba oderwać od koryta. Spójrzmy na te ostatnie inwestycje. Chodniki są tam gdzie wyglądają ładnie z lotu ptaka a nie tam gdzie chodzą ludzie. Ścieżki rowerowe wiją się z prawej na lewą i z lewej na prawą tak, że na odcinku trzech kilometrów musimy 6 razy zaczekać na światłach. No i to ostatnie- jeśli budujemy domy czy biurowce to musimy zapewnić odpowiedni liczbę miejsc parkingowych, bo najprawdopodobniej mieszkańcy będą mieli samochód z którego chcą lub muszą korzystać. niestety do postępu trzeba się przystosować a nie udawać, że go nie ma.

    • 6 0

  • co za ludzie tu wypisują (6)

    tyle jadu i złości wylewa się z tego g..ianego portalu. Jest tu jakiś moderator ? ludzie chcą dojechać do pracy, obojętnie jakie mają numery rejestracyjne, pracują, płacą podatki na nierobów wypisujących tutaj. 500 zł miesięcznie za parking ? no niewygórowana opłata.

    • 12 10

    • (3)

      chłopie wynajem miejsca w hali w biurowcu to połowa tego co piszesz, miasto dba o ład na ulicach - nikt normalny nie chce oglądać na trawnikach samochodów.

      • 3 0

      • (2)

        gdzieś ktoś napisał, że 500zł , nawet jak połowa tej kwoty to chciałbyś tyle płacić ?
        a poza tym chodzi o pogardę dla innych, np. taki epitet jak bydło, kto to pisze ? powinno się coś takiego piętnować, a tutaj wręcz popierają to chamstwo. Rzygać się chce na myśl o tym, że mieszkam wśród takich ludzi. Internet- anonimowość potrafi pokazać jacy naprawdę są.

        • 1 0

        • Nie każdy a ponadto internet jest niczym sito...

          osad w nim zostaje...

          • 0 0

        • Hm. Więc mówisz, że rzygać ci się chce na chamów? Może się zastanów co chciałeś przekazać tą wypowiedzią.

          • 0 0

    • jak dojeżdżają do miasta to nie płacą podatków w mieście

      • 5 1

    • niech dojeżdżają do pracy

      ale wynajem 15m2 w cetrum miasta na 8h kosztuje. Czy ktoś każde płacić za dojazd?

      • 3 2

  • Spokojnie... w Forum Radunia miejsc dla aut będzie w Bród...w Bród Raduni... (2)

    Zaparkujesz jak Gość.

    • 0 0

    • Po ile? (1)

      • 1 0

      • Pomyślimy...

        Ja jestem za Free....

        • 0 0

  • 500 tna opinia...

    Temat wielu boli jak widać....

    • 0 1

  • pobudowali biurowce a pracowników mają gdzieś (26)

    Dlaczego nikt nie pomyślał o losie pracownika dojeżdżającego z daleka. Kogo stać na parking za 500 zł... Miasto nie dba o ludzi. Liczy się tylko pieniądz.

    • 71 25

    • Dlaczego? (1)

      Dlaczego miasto czyli mieszkańcy miasta Gdańska mają płacić za ludzi, którzy płacą podatki w innym mieście? Gdyby gminy sąsiadujące z miastem dokładały się do budowy parkingów to nie widzę problemu, ale raczej nie są tym zainteresowane.

      • 3 0

      • A niby dlaczego

        Gdańsk wspólnie z gminami miałby budować parkingi mieszkańcom pod oknami,lub kosztem zieleni? Niech szukają pracy tam gdzie mają lepszy dojazd,czyli u siebie.
        Najbardziej narzekają ci,którzy wyprowadzili się do ościennych gmin,aby mieszkać bliżej natury ,a przede wszystkim tam płacić podatki, a spaliny zostawiać w Gdańsku.

        • 1 0

    • To się nazywa kapitalizm,

      • 1 2

    • A po co miasto ma dbać o obcych ludzi? (12)

      Dla mieszkańców miasto przygotowało komunikację miejską którą bardzo łatwo dojechać do Oliwy.

      • 17 13

      • Brednie (4)

        Pokaż mi łatwy dojazd z Ujeściska

        • 18 9

        • (3)

          Tramwaj z Havla do Oliwy. Nie trzeba się nawet przesiadać, choć można na SKM na Śródmieściu.

          • 12 9

          • A ten tramwaj do przedszkola na Orunii też jedzie? (2)

            • 9 15

            • zawieź dziecko do przedszkola potem na Havla park & ride i problem rozwiązany

              • 5 2

            • Zawsze się znajdzie jakaś maruda której nic nie pasuje.

              Tak podjedzie pod twoje drzwi do mieszkania :0
              A do przedszkola zapewne dojedzie jakiś autobus.

              • 13 6

      • jedź sobie codziennie 2h do pracy tym pachnącym bezawaryjnym taborem (6)

        Szkoda życia. Jestem mieszkańcem Gdańska i mówię czas na zmianę władzy. Dość tego syfu.

        • 22 13

        • (2)

          Nie chcesz jeździć tramwajem, to płać za parking! W czym problem?

          • 16 6

          • 500 zł za abonament? (1)

            Może 500 plus na to mam pobierać?

            • 13 4

            • Nie stać cię na parking, to jedź tramwajem. Twój wybór.

              • 16 12

        • Jak zmienimy władzę to bedą cię nosić w lektyce do roboty.

          Będziesz niczym Misiewicz.

          • 12 4

        • Tak, dobra zmiana. Tylko dla kogo...

          • 2 2

        • czyli co przeprowadz się do Oliwy

          będzie to dla ciebie dobra zmiana :)

          • 8 4

    • (4)

      To nie miasto wybudowało te biurowce.
      Pretensje pod niewłaściwym adresem.

      • 25 12

      • a kto sprzedał teren (2)

        kto zatwierdził plan, kto wprowadził strefę płatnego parkowania...

        • 23 8

        • (1)

          I zmusza do pracy w alchemia?
          No tak...

          • 12 12

          • zmusza do dojeżdżania samochodem do pracy

            • 7 4

      • Miasto na taką zabudowę dało pozwolenie.

        • 26 8

    • Od kiedy to problem miasta?

      Idź do pracodawcy, nich Ci więcej płaci, skoro brakuje na parking.

      • 9 5

    • Pod nosem skm tramwaje i autobusy...

      • 8 6

    • Biurowce... (2)

      Miej pretęsje do właściciela biurowca bo nie wybudował parkingu... A nie do miasta....

      • 1 7

      • (1)

        3 piętra parkingów, kilka hal, parking naziemny. Tylko jedna wada - trzeba zapłacić, a tego cebulaki nie mogą przeżyć.

        • 17 6

        • Mianem cebulaka może Cię ktoś inny określić, bo nie stać Cię na własny jacht lub odrzutowiec.

          Nie widzisz nic poza czubkiem własnego nosa, może Cię stać, żeby płacić komuś po 500 zł miesięcznie, bo należysz do elity;).

          • 12 11

  • Czegoś tutaj nie rozumiem, nowe biurowce nie mają własnych podziemnych miejsc parkingowych? (8)

    czy może mają, ale trzeba za nie płacić i niektórym to się nie podoba?. Decydując się na zakup samochodu automatycznie musimy zaakceptować związane z tym koszty. Paliwo, przeglądy, naprawy i miedzy innymi płacenie za parkowanie. Jeszcze chwilę i wzorem państw zachodnich na które tak ochoczo powołujemy się, powstaną wykupione miejsca postojowe, dedykowane konkretnemu posiadaczowi auta i skończy się definitywnie samowolka parkowania gdzie popadnie.

    • 13 5

    • (3)

      nie wiem jak jest w Alchemii, ale niektóre inne biurowce zdzierają z firm spore opłaty za miejsca parkingowe, albo gwarantują tylko jedno miejsce, a w firmie pracuje np. 10-15 osób. Często jest tak, że przestrzeń wokół biurowca mogłaby być wykorzystana na parking, ale nie jest - przykładem niech będzie PPNT, gdzie jest ona po prostu kiepsko zorganizowana. Szczytem głupoty jest sieć dziwnych wysepek i skrętów przy starszej części tego kompleksu - mógłby tam być spory parking, a i tak mnóstwo osób stawia tam auta na zakazie (tj. na wysepkach) i na trawniku. To wstyd, że właściciele dużych biurowców nie pomyślą o tym, że ludzie biznesu, ich pracownicy oraz klienci LUBIĄ jeździć samochodami. Ot, zaściankowa Polska...

      • 6 1

      • To nie wynajmować powierzchni w takich budynkach. (1)

        Proste rozwiązanie.

        • 3 1

        • proste jak się patrzy z perspektywy pracownika takiego biura

          nie jak z perspektywy szefa szefa tego pracownika... który ma wygodne biuro np. w Wawie czy jeszcze lepiej w Nowym Jorku.

          • 0 0

      • to jest jeden z powodów, dlaczego tyle firm uciekło z "Zieleniaka"

        a firmy jak szukają pomieszczeń biurowych powinny same zadbać o miejsca parkingowe dla pracowników. Niedopuszczalne jest, aby firmowe samochody były parkowana na parkingach przeznaczonych dla klientów hipermarketów czy też na okolicznych uliczkach blikując miejsca parkingowe chociażby dla mieszkańców.
        Już na wielu osiedlach jest zakaz wjazdu bez identyfikatora, kwestią czasu jest, kiedy pojawią dedykowane miejsca parkingowe pod daną rejestrację.

        • 2 0

    • (3)

      Do końca czerwca pracowałam w biurowcu w Olivia Business Centre. Najtańszy parking z dostępnych na terenie OBC to 480 zł miesięcznie. Do pracy dojeżdżałam 40 km w jedną stronę, komunikacją publiczną to około 2,5 godz w jedną stronę (SKM + 2 autobusy). Zrezygnowałam z pracy bo koszty dojazdu samochodem od września wynosiłyby 1000zł, a komunikacją miejską nie da rady bo nie zdążę odebrać dziecka przed zamknięciem przedszkola (godz 17.00, przy pracy 7.00-15.00). Nie przedłużyłam umowy na kolejne 1,5 roku.Teraz jestem na zasiłku i dodatkowo odprowadzam dzieci sąsiadów do i ze szkoły, w soboty pomagam jako obsługa na weselach w pobliskim zajeździe. Kasowo nie narzekam, czasu więcej na zajęcie się własną rodziną i moje hobby, ubezpieczenie zdrowotne jest i jeszcze załapię się na 500+ bo ewidencyjne dochody rodziny zmalały i mieszczą się w progu na 1 dziecko. Jaka różnica? Ano taka, że jak pracowałam płaciłam podatek i składki od pełnych dochodów, a teraz jestem na utrzymaniu państwa. A wystarczyłoby dawać pozwolenia na budowę biurowców na obrzeżach miast, wzdłuż obwodnicy, gdzie pól i łąk na parkingi jest pod dostatkiem. Pracy w zagranicznych korpo nie polecam - wyzysk i chamstwo. Sklepom się nie dziwię, bo faktycznie jak nie ma m-sca to klient pojedzie gdzie indziej. Wszytko to wina władz Gdanska.

      • 8 2

      • (1)

        To nie do końca wina władz Gdańska, bo do biurowca na peryferiach mało kto by przyszedł - biuro poważnej firmy poza centrum = słabo... Jedynym w zasadzie skupiskiem, które jest poza obwodnicą i dobrze działa to to, które jest po prawej jadac na lotnisko (intel itepe). Ale kiedy to powstawało, to było szczere pole. Miasto tam doszło.

        • 1 2

        • Po co poważnym firmom lokalizacja w centrum skoro swój dostęp dla klientów bronią jak mogą: ochrona, karty dostępu od windy począwszy. Taniej wyjdzie utrzymanie samej reklamy firmy na bilbordach w centrum, a efekt promocyjny ten sam. A pracownikom chyba wszystko jedno czy są w centrum miasta czy nie? W kawiarniach i restauracjach w godzinach pracy przecież nie siedzą, a do pracy najważniejsze jest czyste, widne pomieszczenie, przyzwoite wyposażenie stanowiska pracy, jakaś kuchnia, łazienki. To można mieć i poza centrum. Co do emerytury to te czasy już raczej minęły, obecne młode pokolenie będzie pracować do śmierci (chyba że sam sobie przez lata odłożysz na własnym koncie), nawet jeżeli dożyję wieku emerytalnego to nie sądzę żebym mógł się utrzymać z emerytury. Wyjdzie na to samo co na zasiłku socjalnym, po latach bez oficjalnej pracy

          • 4 1

      • Tak, tak trzymaj.

        A co dalej? Co z emeryturą i powrotem na normalny rynek pracy? A co zrobisz jak zniknie 500 plus? Zasiłek nie trwa wiecznie. Może trzeba szukać pracy bliżej domu, tak robią ludzie rozsądni.

        • 1 2

  • (2)

    Za duzo samochodow. Ludzie sa wygodni. Studenci z samochodami, kto to slyszal, za moich czasow....

    • 14 0

    • Oj, dużo się zmieniło. Za naszych czasów studenci raczej nie pracowali, co najwyżej jakieś korepetycje dawali. Teraz z tego co obserwuję większość studentów pracuje i to na pełny etat.

      • 0 1

    • precz z postępem... ;-)

      za czasów mojego Dziadka auto miał wójt... może tylko urzędnicy powinni mieć prawo posiadania samochodów - bezpłatny parking wygrodzony szlabanem już sobie zorganizowali...

      • 1 1

  • Myślę, że nadszedł już w Gdańśku czas wprowadzić winiety za wjazd do miasta (6)

    Nasze prawo jest tak skonsturowane, że ludzie kupując działki na subburbiach nie płacą za stworzenie im infrastruktury, tj dojazdów do miast, kolejnych pasów drogi, etc. W związku z tym proste wprowadzenie opłaty tj winiety wjazdowej uzdrowiłoby tą chorą sytuacje, która jest obecnie że drogi dla mieszkańców nie z Gdańska opłacają Gdańszczanie! Pora to zmienić.

    • 18 7

    • Dokładnie tak (1)

      Korzystają z Naszej Gminy m.in ze szkół podstawowych! Nasze dzieci muszą chodzić na dwie zmiany, mamy ogromne korki itd itd a oni płaca swoje podatki w obcych gminach...

      Niech tam mieszkają , OK! , ale meldunek niech poosiadają w Gdańsku, podobnie jak zarejestrowanie firm.

      Rżną bogaczy z domami za miastem a żyją na krzywy ryj, naszym kosztem.
      Chcesz mieć świadectwo, papiery, urodzenie itd itp z Gdańska? Melduj się u nas i tutaj niech twoje dzieci się rodzą!

      • 5 2

      • Super, wprowadźmy w całym kraju zasadę, że pracować możesz tylko w tej gminie w której jesteś zameldowany. Jestem za!

        • 0 1

    • (1)

      sr*ty-taty. W samym paliwie jest już tyle podatków, że spokojnie powinno wystarczyć na infrastrukturę. A miasto wcale nie buduje swoich dróg samo, tylko przy wsparciu województwa, samorządu wojewódzkiego, państwa i Unii Europejskiej. No chyba, że wprowadzając winiety miasto miałoby zrezygnować ze wszelkiego dofinansowania i utrzymywać się jedynie z opłat i podatków wnoszonych przez mieszkańców - wtedy można pogadać o takich pomysłach.

      • 7 4

      • idioto

        podatki z paliwa nie idą do budżetu Gdańska

        Gdańsk buduje drogi z podatków mieszkańców a nie z paliwa

        • 3 1

    • Firma która ma biuro w Gdańsku płaci podatki dochodowe (zazwyczaj), od nieruchomości i inne w mieście, więc pracownicy tych firm mają pełne prawo korzystać z infrastruktury (nawet jeśli nie są mieszkańcami Gdańska) ponieważ to oni wypracowują środki na te podatki i to oni również utrzymują miasto.

      • 2 1

    • owszem,

      ale w takim wypadku należałoby wyprowadzić z miasta szpitale, uczelnie, urzędy wojewódzkie itd.

      • 0 1

  • Najpierw buduje się biurowce a potem doi ludzi na potęgę. (5)

    Oczywiście Castorama ma rację.
    Racji nie ma Budyń urządzając gdzie popadnie strefy płatnego parkowania.
    Po co budować biurowce skoro nie ma gdzie zaparkować.
    Oczywiście: komunikacja miejska - następna kasa dla miasta.
    Tylko co ma powiedzieć matka, która dojeżdża do pracy np z Rumii czy Pruszcza i musi po drodze dziecko zostawić w szkole lub przedszkolu a po pracy zrobić zakupy w jakimś markecie bo na osiedlu sklepów już nie ma.
    Mam nadzieję, że PiSiory wsadzą Budynia za przekręty mieszkaniowe i będzie spokój.

    • 78 19

    • Dlaczego mieszkańcy Gdańska mają płacić za osoby, które się wyprowadziły poza miasto? Wyprowadziła się poza miasto to jej problem. Przecież miasto Gdańsk nie ma własnych pieniędzy tylko są to pieniądze podatników danej gminy. Jeżeli wyprowadzą się poza miasto to nie możemy wymagać, żeby miasto wszystko oferowało za darmo.

      • 3 0

    • Prezydent miasta działa ideologicznie (3)

      Ostro skręcił w lewo ostatnio, a rowery to bzik socjalistow

      • 14 8

      • wyobrażasz sobie Adamowicza na rowerze? (1)

        chyba trójkołowym ;-)

        • 15 3

        • daj spokój

          broda zaplątałaby mu się w szprychy i jakby wyglądał ze sznytami na czaszce?

          • 4 1

      • a kto ci każe jeździć rowerem?

        możesz sobie nawet taksówką dojeżdżać jeśli taka twoja wola. Praktyka i badania naukowe jasno wskazują, że ukierunkowanie na transport samochodowy oznacza mnóstwo nierozwiązywalnych problemów i wysokie koszty - i to jest fakt, a fakty są obiektywne, one nie mają poglądów. To, że władza jest bardzo nieporadna jeżeli chodzi o tworzenie alternatywnych dla samochodu środków transportu to inna sprawa.

        • 5 5

  • Parking piętrowy!!!!! (15)

    Wina miasta.
    Kto wydał pozwolenie na budowę bez odpowiedniej perspektywicznej ilości miejsc parkingowych? Brak miejsca? To trzy kondygnacje (jeżeli mało to cztery) przeznaczyć na parking i po problemie. A jeżeli inwestorowi nie pasuje to za miasto. Problem całego kraju do rozwiązania przez administrację państwową ale nie lepiej zająć się bzdetami np. handel w niedzielę, religia w przedszkolu ...

    • 43 12

    • (14)

      Nie krzycz tak, bo ci żyłka pęknie. Tam są kilkupietrowe parkingi, ale puste. Puste, bo pracownicy nie chcą płacić. Kumasz?

      • 17 5

      • niech zgadnę - za wysoka cena za parkowanie? (4)

        • 8 5

        • Zgadłeś. (3)

          Mnie nie stać na mercedesa z salonu i nie płaczę z tego powodu.
          Nie stać cię na parking w miejscu pracy , może poszukaj pracodawcy który zapewnia parking lub zacznij dojeżdżać komunikacją miejską.

          • 15 3

          • Następny baran... (1)

            S A M O C H Ó D przestał być w tym kraju dobrem luksusowym, a stał się narzędziem, pomocą w codziennym życiu. Zwróć uwagę "Ynteligencie", że mamy XXI wiek i nie jest to PRL, gdzie rower był dobrem o które ludzie bili się jak o ogień. Mnie też nie stać na jacht, Cessnę czy Maybacha i nie płaczę z tego powodu, są to jednak dobra powszechnie uważane za luksusowe. Gdybym na takie posiadał środki to wykupiłbym sobie i 5 miejsc aby nikt mi nie zarysował samochodu.

            Jednak dla przeciętnego pracownika z pensją 1800 - 3500 netto posiadającego auto klasy B, płacącego kredyt i mającego jeszcze rodzinę cena parkingu 170, 300 czy prawie 400 PLN jest "nieco" wygórowana? Patrz człowieku na sprawę szerzej a nie tylko przez swój ograniczony światopogląd.

            Gdyby cena za parking wynosiła 50 PLN to nikt by nie stawał po okolicy tylko zapłaciliby, ale TU pojawia się właściwy PROBLEM... no nie ma tyle miejsc!!! Tadaaaa!!! Co więc zrobimy, no budować się nie opłaca... a to jak za wójka Stalina, za mordę i na siłę. To będzie przecież ludzi problem, nie miasta czy inwestora.

            Tak się żyje w tym wolnym kraju...

            • 3 0

            • Szkoda ze pracodawca uważa, iż nie musisz przyjechać samochodem do pracy.

              A wybudowanie miejsca parkingowego kosztuje. Dlaczego ktoś miąłby za tą budową zapłacić?

              • 0 0

          • ale jak to?

            • 0 1

      • nie opowiadaj bzdur (7)

        zaczyna podejrzewać że już na etapie budowy był taki układ z miastem że parking tam musi być niewspółmiernie drogi , bo wcale bym się nie zdzoiwił gdyby już wtedy budyń miał wizję wprowadzenia tam strefy.....
        Idział się to wszystko powoli i po cichu, bo biorąc na logikę skoro te parkingi firmowe po 500zł stoją puste to gdyby cenę obniżyć do powiedzmy 150 no 200 zł to by się zapewne częściowo jeśli nie całkowicie zapełniły więc czemu zarządcy budynków tego nie robią, albo od początku można było zrobić budynek z minimalną ilością miejsc parkingowych jeśli a jak by trzeba było to budyń wydał by zgodę na biurowiec bez miejsc parkingowych jakąś swoją specuchwałą uzasadniając to ważnym interesem społecznym czyli jego.
        Myślę że to był przekręt od samego początku.

        • 7 11

        • A ja myślę że jak mnie na coś nie stać to tego nie kupuję. (6)

          Ciebie nie stać na używanie samochodu w mieście.
          Możesz zacząć jeździć komunikacją lub poszukać sobie pracy z miejscem parkingowym.

          • 13 5

          • i nie trafiłeś bo pracuję w gdyni w biurowcu i mam prarking za który płacić nie muszę, (4)

            dodatkowo przenoszą część działów do nowego budynku i już kadrowe chodzą wypytując kto będzie potrzebował przepustki na parking podziemny w nowym budynku także bez płatny, także uważam że układ z Alchemi jest co najmniej ukartowany i to czy kogoś stać czy nie nie ma tu nic do rzeczy, bo twój argument o tym że kogoś nie stać jest z serii "Skoro wcześmniej przyjechałeś do pracy to weź umyj okna i tak nic nie robisz"

            • 6 7

            • bez płatny (2)

              ty chyba w recepcji pracujesz.....albo ochronie:)

              • 3 0

              • o znalazł się kolejny erudyta ortograf Miodek2

                co to bez google nie potrafi napisać zdania, a papier kojarzy mu się z toaletowym.

                • 1 1

              • dla mnie jest bezpłatny

                to że pracodawca ponosi koszty jest chyba jasne ale dla osobników z uszkodzeniem płatów czołowych jak u ciebie zapewne nie do końca ;), co się zaś tyczy że wszyscy powinni znaleźć sobie pracę w miejscu gdzie jest bezpłatny parking a jak nie to na bezrobocie, bardzo dobra koncepcja ja już z gdańska dojeżdżam do pracy w Gdyni rozumiem że innych też zachęcasz do takiego rozwiązania, i jak się to ma do mitu o rozwoju Gdańska, a pracuję w sektorze it i to by było na tyle mieszanie do tego polityki tylko potwierdza że jesteś "młodym wykształconym z wielkiego miasta z uszkodzeniem płatów czołowych i prawdopodobnie skroniowych"

                • 2 4

            • Sądzę że zatrudni cię Maciarewicz za Misiewicza . Spiski , układy .......

              Jak sam piszesz że masz pracę z miejscem parkingowym.
              Może rozpaczający że nie ma gdzie zaparkować niech znajdą sobie takiego pracodawcę jak ty który im zapewni parking bezpłatny. Bezrobocie prawie nie istnieje w trójmieście.

              • 4 1

          • do cisa

            jak jesteś taki mądry to policz koszty dojazdów komunikacją miejską, i wtedy przestaniesz wypisywać bzdety , być może na zamówienie je piszesz

            • 2 4

      • Ja nie kumam

        Chyba rozumiem o co chodziło z tym kumaniem lecz problemu wysokości opłat, pustych parkingów - nie. Wynocha za miasto jeżeli firma chce kupić biura bez miejsc parkingowych. Proszę czytać ze zrozumieniem!!!

        • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane