Fakty i opinie

stat

Autobusy już nie jeżdżą kontrapasem w centrum w Gdyni

Ruch na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni po przebudowie


Wraz z przywróceniem wszystkich relacji przejazdu po remoncie skrzyżowania przy gdyńskim dworcu większość linii autobusowych i trolejbusowych wróciła na swoje trasy. Zniknął tymczasowy kontrapas na Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. - Nie chcieli go pasażerowie - przekonuje ZKM Gdynia.



Czy autobusowy kontrapas na Władysława IV powinien zostać?

tak

25%

nie

75%
Linie wróciły na swoje trasy w środę. W nocy ze środy na czwartek "po staremu" po raz pierwszy od rozpoczęcia remontu pojechały także linie nocne.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia po remoncie ul. Podjazd



Tak jak w trakcie remontu pojadą "na stałe" linie 105, 109 i 125 w kursach od strony Śródmieścia w kierunku Mechelinek, Babich Dołów i Pogórza Dolnego. Autobusy tych linii będą nadal kursować ulicami: Władysława IV, 10 Lutego, Podjazd i Morską.

Czytaj więcej: Skrzyżowanie przy dworcu w Gdyni (prawie) przebudowane

Trasy te będą obowiązywać na stałe. Jak opowiadają przedstawiciele ZKM Gdynia - za pozostawieniem na stałe "remontowych" tras tych linii opowiedziała się większość pasażerów z nich korzystających - zainteresowanych szybszym przejazdem z Redłowa, Węzła Franciszki Cegielskiej i Śródmieścia do ul. Morskiej oraz na Obłuże, Pogórze Dolne, Babie Doły i do gminy Kosakowo.

Kontrapas na Władysława IV w Gdyni: większość nie chciała



O argumencie "zdania większości" pracownicy ZKM Gdynia mówią też przy okazji likwidacji tymczasowego kontrapasa na ul. Władysława IV, który pomógł pasażerom w trakcie remontu, choć bywało, że irytował kierowców.

Nie brakowało stłuczek i kolizji. Mimo to pojawiły się głosy, że jeżeli Gdynia chce wyraźnie stawiać na komunikację miejską, mógłby pozostać na stałe.

Wnioskowali o to m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, proponując, by powstały także dodatkowe przystanki na ul. Władysława IV i 3 Maja.

- Wniosek wywołał wiele dyskusji. Było zarówno wielu zwolenników tego rozwiązania, jak i przeciwników. Postanowiliśmy zbadać, jakie zdanie mają nasi pasażerowie. Podeszliśmy do tego kompleksowo i pytaliśmy pasażerów komunikacji miejskiej poszczególnych linii trolejbusowych i autobusowych, jak widzą przebieg poszczególnych linii po remoncie. Okazało się, że mieszkańcy są przyzwyczajeni do dawnego rozwiązania i chcieliby, aby autobusy wróciły na ul. Dworcową - komentuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Badania marketingowe były prowadzone w październiku 2017 roku.

Społeczników w innej sprawie posłuchał za to Zarząd Dróg i Zieleni. Zlikwidowano na stałe trzeci pas ruchu za 10 Lutego w kierunku ul. Starowiejskiej przed przejściem dla pieszych.

Na Władysława IV nie ma kontrapasa, ale zyskali za to piesi.
Na Władysława IV nie ma kontrapasa, ale zyskali za to piesi. fot. FB Miasto Wspólne
- Problem był ewidentny: kierowcy tuż przed przejściem, jadąc w dół, dostawali szerszą o 1/3 jezdnię, co pod względem bezpieczeństwa pieszych sensowne nie było - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.

W środę jeszcze nie wszyscy kierowcy autobusów wiedzieli o nowej organizacji ruchu.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (126)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.