• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy już nie jeżdżą kontrapasem w centrum w Gdyni

Patryk Szczerba
17 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Ruch na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni po przebudowie


Wraz z przywróceniem wszystkich relacji przejazdu po remoncie skrzyżowania przy gdyńskim dworcu większość linii autobusowych i trolejbusowych wróciła na swoje trasy. Zniknął tymczasowy kontrapas na Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. - Nie chcieli go pasażerowie - przekonuje ZKM Gdynia.



Linie wróciły na swoje trasy w środę. W nocy ze środy na czwartek "po staremu" po raz pierwszy od rozpoczęcia remontu pojechały także linie nocne.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia po remoncie ul. Podjazd



Tak jak w trakcie remontu pojadą "na stałe" linie 105, 109 i 125 w kursach od strony Śródmieścia w kierunku Mechelinek, Babich Dołów i Pogórza Dolnego. Autobusy tych linii będą nadal kursować ulicami: Władysława IV, 10 Lutego, Podjazd i Morską.

Czytaj więcej: Skrzyżowanie przy dworcu w Gdyni (prawie) przebudowane

Trasy te będą obowiązywać na stałe. Jak opowiadają przedstawiciele ZKM Gdynia - za pozostawieniem na stałe "remontowych" tras tych linii opowiedziała się większość pasażerów z nich korzystających - zainteresowanych szybszym przejazdem z Redłowa, Węzła Franciszki Cegielskiej i Śródmieścia do ul. Morskiej oraz na Obłuże, Pogórze Dolne, Babie Doły i do gminy Kosakowo.

Kontrapas na Władysława IV w Gdyni: większość nie chciała



O argumencie "zdania większości" pracownicy ZKM Gdynia mówią też przy okazji likwidacji tymczasowego kontrapasa na ul. Władysława IV, który pomógł pasażerom w trakcie remontu, choć bywało, że irytował kierowców.

Nie brakowało stłuczek i kolizji. Mimo to pojawiły się głosy, że jeżeli Gdynia chce wyraźnie stawiać na komunikację miejską, mógłby pozostać na stałe.

Wnioskowali o to m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, proponując, by powstały także dodatkowe przystanki na ul. Władysława IV i 3 Maja.

- Wniosek wywołał wiele dyskusji. Było zarówno wielu zwolenników tego rozwiązania, jak i przeciwników. Postanowiliśmy zbadać, jakie zdanie mają nasi pasażerowie. Podeszliśmy do tego kompleksowo i pytaliśmy pasażerów komunikacji miejskiej poszczególnych linii trolejbusowych i autobusowych, jak widzą przebieg poszczególnych linii po remoncie. Okazało się, że mieszkańcy są przyzwyczajeni do dawnego rozwiązania i chcieliby, aby autobusy wróciły na ul. Dworcową - komentuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Badania marketingowe były prowadzone w październiku 2017 roku.

Społeczników w innej sprawie posłuchał za to Zarząd Dróg i Zieleni. Zlikwidowano na stałe trzeci pas ruchu za 10 Lutego w kierunku ul. Starowiejskiej przed przejściem dla pieszych.

Na Władysława IV nie ma kontrapasa, ale zyskali za to piesi. Na Władysława IV nie ma kontrapasa, ale zyskali za to piesi.
- Problem był ewidentny: kierowcy tuż przed przejściem, jadąc w dół, dostawali szerszą o 1/3 jezdnię, co pod względem bezpieczeństwa pieszych sensowne nie było - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.

W środę jeszcze nie wszyscy kierowcy autobusów wiedzieli o nowej organizacji ruchu.

Miejsca

Opinie (126) 1 zablokowana

  • "pod prąd"

    Do czasu az zainteresowani nie naucza sie jak po tym" arcydziele projektowania " nalezy sie poruszac, takie przypadki niestety beda miały miejsce. Z drugiej strony zas , my Polacy bardzo słabo orientujemy sie jak nalezy jezdzic - a moze nie lubimy sie przystosowywac?

    • 3 0

  • Skrzyżowanie 10 Lutego - 3 Maja.

    Często jeden pas ruchu na tym skrzyżowaniu jest zablokowany przez (zwykle jeden pojazd)chcących skręcić w lewo. Dla jadących 10 Lutego od strony Władysława IV powinien być zakaz skrętu w lewo (w 3 Maja). Kto chce wjechać na 3 Maja (odcinek koło klubu Atlantic) powinien zrobić objazd- Mściwoja i Zgody. Na odcinek od Batorego do Obr. Wybrzeża można dojechać właśnie Batorego i Armii Krajowej. Zwiększyła by się przepustowość w kierunku dworca i Podjazd.

    • 0 1

  • Po co te kocie buby? (1)

    Nie mozna zrobić normalnie? (asfalt na calej szerokośći)

    • 27 5

    • I potem się będą wpychać na lewy. Niektórzy z automatu bo tak idzie nawierzchnia.

      • 1 1

  • Już w 11 sekundzie filmu widać jak tam się będzie jeździć. W prawo mimo słupków i na lewy pas bezpośrednio.

    • 0 1

  • NARESZCIE ! Żadnych jazd pod prąd.

    • 2 0

  • robią - niedobrze (2)

    nie robią - też niedobrze, zostawiają - niedobrze, likwidują - też niedobrze...")

    • 9 11

    • Jak nie robia to niedobrze, jak robia niedobrze - to tez niedobrze. Tylko jak robia dobrze to dobrze. (1)

      • 3 1

      • I tak nie zrozumie.

        • 0 0

  • Zawsze coś muszą popsuć. Gryzoń to taki psuj. (1)

    Kontrapas autobusowy na Władka zlikwidowany, ale nie przywrócony do ruchu tylko zamalowany

    • 9 3

    • A mógł zostać do lewoskrętu do ZUSu....

      • 2 1

  • (1)

    Pierwszy raz w życiu udało mi się załapać na ankietę ZKM'u :-) a jeżdżę autobusami często. Byłem za starą trasą i cieszę się, że autobusy wróciły na Dworcową.

    • 11 7

    • Plebsowi to jednak mało do szczęścia potrzeba... Na ankietę się załapał i micha mu sie jarzy już 5 dzień.

      • 3 3

  • (1)

    Czegos tak idiotycznego zrobic

    • 10 5

    • Polska język trudna język?

      • 1 0

  • (1)

    Co było niebezpiecznego dla pieszych w trzecim pasie na Władka?

    • 19 6

    • Nic. Po prostu spolecznicy muszą robić zawsze na odwrót, niż było, na tym to widać polega.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane