• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Automat zliczy rowery na al. Zwycięstwa

Krzysztof Koprowski
3 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak będzie prezentować się licznik informujący o ilości rowerzystów na drodze rowerowej przy Bramie Oliwskiej. Tak będzie prezentować się licznik informujący o ilości rowerzystów na drodze rowerowej przy Bramie Oliwskiej.

Już wkrótce będzie dokładnie wiadomo ilu rowerzystów podróżuje po Gdańsku. Na początek specjalny licznik stanie przy Bramie Oliwskiej, ale urzędnicy zapowiadają jeszcze kilka podobnych urządzeń.



Z dotychczasowych pomiarów wynika, że ciąg al. Zwycięstwa (nz.) - al. Grunwaldzka to najbardziej oblegana trasa rowerowa w Gdańsku. Z dotychczasowych pomiarów wynika, że ciąg al. Zwycięstwa (nz.) - al. Grunwaldzka to najbardziej oblegana trasa rowerowa w Gdańsku.

Co jest najważniejsze do popularyzacji korzystania z rowerów w mieście?

Pierwsze urządzenie do automatycznego mierzenia ruchu rowerów pojawi się u zbiegu al. Zwycięstwa z ul. Kolejową zobacz na mapie Gdańska. Będzie składać się ze specjalnej pętli indukcyjnej do odnotowania przejeżdżającego rowerzysty i wyświetlacza na słupku, który będzie informować o ilości cyklistów w ciągu danego dnia i od początku roku.

- Dodatkowe, bardziej szczegółowe informacje o ruchu będą dostępne poprzez dedykowaną stronę internetową - dodaje Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej.

Co ciekawe, al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzka to wg wcześniej dokonywanych pomiarów - w ramach realizowanego w 2011 r. projektu Systemu Tras Rowerowych - najczęściej uczęszczany odcinek rowerowy w Gdańsku. Odnotowano tu 303 rowery na godzinę w szczycie porannym i 429 rowerów na godzinę w szczycie popołudniowym.

Licznik przy Bramie Oliwskiej pojawi się najpóźniej do 15 listopada 2012 roku (ogłoszono już przetarg na jego wykonanie). W najbliższym czasie planuje się montaż jeszcze jednego urządzenia pomiarowego - podobnego do tego jak przy Bramie Oliwskiej - oraz czterech liczników bez wyświetlaczy. Liczniki pojawią się też na drogach rowerowych prowadzących do planowanych przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które mają być wyposażone w parkingi dla dwóch kółek.

Zdaniem urzędników, pomiary ruchu mają pozwolić na lepsze dostosowanie infrastruktury do potrzeb cyklistów. - Podstawowym celem instalacji licznika jest gromadzenie danych, które pozwolą na bieżąco analizować dynamikę wzrostu ruchu rowerowego. Dzięki temu możliwa będzie ocena skuteczności prowadzonych działań i podejmowanie właściwych decyzji odnośnie dalszego rozwoju tras rowerowych w Gdańsku - kończy Kitliński.

Opinie (181) 1 zablokowana

  • Kolejna paranoja.

    • 3 9

  • Ciekawe w jaki sposób pętla zmierzy ilość rowerów karbonowych... (2)

    Pewnie jak zwykle urządzenie ich nie zauważy i nie policzy. Czy urządzenia wykrywają rowery wyposażone w ramę z tworzyw sztucznych? Z aluminiowymi też może być problem.

    • 3 10

    • wykrywają suport (1)

      • 4 0

      • Pedały też?

        • 3 2

  • tym razem autor sondy przeszedl sam siebie

    • 7 3

  • No w końcu! ileż można było na to czekać... (2)

    w końcu nastąpi ostateczny upadek mitu, że nikt nie jeździ rowerem w zimie :)

    • 15 2

    • ja jezdze., mam buciory i ciuszki (1)

      pogodna nie straszna, tylko straszne zaspy i brak odsniezarek, ale po co maja odsniezac, dla 10 maniakow :(

      • 3 1

      • Dlatego jak DDR są zasypane jeżdżę jezdnią, która jest w dobrym stanie.

        • 1 0

  • Ilu urzędników jest od spraw rowerowych? (6)

    Jest pan Kitliński - pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej, jest tez "oficer rowerowy" (cokolwiek to znaczy)
    Wie ktoś?

    • 3 1

    • (3)

      Oficer rowerowy to jest właśnie Kitliński. Oficer rowerowy to nazwa potoczna, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej to nazwa oficjalna.

      • 1 1

      • Aha. Dziękuję :-)

        • 1 0

      • o jednego zawiele kolejny niekompetentny urzedas (1)

        • 0 3

        • Kitliński niekompetentny?

          Gdańsk rowerowo ma się nieźle, wystarczy porównać z innymi miastami. A Remigiusz Kititliński rowerowym lamerem na 100% nie jest. Polecam stronę rowerowarodzinka.pl. Po mieście też jeździ;>. Jechałam parę lat temu z nim w czasie jednej z wycieczek GRT. Bynajmniej nie zamulał.

          Dobry rowerzysta nie zawsze jest idealnym działaczem, ale to już coś, że sprawami rowerowymi zajmuje się człowiek, który od lat jeździ na rowerze, nie tylko od święta.

          • 6 0

    • (1)

      Proponuję im wziąć rower i sie przejechać po wszystkich ścieżkach. Wszystkich, nie tylko tych na głównej alei. A to by się zdziwili ... Rower proponuje własny, nie urzędowy.

      • 3 1

      • tam, gdzie proponujesz, już urzędnicy rowerowi jeździli

        niedługo wszyscy urzędnicy Gdańska będą jeździli na rowerach. Ciekawe, co napiszesz, jak ich spotkasz po drodze? że zazdrościsz im rowerów służbowych nawet jak będą jeździli na własnych?

        • 1 1

  • niedługo będzie trzeba mieć specjalne bilety za przejazd z bramki do bramki xd

    • 8 1

  • Więcej ścieżek rowerowych... (1)

    Dobre połączenie ścieżkami rowerowymi jest nie tylko atrakcją turystyczną ale też ekologiczną wygodą w poruszaniu się po Gdańsku czy trójmieście...:) Gdańsk czy trójmiasto nie jest aż tak dużą miejscowością żeby swobodnie, w miarę krótkim czasie przemieścić się z miejsca na miejsce...ale do tego potrzebne są ŚCIEŻKI ROWEROWE...:) Więc prośba do władz...;) o większe nakłady na ekologiczne drogi...:)

    • 6 2

    • ściezki tylko przy ulicach z Vmax 70km/h

      przy reszcie ulic są zbędne - po mieście rozwijam 45 km/h i nie odczuwam przy tym specjalnego zmęczenia. Jazda około 30km/h (czyli np. rejon Głównego Miasta) jest latwo osiągalna dla większości rowerzystów.

      • 2 4

  • To będę podbiajć licznik...

    będę wokół automatu jeździć i zobaczę ile nabije :P

    • 7 1

  • jak bedzie wiecej rowerów, to (3)

    zabiorą jeden pas al. Zwyciestwa specjalnie dla nich...
    banda terrorystów. Lubie rower, ale takie dzialania powodują niechęć i agresję...
    Pytam sie... badania ruchu rowerowego i co dalej... po co... ocena jakiej skuteczności i jakich działan?

    • 5 19

    • jaka skutecznosc???

      szacują potencjalny zysk z podatków na rowerzyscie

      • 4 1

    • W tej chwili 2 kierunkowe DDR są węższe niż JEDEN pas ruchu dla samochodów ...

      • 4 1

    • jak będzie więcej rowerów to nie będzie potrzeby poszerzać jezdni dla samochodów

      przez węższe jezdnie pieszemu łatwiej przejść, ciekawe czy o tym pomyślałeś? nie nazwę cię pseudo-antyterrorystą, bo jesteś po prostu śmieszny, anonimku.

      • 3 2

  • Reczne przelaczniki swiatel .... (1)

    a co z ta ustawa o ruchu drogowym i systemie "rozladowywania" korkow (tristan czy jak to sie nazywa). robia manualne przelaczanie swiatel dla pojazdow a to nie jest zgodne z prawem !!!! co urzedasy w miescie na to ...kto nie zna prawa u was, szczegolnie tego ktore jest dla was podstawa .... szyko robic automaty zmieniajace swiatla jak nadjedzie POJAZAD rowerowy.

    • 7 3

    • pisz składniej chłopie.

      tak, psim obowiązkiem projektantów (jak i zamawiających) jest stosowanie detektorów automatycznych. Żeby było lepiej - el Budyń stosowne porozumienie podpisał w maju br. I co? i nic.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane