• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autostrada A1 do Łodzi gotowa. Dzisiaj otwarcie brakującego odcinka

Maciej Naskręt
30 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 10:04 (30 kwietnia 2014)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy odcinek autostrady A1 w centrum Polski
Gotowy, 19-kilometrowy odcinek autostrady na wschodnich Kujawach. Gotowy, 19-kilometrowy odcinek autostrady na wschodnich Kujawach.

Drogowcy z bydgoskiego oddziału GDDKiA udostępnią dzisiaj do ruchu 19-kilometrową autostradę między Włocławkiem a Kowalem. Dwujezdniową drogą z Trójmiasta do Łodzi będzie można podróżować już po południu.



Przebieg autostrady A1 na Kujawach. Przebieg autostrady A1 na Kujawach.
Aktualizacja godz. 10:04. Znamy dokładną godzinę otwarcia autostrady we wschodniej części woj. kujawsko-pomorskiego. - Kierowcy z Trójmiasta bez najmniejszych przeszkód w kierunku województwa łódzkiego pojadą po godz. 17 - mówi Trojmiasto.pl Tomasz Okoński, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału GDDKiA.

* * *

Wreszcie na dobre skrócą się podróże mieszkańców Trójmiasta w kierunku centralnej Polski. Po południu drogowcy z bydgoskiego oddziału GDDKiA udostępnią 19-kilometrowy odcinek autostrady między Włocławkiem a Kowalem. Dokładna godzina zależy od zakończenia wszystkich procedur. To oznacza, że z Trójmiasta do Strykowa pod Łodzią kierujący pojazdami pojadą 290-kilometrową drogą o przekroju dwóch jezdni, na której dopuszczalna prędkość maksymalna wynosi 140 km/h.

Podróż z bramek w Rusocinie do Strykowa trwać będzie nieco ponad dwie godziny. Dotychczas kierowcy, którzy podróżowali autostradą A1 w kierunku Łodzi, musieli na wysokości Włocławka zjeżdżać z drogi szybkiego ruchu na krajową 62. Jechali nią do starej "jedynki", którą potem musieli dotrzeć do miejscowości Kowal, gdzie wjeżdżali na dalszy odcinek autostrady do Łodzi. Podróż z tego powodu wydłużała się czasem nawet o 30-40 minut. Teraz nie będzie trzeba zbaczać z drogi.

Czy przedłużona autostrada przyciągnie turystów do Trójmiasta?

We wtorek odbywały się jeszcze odbiory prowadzone przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Zakończyły się one pozytywnie, a to umożliwiło otwarcie drogi. Jeszcze w piątek układano jednak ostatnie metry nawierzchni ścieralnej na jezdni zasadniczej autostrady.

Pracę na zlecenie bydgoskiego oddziału GDDKiA wykonała firma Salini za kwotę ok. 608 mln zł. Roboty miały zakończyć się pod koniec stycznia tego roku. Ostatecznie jednak - m.in. ze względu na zimową aurę i kłopoty z wykonaniem jednego wiaduktu po poprzednim wykonawcy - przedłużono je do wiosny.

Kierowcy powinni pamiętać, że na nowe odcinki autostrady A1 na Kujawach powinni wjeżdżać z pełnym bakiem, który zapewni im przejazd do Strykowa. Nie ma tam bowiem stacji paliw.

Bezpłatna podróż autostradą na Kujawach

Dobra informacja dla wszystkich kierowców samochodów osobowych. Za podróż autostradą A1 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego i łódzkiego nie trzeba wnosić opłat przy bramkach, jak odbywa się to np. podczas przejazdu pomorskim odcinkiem autostrady. Oznacza to, że jadąc z Trójmiasta do Łodzi, zapłacimy 29,90 zł tylko za przejazd właśnie autostradą na Pomorzu.

Za podróż przez Kujawy nie zapłacą też pojazdy wyposażone w viaToll - system elektronicznego poboru opłat. Na razie nie ma tam infrastruktury, która umożliwiałaby pobieranie należności za przejechane kilometry. Trwają jednak przymiarki do budowy systemu viaToll.

Kierowcy pojazdów o masie całkowitej powyżej 3,5 t powinni jednak pamiętać, że opłaty w systemie viaToll pobierane są już w województwie łódzkim, czyli za Węzłem Kowal, jadąc w stronę Łodzi.

Budowa autostrady na Kujawach jak jazda po grudzie

Przypomnijmy, że we wrześniu 2012 r. urzędnicy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy wypowiedzieli polsko-irlandzkiemu konsorcjum dwie umowy na budowę trzech odcinków na wspomnianym fragmencie. Droga miała być gotowa podczas Euro 2012.

Zerwane, według GDDKiA z winy wykonawcy, umowy dotyczyły realizacji odcinków: Czerniewice - Odolion (11,4 km) i Odolion - Brzezie (23,1 km), których liderem była firma SRB Civil Engineering Limited (partnerem PBG) oraz Brzezie - Kowal (29,5 km), którego liderem była spółka PBG. Popadła ona w finansowe tarapaty. Podwykonawcy zeszli z placu budowy.

W efekcie przez najbliższe trzy lata od tamtego czasu żaden z konsorcjantów budujących dotąd autostradę A1 w województwie kujawsko-pomorskim nie będzie mógł startować w przetargach ogłaszanych przez GDDKiA. Dodatkowo pracę ze skutkiem natychmiastowym stracił wtedy dyrektor oddziału w Bydgoszczy.

Opinie (375) ponad 10 zablokowanych

  • Odcinek zamkniety i ograniczenia, bo wymaga donoczenia

    jak zwykle osz uści przed wyborami.

    • 0 0

  • (1)

    GDZIE SĄ STACJE benzynowe???
    budowa stacji zajmuje 3-4 tygodnie. Rozumiem, że 'kolesistwo' jeszcze sie nie dogadało pod stołem

    • 7 4

    • pomarudz sobie

      • 0 0

  • 29.90 zł? za autostradę? (5)

    Dziękuję bardzo, wolę te 30 zł dorzucić do paliwa i pojechać DK1

    • 8 12

    • Dostaniesz raz na jakiś czas mandat 300zl i kicha- masz w tej cenie 10 przejazdów autostradą.

      • 0 0

    • (2)

      ja tam cenię swoje bezpieczeństwo i swój czas.

      • 5 1

      • dlatego do Wa-wy tylko siódemką (1)

        • 1 0

        • Jak połączą Koszwały z Elblągiem i Nidzicę z Płońskiem to może i tak. A póki co wolę A1 i A2.

          • 3 0

    • Ech,bidoku. Ja wolę za te 30 zeta ominać czarne punkty,korki i wyprzedzające się tiry.

      A w sezonie zawsze można zjechać w Stanisławiu,jak jest kolejka do bramek.

      • 5 3

  • nasza autostrada A 6

    Kiedy ktoś sobie przypomni o starej autostradzie A 6? Miała połączyć trójmiasto z Berlinem i napędzać rozwój Pomorza.Na razie przedsiębiorczych ostro blokują wszelakiej maści strażnicy w Człuchowie itp.Dodam,że ślady prowadzonych robót można spotkać od Szczecina a..z do Kościeżyny.

    • 1 0

  • czegoś nie rozumiem

    autostrada bez stacji benzynowej, cos tu chyba nie tak

    • 0 1

  • Macieju to mialo byc juz w 2012 !!!!!

    • 0 0

  • Nowakele - należy ci się kolejny zegarek (30)

    za to że tego aż tak nie spieprzyłeś

    • 78 82

    • Nowak to nie minister P o l a c z e k PIS-u który podrożył i opóźnił budowę A1 o lata (18)

      chodzi o odcinek Gdańsk - Nowe-Marzy
      wydawało się chłopaczynie, że się zna i szedł w zaparte

      • 33 10

      • Prywatna firma to budowała GTC więc na czym polegało opóżnienie polaka (3)

        z PIS? Że prywatna firma chciała budować za państwową kasę? Wytłumacz proszę tylko błagam nie bzdety wyczytane w GW

        • 1 3

        • odpowiadam (2)

          Polaczek zakwestionował w 2006 umowę z GTC i poszedł do sądu bo uważał że wycenili za drogo, zanim wydano wyrok korzystny dla spółki zmarnowano rok czasu.

          • 2 0

          • Polaczek zakwestionował umowe, bo zakładała, że prywatna firma chciała (1)

            budować za gwarancje rządowe autostradę, a potem łykać kasę nic nie ryzykując jakby był dochód, a jak nie wypaliłoby, to buli skarb państwa. Zatem jaki sens ma taka umowa?

            • 0 0

            • Ty rozumiesz co to są gwarancje, czy nie bardzo?

              • 0 0

      • bajki opowiadasz, i za PiSu zylo sie najlepiej po komunie w polsce !!! (13)

        faktow nie zmenisz ... popatrz na dane ekonomiczne w tamtym okresie

        • 12 35

        • (12)

          Za Kaczyńskiego wzrost ekonomiczny był na poziomie 4-5 procent rocznie, wszyscy ekonomiści mówili jednoznacznie ...aby dogonić poziom w UE, musicie mieć wzrost na poziomie 9-10 procent, gdyż jednocześnie macie inflację na poziomie 3-4 procent.... W tamtym czasie nasze 'budownictwo' stawiało wszystko i wszędzie, dziś tego za pieniądze przynoszące 'tamte' zyski nikt kupować nie chce. Znaczy się 'budowlanka' nie jest w stanie osiągnąć założonych zysków - stąd taka zapaść. Przypomnij nam jaka opcja polityczna 'wygrała' prawo organizacji ME2012? Naszym zyskiem jest infrastruktura, którą albo wybudowaliśmy albo wyremontowaliśmy w bardzo krótkim tempie - tyle że nie ma darmowych obiadów. My dopiero teraz czynimy budżetowe oszczędności, tyle że od kilku lat mamy kryzys 'ogólnoświatowy' i nie osiągamy założonych zysków - stąd taka zapaść. Każdy dobry gospodarz wie, że odkładać pieniądze należy wtedy gdy są duże zyski a nie wtedy gdy nastanie bieda. 4 reformy 'buzkowe' miały zracjonalizować i urealniać wydatki budżetowe. Zdrowie - pieniądze za pacjentem a nie poprzez rozdzielnik. Edukacja - kto chce niech się uczy a kto nie chce się uczyć niech już pracuje. Emerytury - stopniowe przechodzenie na system emerytur 'prywatnych'. Administarcja - władza dla lokalnych smorządów bo one wiedzą lepiej co jest społeczności potrzebne. Co z nich pozostało? ...miałeś chamie złoty róg... W 2005 roku zrodziła się szansa na powrót do zamysłow 'buzkowych' bo doświadczenia rządów SLD były dowodem zawrócenia na drogę centralnego sterowania gospodarką. Jak koalicja wtedy powstała? PiS - PO, co wydawało się oczywiste? Nie, powstała koalicja PiS - Samoobrona - LPR. Zamiast decentralizacji władzy, mieliśmy jeszcze większą presję na jej centralizację i społeczne oczekiwanie na to, że PAŃSTWO za nas załatwi wszystko i to tak iż każdy z dnia na dzień będzie żył na pozinie co najmniej Niemca lub Anglika. Tymczasem w Niemczech i Anglii władza jedynie określa zasady 'gry' a uczestniczy w niej wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach. Na takie sytuacje ma 'oszczędności' zgromadzone w czasie hossy gospodarczej. My w czasie tej hossy kasę wydawaliśmy ponad miarę. Nawet reforma administracyjna obarczona jest naszymi wadami 'genetycznymi' - korupcją oraz niezwykłymi zdolnościami do okradania bliźniego. Reszta reform to ewidentna porażka - ale nie samych reform tylko NASZA! My werbalnie chcemy takich reform ale pod warunkiem, że nie my poniesiemy ich koszt. My mamy mieć coraz lepiej i coraz lepiej, gorzej ma mieć tylko nasz sąsiad ...bo to złodziej... i należy mu zabrać wszystko co posiada. A co później zrobić z tym majątkiem? No oczywiście oddać go NAM, bo my są ...prawi i sprawiedliwi. A jak wygląda prawda? Nasi dziadowie okradali państwo w czasach 'komuny' a teraz już ukraść nic nie mogą. My i nasze dzieci pragniemy mieć 'komunę' ale w wydaniu Niemieckim lub Angielskim, tymczasem jesteśmy w tym samym miejscu gdzie Niemcy i Anglicy byli 50 lat temu - tam wtedy nie było tak samo jak jest teraz. Tu drobna uwaga, nasza mentalność nie jest taka sama jaką mieli Niemcy i Anglicy 50 lat temu. My i nasze dzieci mamy mózgi ubłocone 'komuną' czyli oszutwem, złodziejstwem i kombinatorstwem. To z nas pochodzą ci politycy, którzy tworzą prawo i zasady gospodarcze. Czego oczekujesz od takiej konstrukcji?

          • 28 20

          • Wybory idą to i sztab zaczął się udzielać? (2)

            Zapamiętaj sobie to raz na zawsze płatny klakierze - 1989r. nie zosała obalona komuna tylko komuchy podzieliły się władzą ze styropianami. Od tamtej pory żadnemu z nich żadna krzywda się nie stała. Gdyby było inaczej służby przeszły by weryfikację, sądy również a taki generał Kiszczak był by w więzieniu za zabijanie robotników.
            I nie liczcie, że się coś zmieni - Tusk chyba wybił wam z głowy lepsze życie.
            Ostatnio podniósł wam podatki (zamrażając progi podatkowe co w istocie jest podwyżką o wartość inflacji) ukradł waszą kasę z OFE, podniósł akcyzę i vat.
            Komuna jest i trzyma się super - żaden kaczyński, tusk czy Miller nie są zainteresowani waszym dobrobytem tylko wysysaniem z was kasy!!!

            • 9 8

            • (1)

              Ile ci płacą?

              • 2 4

              • Wskaż kto mu płaci. Z tego co widzę równo obsmarował aktualne partie polityczne.

                • 0 0

          • PIS obniżył podatki

            przez co rozruszał gospodarkę, PO za to dało nam znaczne podwyżki. Każdy ekonomista powie Ci że podwyższanie podatków podczas kryzysu to idiotyzm do kwadratu bo podatki podnosi się kiedy jest dobrobyt a kiedy jest kryzys to się je obniża. Czego się jednak można spodziewać po partii z której list startuje wybitny ekonomista marczak-pazura... ręcę opadają.

            • 5 9

          • paranoja, jakis klakier polityczny na dyzurze z gotowym podsunietym komentarzem (7)

            sie odezwal ....

            • 18 21

            • Prawda zabolała??? (4)

              Najwybitniejsze dokonania Kaczyńskiego to 7,7 km autostrady , jeden peron i anulowanie długów swojej partii. Premier Tusk w przeciwieństwie do kartofla jednak dla Polaków coś zrobił,i to w warunkach największego od 70 lat kryzysu. - Polska gospodarka od 2007r uzyskała najwyższy w UE wzrost gospodarczy (w Polsce 20% w całej Unii około zera) - 200 tyś.Polaków którzy wyjechali za chlebem w czasach PISu powróciło do kraju. - Wysoki wzrost PKB spowodował że średnia płaca krajowa wzrosła o 40% ( Za PISu - 2691 zł , obecnie - 3830 zł ) - Płaca minimalna wzrosła o 70% Za PISu w 2007 - 936 zł, obecnie 1600 zł. - Powstało 800 tyś dodatkowych miejsc pracy. Liczba pracujących w 2007 - 15,4 mln . Obecnie - 16,2 mln - Wybudowano 1600 km tras szybkiego ruchu. To dużo więcej niż przez poprzednie 50 lat ( na koniec 2007 w eksploatacji było zaledwie 900 km - obecnie jest 2500 km) - Obniżono emerytury funkcjonariuszom UB i SB. - Likwidacja abonamentu RTV dla najuboższych. Miało być dla wszystkich ale ustawę zawetował Lech Kaczyński. - Ograniczenie o połowę finansowania partii politycznych. Miała być całkowita likwidacja ale ustawę zawetował Lech Kaczyński. - Uzawodowienie armii - koniec z przymusowym poborem do wojska . - Deregulacja gospodarki w tym ułatwienie dostępu do setki licencjonowanych zawodów. - Urealnienie składek zdrowotnych dla rolników. - Reforma emerytur mundurowych. - Reforma emerytur pomostowych i ograniczenie przywilejów wczesnoemerytalnych. - Zmniejszono o połowę prowizje pobierane przez OFE. - Wprowadzono JOWy - do Senatu itd ...itd Do rządów PiSu, wyemigrowało z Polski za pracą prawie milion osób. W czasie rządów PiSu wyemigrował następny milion. W czasie rządów PO liczba emigrantów zarobkowych się nie zmieniła. Oto dane z GUSu, co do liczby emigrantów przebywających za granicą w tysiącach: 2004 - 1 000, 2005 - 1 450, 2006 - 1 950, 2007 - 2 270, 2008 - 2210, 2009 - 1 870, 2010 - 1990, 2011 - 1940, 2012 - 1955, 2013 - 1980. Za Kaczyńskiego wyższe bezrobocie miała TYLKO Słowacja. Aktualnie wyższe bezrobocie mają: Francja, Węgry, Włochy, Bułgaria, Litwa, Cypr, Irlandia, Łotwa, Słowacja, Portugalia, Hiszpania, Grecja..... Pamiętajcie, że każde dane trzeba widzieć na jakimś tle, mieć punkt odniesienia. Za Kaczyńskiego bezrobocie wśród młodzieży wynosiło 21.7 %...........NAJWIĘCEJ w UE! I to W CZASACH REWELACYJNEJ KONIUNKTURY !!!! Aktualnie wyższe bezrobocie w grupie do 25 lat ma m.in.: Słowacja, Portugalia, Węgry, Litwa, Łotwa, Włochy, Hiszpania, Grecja, Irlandia, Bułgaria

              • 27 18

              • wynajeci przez politykow juz na dyzurze ... coz kampania (2)

                • 8 15

              • skąd wiadomo, że ty nie jesteś wynajęty przez polityków?

                no, słucham?

                • 5 6

              • przykre, Ile ci płacą?

                • 9 9

              • no tak budowa i planowanie drogi takiej jak autostrada trwa przecież rok prawda?Posty pisane przez peowskich debili mnie bawią przyszli sobie na gotowe dostali w prezencie 67 mld euro i teraz się szczycą co to nie oni

                • 6 9

            • Nie masz chlopie racji (1)

              Facet bardzo dobrze zdiagnozowal stan usrednionego Polaka i usrednionej Polski.Brawo dano nie czytalem tak dobrej wypowiedzi

              • 18 8

              • i sam sobie daje recenzje, brawo dla wynajetego na dyzurze

                ile ci placa ? bo nie wierze ze w to wierzysz bo myslacy samodzielnie tak by sie nie ponizyl

                • 9 15

    • Hitler zrobił prawie 4000km autostrad (6)

      i nawet chyba nie miał zegarka :) Nowak z Pluskiem podzieli się łapówką od włochów bo trzeba być nienormalnym żeby wybrać pandościerwo zamiast Pessy.

      • 13 15

      • miało być wahadełko to pessa odpadła (3)

        A tak naprawdę te układy to są wyżej niż Polski rząd, Unia daje kasę, ale zarobić mają firmy z UE, z każdego euro przekazanego do Polski 80 centów wraca do starej UE w postaci kontraktów i technologii. Jeżeli unia daje np. 60% procent projektu to znaczy że wyciąga jeszcze z Polski 20% wartości kontraktu. Jak do tego dodasz kwoty jakie Polska wpłaca do UE to tak naprawdę UE zarabia na Nas.

        • 9 10

        • Matematyka na poziomie kaczki dziennikarskiej,zero logiki. Skoro "80 centów z każdego euro wraca",to jak firmy

          z UE mają dostać więcej,niż UE dala? Skoro daje 60%, no to (8/10)*60%=48% wraca do UE,czyli mniej,niż połowa wartości kontraktu? A autostrada i tak zostaje tu na miejscu...

          • 0 0

        • rozumiem. A cała budowana infrastruktura to pic na wodę i fotomontaż? Jaasne. Gdybyś nawet miał rację, to skoro faktycznie w PL jest tyle środków, to grubo przed 2004 r. rządy dla samego PiRu coś by jednak starały się wybudować.

          • 3 1

        • np np np

          i procenty z d*py wzięte

          • 3 4

      • Adolf zrobił autostrady, ale za kredyty, i narobił takich długów że musiał uciec w wojnę

        poczytaj, pomyśl - to nie boli

        • 3 1

      • I wprowadził podatki takie jak tusk

        • 1 1

    • Niedługo postawią bramki z dwie poaczki w jedną strone podniosą do W- wy i lemingioza

      przestanie kwiczeć z radości, że oddali 19 km co Ryży kminił, że otworzy 2 lata temuy

      • 3 2

    • Nowak nie ma nic wspólnego z A1. Ta autostarda miał być oddana 2 lata temu, czyli w 2012 r.

      • 11 2

    • (1)

      Heeej Dżud!

      • 23 5

      • Suuper

        • 2 0

  • "Dwujezdniową drogą" żadna to autostrada (1)

    tylko płacic trzeba :(

    • 10 7

    • To dylaj "starą jedynką",albo nawet i DK55 wieśku,przymusu nie ma!

      • 0 0

  • Rzad sie chwali tylko budowa drog gdyz UE daje na to pieniadze !!!!!!!! (6)

    Polska sama z siebie chyba niewiele dzis generuje inwestycji i zaczyna sie chwalic jedynie tym na co UE daje wsparcie tzw. celowe '' a daje na drogi. Nie widac zeby Polski budzet generowal zyski i np. je inwestowal w rozbudowe Metropolii na wielka skale !. Dzis nalezy inwestowac w tworzenie nowej metropoli czyli rozbudowe miasta ale jak widac na to polska nie ma pieniedzy wiec sie chwalimy tylko tym na co UE daje wsparcie. Nie powstaja fabryki Polskie za miastami i potezne osrodki technologiczne etc etc . czy jakies np. duze '' City biznesowe '' wiec te budowy drog za pieniadz z unii maja zaslonic brak naszych wlasnych inwestycji.

    • 52 57

    • Nic Unia nie daje to sa nasze pieniadze ktore caly czas wplacamy (1)

      • 6 1

      • Chyba jakiś to pisał Niemiec - płatnik netto,a nie Polak!

        • 0 0

    • Budżet

      nie jest od tego, żeby dawał zyski.
      Chyba że w komuniźmie.
      Państwo ma zapewnić spełnienie potrzeb powszechnych jak obronność, infrastruktura, ubezpieczenia społeczne.
      Jak zaczyna mieszać się w biznes to od razu zaczynają się machlojki.
      Im mniej urzędackich pomysłów tym zdrowiej.

      • 7 1

    • A co w tym (1)

      upadłym, neokolonialnym kraju ma generować zyski? Tu nawet nie ma kasy na leczenie tych którzy mieliby generować zyski. A poza tym nie unia daje tylko to są nasze pieniądze!!! Gdybyśmy ich tam nie wpłacali i mieli mądrych i uczciwych rządzących to byłoby dobrze a nawet lepiej ale tak nie bęzie bo zindoktrynowana wiekszość chciała eurokołchozu (czytaj Związku Socjalistycznych Republik Europejskich).

      • 14 16

      • '' max '' az tak nie jest jak napisales !

        To ze jestesmy w UE wcale nie jest zle i nie myl obecnosci w UE z normalnym mysleniem ktore nic nie ma wspolnego z UE . Wysokosc podatkow ustala Polski rzad a nie UE !....Rzad ma wolna reke w podejmowaniu decyzji w zakresie wysokosci podatku na 100 proc. i nie zrzucajmy tego na UE bo to nie jest prawda. To Polski rzad zawyza wysokosc podatku a nie UE . Unia Europejska tylko np. mowi ze ma byc ogolnie np. Vat ale jego wysokosc kazde panstwo ustala sobie samo ........Niemcy np. maja Vat nizszy niz w PL. Rowniez zasady gospodarczo podatkowe czy wolno rynkowe ustala nasz rzad samodzielnie i zadna UE nie narzuca nam nic. Chyba nie twierdziz ze wyskosc ZUS czyli zabranie polowy pensji jest zalezne od UE ?:)...absolutnie jest to wina Polski bo inne kraje owszem biora tzw. skladki lecz na innych zasadach i w niskiej wysokosci procentowej . Tak wiec 99 proc. spraw jak napisales ze brak pieniedzy etc. jest z winy rzadu Polski a nie UE . UE tylko podejmuje ogolne decyzje np. o czyms ale regulacje czy ustalanie wysokosci oplat itd pozosawia rzadowi . Rzad wiele razy klamie robiac Trik medialny i wszystko tlumaczy nakazami UE a to nie jest prawda :::::::::: Dam ci przyklad :::: Rzad np. wprowadza Vat na cos i mowi ze to bedzie Vat np. 23 proc. i za chwile mowi ze ten Vat nam kazala wprowadzic UE :::::: owszem sam Vat wprowadza ogolnie UE ale nie jego wysokosc i tu jest klamstwo rzadu bo rzad moze sam ustalic Vat nie 23 proc. ale dowolnie np. 5 proc. !!!!!!:::::::::rozumiesz ?.........ZUS tez moze byc np. 9 proc. zamiast dzisiejszego 45 proc ...............Tak wiec to nie jest zadna wina UE lecz wylacznie Polskiego rzadu.............Jak widac z twojego opisu nie wiesz nawet jak funkcjonuje UE !...sorki ! ale taka prawda bo myslisz ze UE wszystko narzuca a to nieprawda.

        • 9 2

    • zobacz sobie strukturę ceny paliwa to Ci mona zrzednie

      akcyzy, podatki itp a między innymi opłata paliwowa. to właśnie to jest ta część na budowę dróg a nie "unia daje". to co unia daje to konsumują w większości odpowiednio ustawione firmy i ludzie, W dużej budowlance 90% przetargów wygrywają zachodnie firmy (najczęściej niemieckie) więc znaczna część ełro wraca tam skąd przyszła. a dzięki temu dobrobytowi jaki zawdzięczamy naszym rządom i UE kilka milionów Polaków od paru lat powiększa PKB na obczyźnie ale żaden z poważnych "ekonomistów" nie pamięta o uwzględnieniu tego przy wyznaczaniu bilansu naszego unijnego członkostwa.

      • 11 3

  • S7 jest juz niepotrzebna (1)

    teraz do Warszawy jeździ się tylko A1+A2

    • 1 10

    • Po pierwsze,to kosztuje ekstra,po drugie,nadkładasz 70 km...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane