• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Awionetka dla Rębiechowa

ms
18 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Miniony rok upłynął na lotnisku w Rębiechowie pod znakiem inwestycji i nowych połączeń. Miniony rok upłynął na lotnisku w Rębiechowie pod znakiem inwestycji i nowych połączeń.

Polska branża lotnicza spotyka się raz do roku, by w ramach konferencji Airports wręczyć swoje nagrody. Tegoroczne spotkanie było udane dla portu w Rębiechowie, który zwyciężył w kategorii "Najlepszy port lotniczy".



Jak oceniasz nasze lotnisko na tle innych polskich portów lotniczych?

Gala wręczenia nagród zwanych Awionetkami, odbyła się w środę, w hotelu Mariott w Warszawie. Lotnisko w Rębiechowie wyraźnie pokonało innych konkurentów. Co przeważyło? Kapituła oceniająca kandydatów doceniła trójmiejskie lotnisko m.in. za "realizację ważnych inwestycji oraz dynamiczny rozwój siatki połączeń".

- To dla nas ogromny zaszczyt. Jako zarządzający Portem Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy pragnę podziękować za ten sukces wszystkim podmiotom, które operują na naszym lotnisku i wszystkim pozostałym naszym partnerom - cieszy się Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Mijający rok upłynął na lotnisku pod znakiem inwestycji: powstaje tam nowy terminal pasażerski, dwie nowe płyty postojowe i droga kołowania. Cała modernizacja warta jest ok. 400 milionów złotych netto, to największy w historii lotniska program inwestycyjny.

Modernizacja nie przeszkodziła lotnisku zdobywać nowych klientów. W ciągu ostatnich miesięcy uruchomiono z Gdańska loty na 19 nowych trasach. Tylko do końca października przez lotnisko przewinęło się ponad 2 mln osób, co daje wzrost o 9,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
ms

Miejsca

Opinie (69) ponad 10 zablokowanych

  • Dobrze, ze sie rozwija, ale pracownicy powinni byc bardziej przyjazni i kulturalni (1)

    Calkowitym skandalem jest za to grubianskie zachowanie taksowkarzy i naganiaczy przed terminalem - zero cywilizacji, a po przylocie do Polski pierwsze slowo, ktore sie slyszy to wszechobecna "qrwa". Zachowanie tych osobnikow mozna porownac do wasatych dresiarzy, a nie normalnych taksowkarzy. Nikt z obslugi lotniska absolutnie nie przejmuje sie ta smutna wizytowka lotniska w Gdansku. Po przylocie do Polski robi sie zwyczajnie smutno na widok chamstwa przed terminalem. Wladze lotniska powinny zatem zwrocic wieksza uwage na zachowanie pracownikow wokol portu lotniczego. Gwoli scislkosci, pracownicy strazy granicznej nawet dzien dobry, do widzenia oraz dziekuje nie potrafia z siebie wydobyc - nauczcie ich przed Euro jakie sa normy kulturalnego zachowania na swiecie... Pozdrawiam i mam nadzieje na wiecej kultury, zrozumienia i usmiechu ze strony zatrudnionych.

    • 16 2

    • Tak jest

      Marek - to prawda ! To prawda ! Szkolić personel !!!!!!!!!!!!

      • 1 0

  • często latam...i

    bałagan przy tym remoncie straszny, drogi parking , poza tym olewanie pasażerów ( nie można się skontaktować poprzez strone internetową-nie odpowiadają) zawsze jakis problem az sie latać odechciewa..Wiele rzeczy do poprawki jak chca naprawde zasłuzyc na tą nagrode...

    • 3 2

  • ten pierwszy (4)

    to ewidentnie z sekty szczuropisowskiej, która buduje kosmodrom szczuronur

    • 26 34

    • glupota jest nieuleczalna (3)

      jak wyzej. ludzie skad w was takie zacietrzewienie, wrogosc, bycie wilkiem dla drugiego. po co?z takim mysleniem polska jeszcze dlugo bedzie na dorobku. czy problemem jest spojrzec na gdansk, gdynie, sopot jak na metropolie pt trojmiasto. jak widac trudno, patrz wlodarze, i ludzie tacy jak ty. i wieczna zawisc bo w gdynie sledziem rąbi**, a gdansku to na deser budyn z okrasa. zenujace.jak chca to niech buduja, jezeli analiza ekonomiczna pokazuje, ze jest to dobra inwestycja to czemu nie. po prostu trojmiasto mialoby dwa lotnisko. jak sie nie da wyladowac w rebiechowie, to przerzucamy ladowania do gdyni. to chyba lepsze rozwiazanie niz kombinacja alpejska (najogledniej mowiac)poza tym imho jak sie podpisujesz "kocham gdansk" to znaczy, ze z ciebie taki gdanszczanim jak z mieszkanca marek, piaseczna, otwocka warszawiak z krwi i kosci.no i na koniec. tez mieszkam w gdansku, i zarowno gdansk, sopot jak i gdynia ma cos do zaoferowania. a poza tym jak mam byc szczery i obiektywny poziom pana adamowicza kontra poziom szczurka. no coz... bez komentarza

      • 11 2

      • - myślenie jest trudne

        To Adamowicz i jego towarzysze z PO (łącznie z Karnowskim) wypuszczają opinie na temat Prez. Szczurka, bo ze swoją uczciwością i aktywnością społeczną nie pasuje do " tych dwóch" Wiem to od moich po-wskich znajomych, oni jak za panią matką pacierz, powtarzają bezmyślnie wszystkie dyrdymały z zebrań partyjnych, a primo voto -szczepuła, secundo voto -tuba p.o.wska , dmie na temat w dzienniku...Bezmógowce czytają i...td.

        • 1 1

      • A czytałeś te analizy (1)

        ekonomiczne w sprawie Kosakowa ? Żebyś się nie zdziwił jak wygląda opłacalność.

        • 1 5

        • nie widzialem ale,

          jezeli ilosc lotow a tym samym pasazerow odprawionych na lotnisku leszka rosnie z roku na rok w zastraszajacym tempie (nie pamietam statystyk ale w 2010 bylo 2x wiecej) takze nie mow, ze to sie nie oplaca.poza tym analiza to baza, z ktorej sie wychodzi i nie zawsze ma przelozenie na rzeczywistosc. jako dumny mieszkaniec nie gdanska nie gdyni, nie sopotu a trojmiasta bylbym sie cieszyl, zeby postalo drugie lotnisko. po kilku latach powinno wszystko zaczac sie zwracac, a moze szybciej, wystarczy elastyczny lider z mega haryzma.

          • 3 1

  • Podniecają się niektórzy Kosakowem (1)

    Jaka to świetlana przyszłość się kroi. A zapominają, że wcześniej niż później skończy się remont magistrali kolejowej do Warszawy. Wówczas IC będzie jeździł na trasie GDN— WAW 2, 4 h. IC będą kursowały w odstępach co 2, 3 godziny. Przelot samolotem na tej trasie, plus dojazdy, plus odprawa, pls odbiór bagażu w sumie ok. 4 h. Pociąg dojeżdża do centrum Warszawy, samolot dolatuje na Okęcie. Doliczcie jeszcze koszty biletu lotniczego. Sami się przekonacie jak konkurencyjna stanie się kolej na tej trasie. Dlatego nie ma co się podniecać.

    • 11 2

    • latam do Europy i w Świat nie do Warszawy... magistrala, trasa niech sobie będą.

      Do Krakowa też się już lata - kolej ma denną ofertę. Do Warszawy? po co?

      • 1 0

  • żyjecie po to aby komentowac artykuły?

    dzien bez komenta i bez +- to dzien stracony co? nieudacznicy!

    • 3 6

  • Porty Lotnicze na Wybrzeżu współpracują ....... ( nie konkurują )

    Gdański jak i rezerwowy Gdyński działają wspólnie ....

    • 1 7

  • Lotnisko? raczej lądowisko. (4)

    • 47 36

    • lądowisko ?

      A byłeś stary w Lubece ?Tam zamiast terminala mają namiot. Fakt miejsca na terminalu jest jak na recepte, ale dlatego budują drugi, bedzie gotowy na kwiecień.A samolotów lata coraz wiecej....

      • 5 0

    • i centrum handlowe w tle (2)

      nawet rękawów nie ma, trzeba po płycie biegać !!

      • 7 8

      • Brak rekawow to akurat wielka porazka (1)

        Jak mozna budowac cos nowego i taka slabizne odstawic, rezygnujac za te pare groszy z rekawow. Toz to ma byc na kolejne 30 lat...Tak samo jak z tramwajami Pesy co jezdza tylko w jedna strone i linia na Morene. Pseudooszczednosc, ktora juz dzis wyszla miastu bokiem.

        • 5 5

        • Brak rękawów to akurat logiczne posunięcie

          O, widzę że o procesie inwestycyjnym w naszym Porcie wiesz wszystko.Nawet, że rękawy kosztują parę groszy.To powiedz, jakie ekonomiczne wytłumaczenie ma montaż rękawów w tej chwili?Kto z nich będzie korzystał? Jak często?Tanie linie na pewno nie. Bo to dodatkowy koszt.Regularne w większości operują na małych samolotach, więc do rękawów nie podjadą.Zainstalowanie rękawa to jest (mówiąc kolokwialnie) moment.Jeśli tylko będą chętni, rękawy też się pojawią.Więc przestań narzekać, bo jesteś żałosny.

          • 11 4

  • A ch te wizualizacje

    • 3 0

  • A mnie dziwi, (3)

    że choć całą operację rozpoczął prezes Machczyński, to nikt się o tym nie zająknie. Całą śmietankę spija młody karierowicz. A ja chętnie poczytałbym o kulisach odwołania byłego prezesa portu.

    • 12 6

    • Umówmy się.

      Machczyński był prezesem, a robotę odwalał ten mały karierowicz :) Machczyńskiego widywałem w Spatifie, nie był to przyjemny obrazek. W pewnym wieku człowiek już nie powinien imprezować, zwłaszcza jak ma odpowiedzialny stołek i rozpoznawalną twarz, a następnego dnia jest dzień roboczy. Hm.

      • 3 2

    • Karierowicz? to raczej był kto inny, od 15 lat widzę jak Klos zasuwa. i raczej jego widzę cały czas zarobionego. Młody, ambitny czuje lotnictwo.dobrego nauczyciela miał. Zobaczycie jak nasze lotnisko będzie kwitnąć.

      • 7 1

    • Ów tzw. młody karierowicz

      był za prezesa Machczyńskiego wiceprezesem, jeśli już.

      • 4 0

  • (1)

    Co z tego że będzie błyszczące pudełko skoro brak połączeń miejskich, brak nowoczesnego systemu dla lądowania i startów w czasie mgły tereny wokół zabudowują się i będą skargi i roszczenia o odszkodowania za chałas.

    • 3 4

    • HAŁAS jeśli już...

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane