• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Babie Doły pomogą ożywić gospodarkę morską

Kuba Łoginow
25 sierpnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Położenie lotniska w Babich Dołach sprawia, że jako jedyne w Polsce może ono obsługiwać hydroplany. Położenie lotniska w Babich Dołach sprawia, że jako jedyne w Polsce może ono obsługiwać hydroplany.

Szwedzki turysta wsiada wieczorem w Karlskronie na prom, gdzie bawi się na dyskotece, następnie rano przesiada się w Gdyni na samolot do Popradu, skąd podstawionym busem jedzie do Smokovca lub stolicy polskich Tatr. A wszystko to - na jeden bilet, w ramach zintegrowanej oferty - o związkach przyszłego lotniska w Gdyni z ofertą morską Trójmiasta pisze Kuba Łoginow.



Gdynia jest "najbardziej morskim" miastem w Polsce, a niewykluczone, że niedługo będzie miała "najbardziej morskie" lotnisko. Chociaż cywilny port lotniczy Gdynia-Kosakowo na razie istnieje jedynie na papierze, miejskie władze znalazły dla niego dosyć oryginalną formułę, nie kolidującą z przeznaczeniem lotniska w Gdańsku. Istotną rolę w rozwoju gdyńskiego lotniska ma pełnić współpraca z branżą morską.

Władze miasta twierdzą, że nowego lotniska nie należy traktować jako konkurencji dla Rębiechowa, bo Gdynia ma obsługiwać przede wszystkim niszowe funkcje, których Gdańsk nie realizuje (bo nie może lub nie chce).

O co konkretnie chodzi? Gdynia miałaby pierwsze lotnisko w Polsce, przystosowane do obsługi hydroplanów, czyli samolotów lądujących lub startujących z wody. A to może przyciągnąć do Trójmiasta pewną grupę zamożnych turystów, głównie z Niemiec i Skandynawii, gdzie wodne samoloty są bardzo popularne. Dla gdyńskiego lotniska ważną rolę ma pełnić obsługę niewielkich awionetek, co dla Gdańska jest grą niewartą świeczki.

Władze miejskie liczą również na to, że dzięki Babim Dołom uda się podnieść rangę gdyńskiego portu, na bazie którego powstanie wielogałęziowy system logistyczny i węzeł przesiadkowy dla pasażerów. Chodzi głównie o sprzężenie połączeń lotniczych z ruchem promów, wycieczkowców oraz w pewnym stopniu kontenerowców.

Tutaj należy się kilka słów wyjaśnienia, gdyż transport morski i lotniczy są często postrzegane jako gałęzie stanowiące wobec siebie konkurencję. Na ile to prawda i na czym polega możliwość współpracy?

- Rzeczywiście, coraz częściej możemy mówić o zaostrzającej się konkurencji między promami pasażerskimi, a tanimi połączeniami lotniczymi przewoźników niskokosztowych. Zmusza to zarówno operatorów lotniczych, jak i morskich, do udoskonalania oferty, co ostatecznie jest korzystne dla konsumenta. Natomiast w zakresie przewozu ładunków statek i samolot w zasadzie rzadko kiedy konkurują między sobą - tłumaczy Radosław Marciniak, gdyński żeglugowiec. Dzięki sąsiedztwie portu, nowe lotnisko może przyciągnąć pewną ilość ładunków wartościowych i poczty, czyli tego, co jest podatne do przewożenia samolotami.

Jednak największe szanse na rozwój przyszłego lotniska w Gdyni wiąże się z ruchem pasażerskim. Wszystko wskazuje na to, że w przyszłości wiele połączeń lotniczych będzie skomunikowanych z połączeniami promowymi. W ten sposób może powstać kilka ciekawych produktów turystycznych, w tym połączenie nocnej zabawy na promie z weekendem np. w... Zakopanem. W jaki sposób? To proste: np. szwedzki turysta wsiada wieczorem w Karlskronie na prom, gdzie bawi się na dyskotece, następnie rano przesiada się w Gdyni na samolot do Popradu, skąd podstawionym busem jedzie do Smokovca lub stolicy polskich Tatr. A wszystko to - na jeden bilet, w ramach zintegrowanej oferty.

To na razie tylko luźne pomysły, ale Gdynia ma ich o wiele więcej. Władze miasta, portu morskiego i lotniska z dużym zainteresowaniem obserwują rosnącą ilość statków wycieczkowych zawijających do morskiej stolicy Polski. Nic nie stoi na przeszkodzie, by za kilka lat zaoferować zwiedzającym Bałtyk Amerykanom, aby w ramach takiej wycieczki "wyskoczyli" na kilka godzin do Pragi, Wiednia czy Lwowa. To i tak niewiele dłużej, niż przejazd zakorkowanymi drogami do Malborka, który dziś jest hitem turystycznym wielu operatorów zawijających do Gdyni wycieczkowców.

W jaki jeszcze sposób miasto będzie kreować popyt na przewozy lotnicze? Nie wykluczone, że tworzenie nowych połączeń będzie istotnym elementem współpracy Gdyni z obecnymi i przyszłymi miastami partnerskimi. Władze Gdyni rozważają między innymi nawiązanie takiej współpracy z Użhorodem na Zakarpaciu. - To na razie luźny pomysł, ale nie pozbawiony sensu - tłumaczy Ryszard Toczek, dyrektor Biura Rozwoju Miasta przy Urzędzie Miejskim w Gdyni. Dzięki takiemu połączeniu (w grę wchodzi niskokosztowy przewoźnik) nasi południowo-wschodni sąsiedzi mogliby "wyskoczyć" nad nasze morze za dostępną dla nich cenę (mieliby bliżej, taniej i szybciej, niż nad Morze Czarne, gdzie trzeba jechać ponad dobę), a przed mieszkańcami Pomorza otworem stanęłyby piesze wycieczki po dzikich górach i karpackie kurorty narciarskie. Takie połączenie lotnicze byłoby elementem szerszego programu wzajemnej promocji walorów turystycznych obu regionów (czyli Pomorza i Zakarpacia), wspartego środkami europejskimi.

Gdynia przystąpiła również do unijnego programu promującego rozwój kontaktów gospodarczych między odległymi miejscami szeroko pojętego Regionu Bałtyku. - Zanim słowackie czy węgierskie ładunki znajdą się w którymś z portów Trójmiasta, aby mogły stąd trafić np. do Norwegii, ktoś z kadry menedżerskiej musi odbyć szereg spotkań z zagranicznymi partnerami. Jeśli nie ma wygodnych połączeń, najlepiej lotniczych, nie ma co się dziwić, że współpraca nie rozwija się tak, jak mogłaby - tłumaczy Ryszard Toczek z Biura Rozwoju Miasta.

Opinie (193) 5 zablokowanych

  • Jestem z Gdańska, popieram Lotnisko w Babich Dołach. (4)

    Rozwój Gdyni, wspomoże rozwój Gdańska.

    • 1 0

    • (2)

      jestem z Sopotu i chce żeby Open'er został tam gdzie jest!!
      NIE dla tego lotniska!!!

      • 0 0

      • a ja chce

        Open'er, aby został tam codziennie w dzień i w nocy przy Twojej pomocy sponsorskiej

        • 0 0

      • Opener zostanie

        wejdz sobie na stronę lotniska Gdynia-Kosakowo (Babie Doły) i poczytaj

        • 0 0

    • Popieram również

      Również popieram tę budowę. Co do Gdańska - niech się w d*** pocałują za przeproszeniem. Chcą za wszelką cenę zablokować powstanie lotniska w Gdyni, bo to dla nich zagrożenie. Wystarczy spojrzeć jak wygląda Rębiechowo i jak tam jest z dojazdem, parkingami, itd...
      Gdynia miałaby świetny dojazd, dobre zaplecze i nowy terminal (oby jak największy).
      Życzę udanej inwestycji!

      • 0 0

  • hydroplany, sterowce, latawce, wiatr, (5)

    niedługo będą latające statki, tylko nie ma najważniejszego...lotniska:)))

    i nie mówię tu o istniejącym pasie startowym, tylko o wszystkim. zresztą pan Kuba lubi marzyć;)

    • 0 0

    • w Gdyni marzenia stają się 'ciałem' - nie wiem po co Tobie to szydzenie (1)

      • 0 0

      • ja nie szydzę

        tylko stwierdzam fakt. po co się przedwcześnie podniecać, skoro jeszcze nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle lotnisko będzie.

        też jestem za tym aby ono powstało, chociażby dla konkurencji, bo tak czy siak, wszystkie inwestycje w rejonie trójmiasta nabijają kasę właśnie dla trójmiasta, czyli dla nas, mieszkańców.

        ogólnie jestem napływowy, więc ta bezsensowna rywalizacja mi zwisa...

        • 0 0

    • oj chłopie, rzeczywiście jesteś wariat ;-) (1)

      Akurat lotnisko jest i to nie tylko pas startowy! są dwie drogi startowe, dwie płyty dla helikopterów, budowana jest właśnie nowa wieża kontroli lotów i nowa radiolatarnia TACAN, system wspomagania lądowania ILS już działa... i to wszystko tylko czeka na przekazanie w cywilne ręce :-]

      • 0 0

      • a terminal?

        bo w Rębiechowie, to właśnie ścisk przy odprawach, czy czekaniu na przylatujących daje się we znaki

        • 0 0

    • nie tylko ten pan Kuba

      mysle ze wszyscy mieszkancy Gdyni lubia zyc w swiecie bajek i fantazji.
      Kosmodrom, juz widze te kontenery lecace w kosmos.... :D hahahaha
      Trzeba byc naiwnym zeby takie tezy wysuwac.
      Ilu Szwedow bedzie chcialo jechac na slowacje najpierw promem potem samolotem potem busem??

      • 0 0

  • ciekawy pomysł rodzi się na koniec artykułu (1)

    Słowak z fińskim kontrachentem spotkają się w 'połowie' drogi w Gdyni - całkiem przyjemne.

    • 0 0

    • T jest TO!!!

      Nareszcie zintegrowana Europa z Gdynia w środku jako centrum logistyczno transportowego:))

      • 0 0

  • Dobry pomysl (1)

    Moim zdaniem to genialny pomysl poniewaz to wiecej turystow na pomorzu z czego wiecej pieniedzy i np. lepsze drogi :P

    • 0 0

    • dokładnie tak - turysta to jedyne źródło pieniędzy bo poza lokalnym 'przemysłem'

      to pieniądze już tylko daje budżetówka ...

      • 0 0

  • (5)

    Czas chyba jednak pomyśleć poważnie na zakupem mieszkania w Gdyni i przenieść się z Gdańska. Jak widać to miasto prężnie się rozwija:))

    • 0 0

    • jak widac to miasto dużo mówi, a ty masz nieziemską wyobraźnie skoro już to widzisz (2)

      • 0 0

      • kto cI kupi mieszkanie na pustkach (1)

        matołku

        • 0 0

        • gosc

          a kto mowi o pustkach osołku???
          IDIOTA

          • 0 0

    • mądry pomysł

      Gdańsk mimo kolegów w rządzie i na silę wciskania tam kasy Gdańsk i tak sobie nie radzi.
      Dlatego uważam Twój pomysł za godny rozważenia, tym bardziej, ze Gdańsk zgodnie z prognozami demograficznymi w 2025 roku się wyrówna wielkością liczby mieszkańców z Gdynią.

      • 0 0

    • wreszcie ktoś zaczyna myśleć!!! brawo!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

  • Przeciez My tutaj (2)

    Przeciez my tutaj nie potrafimy sie dogadac co do wspolnego biletu na tramwaj! Ludzie! toz to wyjazd na slonce wozem drabiniastym. Niech Komuchy i ich dzieci powyzdychaja, wtedy moze cos uda sie zorganizowac w cywilizowany sposob!

    • 0 0

    • a co (1)

      z dziećmi dzieci komuchów i z ich dziećmi, ich też wrzucasz do piachu.

      niech polacy wezma swe rozleniwione przez komunizm dupy do roboty to cos się wtedy zmieni!

      • 0 0

      • AMBICJA Z BIEDĄ

        O tak i niech tyrają po 14 godzin, najlepiej za najmniejszą krajową 250 zł premii (jeśli będą się starać).

        • 0 0

  • (5)

    a moja opinia jest taka, że fotograf mógł założyć filtr polaryzacyjny na obiektyw, bo wiać, że dość przyzwoity miał sprzęt.

    • 0 0

    • heh, (2)

      słuszne spostrzeżenie

      • 0 0

      • tyle że horyzont poziomu nie trzyma (1)

        taka gafa ;)

        • 0 0

        • oj fakt leci że ho ho

          A sprzęt to przyzwoity nie jest, widać wyraźnie że to nikon.

          • 0 0

    • Wyjaśnij w jakim celu ten polar miał założyć?:) Najwyraźniej wiesz o fotografii i filtrach tyle co przeczytasz na forum onetu - zmień lekturę :)

      • 0 0

    • hehehe

      Dokładnie, brawo BeenyQleczka! Po kiego filtr polaryzacyjny, kiedy zdjęcie robione jest dokładnie w kierunku południowym ze słońcem w twarz??? To do czego należy się przyczepić to nieaktualne zdjęcie - przy widocznej płycie postojowej w chwili obecnej wyrasta nowa śliczna wieża kontroli lotów :-)

      • 0 0

  • hydroplan to se może wylądować na Martwej Wiśle czy Wiśle Śmiałej :P (11)

    i w cale wielkiej infrastruktury do takich kurdupli nie trzeba, Gdynia mogła byś się stać bardzo ważnym portem towarowym, dla samolotów transporterów, można by to połączyć z terminalem kontenerowym,. co dawałoby duże możliwości unikatowej "przesiadki" towarów z samolotu na statek i odwrotnie, a poza tym mogliby tu ładować na samoloty tanki lecące do Afganistanu czy Iraku :P :P :P

    • 0 0

    • to lotnisko ma być na początku przede wszystkim lotniskiem CARGO - dokładnie tak jak sugerujesz (10)

      między innymi dlatego, że super blisko jest port i przestrzenie logistyczne

      • 0 0

      • (9)

        jezeli ktos placi za transport lotniczy to niech placi powiedzmy 1000 euro wiecej i ma przesylke w ciagu paru godzin, wiec po co ja na statek pchac i czekac 3 tygodnie?
        bzdura gdyni wizja

        • 0 0

        • cargo latają wszędzie - ale fakt faktem (7)

          że niektóre lotniska służą jako 'huby' cargo - czy to dobry pomysł dla Gdyni? Niekoniecznie...

          Ja uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest przede wszystkim jednak obsługa pasażerska - przypominam, dzięki naszej głupocie, zamiast lotniska w Słupsku będzie wyrzutnia rakiet - bez komunikacji ta część Polski zawsze będzie zapyziałą prowincją

          • 0 0

          • ale ale :) pamiętajmy, że teren lotniska BD to kilka razy większa przestzreń niż Rebiechowo (6)

            i w przyszłości monżna by zbudować kolejny pas i następny do obsługi tylko i wyłącznie lądowań cargo ;)

            • 0 0

            • nie wiem co wy się tak uwzięliscie na tą wielkość (5)

              dookoła lotniska w rębiechowie są niemalże same ogródki działkowe,nie są na terenie lotniska, ale spokojnie można je zwinąć na potrzeby rozwoju rębiechowa, możliwości przestrzennego rozwoju sa więc takie same jak w przypadku kosakowa

              • 0 0

              • spokojnie to mozesz zwinać gruche w kiblu (3)

                ta ziemia nalezy do kogos, kto za darmo jej nie odda. w BD nic nie trzeba zawijac... no i pas sie nie rozlatuje:) są kołowanki itp itd.

                • 0 0

              • hahaha i kto to mówi!! (2)

                WY CAŁE LOTNISKO ZWIJACIE, a nie kawałek ziemi, otwórz oczy propagandzisto, ono nie jest wasze tak jak ogródki nie są własnością Rębiechowa, wszystko jest tylko kwestią czasu inteligencie

                • 0 0

              • ?

                nie jest Wasze ? Ty to masz melanż w głowie.

                • 0 0

              • jest nasze... jeszcze jest.

                • 0 0

              • no nie do końca tak jest miasto sprzedało dużą część gruntów dlatego port lotniczy ma ograniczoną możliwość rozwoju natomiast w Kosakowie możliwości rozbudowy są nieograniczone

                • 0 0

        • zapomniałeś m.in. o załogach statków...

          ...i ich wyposażeniu

          • 0 0

  • hahaha (18)

    dziesiąty rok szczury trąbią o kosmodromach na Babich Dołach
    tymczasem w Gdańsku za rok rusza budowa nowego terminalu na 7 mln pasażerów

    • 0 0

    • na 5 mln 2mln obecny co=7 mln (2)

      ja też uważam że kolejny port pasażerski jest na razie niepotrzebny, ale lotnisko w Babich Dołach się przyda, tylko powinno się dla niego obmyśleć inne funkcje, możliwości jest wiele, a robienie Rębiechowa bis to absurd

      • 0 0

      • drugie lotnisko w trojmiescie zawsze sie przyda

        jestem Gdanszczaninem i uwazam ze lotnisko w babich dolach to swietny pomysl. Bardzo dobrze wplynie to na rozwoj trojmiasta. Pozatym w wiekszych miastach europejskich duze lotniska zawsze maja lotniska zapasowe oddalone o kilkanascie kilometrow i bardzo dobrze to dziala. Zwlaszcza wobec warunkow jakie zdarzaja sie w Rebiechowie. Samoloty bardzo czesto tam maja opoznienia, z powodu oblodzonych skrzydel, czy niesprzyjajacych warunkow. Ostatnio, z tego powodu odwolali mi lot z Gdanska do Warszawy, zadzwonili oczywiscie o 2giej w nocy ze o 4 mam pociag dzieki ktoremy znajde sie w Warszawie na czas. Gdyby bylo lotnisko w Gdyni, prawdopodobnie zaproponowanoby mi przelot poprostu samolotem z Gdyni.

        • 0 0

      • a na ile czasu starczy te 7 mln?

        bo aktualne 2 mln to już dawno za mało, a przecież trójmiasto będzie się rozrastać...

        W dodatku dwa dobrze połączone lotniska mogą stanowić zarodek dla węzła przesiadkowego (może nie takiego jak Fraknkfurt, ale jednak). Dorzucić do tego połączenia promowe, może kiedyś szybkie połączenia kolejowe (nad morze, czy na Warmię i Mazury) i Trójmiasto przestałoby być skrajem mapy koumunikacyjnej.

        • 0 0

    • (8)

      chciałbym Ci przypomnieć, że Gdynia wzięła sprawy w swoje ręce całkiem niedawno, bo nieudolny gDAŃSK nie potrafił się tym zająć przez kilka lat. Chciałbym Ci też przypomnieć, że w Gdyni to co się obiecuje, czy jak mówisz "o czym się trąbi'' jest realizowane. A w gDańsku? Sam sobie odpowiedz na to pytanie :) Jedno jest pewne, Gdynia, Gdańsk, Sopot powinny być jedną wielką metropolią i myślę, że do tego wszyscy dążymy, a że Gdańsk trochę drepce z tyłu to Gdynia mu trochę pomaga, by nie robił "ogona"...

      • 0 0

      • (7)

        ciagle sie spieracie, Gdansk czy Gdynia ? Jeszcze czasem ktos z Sopotu sie wtraci ze bez Sopotu to nie byloby Trojmiasta. Gdyby ludzie zrozumieli ze Trojmiasto, to tak naprawde jedno miasto i kazda inwestycja w jednym z trzech miast daje wymierne korzysci calej aglomeracji, to jej rozwoj szedlby duzo szybciej. Oczywiscie szansa ze odwieczna wojna sie skonczy jest zadna, bo pojednanie trzeba by zaczac od pilki noznej, a zblizajace sie mecze Arki z Lechia sprawia ze miasta znow zaczna sie od siebie izolowac. Nawet Sopot jest podzielony na pol. Dolny za Lechia, gorny za Arka. Przeciez to paranoja.

        • 0 0

        • (6)

          Przeca o tym pisze. Chciałbym, żeby tak wyjszło

          • 0 0

          • Gdanskiem sie nie martw (1)

            do 2012 roku ma zaplanowane inwestycje na ponad 3 miliardy zlotych. I te inwestycje zostana zrealizowane,tak jak do tej pory byly realizowane poprzednie - wbrew temu,co twierdzisz. Martw sie swoim miastem,ktorego wlodarzom najwyrazniej koncza sie juz pomysly.

            • 0 0

            • Które poprzednie? z tych zaplanowanych a niezrealizowanych miasto powinno się przed mieszkańcami wytłumaczyć, ale miasto woli pomijać niewygodne tematy milczeniem.

              • 0 0

          • Gdanskiem sie nie martw (3)

            do 2012 roku ma zaplanowane inwestycje na ponad 3 miliardy zlotych. I te inwestycje zostana zrealizowane,tak jak do tej pory byly realizowane poprzednie - wbrew temu,co twierdzisz. Martw sie swoim miastem,ktorego wlodarzom najwyrazniej koncza sie juz pomysly.

            • 0 0

            • To, że poszczególne pomysły Gdyni są sukcesywnie realizowane, nie oznacza, że już się kończą... Gdyby było tak jak piszesz, oznaczałoby to, że Gdynia jest już u progu uzyskania doskonałości. Ale niestety to jeszcze nie koniec przedsiewzięć, jeszcze będziemy się rozbudowywać, naprawiać, poprawiać, ulepszać... A może masz jakiś pomysł, który uważasz za priorytet w Gdyni? Może jest coś, co Gdynia powinna zrobić, by było to dla ogólnego dobra metropolii? Chciałbym Ci jeszcze przypomnieć, że włodarzom miasta pomysły podsuwają sami mieszkańcy, by żyło się lepiej, bo Gdynia jest naszym miastem, a nie poszczególnych władz. Oni realizują tylko postawione cele.

              • 0 0

            • To, że poszczególne pomysły Gdyni są sukcesywnie realizowane, nie oznacza, że już się kończą... Gdyby było tak jak piszesz, oznaczałoby to, że Gdynia jest już u progu uzyskania doskonałości. Ale niestety to jeszcze nie koniec przedsiewzięć, jeszcze będziemy się rozbudowywać, naprawiać, poprawiać, ulepszać... A może masz jakiś pomysł, który uważasz za priorytet w Gdyni? Może jest coś, co Gdynia powinna zrobić, by było to dla ogólnego dobra metropolii? Chciałbym Ci jeszcze przypomnieć, że włodarzom miasta pomysły podsuwają sami mieszkańcy, by żyło się lepiej, bo Gdynia jest naszym miastem, a nie poszczególnych władz. Oni realizują tylko postawione cele.

              • 0 0

            • To, że poszczególne pomysły Gdyni są sukcesywnie realizowane, nie oznacza, że już się kończą... Gdyby było tak jak piszesz, oznaczałoby to, że Gdynia jest już u progu uzyskania doskonałości. Ale niestety to jeszcze nie koniec przedsiewzięć, jeszcze będziemy się rozbudowywać, naprawiać, poprawiać, ulepszać... A może masz jakiś pomysł, który uważasz za priorytet w Gdyni? Może jest coś, co Gdynia powinna zrobić, by było to dla ogólnego dobra metropolii? Chciałbym Ci jeszcze przypomnieć, że włodarzom miasta pomysły podsuwają sami mieszkańcy, by żyło się lepiej, bo Gdynia jest naszym miastem, a nie poszczególnych władz. Oni realizują tylko postawione cele.

              • 0 0

    • Mało rozgarnięty koleś (2)

      "miasto szczura i śledzia"
      - obraża chińczyków wspaniałym rokiem szczura i do tego IO:((
      - miasto śledzia(nieuku) to Białystok:))

      Gdynia to przyszłościowe miasto, które w 2025 całkowicie zdominuje Gdańsk(nie tylko pod wzgl.transportu powietrznego), który pozostanie skansenem - bo taka jest jego rola.

      • 0 0

      • HAHAHAHAHAHA

        ośmieszasz się ;)

        • 0 0

      • no i w kosmos bedziecie kontenery z portu wywozic

        • 0 0

    • a może jeszcze z przed wojny (2)

      bo wtedy powstał plan budowy lotniska BD i faktycznie stało się wzorcowym ponieważ hitlerowcy przenieśli tu lotnicze innowacje torpedowe.
      Nawet wizytował a fragment nadzorował Wernher von Braun współtwórca potegi rakietowej i kosmicznej USA.
      Polska też tu odcisnęła tu wielkie piętno poprzez prace (i zamieszkanie w Gdyni) na tym lotnisku dowódcy (następnie kosmonauty) Mirosława Hermaszewskiego.

      Gdynianie i władcy miasta z marzeń SZLACHECTWO ZOBOWIĄZUJE!!!

      Nie zważajcie na ujadanie piesków i malkontentów wznieście się na kosmiczne wyżyny i start do budowania naszej potęgi tak jak kiedyś Gdyni.

      • 0 0

      • wASZKA nabełkotałes się a teraz idź po wypłate do szefa w (1)

        um gdynia.

        Hermaszewsk ha ha ha

        • 0 0

        • Hermaszewsk ha ha ha

          no cóż, idiotów nie sieja, sami się rodzą w wiadomym mieście:))
          Durniu znajdź drugiego polskiego kosmonautę. Widzę, że wiadomości o Polsce uczył cię katecheta.

          • 0 0

  • Ludzie, dajcie sobie spokój już z tą rywalizacją między Gdańskiem a Gdynią, to już tak nudne, że rzygać się chce jak się to czyta. Takie pomysły jak powyższy mają szansę wypromować cały region bez względu gdzie to powstanie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane