- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (108 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (49 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (314 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Będą pieniądze na dużo droższy remont trasy tramwajowej na Stogach
Choć koszt remontu 3,2-kilometrowej trasy tramwajowej na Stogach przekracza budżet o 40 mln zł, przedsięwzięcie zostanie zrealizowane. Pieniądze będą pochodzić z rezerwy inwestycji tramwajowych realizowanych w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej.
Niestety, oferty okazały się dużo wyższe od kwoty jaką miasto planowało wydać na remont linii - ok. 70 mln zł brutto.
- najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa Construcciones i Coalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
- drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
- oferta konsorcjum MTM i Rajbud opiewała na 116,7 mln zł.
- stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).
Skąd taka różnica między kosztorysem inwestora a ofertami?
- Sprawę analizowaliśmy. Wzrosły bardzo koszty pracy, szczególnie gdy dotyczy to tak wąskiej dziedziny robót, jak remontów torowisk. Trudno w tej branży o dobrych fachowców. Ponadto na oferty mają też wpływ wyższe niż kiedyś koszty materiałów - tłuamczy Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska.
Na szczęście dla mieszkańców Stogów urzędnicy nie zamierzają rezygnować z inwestycji. Tym bardziej, że jest ona częścią większego przedsięwzięcia, jakim jest czwarty etap Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Jego całkowita wartość wynosi 540 mln zł.
W projekcie GPKM IV znajduje się również pula na wydatki nieprzewidziane. Właśnie z niej pochodzić będzie brakująca kwota na realizację robót na torowisku na Stogach.
Trzy odcinki do remontu
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
- Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
- Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
- Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".
Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.
W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.
Zmodernizowane zostaną: sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.
Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku.
- Budowa linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ul. Nowej Bulońskiej Północnej
- Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej
- Budowa linii tramwajowej ul. Nowej Warszawskiej w Gdańsku
- Zakup 15 szt. tramwajów.
- Nowe wiaty przystankowe na terenie Gminy Miasta Gdańska
- Nowe tablice informacji pasażerskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska
Na tym etapie dofinansowanie wynosi łącznie 286 mln zł.
Opinie (137) 2 zablokowane
-
2018-02-19 12:01
Też mi coś, kto jeszcze dziś na Stogi jeździ tramwajem? (16)
Gdyby tak zamiast tych torów zrobili dodatkowe pasy dla samochodów, to byłby jakiś pożytek, a tak tylko gigantyczne pieniądze wydadzą i kto będzie tym jeździł? Może tylko najniższa kasta, czyli biorący 500+ i emeryci. Czas zmienić myślenie, mamy XXI wiek.
Ale w sumie to fajnie że inwestują w tabor, będzie nowocześniej. Te nowe tramwaje są całkiem, całkiem, a na Stogi ruch w godzinach szczytu spory. Częstotliwość mogliby przy okazji zwiększyć, bo w szczycie jest tłok w tych tramwajach na Stogi. Może gdyby tramwaje były nowocześniejsze, to część kierowców by się przestawiła na komunikację zbiorową.- 25 209
-
2018-03-26 13:26
moze ty nie bedziesz jezdzil tramwajem ale jest wiekszosc osob ktore nie maja auta dla mnie to mozesz ze stogow do Gdanska na pieszo isc i mow za siebie
- 0 0
-
2018-02-20 03:45
Aleś głupi.
- 3 0
-
2018-02-19 22:55
Ot zabłysnął "najbardziej" inteligientny w PiS-e.
A może zaczniesz latać samolotem??? Przecież XXI wiek.
- 3 2
-
2018-02-19 20:49
Najpierw piszesz, że kto jeździ tramwajem na stogi a potem piszesz że są tłumy w tramwajach o szczycie. Zastanów się co piszesz.
- 8 0
-
2018-02-19 15:38
Pewnie, dodatkowe pasy. Po 3 pasy w jednym kierunku. (1)
A zresztą co będziemy się rozdrabniać ... po 5 w każdą stronę.
- 14 1
-
2018-02-19 18:03
pasy będziesz miał dzis wieczorem
tak abys z łóżka nie lunatykował
no i dom bez klamek- 1 2
-
2018-02-19 17:44
Zamilcz wreszcie trollu.
- 4 0
-
2018-02-19 12:39
Edziu! (1)
No właśnie! XXI wiek, czyli odchodzenie od indywidualnego transportu samochodowego na rzecz komunikacji zbiorowej i innych ekologicznych form. Oby tylko odpalenie tej rezerwy nie zaszkodziło innym planowanym remontom torowisk.
Pozdrawiam!- 13 2
-
2018-02-19 13:09
No przecież napisałem że dzięki temu część kierowców przestawi się na komunikację zbiorową.
Czytaj ze zrozumieniem.
- 1 15
-
2018-02-19 12:40
Zmienić myślenie
Słyszałeś coś o smogu. Jego przyczyną mogą być też spaliny.
- 12 1
-
2018-02-19 12:11
(5)
Dzielnica stogi ma ponad 10tys mieszkańców, i nie każdy ma auto weź pod uwagę to że bardzo dużo ludzi korzysta z komunikacji miejskiej. To fakt nowa nikt dla aut też by się przydała ale ważniejsze jest torowisko by ci co jeżdżą komunikacja też mieli większy konflikt
- 16 2
-
2018-02-19 12:31
(1)
bez sensu tyle na remont wydawac ,lepiej zastąpić tramwaje autobusami
- 1 15
-
2018-02-19 12:34
Albo jeździć samochodami, przecież ludzie teraz mają po kilka aut w rodzinie.
Zwłaszcza teraz, jak dają 500+
- 5 18
-
2018-02-19 12:23
To prawda, ci co jeżdżą tramwajami, ciągle mają jakieś konflikty, takie towarzystwo, ale po co jeszcze większy?
Samo życie.
- 0 13
-
2018-02-19 12:15
Tak naprawdę to malutko (1)
Warto byłoby pomyśleć nad tym, aby dobudować coś na stogach, bo to względnie ciekawa lokalizacja
- 9 2
-
2018-02-19 12:22
Ale po co?
- 0 15
-
2018-02-22 20:21
Tam są tory dobre
nie remontować!
- 0 0
-
2018-02-20 23:31
Tramwaj na Stogi
Remont torowiska bardzo się przyda, tylko przeraża mnie budowa przystanków Wiedeńskich,bo są niebezpieczne i po czasie płytki powykrzywiane jak na Przeróbce.
- 2 0
-
2018-02-19 12:05
Stogi.. (7)
Tak atrakcyjnje położona dzielnica, a taki niewykorzystany potencjał... Blisko morze, martwa Wisła, tramwaj, wygodny dojazd tunelem do wrzeszcza i oliwy... Dlaczego Gdańsk rozbudowuje się gdzieś za obwodnicę, przy śmierdzącym wysypisku, gdy takie tereny kilka przystanków tramwajem od centrum leżą odłogiem?
- 166 8
-
2018-02-20 11:49
tam jest syf
przecież obok jest SYF. FOSFORY rakotwórcze !
a reputacja swoją drogą.- 0 0
-
2018-02-20 03:49
Rozbudują i czar pryśnie idioto.
- 1 1
-
2018-02-19 12:41
no niestety (4)
leży odłogiem, bo ma złą reputację
- 11 7
-
2018-02-19 12:53
Ma złą reputację, (3)
Bo robaki myślą, że żyją w czasach tygrysa..
- 20 3
-
2018-02-19 17:19
ile on ma lat? z 70? (2)
w ogóle jeszcze żyje?
- 8 1
-
2018-02-19 17:31
(1)
Zyje i ma sie bardzo dobrze
- 3 2
-
2018-02-19 18:05
Stallone uśmiercony
więc na kogo teraz padnie
- 1 0
-
2018-02-20 09:14
Cudów nie ma , chcemy więcej zarabiać musimy więcej płacić .
- 0 1
-
2018-02-20 08:24
oferty dużo wyższe...o połowę wyzsze
A to o czymś świadczy, bo niby jak wyceniono inwestycje? ściema totalna
- 2 0
-
2018-02-20 07:39
Proszę nie szkalować pana prezydenta (2)
I tak dużo zrobił, dzieci będą miały darmowe przejazdy a pieniążków nie starcza na wszystko niestety
- 0 6
-
2018-02-20 08:14
(1)
Racja natomiast to, że przez 20 lat mieszkańcy Stogów dali do budżetu miasta w podatkach dochodowych i od nieruchomości ponad 100 milionów a do momentu budowy basenu dostali z powrotem przez te 20 lat może 2-3mln to już jest fakt niepodważalny i skandaliczny.
- 1 1
-
2018-02-20 08:22
Dodatkowo od kilkunastu lat miasto bierze dofinansowania unijne co pieniądze wpłacone przez mieszkańców dzielnicy powinno powiększyć o przynajmniej 30% do 130mln pod kątem inwestycji.
- 1 0
-
2018-02-20 00:12
Dopiero gdy Adamowiczowi strach zajrzał w oczy przed końcem kadencji przypomniał sobie o Stogach. (1)
Dlaczego na tej dzielnicy jest tak brudno, a trawniki koszone są zaledwie dwa razy do roku?
Ulice są ciemne.
Podwórka rozjechane, będące jedną wielką kałużą.
A większość ulic jest w stanie opłakanym tak jak Kaczeńce, Wrzosy, Ugory, Szpaki, Tamka czy Kłosowa.
Przychodnia jest nieocieplona i niewyremontowana.
Zaś pawilony handlowe straszą swą brzydotą.
Gdzie byłeś Panie Prezydencie przez te lata minionych kadencji, gdyśmy tu czekali na Twoje działania.- 10 3
-
2018-02-20 05:22
Jak to gdzie?! Z deweloperska na imprezach...
- 2 0
-
2018-02-19 14:55
neptun (1)
po co te tory , jak w kolo syf i kila
- 2 15
-
2018-02-20 03:53
To ty masz kile. Masz ją po rodzicach.
- 0 1
-
2018-02-19 12:02
Komu (7)
Zabiorą, aby wyremontować trasę dla stożan? To będzie teraz dzielnia. Wyplewić patoli i konkurencja dla Sopotów jak to gadali kiedyś na Zopot
- 27 52
-
2018-02-19 12:06
Pani urzędnik (4)
Tlumaczy, iż podrożały materiały - proszę podać o ile? Bo idąc na zakupy, owszem jest drożej ale nie o jedną trzecią; koszty pracy też poszły do góry, hm kto zarabia o 33% więcej niż dwa lata wstecz? Bo zapewne opierać się można na cenach i wynagrodzeniach z ostatnich dwóch lat robiąc analizę...
Coś mi tu cuchnie jak obornik przy drodze zielonej..- 7 8
-
2018-02-20 03:47
Rząd zarabia ponad ,44 %=więcej.
- 0 0
-
2018-02-20 00:17
Wystarczy, że Ukraińcom załatwiono wizy do UE i nie chcą już u nas za grosze pracować. Albo chcą normalnych zarobków albo jadą na Zachód.
- 1 2
-
2018-02-19 12:23
(1)
Nie kumasz podstaw czlowieku.
- 3 4
-
2018-02-19 14:50
Żeś
Kumaty, no chyba lobbujesz firmy potencjalnych wykonawcow...
- 1 2
-
2018-02-19 19:58
A czytałeś artykuł?
- 0 1
-
2018-02-19 12:39
Zoppot
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.