• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu

Maciej Naskręt
8 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku
Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić. Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić.

W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny zobacz na mapie GdańskaGdańsk Wrzeszcz. zobacz na mapie Gdańska Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.



Co spowoduje przejście naziemne przez Podwale Grodzkie?

Jakiś czas temu zachęcaliśmy władze Gdańska do odtworzenia przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie w poziomie jezdni. Swój pomysł na przejście forsowali w budżecie obywatelskim także aktywiści miejscy. W sprawie jest pierwszy konkret.

Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.

- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.

Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.

Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?

Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie. Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie.

Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP



Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
  • autobusowych - o długości około 160 m,
  • tramwajowych - o długości około 200 m.

Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
  • Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).

Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 5 tablic,
  • Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.

Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.

Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.

Opinie (531) ponad 10 zablokowanych

  • a ja proponuję zrobić tamm deptak i zkaz ruchu pojazdów!!!

    i jedyne co tam będzie się mogło poruszać to zaprzęg konny!!
    niech gdańsk będzie liderem wioskowacenia miast polskich, jak jest liderem kolesiostwa!!!

    • 5 1

  • Tak, tak - nowe pomysły rządzących miastem na miarę XXI wieku - zasypać tunele i zrobić przejścia dla pieszych przez ulice to z pewnością poprawi bezpieczeństwo. A autorów tych innowacyjnych pomysłów zgłosić do Nagrody Nobla.
    A gdzie bezpłatne parkingi przy dworcach, które pozwoliły by ludziom pozostawić pojazdy i przesiąść się na kolejkę. O takim rozwiązaniu nikt z rządzących nie pomyślał?

    • 4 1

  • by żyło się "lepiej"

    przejście przy dworcu, dalej przejście przy hotelu central, przejście przy żaku (podwójne), przejście przy Locie, kolejne przejścia w planach na Podwalu - chore umysły, utopijne wizje świat bez samochodów i komunikacji miejskiej

    • 6 1

  • Mam nadzieję, że władze miasta- tak nawołujący o demokrację- uszanują, że w ankiecie niemal 2/3 głosów wyraża negatywną opinię o powstaniu tego przejścia.

    • 5 1

  • tam po środku przejscia jeszcze zmieści się biedronka i bankomat

    a nie mozna dac dworca po drugiej stronie to by byla sluzsna koncepcja

    • 5 1

  • Ciekawe kto poniesie odpowiedzialnośc za życie tych co zginą na tym przejsciu przebiegajac na czerwonym , bo tramwaj jedzie

    • 5 3

  • Jak sie trup zacznie ścielić pod kołami tramwajów i aut...

    to stwierdzą, że przejście podziemne było ok.
    Ale do tego czasu muszą zapłonąć nie raz znicze przy torach, a zatrzymania ruchu z tym związane muszą dać się we znaki pasażerom.

    • 5 3

  • więcej świateł i korków = więcej spalin

    • 7 1

  • cieszę się (8)

    i oby powstało jak najprędzej ! przecież w tym podziemnym tunelu z tymi ruchomymi-nieruchomymi schodami to jakaś masakra ! nareszcie !

    • 126 207

    • Kup sobie kolego samolot

      • 1 0

    • Porażka

      Będziemy wracać do domów zamiast 45 minut to będzie 2 godziny tak jak piszą inni ze będą ludzie w biegać na czerwonym na jezdnię i zas wypadki

      • 1 1

    • (1)

      no debil normalnie

      • 16 26

      • to jest forum anonimowe

        nie musiałeś się przedstawiać

        • 5 0

    • Gosc

      Jak kretyni nie potrafią upilnować z monitoringu tego co niszczą wandale a straż miejska się boi interwencji, a polscy projektanci potrafią zaprojektować super inwestycjie ale za granicą a w Polsce im się nie chce to nigdy nic nie będzie dobrze. Uważam że tunel wystarczy. Trzeba go tylko zmodernizować. A przez to przejście dla pieszych nawet autobusy będą miały opóźnienia, nie mówiąc o wypadkach pieszych np. pod tramwaj bo się zagapi na smartfona i będzie mu się spieszyło

      • 0 1

    • (1)

      Gdy kiedyś byłem na tych schodach, to zatrzymały się jak byłem w połowie i musiałem czekać kilka godzin aż je odblokują.

      • 8 4

      • Ją kiedyś wszedłem do tunelu i nie mogłem wyjścia znaleźć.

        • 12 0

    • Litości

      Gdzie przejście, a gdzie schody ruchome, przez tory kolejowe przejścia naziemnego nie będzie.. Całego tunelu nie zlikwidują. PO robi sobie harakiri

      • 7 4

  • Przy Madisonie przydałyby się światła

    Piesi chodzą jak chcą. A jakby przyszlo zgodnie z prawem drogowym im ustępować to chyba trzeba czekac do zamkniecia galerii. I gdxie to tak się spieszą?

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane