• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie lepszy dojazd do PKM-ki w Rębiechowie i Osowej

Maciej Naskręt
12 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przystanek Rębiechowo funkcjonuje obecnie bez parkingów. Przystanek Rębiechowo funkcjonuje obecnie bez parkingów.

Otwarto oferty w przetargu na budowę węzła przesiadkowego w Rębiechowie. zobacz na mapie Gdańska Najkorzystniejszą ofertę - na kwotę 9,2 mln zł - złożyła firma MTM. Ruszyło też projektowanie dojazdów do przystanków PKM w Osowej.



Z którego nowego przystanku PKM korzystasz najczęściej?

Do końca tego roku powinien powstać węzeł przesiadkowy przy przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo wraz z niewielkim zbiornikiem retencyjnym. To oznacza, że kierowcy, którzy na co dzień stawiają tam samochody i przesiadają się na pociąg nie będą musieli parkować w błocie czy na chodnikach.

W siedzibie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska otwarto oferty przetargowe na wspomniane zadanie. Kwota, jaką Gdańsk przeznaczył na tę inwestycję to 9 mln. Najtańsza z sześciu złożonych w przetargu ofert została złożona przez firmę MTM z Gdyni na kwotę 9,2 mln zł.

Zakres inwestycji przewiduje budowę parkingu dla pojazdów osobowych na 387 miejsc, w tym 17 dla osób niepełnosprawnych, a także:
  • budowę dróg manewrowych
  • budowę miejsc parkingowych
  • budowę chodników
  • budowę odwodnienia i oświetlenia terenu
  • zagospodarowanie zieleni


W ramach przetargu zaplanowano również realizację niewielkiego zbiornika retencyjnego oraz - w trybie "zaprojektuj i wybuduj" - montaż 25 stojaków na rowery w kształcie odwróconej litery "U" wraz z wiatą.

Planowany parking ze zbiornikiem retencyjnym Planowany parking ze zbiornikiem retencyjnym

Zmieni się dojazd do przystanku w Osowej



Zmiany czekają też pasażerów korzystających z przystanku PKM w Osowej. zobacz na mapie Gdańska Dla tego miejsca podpisana została umowa na sporządzenie kompleksowej dokumentacji projektowej wykonania węzła przesiadkowego.

Projekt do końca czerwca wykona Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska.

Utworzenie węzła w Osowej zostanie zrealizowane poprzez połączenie ul. Barniewickiej z ul. Letniskową, przebudowę układu pętli autobusowej i budowę parkingów przy przystanku PKM.

Parkingi będą dysponować 40 miejscami dla samochodów osobowych i 100 dla rowerów. Węzeł w Osowej stworzy system obsługi transportowej w rejonie dzielnicy, a także we wschodniej części gminy Żukowo, z wykorzystaniem dostępu do linii PKM dla transportu zbiorowego, rowerów, samochodów osobowych i pieszych.

Opinie (102) 3 zablokowane

  • Głupota urzędnicza (1)

    Kiedy urzędnicy zrozumieją, że ludzie w komunikacji miejskiej nie chcą hubów tylko chcą jechać tam gdzie potrzebują pojechać? Przy dłuższych odległościach akceptowalna jest 1 przesiadka. W przeciwnym wypadku po prostu wsiadają do samochodu.

    • 10 3

    • huby dzialają, jak do tego zachęca taryfa i jesli pubcom jest wygodny

      tak jest w wawie. masz bilet 40' i w tym czasie oraz w tej samej oplacie mozesz podjechac tramwajem, autobusem, metrem, skm i veturilo

      u nas bylo by cztery-pięć biletow, osobno platnych i choć kazdy z nich tanszy niż warszawski 40' to w sumie zaplacisz 3-4 razy wiecej i dostaniesz w kość od niewygody i straty czasu, i nastepnym razem pojedziesz samochodem

      • 1 0

  • 387 miejsc .... Obecnie stoi tam około 200 samochodów, więc LOGIKA podpowiada, że potrzeby (1)

    są dziesięciokrotnie większe. Bo to jest tak: nie ma miejsc, to nie zawracam sobie głowy, kombinuję inaczej , są miejsca, to OK, staję. O 387 samochodów pochodzących z powiatu kartuskiego i kościerskiego będzie w Gdańsku mniej. A po Gdańsku w dzień powszedni kręci się z wymienionych powiatów zapewne 10 tysięcy samochodów. A gdyby tak ktoś z decydentów zechciał pomyśleć, żeby docelowa pojemność parkingów na trasie PKM wynosiła 10-15 tysięcy miejsc..... Wtedy samochód z powiatów kościerskiego czy kartuskiego w Gdańsku byłby rzadkością. Chyba taki był cel budowy PKM. A 40 miejsc w Osowie to jest decyzja czysto kabaretowa !

    • 6 5

    • logika?!

      tak inik, dobrze piszesz, ale zaraz tu skomentują w stylu "czemu ja ma płacić za budowanie parkingu słoikom", a nasi żałośni politycy, ktorzy sami tak myślą, to przeczytają? przecież pod każdym tekstem o inwestycjach np. kolejowych albo rowerowych buce piszą, że niepotrzebna infrastruktura kolejowa/rowerowa, bo ONI jeżdzą furą, chcą tylko dróg dla fur.

      do przeciętnego ćwoka nie dociera, że jak zrobić wygodną alternatywę, to niektorzy zrezygnują z jazdy furmanką i jego furmance będzie lepiej. że kazda złotówka wydana skutecznie na rowerzystów, pasażerów pociągów, tramwajów itd daje dziesięć razy lepszą korzysc dla JEGO fujarki, niż inwestycja bezpośrednio w drogi, parkingi, stacje paliw itd. oni myślą fujarkami, a w nich się mieści mniej niż w głowach. bo mają je malutkie.

      • 2 3

  • Panie Macieju,

    Różnica między Rebiechowem, a Gd. Rębiechowo jest jak z Gdańskiem i Pruszczem Gdańskim. Przystanek o którym mowa to Gd. Rębiechowo.

    • 11 1

  • kierowcy powinni płacić za korzystanie z miejsca parkingowego (4)

    Wpływy z opłat powinny być przeznaczone na finansowanie darmowego, strzeżonego i zadaszonego parkingu dla rowerów.

    Na odwrocie dowodu wpłaty kierowca powinien otrzymywać informację: Dziękujemy za sponsorowanie strzeżonego parkingu rowerowego.

    Wtedy można będzie mówić o właściwym wykorzystaniu przestrzeni w pobliżu węzłów przesiadkowych (stacji PKM i SKM)

    • 9 14

    • (3)

      parkingi dla rowerów przy stacjach.... bardzo popularne np. w Niemczech....

      ale jeśli musisz dojechać z domu do stacji, a potem z innej stacji do pracy, to albo potrzebujesz dwóch i więcej rowerów, wiecznie blokujących parking, albo bardzo gęstego systemu automatycznych wypożyczalni rowerowych albo prawa, by wozić jeden rower koleją bez kolejarskich szykan.

      prawa żywego, a nie martwego, jak teraz.

      dlatego nie wróżę oszałamiającej popularności pakingom rowerowym. co innego, gdyby był wspólny bilet. wtedy jeden z dojazdów rowerowych można by zastępować komunikacją publiczną. to pewnie zbyt skomplikowane do zrozumienia dla tych niewybitnych u władzy....

      • 1 0

      • wśród decydentów zdarzają się kumaci. Stąd projekt systemu roweru metropolitalnego

        będzie to ważny krok w dobrym kierunku: szkoda, że tak się to dłuży....

        • 2 1

      • Nie zawsze, (1)

        Po pierwsze istotna jest integracja taryfowa. Jeżeli mieszkasz w Osowej i masz swój rower - dojedziesz np. 2-3km do stacji i tam go zostawisz. Wysiądziesz np we Wrzeszczu i przykładowo ze trzy przystanki autobusem/tramwajem do celu. Aby na jednym bilecie i wszystko gra.

        A rower metropolitalny da jeszcze opcję wysiadki we Wrzeszczu i pożyczenia roweru na kolejne 2-3km. Tak masz np. w Poznaniu - jest wypożyczenie roweru na tej samej karcie co bilet (elektroniczna portmonetka) - można też tą samą zapłacić za strefę parkowania i zapisać bilet miesięczny np. na wszystkie tramwaje i autobusy w mieście + Przewozy Regionalne i Koleje Wielkopolskie w obrębie około 50km od miasta.

        • 1 0

        • Wszystko to pięknie wygląda w teorii a w praktyce to wracasz z pracy a tam roweru już nie ma.

          • 0 0

  • Szczurek izoluje Gdynię.

    Superprezydent Szczurek dalej izoluje Gdynię od Rębiechowa i Gdańska
    Jeszcze trochę i Gdynia zamieni się w peryferyjne miasteczko bez połączenia z resztą Polski.

    • 13 2

  • bez sensu

    Nie ma co filozować o przesiadkach z autobusów na kolej, bo póki nie będzie dało się przesiadać z użyciem jednego biletu, jak w warszawskiej SKM, póty ludzie będą jechać bezpośrednio samochodem, bo taniej i wygodniej.

    skm jako własność pkp, a nie ztm/zkm, zawsze będzie chora

    • 4 2

  • Rozklad PKMki

    To jakiś żart.
    Na lotnisku ludzie pracują do 2 czy 3 w nocy ostatnie loty rzylatuja około 3 w niektóre dni a PKM nie jeździ to po h.. ona jest?

    • 9 3

  • Z Osowy

    to obecnie odchodzi tylko jeden bezpośredni pociąg do Kościerzyny (16 02) i tylko w dni powszednie. W łikend nie ma żadnego połączenia. Proponuje nazwę "węzeł integracyjny". Będzie jeszcze śmieszniej,

    • 7 2

  • a będzie monitoring?

    a tak swoją drogą, to dlaczego tego parkingu nie zbudowali podczas budowy kolejki? dziwnie dziwne. a druga sprawa to to, że na ten przystanek mówi się Widmo. Dlaczego to nie będę tłumaczył, każdy wie.

    Dziwne też że kolejka nie poszłą do Banina i stamtąd do Osowej. Bardzo dziwne. Byle było a teraz ludzie do końca życia będą się męczyć kilka kilometrów do kolejki i do domu, codziennie. w końcu zrezygnują.
    Wot, myślenie towarzysza ze zrzeszenia.

    • 2 3

  • Gdtnia Stadion (1)

    a Osowa, Matarnia, Kiełpinek itd. to o samoistne tory zy Gdańsk???????????????????

    • 1 4

    • ???????

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane