• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie lepszy wyjazd z centrów handlowych na al. Grunwaldzką?

Maciej Naskręt
25 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Biurowiec Neon sprzedany za 80 mln euro
Kierowcy z kłopotami opuszczają parking przy marketach w Oliwie. Kierowcy z kłopotami opuszczają parking przy marketach w Oliwie.

Kierowcy mają kłopoty z włączeniem się do ruchu w al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska sprzed centrów handlowych w Oliwie. Sytuacja poprawi się dopiero po wybudowaniu biurowca Alchemia.



Czy czujesz się bezpiecznie na drogach trójmiasta?

Skąd biorą się kłopoty kierowców opuszczających parkingi przy Media Markt i Castoramie? W tym miejscu wyjątkowo trzeba mieć oczy dookoła głowy. Tuż przed wjazdem na jezdnię w kierunku Wrzeszcza jest ograniczona widoczność, głównie przez pojazdy skręcające z prawoskrętu prowadzącego do obu sklepów, biegnie tam też uczęszczana ścieżka rowerowa. Prędkość i natężenie ruch na drodze w kierunku Gdańska są niemal zawsze duże, co jeszcze bardziej potęguje obawy kierowców przed włączeniem się do ruchu.

Sposób na rozwiązanie kłopotów kierujących pojazdami ma nasz czytelnik, pan Andrzej Wyszkowski. - Proponuję dobudować pas rozbiegu w ciągu al. Grunwaldzkiej dla pojazdów wyjeżdżających z parkingów przed sklepami. Rozwiązanie zmniejszyłoby korki, a dodatkowo, przez zwiększenie widoczności, w radykalny sposób zwiększyłoby bezpieczeństwo w tym miejscu - argumentuje.

Pomysł przekazaliśmy pracownikom Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Okazuje się, że problem doskonale znają. - Koncepcja czytelnika wydaje się bardzo słuszna, dlatego też była rozważana. Na chwilę obecną jednak wstrzymaliśmy prace nad tym rozwiązaniem, bo pojawił się inwestor, który - w związku z realizowaną przez siebie inwestycją - przebuduje ten fragment al. Grunwaldzkiej - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.

Chodzi o firmę deweloperską Torus, która po drugiej stronie al. Grunwaldzkiej buduje zespół biurowców Alchemia. W związku z tym, musi przebudować fragment al. Grunwaldzkiej, by inwestycja nie pogorszyła warunków komunikacyjnych w tej części miasta.

W tej chwili trwa opracowywanie koncepcji przebudowy alei.

Miejsca

Opinie (162) 7 zablokowanych

  • tunel dla pieszych (6)

    czy ktos wreszcie zrozumie że w tamtym rejonie nie jest konieczny jakis pas rozbiegowy a TUNEL DLA PIESZYCH. Bo to oni powinni byc chronienie i miec zapewniona bezpiecznbą przeprawe!

    • 21 39

    • TUNEL ? A CO MA PIERNIK DO WIATRAKA ?

      • 0 0

    • (2)

      Przy Abrahama i Bażyńskiego/Kołobrzeskiej są przejścia ze światłami, gdzie wg. Ciebie jeszcze jest duży ruch pieszych?

      • 3 3

      • powinien byc tunel na tym właśnie skrzyzowaniu (1)

        a ponadto na wyskokosci Abrahama bo tam bedzie generował sie ruch z Kampusu uniwersyteckiego

        • 2 9

        • Pitolicie, Hipolicie

          Tunel w tych miejscach nic nie poprawi ani nie polepszy, bo nie wyeliminuje fazy czerwonego światła dla Kołobrzeskiej / Bażyńskiego, a na Abrahama ruch pieszych jest znacznie mniejszy.

          • 1 2

    • Bezpieczną przeprawę?

      A co to, ulica to rzeka? To kierowcy muszą się dostosować do tego że miasto to nie autostrada i czasem trzeba stanąć na światłach

      • 10 2

    • STOP TUNELOM

      W mieście nie sprowadza się ludzi pod ziemie i nie buduje się tuneli dla pieszych...kiedy Ty to zrozumiesz???
      Poza tym TORUS, rozważa budowę kładki nad Grunwaldzka.

      • 23 3

  • NA ROZWIDLENIU JEDEN DRUGIEMU ZAJEŻDŻA DROGĘ TO FAKT ,ALE TO NIE JEST WINA DROGI TYLKO KULTURY!!!!

    • 0 0

  • NAJPIERW BARANY! (3)

    NAUCZCIE SIE NIE STAWAĆ NA DRODZE ROWEROWEJ I PASACH W TAMTYM MIEJSCU. CHĘTNI ZAPŁACĄ LUSTERECZKIEM;)

    • 7 4

    • DLATEGO SIĘ TAM ZATRZYMUJĄ ,BO JEST NAJLEPSZA WIDOCZNOŚĆ. ALE JAK SIĘ JEŹDZI ROWEREM TO NIE MA SIĘ POJĘCIA O TYM . ZMOTORYZOWANA

      • 0 0

    • Jak chcesz przejażdżkę w bagażniku do lasu (1)

      to urywaj lustereczka.

      • 2 4

      • Kolego tego typu teksty na poziomie liceum nie robią na mnie wrażenia a twój maluch nie posiada bagażnika:>

        • 0 3

  • (1)

    Naskręt i jego problemy...

    • 2 1

    • dlatego ma ksywę Natręt

      • 0 0

  • Macie problemy... (3)

    W zeszłym roku robiłem remont chaty i przez 6 miesięcy niemal codziennie jeździłem do Castoramy, nieraz po 3 razy. Nigdy nie miałem tam problemów ani z parkowaniem ani z wyjazdem, chociaż mistrzem kierownicy nie jestem ani się nim nie czuję.

    Dla takich, co nie dają rady, istnieje diabelnie proste rozwiązanie - unikać godzin szczytu. ;)

    • 7 0

    • Nie jeździłes w godzinach szczytu (1)

      a inni muszą. Inaczej by nie było godzin szczytu.

      • 0 1

      • Nie muszą, mogą wsiąść do tramwaju, pojechac wcześniej, pojechać później... Ja np. zwykle pracuję od 10:00 do max. 19 i mam korki w "de" :)))

        • 0 0

    • Kiepskie planowanie :)

      • 0 0

  • sdsd (1)

    Po co wielka inwestycja.
    Wystarczy fotoradar z dużym dyskiem.
    Ludzie nie mogą wyjechać bo wszyscy jadą tam za szybko jakby oliwa nie miała praw miejskich i nie była terenem zabudowanym.

    • 7 4

    • Oliwa...

      ..nie ma praw miejskich. Co najwyżej ma je Gdańsk.

      • 0 0

  • Jakiej "Oliwie"? (1)

    Przecież to między Gdańsk Przymorze a Gdańsk Zaspa. "Oliwa" to ta zabidzona pohitlerowska wioska dalej w stronę Sopotu, pełna wszelkiej maści patologii i zwyrodnialstwa. Niewiele lepsza niż Letniewo czy Orunia.

    • 1 10

    • Jakiej "Oliwie"?

      Chciałem coś Ci odpowiedziedzieć w imieniu mieszkańców Starej Oliwy ale do takich pi.... pi.... pi.... nie chce się gadać.

      • 1 0

  • Nie wiem czemu nikt wcześniej o tym nie pomyślał (2)

    Wystarczyłoby zrobić osobno wjazd i wyjazd, przestałoby się tak tłamsić na rozwidleniu do Casto i MM.

    Rozbieg to też dobry pomysł.

    • 4 3

    • (1)

      Rozwidlenie nic do tego nie ma, przecież wyjeżdża się bezkolizyjnie (poza tym, że w reczywistości jest KILKA parkingów ze wspólnym wyjazdem)

      • 0 0

      • że niby skąd się wyjeżdża bezkolizyjnie??

        z parking na Grunwaldzką? Jaja sobie robisz.
        Na rozwidleniu robi sie zastój, bo kierowcy pchający sie do wyjazdu często zastawiają przejazd wjeżdżającym. Gdyby wjazd i wyjazd były oddalone od siebie (np. wjazd przy MM, wyjazd przy Casto) problem by znikł.

        • 0 0

  • Mnie zastanawia coś innego

    Ktoś zaprojektował ten niefunkcjonalny wjazd. Robił to projektant po studiach czy absolwent po szkole podstawowej ?

    • 0 0

  • No tak, bo przecież nie można, widząc sznurek aut wyjeżdżających z parkingu, opuścić prawy pas, żeby im to umożliwić (6)

    Nie da się też włączać kierunkowskazu samemu zjeżdżając na ten parking, żeby wyjeżdżający wiedział, że ma wolną drogę. Protezą pomyślunku i kultury niech będzie dodatkowy asfalt! Śmierć trawnikom!

    • 59 3

    • Przekonaj się na miejscu...

      Samochód wjeżdżający na parking ma swój prawoskręt, ale mimo to kompletnie zasłania pierwszy pas do jazdy wprost na Grunwaldzkiej. Tu sama kultura nie pomoże. Nikt rozsądny nie wyjedzie na ulicę nie widząc, czy ktoś nadjeżdża.

      • 0 0

    • nikt nie będzie ryzykował utraty kontroli nad kierownicą odrywając z niej palce żeby tobie specjalnie kierunkowskaz włączyć (3)

      dobry kierowca włącza przy okazji skrętu kierownicą, a jak zapomni, to w momencie jak palce znowu będą najbliżej przełącznika. Można też sobie kupić na każdej stacji benzynowej przystawkę automatycznie włączającą kierunkowskaz, gdy tylko kierownica zacznie się kręcić.

      • 2 14

      • (2)

        Wiesz co, to chyba tylko niepełnosprytni drwale i dzieci matek obsesyjnie palących tytoń mają takie krótkie palce, żeby musieć odrywać ręce od kierownicy, aby dotknąć kierunkowskazu...

        • 8 0

        • to chyba była ironia (1)

          ale wiedząc, że mamy małpy za kierownicą można było uwierzyć, że to na prawdę

          • 2 0

          • Jakby skończył na pierwszym zdaniu, to bym przyjął,że ironia, ale tak, to nie byłem pewien ;)

            • 2 0

    • Śmierć! Śmierć! Śmierć!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane