• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowa droga rowerowa przez centrum Gdyni

rb
23 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Planowany przebieg nowej drogi rowerowej w Gdyni. Planowany przebieg nowej drogi rowerowej w Gdyni.

Nowa trasa rowerowa połączy kładkę przy dworcu PKP w Gdyni z pasem rowerowym na ul. Obrońców Wybrzeża i będzie przebiegała wzdłuż al. 17 GrudniaMapka, ale tylko częściowo. Realizacja powinna nastąpić w przyszłym roku. Z kolei w tym roku miały pojawić się ułatwienia w przejeździe na skrzyżowaniu Morska - WarszawskaMapka, ale przetarg na prace budowlane unieważniono.



Rowerem w mieście jeździsz głównie po:

O wykorzystaniu alei 17 Grudnia dla pieszych i rowerzystów mówi się w Gdyni od lat. Trasa prowadząca wzdłuż torów od węzła Wzgórze do kładki przy dworcu PKP pozostaje w większości zaniedbana. Mimo to jest często wybierana przez spacerowiczów, bo miejsce, choć znajduje się w Śródmieściu, jest ciche i spokojne.

Przejazd po al. 17 Grudnia, ale tylko częściowo



Przejazd dla rowerzystów od lat planowano przez całą długość trasy, chcieli tego m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego w ramach Zielonej Obwodnicy Śródmieścia. Na przeszkodzie stanęły nierozwiązane sprawy własnościowe. W ostatnich dniach ogłoszono jednak przetarg na projekt drogi rowerowej wykorzystującej aleję, ale tylko na odcinku pomiędzy kładką i ul. Batorego.

Aleja 17 Grudnia mogłaby być ciekawym miejscem do spacerów, ale od lat pozostaje zaniedbana. Aleja 17 Grudnia mogłaby być ciekawym miejscem do spacerów, ale od lat pozostaje zaniedbana.
Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.

Znikną tam istniejące miejsca postojowe wraz z placem przed garażami. Wyremontowany zostanie chodnik. Na końcu projektowana droga rowerowa połączy się z istniejącym pasem dla rowerów w ul. Obrońców Wybrzeża.


Gdynia na projekt chce przeznaczyć 76 tys. zł. Do wykonania zgłosiły się cztery firmy, w tym tylko jedna nie przekracza zakładanego kosztorysu. Wszystkie firmy zakładają czas przygotowania dokumentacji na pięć miesięcy. Oferty będą teraz analizowane. Realizacja przy pozytywnym rozstrzygnięciu przetargu mogłaby ruszyć w 2021 roku.

Z kolei w tym roku miało zostać przebudowane skrzyżowanie Morskiej i Warszawskiej.

Przetarg na prace budowlane unieważniony, poprawki w projekcie



W sierpniu 2019 roku odbył się pierwszy przetarg. Wpłynęła jedna oferta, dwukrotnie przewyższająca założony budżet. Zapadła decyzja o powtórzeniu postępowania. Władze Gdyni tłumaczyły, że miasto otrzymało pół miliona złotych dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych na inwestycję, więc warto poczekać.

Szlaki i trasy rowerowe



Po otwarciu kopert w kolejnym przetargu okazało się, że firma MTM przedstawiła ofertę na kwotę 2,3 mln zł, natomiast Eurovia Polska SA ten sam zakres prac chce wykonać za 2,6 mln złotych i w lutym z powodu zbyt wysokich cen przetarg po raz kolejny unieważniono.

Skrzyżowanie Morska i Warszawska w Gdyni to miejsce, gdzie brakuje rozwiązań dla rowerzystów. Skrzyżowanie Morska i Warszawska w Gdyni to miejsce, gdzie brakuje rozwiązań dla rowerzystów.
Czas postanowiono wykorzystać na wprowadzenie dodatkowych zmian do gotowej dokumentacji projektowej przygotowanej w 2018 roku przez firmę Nevora.

Rozbudują drogę rowerową na u. Płk Dąbka



Dodatkowe przejście dla pieszych obok przejazdu



- Zmiana polega na dodaniu przejścia dla pieszych obok zaprojektowanego wcześniej samodzielnego przejazdu dla rowerzystów przez ul. Morską - można przeczytać w warunkach przetargu.
Po otwarciu kopert okazało się, że dodatkowe prace może wykonać w czasie czterech miesięcy za blisko 40 tys. zł projektant inwestycji, czyli firma Nevora. Miasto chce wydać 15 tys. zł mniej. Decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.

- Realizacja tej inwestycji pozwoli nam fizycznie połączyć rowerowo kilka dzielnic z centrum. Dodatkowo wykorzystamy bardzo dużą szerokość jezdni ul. Warszawskiej na odcinku do ul. Wolności. Wyznaczymy tam pasy ruchu dla rowerów o długości 170 metrów. Pozwolą one cyklistom czuć się bezpieczniej, szczególnie w trakcie jazdy pod górę w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana i Działek Leśnych - wyjaśniał Rafał Studziński z Samodzielnego Zespołu ds. Komunikacji Rowerowej w gdyńskim ZDiZ.
rb

Miejsca

Opinie (195) 7 zablokowanych

  • Do niewyuczonego głupka układającego ankietę:

    Ścieżki są w lesie i między polami. W mieście rowerem jeździ się po drogach dla rowerów.

    • 1 3

  • Brawo kolejne miejsca dla parkingowe blachosmrodów zlikwidowane,licze ze to dopiero poczatek. (1)

    Miasto jest dla ludzi a nie dla blachosmrodów ,priorytetem piesi i rowerzyści z komunikacja miejska.
    W koncu się cos w trójmieście ruszyło i zaczynamy standardem doganiać europe zachodnią!

    • 4 31

    • To się wyprowadż do tej Europy skoro tak ci się podoba

      • 4 1

  • Włodarze Gdyni, najlepiej zamknijcie w ogóle miasto dla ruchu samochodowego, posadźcie więcej tulipanów, (8)

    zróbcie z chodników drogi rowerowe. Sklepy, restauracje same się zamkną, biznes szybko wyjdzie z Gdyni. Zapanuje spokój i harmonia, piękna architektura i doskonałe widoki.

    • 52 17

    • Warto wiedzieć, że uruchomiony w 1968 roku proces stopniowego przekształcania (3)

      ulic i placów w centrum Kopenhagi w strefy wolne od jeżdżących i parkujących samochodów doprowadził do znacznego wzrostu liczby klientów sklepów i lokali usługowych/gastronomicznych korzystających z nich, a Kopenhaga od wielu lat lokuje się na wysokich miejscach w rankingach jakości życia.

      • 8 19

      • Centrum miasta Gdyni nie umywa się do centrum Kopenhagi. Gdynia zawsze była miastem handlowym i przy okazji trochę turystycznym. Na razie przestaje być handlowym a nie staje się turystycznym. Kopiowanie wzorców prowadzi do powolnego upadku Gdyni. Przestańcie słuchać aktywistów mają najwyżej 30% poparcia, zobaczcie wyniki ankiety w innym wątku

        • 4 0

      • Z prostej przyczyny

        Maja co w tych sklepach i knajpach zostawic.
        I tylko tak to dziala...
        Gdyni wystarczylo jedno centrum handlowe, aby zabic caly handel indywidualny. Resztki gastro zyje z turystow i pizzy... Widzial ktos morskie, portowe miasto bez rybnej restauracji?
        Fajnie sie patrzy na przyklady z totalnie odmiennej rzeczywistosci ale trzeba miec troche swiadomosci o procesach i zasobach, ktore to powoduja.
        Nas nie stac na most nad torami na przedluzeniu obwodnicy (OPAT) a Dunow stac na mosty na Sundem. Za to magistrat bzdurzy o gondolach z dworca na molo poludniowe.
        Widzisz roznice?

        • 9 0

      • Bzdura.

        • 6 3

    • buraczku z blachosmroda wszedzie gdzie priorytetem sa rowery i piesiu biznes kwitnie! (1)

      bo nikt buraku nie chce wdychać spalin.

      • 5 15

      • I po co ta mowa nienawisci

        Opanuj emocje rowerzysto nie wyzywaj i zamontuj blaszane blotniki bo bryzgasz blotem na plecy

        • 3 0

    • Strefy zamknięte dla samochodów najlepiej się rozwijają komercyjnie

      • 6 9

    • byłoby pięknie

      miasto dopiero by odżyło.

      • 7 7

  • marnowanie pieniędzy

    i tyle

    • 8 2

  • Ale de ile z UM zaszaleli 300 metrów ścieżki za rok, rozpieszczają Gdynian

    • 6 1

  • (1)

    Aleje 17 grudnia zostawcie w spokoju.

    • 2 2

    • Tylko dziury zasypcie

      • 2 0

  • ciekawe

    to chyba wymysla ktos kto nie widzial roweru na oczy a tym bardziej nim nie jezdzi...od dworca najlepiej na wzgorze aleja 18 grudnia bez krzyzowek nerwow itp fakt zdarzaja sie osoby z psem na smyczy 5 metrowej stojace po srodku jak sieroty...

    • 3 1

  • Sprawy własnościowe.

    Od lat 50 tych albo od lat 20 XX w nie udało się wykupić całego terenu pod "zieloną obwodnicę środmieścia?
    Na wiadukt pod torami na przedłużeniu ul. Obrońców Wybrzeża czekamy o lat 60 XX w.
    Na wiadukt pod torami na przedłużeniu zeniu ul Puckiej od roku 1926. Może na 100 lecie się uda? :)

    • 6 0

  • Jedziemy wzdłuż torów

    I jedziemy a przejechać na druga stronę się nie da.

    • 2 1

  • Gdynia to rowerowa porażka !!!

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane