- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (442 opinie)
- 2 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (83 opinie)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (47 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (289 opinii)
- 5 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (89 opinii)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (128 opinii)
Będzie nowa droga rowerowa przez centrum Gdyni
Nowa trasa rowerowa połączy kładkę przy dworcu PKP w Gdyni z pasem rowerowym na ul. Obrońców Wybrzeża i będzie przebiegała wzdłuż al. 17 Grudnia, ale tylko częściowo. Realizacja powinna nastąpić w przyszłym roku. Z kolei w tym roku miały pojawić się ułatwienia w przejeździe na skrzyżowaniu Morska - Warszawska, ale przetarg na prace budowlane unieważniono.
Przejazd po al. 17 Grudnia, ale tylko częściowo
Przejazd dla rowerzystów od lat planowano przez całą długość trasy, chcieli tego m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego w ramach Zielonej Obwodnicy Śródmieścia. Na przeszkodzie stanęły nierozwiązane sprawy własnościowe. W ostatnich dniach ogłoszono jednak przetarg na projekt drogi rowerowej wykorzystującej aleję, ale tylko na odcinku pomiędzy kładką i ul. Batorego.
Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.
Znikną tam istniejące miejsca postojowe wraz z placem przed garażami. Wyremontowany zostanie chodnik. Na końcu projektowana droga rowerowa połączy się z istniejącym pasem dla rowerów w ul. Obrońców Wybrzeża.
Gdynia na projekt chce przeznaczyć 76 tys. zł. Do wykonania zgłosiły się cztery firmy, w tym tylko jedna nie przekracza zakładanego kosztorysu. Wszystkie firmy zakładają czas przygotowania dokumentacji na pięć miesięcy. Oferty będą teraz analizowane. Realizacja przy pozytywnym rozstrzygnięciu przetargu mogłaby ruszyć w 2021 roku.
Z kolei w tym roku miało zostać przebudowane skrzyżowanie Morskiej i Warszawskiej.
Przetarg na prace budowlane unieważniony, poprawki w projekcie
W sierpniu 2019 roku odbył się pierwszy przetarg. Wpłynęła jedna oferta, dwukrotnie przewyższająca założony budżet. Zapadła decyzja o powtórzeniu postępowania. Władze Gdyni tłumaczyły, że miasto otrzymało pół miliona złotych dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych na inwestycję, więc warto poczekać.
Szlaki i trasy rowerowe
Po otwarciu kopert w kolejnym przetargu okazało się, że firma MTM przedstawiła ofertę na kwotę 2,3 mln zł, natomiast Eurovia Polska SA ten sam zakres prac chce wykonać za 2,6 mln złotych i w lutym z powodu zbyt wysokich cen przetarg po raz kolejny unieważniono.
Czas postanowiono wykorzystać na wprowadzenie dodatkowych zmian do gotowej dokumentacji projektowej przygotowanej w 2018 roku przez firmę Nevora.
Rozbudują drogę rowerową na u. Płk Dąbka
Dodatkowe przejście dla pieszych obok przejazdu
- Zmiana polega na dodaniu przejścia dla pieszych obok zaprojektowanego wcześniej samodzielnego przejazdu dla rowerzystów przez ul. Morską - można przeczytać w warunkach przetargu.
Po otwarciu kopert okazało się, że dodatkowe prace może wykonać w czasie czterech miesięcy za blisko 40 tys. zł projektant inwestycji, czyli firma Nevora. Miasto chce wydać 15 tys. zł mniej. Decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.
- Realizacja tej inwestycji pozwoli nam fizycznie połączyć rowerowo kilka dzielnic z centrum. Dodatkowo wykorzystamy bardzo dużą szerokość jezdni ul. Warszawskiej na odcinku do ul. Wolności. Wyznaczymy tam pasy ruchu dla rowerów o długości 170 metrów. Pozwolą one cyklistom czuć się bezpieczniej, szczególnie w trakcie jazdy pod górę w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana i Działek Leśnych - wyjaśniał Rafał Studziński z Samodzielnego Zespołu ds. Komunikacji Rowerowej w gdyńskim ZDiZ.
Miejsca
Opinie (195) 7 zablokowanych
-
2020-05-25 10:16
Znowu inwestycja za pomocą Farby i Pędzla?
Ach to Miasto z Morza i Marzeń:)
- 0 1
-
2020-05-25 12:43
W jakim celu wywala się miliony zl na drogi rowerowe w mieście, w którym pada przez trzysta dni w roku?
Jakoś tłumów na rowerach dzić nie widzę.
- 0 3
-
2020-08-07 11:48
to plus i minus
o matko i córko ale jak podjechać na moim swoim miejskim po górkę który tylko lekkie pagórki pokona, aczkolwiek to daje większe możliwości komunikacji rowerowej a z drugiej szkoda tek skrawka dziewiczej natury która się jeszcze w Gdyni ostała, gdyby troszkę miasto zainwestowało w nawierzchnie ścieżki spacerowej al 17 Grudnia w sensie że utwardzenie ale z zachowaniem piaszczystej nawierzchni , nie znam fachowej nazwy ale tak jak jest w Parku Północnym w Sopocie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.