• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowe skrzyżowanie na Grunwaldzkiej

Krzysztof Koprowski
27 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Biurowiec Neon sprzedany za 80 mln euro
Nowe przejście pozwoli skrócić drogę między budynkami w południowej części kampusu UG a przystankiem SKM z otwartym niedawno nowym wejściem od strony al. Grunwaldzkiej. Nowe przejście pozwoli skrócić drogę między budynkami w południowej części kampusu UG a przystankiem SKM z otwartym niedawno nowym wejściem od strony al. Grunwaldzkiej.

Już w najbliższy poniedziałek ruszy budowa nowego skrzyżowania w ciągu al. Grunwaldzkiej w Oliwie. Docelowo pojawi się też nowe przejście dla pieszych. Wszystko za sprawą kolejnego etapu kompleksu biurowego Alchemia, którego inwestor sfinansuje prace drogowe.



Nowy układ drogowy zostanie uruchomiony w II kw. przyszłego roku, na kilka miesięcy przed zakończeniem drugiego etapu kompleksu biurowego. Nowy układ drogowy zostanie uruchomiony w II kw. przyszłego roku, na kilka miesięcy przed zakończeniem drugiego etapu kompleksu biurowego.

Czy al. Grunwaldzka na wysokości kampusu UG ma szansę stać się miejską aleją?

W poniedziałek, 28 lipca, na wysokości powstającego drugiego etapu kompleksu biurowego Alchemia oraz wjazdów na parkingi sklepów wielkopowierzchniowych w tym rejonie, rozpocznie się budowa nowego skrzyżowania w ciągu al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska. Prace potrwają do końca września, ale nie pozwolą jeszcze na pełne uruchomienie nowej infrastruktury.

- W pierwszym etapie powstanie prawoskręt (z jezdni w stronę Sopotu) oraz lewoskręt (z jezdni w stronę Śródmieścia) na teren Alchemii, [projekt skrzyżowania nie przewiduje możliwości skrętu z jezdni w stronę Sopotu na parkingi sklepów - dop. red.] zatoczki autobusowe po obu stronach (z wiatami) oraz przejście dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym, sterowane sygnalizacją świetlną. W tym etapie powstanie tylko infrastruktura, natomiast jej uruchomienie nastąpi prawdopodobnie w II etapie, co jest podyktowane koniecznością wpięcia sygnalizacji do głównego systemu sterującego - wyjaśnia Marcin Uske, przedstawiciel inwestora Alchemii.

Drugi etap przedsięwzięcia będzie realizowany w II kw. przyszłego roku i potrwa ok. dwóch miesięcy. To właśnie wtedy powstaną nowe chodniki, droga rowerowa, a także bezpośrednio wjazd na teren Alchemii i drogi serwisowej wzdłuż budynków tego kompleksu biurowego. W tym etapie nastąpi pełne uruchomienie skrzyżowania.

Taki harmonogram prac ma związek z powstającym drugim etapem kompleksu biurowego, który będzie liczył dwa budynki oraz 21 tys. m kw. powierzchni biurowej oraz ponad 2,6 tys. m kw. powierzchni handlowo-usługowej. Jego oddanie do użytku planowane jest na koniec przyszłego roku.

Czytaj też: Kamień węgielny pod drugim etapem Alchemii

Nim jednak kierowcy i piesi skorzystają z nowej infrastruktury, będą musieli liczyć się z czasowymi utrudnieniami. Prace wymuszą bowiem konieczność czasowego zajęcia po jednym pasie na każdej z dwóch jezdni. Dodatkowo, aby zminimalizować okres utrudnień, wykonawca będzie prowadził część prac także nocą.

Inwestycja jest w całości finansowana przez inwestora Alchemii, firmę Torus. Ten sam deweloper wcześniej sfinansował także nowe dojście na pobliski przystanek SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet.

Inwestycje

Miejsca

  • Torus Gdańsk, al. Grunwaldzka 413

Opinie (127) 10 zablokowanych

  • A tak dobrze było. A teraz większe korki. (5)

    • 168 82

    • Nie łudžcie się zakorkują nas kompletnie (3)

      • 32 19

      • Rozumiem, ze nikt nie bedzie korzystal z tego skrzyzowania? (2)

        Zrobione na zlosc kierowcom?

        • 26 15

        • droga z Tczewa do Wejherowa się wydłuży

          a kogo tam obchodzą ludzie pracujący w jakimś biurowcu? materiały biurowe niech sobie helikopterem dowożą...

          • 14 9

        • Grunwaldzka to nie obwodnica!

          na bardzo długim odcinku, nie ma żadnego przejazdu, a po prawej stronie (jadąc w stronę Sopotu) ostatnio bardzo dużo się buduje - nie tylko alchemia, ale też sklepy etc. Uważam, że to skrzyżowanie jest potrzebne, a korki się nie pojawią... chyba, że dla kogoś 10 aut na czerwonym, to już korek.

          • 16 8

    • czy ktoś z Zdiz lub UM ma udziały w firmie stawiającej sygnalizację?

      Tyle świateł i światełek n****ne ze ludzie nie potrafią jeździć na znaki... Najlepsze to skrzyżowanie na Chełmie przy tesco po 2 minuty się czeka z której strony byś nie jechał...albo szedł..

      • 20 8

  • (3)

    Wreszcie cywilizuje się Grunwaldzka, bo wyglądała tam jak składy budowlane. No i wreszcie nie będzie trzeba biegać przez jezdnie między autami.

    • 111 64

    • (2)

      Blaszak po Media Markecie powinien zostać szybko rozebrany, na jego miejscu pasuje wielkomiejska zabudowa podobna do Alchemii i Olivia Business Centre, teren jest podobno własnością UG, dlaczego jeszcze go nie sprzedali pod developerkę ?

      • 9 3

      • jeśli to ich - UG teren to: (1)

        1. Może sami coś knuja aby zbudować
        2. Za mało ludzie im oferują ;)
        3. Czekają aż skończą się nabory na studia. Potem przeliczą ile kasy przyjdzie z Ministerstwa za studenciaków i wtedy sobie policzą za ile teren sprzedać, co by mieć na premie i dziurę budżetową ;)

        • 4 0

        • Knucie nic im nie da, wszystkie nowe budynki UG są finansowane w przeważającej części z budżetu centralnego...

          • 0 0

  • Tam kiedys były drzewa (3)

    teraz urosły reklamy ;((((((((((((

    • 129 6

    • Idz do lasu na spacer (1)

      • 6 18

      • Do leminga

        Prowincjonalny bucu jak nie denerwuje cię las słupów z bilbordami z reklamami środków na wzdęcie to co można o tobie powiedzieć? 25 lat urabiania przynosi efekty. Lemingi z jedną komórką i całkowite zasłonięcie krajobrazu przez kikuty z info dla lemingów.

        • 12 1

    • zalać to betonem

      drzewa pyla i spadają na biednych ludzi

      • 1 5

  • deweloper (6)

    z jednej strony planuje sie rozwalic miasto budujac droge czerwona ktora ma niby odciazyc grunwaldzka, z drugiej robi sie wszystko aby przepustowosc tej ostatniej zmniejszyc. wystarczy ze pojawi sie deweloper to miasto natychmiast staje na bacznosc. identycznie jak w ciagu jana pawla 2- deweloper postawil klocki, a miasto zgodzilo sie na 3 nowe swiatla. juz teraz przejazd tam jest irytujacy, ciekaw jestem co bedzie jak otworza tunel pod wiasla-ponoc ma to byc element gdanskiego ringu!

    • 82 41

    • i tak ma byc (2)

      DC odciazy tranzyt z Grunwaldzkiej a ta ulica powinna stac sie spowolniona miejska aleja z przejsciami dla pieszych chodnikami i pierzejami uslugowymi. Wreszcie tworzy sie tam kawalek miasta a nie sklady i magazyny w centrum (j.w)...
      Jeszcze nalezaloby wybudowac uslugowe pierzeje wzdluz zapomnianej Wita Stwosza na odcinku laczacym przystanek PKM z Uniwersytetem ( duzy ruch studentow, kadry itp.).

      • 12 14

      • DC niczego nie odciąży, bo nie powstanie

        • 14 2

      • budowa nowej drogi "szybkiego ruchu" takiej jak DC

        generuje tzw. ruch indukowany - czyli zwiększony ruch na sąsiednich ulicach. Budując drogi generujemy ruch pojazdów - poprawiając infrastrukturę transportu publicznego, pieszego i rowerowego poprawiamy warunki ruchu ludzi.

        • 13 8

    • Drogi mają być pod ciebie ? I gdzie mają budować osiedla ?

      • 6 1

    • zerknij na plany (1)

      Jana Pawła II nie wchodzi w skład ringu :) uważnie czytaj arrtykuły które były na ten temat i obejrzyj mapki z planami ringu :)

      • 5 5

      • to ktoredy mam jechac jak przejade tunelem, przejade pod marynarki polskiej, dojade do konca dwupasmowki. w prawo mam promenade na molo, w lewo jana pawla a prosto nic... no dobra mam drozki osiedlowe...
        mam stac i patrzec na mapki co jest w planie czy jednak poejchac jedyna dwupasmowka w zasiegu wzroku??

        • 3 4

  • Przejście dla pieszych (14)

    To dobrze że w tym miejscu będzie skrzyżowanie,oraz przystanki autobusowe. Szczególnie ich tam brakowało. Pomiędzy Leroy Merlin a ulicą Kołobrzeską była dziura przystankowa. Zastanawiam się jedynie czy przejście dla pieszych w tym miejscu będzie najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Może lepiej wybudować tam elegancki tunel dla pieszych. Niektórzy kierowcy lubią się w tym miejscu rozpędzać i minie pewnie trochę czasu zanim przyzwyczają się do nowego układu drogi.
    A sama sygnalizacja nie zawsze też wpływa korzystnie na płynność ruchu na i tak zapchanej w godzinach szczytu drodze.

    • 69 55

    • (3)

      za to w tunelu na takim uboczu bedzie zdecydowanie bezpiecznie!

      • 20 18

      • Dlatego propnonuję

        przenieść planowany ruchomy mostek z Ołowianki (nie pasujący zresztą do tamtej zabudowy) właśnie na Grunwaldzką.

        • 14 8

      • na uboczu?

        to centrum miasta..

        • 9 4

      • No to przejście nadziemne, w czym problem.

        • 2 3

    • elegancki tunel to oksymoron

      • 23 9

    • A czemu nie tunel dla aut ?

      • 28 6

    • światła i tak zatrzymują przy Olivii (2)

      Zsynchronizowane nie zmienią "przepustowości". To podstawa. po drugie miasto nie jest tylko dla przejeżdżających lecz także dla okolicznych mieszkańcow. To nie powinna być droga lecz ulica wielkomiejska.

      • 27 4

      • (1)

        Gdzie ty tam widzisz okolicznych mieszkańców

        • 7 13

        • zwolnij to zobaczysz

          • 8 2

    • (2)

      Toż to 350 metrów miedzy skrzyżowaniami! Rzeczywiście, trza tam przejscia i skrzyżowania! Brawo!

      • 6 19

      • W ramach treningu ocenu odległości następnym razem zaparkuj 350 m od celu. Zaraz się okaże,że to odległość nieprzebyta... (1)

        • 24 4

        • bardzo lubię takie cięte riposty kierowane do "miszczów kierownicy"

          którzy nie mogą sobie wyobrazić innego sposobu poruszania się po mieście jak tylko samochodem

          • 8 6

    • A afery o kładkę już nie pamiętasz?

      • 2 1

    • Powinni teraz wydłużyc autobus 139

      do przystanku PKM Strzyża z zatrzymanie na tych nowych przystankach. Połaczenie Przymorzaa z PKM i uniwersytetem.

      • 4 0

  • nowe skrzyżowanie...nowe światła, nowe korki.....i tyle z tego będzie (1)

    czy jest szansa aby te deb..le urzędniki/łapówkarze pomyśleli logicznie ?
    Ostatnia inicjatywa z pasem na Kołobrzeskiej - Grunwaldzkiej to typowy przykład debilizmu pół lub całkowitych idiotów po zarządzaniu albo innych kierunkach tego typu absolwentów prywatnych tzw. szkół wyższych wypuszczających tzw. magistrów i piastujących stanowiska na których działają wbrew społeczeństwu.

    • 85 63

    • a co konkretnie proponujesz?

      pseudo bezkolizyjne skrzyżowanie dla mistrzów kierownicy typu psycholog Michał L.?

      • 14 1

  • (2)

    Niby fajnie coś się dzieje ale grunwaldzka to światła,
    :) co parę metrów i jeszcze będą następne to jakiś koszmar nawet w nocy działają jeżdżąc stoję na każdym skrzyżowaniu zero płynności ruchy :(

    • 68 20

    • zero płynności ruchu? (1)

      przesiądź się na rower elektryczny, będziesz mógł sobie regulować prędkość i stworzyć prywatną "zieloną falę" jadąc z 25 na godzinę. To i tak circa 2razy szybciej niż samochodem w godzinach szczytu.

      • 7 10

      • bardzo chętnie ale niestety nie podróżuje sam jak większość ;( a poza tym bardzo fajnie jedzie się rowerem wzdłuż ulicy grunwaldzkiej w smrodzie :( typowa zdrowa ścieżka rowerowa ;( Kiedy te władze zaczną myśleć :9 obwodnica to juz nie obwodnica bo z racji na ilość osiedli stała się drogą miejska .

        • 3 1

  • To herezja przeciw Przepustowości, bracia, odpalajmy wozy, święta wojna! (5)

    • 76 21

    • Tylko wjadukt beskolizyjny powinien!!!!!!

      • 7 9

    • wstawaj strana agromnaja

      • 2 0

    • Chwała i Wolna Droga Najświętszemu Samochodowi!

      • 6 0

    • Najważniejsze, że ktoś inny ma gorzej! (1)

      Problem mnie nie dotyczy, dlatego usiłuję być dowcipny

      • 2 2

      • bo piesi

        maja taaaak wygodnie

        • 3 0

  • przejście podziemne (19)

    A przejścia podziemnego nie można zrobić?

    • 107 55

    • niby można (10)

      ale przejścia podziemne dla ludzi są ostatnio bardzo niemodne, a lobby antysamochodowe strasznie głośno takie rozwiązania bojkotuje.... bo są pod ziemią a ludzie to nie krety :p to częsty argument. No i zawsze się pojawia argument że są niebezpieczne, bo wszyscy złodzieje i menele siedzą w tych tunelach... Osobiście uważam to za idiotyzm, ale co zrobisz. Takie lobby się zrobiło.

      Alternatywnie mogliby zrobić tunel dla samochodów. To byłby kompromis dla pieszych i samochodziarzy. Ale można o tym zapomnieć bo to nieporównywalnie droższe rozwiązanie. Czyli jak zwykle Gdańsk pójdzie po najmniejszej linii oporu - postawi światła i ograniczając płynność ruchu.

      • 35 23

      • jak ja mogę zejść pod ziemie (5)

        to ty możesz się zatrzymać na 20 sekund :D

        • 36 21

        • (4)

          Ale Ty nie chcesz zejść pod ziemię. Ale zatrzymać mnie na 20 sek-tak!

          • 15 7

          • jak będziesz jechał zgodnie z przepisami - bez przekraczania limitu prędkości (3)

            to w nocy nie będziesz musiał się zatrzymywać. W dzień zatrzymasz się najczęściej na końcu kolejki samochodów czekających na zmianę świateł. Możesz też wybrać SKM - wtedy będziesz się mógł rozpędzić do 65 km/godz i będziesz się zatrzymywał tylko na stacjach i przystankach. Są też inne opcje, ale bez zatrzymywania się w mieście nie ma szans. (chyba że helikopter)

            • 11 16

            • śmieszą mnie te minusy

              czy ci ludzie mają jakiś kontakt z rzeczywistością, czy tylko helikopterami latają?

              • 10 2

            • czemu zakladasz (1)

              ze kazdy uzytkownik drog to taki ciec jak ty?
              latwo powiedziec mozesz jechac SKM
              apomozesz mi zabrac do gdyni wszystkie narzedzia?
              razem okolo 150 kilo
              do tego jeszcze zawiez dziecko do przedszkola
              madrala sie znalazl

              • 9 7

              • i matkę z tyłu

                • 6 0

      • (1)

        Pewnie, że pójdą po najmniejszej linii oporu. W końcu wydali tyle milionów na Tristara, wiec kolejne pieniądze podatników wyrzucone w błoto nie mają znaczenia.

        • 8 8

        • jak nie chcesz akceptować nakładów na poprawę płynności ruchu

          z pieniędzy publicznych, wyrzucaj nadal swoje własne pieniądze na paliwo w poszukiwaniu miejsca do parkowania. Wybór należy do ciebie.

          • 6 2

      • "linii najmniejszego oporu"

        • 18 0

      • płynność ruchu zakłóca nadmiar samochodów w dzień

        nadmierna skłonność do szybkiej jazdy w nocy.

        • 8 5

    • popieram

      Popieram

      • 5 11

    • po co? (1)

      i tak i tak w imię "bezkolizyjności" światła zostaną ustawione tak, że w jednym cyklu mogłaby przejść cała pielgrzymka bez zatrzymywania żadnego samochodu

      • 10 2

      • Niby proste, ale jak widac nie udaje się!

        • 3 0

    • (1)

      ludzie to nie szczury, wiec podziemnymi kanalami chodzic nie beda.

      • 11 5

      • Kładka też nie, bo ludzie to nie kozice górskie?

        • 5 3

    • Juz nie można

      To teraz zbrodnia przeciwko ludzkości.

      • 1 7

    • można też pomyśleć o kładce

      jak w Gdyni Redłowie - sprawdziło się super i nawet nie najgorzej wygląda.

      • 1 3

    • przejścia podziemnego dla samochodów?

      • 4 0

  • Gdynia XXI w.

    A dlaczego w Gdyni tak rzadko projekty biznesowe finansują niezbędną infrastrukturę ? Np. Centrum Riviera ! Biznes jak się patrzy a Samorząd
    kosztem codziennych przyziemnych potrzeb Mieszkańców wspomagał .

    • 25 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane