• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowe skrzyżowanie na Grunwaldzkiej

Krzysztof Koprowski
27 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Biurowiec Neon sprzedany za 80 mln euro
Nowe przejście pozwoli skrócić drogę między budynkami w południowej części kampusu UG a przystankiem SKM z otwartym niedawno nowym wejściem od strony al. Grunwaldzkiej. Nowe przejście pozwoli skrócić drogę między budynkami w południowej części kampusu UG a przystankiem SKM z otwartym niedawno nowym wejściem od strony al. Grunwaldzkiej.

Już w najbliższy poniedziałek ruszy budowa nowego skrzyżowania w ciągu al. Grunwaldzkiej w Oliwie. Docelowo pojawi się też nowe przejście dla pieszych. Wszystko za sprawą kolejnego etapu kompleksu biurowego Alchemia, którego inwestor sfinansuje prace drogowe.



Nowy układ drogowy zostanie uruchomiony w II kw. przyszłego roku, na kilka miesięcy przed zakończeniem drugiego etapu kompleksu biurowego. Nowy układ drogowy zostanie uruchomiony w II kw. przyszłego roku, na kilka miesięcy przed zakończeniem drugiego etapu kompleksu biurowego.

Czy al. Grunwaldzka na wysokości kampusu UG ma szansę stać się miejską aleją?

W poniedziałek, 28 lipca, na wysokości powstającego drugiego etapu kompleksu biurowego Alchemia oraz wjazdów na parkingi sklepów wielkopowierzchniowych w tym rejonie, rozpocznie się budowa nowego skrzyżowania w ciągu al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska. Prace potrwają do końca września, ale nie pozwolą jeszcze na pełne uruchomienie nowej infrastruktury.

- W pierwszym etapie powstanie prawoskręt (z jezdni w stronę Sopotu) oraz lewoskręt (z jezdni w stronę Śródmieścia) na teren Alchemii, [projekt skrzyżowania nie przewiduje możliwości skrętu z jezdni w stronę Sopotu na parkingi sklepów - dop. red.] zatoczki autobusowe po obu stronach (z wiatami) oraz przejście dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym, sterowane sygnalizacją świetlną. W tym etapie powstanie tylko infrastruktura, natomiast jej uruchomienie nastąpi prawdopodobnie w II etapie, co jest podyktowane koniecznością wpięcia sygnalizacji do głównego systemu sterującego - wyjaśnia Marcin Uske, przedstawiciel inwestora Alchemii.

Drugi etap przedsięwzięcia będzie realizowany w II kw. przyszłego roku i potrwa ok. dwóch miesięcy. To właśnie wtedy powstaną nowe chodniki, droga rowerowa, a także bezpośrednio wjazd na teren Alchemii i drogi serwisowej wzdłuż budynków tego kompleksu biurowego. W tym etapie nastąpi pełne uruchomienie skrzyżowania.

Taki harmonogram prac ma związek z powstającym drugim etapem kompleksu biurowego, który będzie liczył dwa budynki oraz 21 tys. m kw. powierzchni biurowej oraz ponad 2,6 tys. m kw. powierzchni handlowo-usługowej. Jego oddanie do użytku planowane jest na koniec przyszłego roku.

Czytaj też: Kamień węgielny pod drugim etapem Alchemii

Nim jednak kierowcy i piesi skorzystają z nowej infrastruktury, będą musieli liczyć się z czasowymi utrudnieniami. Prace wymuszą bowiem konieczność czasowego zajęcia po jednym pasie na każdej z dwóch jezdni. Dodatkowo, aby zminimalizować okres utrudnień, wykonawca będzie prowadził część prac także nocą.

Inwestycja jest w całości finansowana przez inwestora Alchemii, firmę Torus. Ten sam deweloper wcześniej sfinansował także nowe dojście na pobliski przystanek SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet.

Inwestycje

Miejsca

  • Torus Gdańsk, al. Grunwaldzka 413

Opinie (127) 10 zablokowanych

  • Jedyny skuteczny sposób na kroki

    to rzucić samochód, tak jak rzuca się palenie.

    • 1 0

  • BARDZO DOBRZE

    Precz z kierowcami-terrorystami zawłaszczającymi sobie prawo do przestrzeni.

    • 3 1

  • Każde nowe skrzyzowanie to kasa za mandaty za przejazd na "krótkim żołtym" (1)

    interes musi się kręcić , Tristar ma zarabiać!!!

    • 11 5

    • Masz na myśli "późne pomarańczowe", Krzysiu?

      • 0 0

  • Jaka to Oliwa?! (2)

    To od wielu lat było Przymorze! Nawet sama nazwa stacji SKM to sugeruje!

    • 3 11

    • (1)

      Spójrz na mapę dzielnic Gdańska, tory kolejowe oddzielają Przymorze Wielkie od Oliwy, budynki Alchemii są więc w Oliwie

      • 8 1

      • Nie muszę spoglądać na mapę wystarczy znać trochę historii

        • 0 0

  • (3)

    Wreszcie cywilizuje się Grunwaldzka, bo wyglądała tam jak składy budowlane. No i wreszcie nie będzie trzeba biegać przez jezdnie między autami.

    • 111 64

    • (2)

      Blaszak po Media Markecie powinien zostać szybko rozebrany, na jego miejscu pasuje wielkomiejska zabudowa podobna do Alchemii i Olivia Business Centre, teren jest podobno własnością UG, dlaczego jeszcze go nie sprzedali pod developerkę ?

      • 9 3

      • jeśli to ich - UG teren to: (1)

        1. Może sami coś knuja aby zbudować
        2. Za mało ludzie im oferują ;)
        3. Czekają aż skończą się nabory na studia. Potem przeliczą ile kasy przyjdzie z Ministerstwa za studenciaków i wtedy sobie policzą za ile teren sprzedać, co by mieć na premie i dziurę budżetową ;)

        • 4 0

        • Knucie nic im nie da, wszystkie nowe budynki UG są finansowane w przeważającej części z budżetu centralnego...

          • 0 0

  • przejście podziemne (19)

    A przejścia podziemnego nie można zrobić?

    • 107 55

    • przejścia podziemnego dla samochodów?

      • 4 0

    • można też pomyśleć o kładce

      jak w Gdyni Redłowie - sprawdziło się super i nawet nie najgorzej wygląda.

      • 1 3

    • (1)

      ludzie to nie szczury, wiec podziemnymi kanalami chodzic nie beda.

      • 11 5

      • Kładka też nie, bo ludzie to nie kozice górskie?

        • 5 3

    • niby można (10)

      ale przejścia podziemne dla ludzi są ostatnio bardzo niemodne, a lobby antysamochodowe strasznie głośno takie rozwiązania bojkotuje.... bo są pod ziemią a ludzie to nie krety :p to częsty argument. No i zawsze się pojawia argument że są niebezpieczne, bo wszyscy złodzieje i menele siedzą w tych tunelach... Osobiście uważam to za idiotyzm, ale co zrobisz. Takie lobby się zrobiło.

      Alternatywnie mogliby zrobić tunel dla samochodów. To byłby kompromis dla pieszych i samochodziarzy. Ale można o tym zapomnieć bo to nieporównywalnie droższe rozwiązanie. Czyli jak zwykle Gdańsk pójdzie po najmniejszej linii oporu - postawi światła i ograniczając płynność ruchu.

      • 35 23

      • jak ja mogę zejść pod ziemie (5)

        to ty możesz się zatrzymać na 20 sekund :D

        • 36 21

        • (4)

          Ale Ty nie chcesz zejść pod ziemię. Ale zatrzymać mnie na 20 sek-tak!

          • 15 7

          • jak będziesz jechał zgodnie z przepisami - bez przekraczania limitu prędkości (3)

            to w nocy nie będziesz musiał się zatrzymywać. W dzień zatrzymasz się najczęściej na końcu kolejki samochodów czekających na zmianę świateł. Możesz też wybrać SKM - wtedy będziesz się mógł rozpędzić do 65 km/godz i będziesz się zatrzymywał tylko na stacjach i przystankach. Są też inne opcje, ale bez zatrzymywania się w mieście nie ma szans. (chyba że helikopter)

            • 11 16

            • czemu zakladasz (1)

              ze kazdy uzytkownik drog to taki ciec jak ty?
              latwo powiedziec mozesz jechac SKM
              apomozesz mi zabrac do gdyni wszystkie narzedzia?
              razem okolo 150 kilo
              do tego jeszcze zawiez dziecko do przedszkola
              madrala sie znalazl

              • 9 7

              • i matkę z tyłu

                • 6 0

            • śmieszą mnie te minusy

              czy ci ludzie mają jakiś kontakt z rzeczywistością, czy tylko helikopterami latają?

              • 10 2

      • (1)

        Pewnie, że pójdą po najmniejszej linii oporu. W końcu wydali tyle milionów na Tristara, wiec kolejne pieniądze podatników wyrzucone w błoto nie mają znaczenia.

        • 8 8

        • jak nie chcesz akceptować nakładów na poprawę płynności ruchu

          z pieniędzy publicznych, wyrzucaj nadal swoje własne pieniądze na paliwo w poszukiwaniu miejsca do parkowania. Wybór należy do ciebie.

          • 6 2

      • płynność ruchu zakłóca nadmiar samochodów w dzień

        nadmierna skłonność do szybkiej jazdy w nocy.

        • 8 5

      • "linii najmniejszego oporu"

        • 18 0

    • Juz nie można

      To teraz zbrodnia przeciwko ludzkości.

      • 1 7

    • po co? (1)

      i tak i tak w imię "bezkolizyjności" światła zostaną ustawione tak, że w jednym cyklu mogłaby przejść cała pielgrzymka bez zatrzymywania żadnego samochodu

      • 10 2

      • Niby proste, ale jak widac nie udaje się!

        • 3 0

    • popieram

      Popieram

      • 5 11

  • a wystarczyło zbudować kładke, albo tunel (2)

    ... ale przecież kierowcy wszystko zniosą.... pół godziny w korku, czy godzina... co za różnica...

    • 1 10

    • Stanowcze nie

      to sobie wykop tunel dla siebie. Ludzie to nie szczury zeby po tunleach chodzic.
      Widziales tunele juz istniejace w Gdansku?
      jak sie tylek nawet do sklepu wozi złomem to tak jest.
      Stanowcze NIE dla kładek i tuneli, to nie Afryka.
      Ludzie myslcie to nie boli

      • 6 0

    • proste

      nie chce się jeździć komunikacją zbiorową, albo rowerem, tylko woli się zajmować przestrzeń publiczną autem, to trzeba płacić

      • 5 1

  • Tylko przejście naziemne lub podziemne. (3)

    Wtedy nie będzie żadnych korków i żadnych problemów.
    Zacznijcie w tym kraju w końcu budować bezkolizyjne przejścia dla pieszych tak jak ma to miejsce w cywilizowanej Europie.
    I tyle w temacie.

    • 17 12

    • miasto dla ludzi

      nikt w cy6wilizowanym swiece nie buduje kladek i tuneli dla puieszych.
      Gdzie ty takie rzeczy widzial?

      • 2 0

    • Cywilizowana Europa chętnie odda nam kilka kładek i przejść podziemnych, które są likwidowane. Tylko jak je przetransportować do polskiego zaścianka?

      • 8 5

    • w cywilizowanej Europie to, co nazywasz przejściem bezkolizyjnym to może być:

      a) pozostałość którą i tak zaraz ktoś wywali
      b) wejście do metra
      c) "kładka" nad drogą biegnącą w tunelu

      • 8 6

  • K.rwa co za idioci nami "rządzą" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3)

    Idioci kładka jest jedynym wyjściem.
    Tristarem zatkaliście miasto a teraz dodatkowe korki chcecie tworzyć ?!

    • 23 13

    • Co za idioci? (1)

      Przypomnij sobie na kogo głosowałeś ...

      • 2 2

      • nie na nich

        • 0 1

    • Korki tworzą się z samochodów.

      • 9 10

  • Szkoda że nie tunel :(

    • 3 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane