- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (295 opinii)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (66 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (271 opinii)
- 4 Kredkami w kierowców przy przejściu (52 opinie)
- 5 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (149 opinii)
- 6 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (62 opinie)
Będzie nowy buspas na Chwarznie
1,8 km będzie miał nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Nie będzie wyznaczony na dotychczasowej jezdni, ale powstanie na dobudowanym, trzecim pasie. Gdynia właśnie ogłosiła przetarg, w ramach którego szuka projektantów tej inwestycji.
Na pewno wykonawca będzie musiał na początek przedstawić warianty projektu, potem wykonać prace geodezyjne, obliczyć wstępne koszty, a następnie prowadzić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.
Projekt koncepcyjny musi zawierać warianty:
- jednowariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Gierdziejewskiego do przystanku autobusowego Tezeusza;
- dwuwariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową, oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
- Odcinek Gierdziejewskiego - Węzeł Chwarzno to kluczowy fragment dla komunikacji miejskiej do stworzenia korytarza Gdynia Zachód - Śródmieście. Ma w swoim zakresie zarówno odcinki będące łatwymi do poprowadzenia przez dobudowę infrastruktury, jak również miejsca, gdzie projektanci muszą wskazać rozwiązania, uwzględniając istniejący układ zabudowy. Po wybudowaniu i oddaniu tej nowej inwestycji wraz z kontrapasem mieszkańcy tej części miasta zyskają bardzo dużą korzyść czasową w codziennych podróżach - podkreśla prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni i specjalista ds. transportu.
Miejsca
Opinie (171) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-22 12:07
Smutne jest to, że patrząc na mapkę z artykułu 80% dróg oznaczonych, to drogi gruntowe lub z płyt typu yomb.
- 8 4
-
2020-12-22 14:10
Bezsensu
Ładowanie kasy na buspasy to zły pomysł.nalezy ogólnie rozładować korki to buspasy nie będą potrzebne .wystarczy przy skrzyżowaniu zrobić boczny bezkolizyjny pas do jazdy na wprost . Szkoda tylko,że u nas nie buduje się aby było lepiej tylko na zasadzie - ku.wa zróbmy coś bo kasę gdzieś trzeba skubnać! I taka gowniana robotę robia
- 9 4
-
2020-12-22 15:07
A co z kierowcami ? Dalej niech stoją w korku ? Ta droga wymaga kompletnej przebudowy !!!!!!
- 10 5
-
2020-12-22 19:01
Lotnisko w każdej dzielnicy !!! (1)
Proponuję urzędnikom aby na Wiczlinie zbudowali lotnisko , wszak wiadomo że każdy Gdynianin posiada samolot , i będzie mógł sobie dolecieć gdzie potrzebuje . Koncepcja budowy buspasa zamiast rozbudowy drogi o dodatkowe pasy ruchu jest równie mądra co budowa lotniska . Za dziesięć lat okaże się że jednak trzeba budować dodatkowe pasy , i wydane pieniądze na buspas były pieniędzmi wyrzuconymi w błoto .
- 11 1
-
2020-12-22 23:19
Lotnisko
Lotnisko na Chważnie już jest tyle że dla modeli . Buspas a dla czego nie pociągnąć od razu 2 pasów tak jak było już przewidziane .
Wesołych i zdrowych świąt .- 2 0
-
2020-12-22 23:08
Dlaczego ktoś w końcu nie powie: NIe !!!!!
Nie !!!! dla tych kretyńskich pomysłów Szczurka i tej przegranej ekipy.
Zwijaj się chłopie. Nic po sobie nie zostawiłeś
Za 3 lata powstanie buspas....... Kocepcja rozwoju tego fragmentu miasta opracuje wykonawca jednego buspasika..... Gdzie tu rozum ????
kto jeszcze żartuje o szczurze wizjonerze ?
szczur to gołodupiec
miliard deficytu i tak naprawdę zero pomysłu na przyszłość- 9 3
-
2020-12-24 17:00
Powydawali zgody na budowy
osiedli ja kmrówków pwostało na wiczlinie i chwarznie, powstaja od 30 lat i coraz wiecej i szybciej i dopiero teraz mysla o poprowadzni uulic tj połączeniu ich z centrum...ale to tez nei wyszł obo za pozno na to wiec buduja buspasy...gdynia szczurka,...tylk ow gdyn isie tak buduje...,
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.