• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont głównej ulicy na południu Gdańska

Maciej Korolczuk
25 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najniższa oferta, jaka wpłynęła na remont 350-metrowego odcinka ul. Świętokrzyskiej jest o ponad 1 mln zł wyższa od zakładanego budżetu. Najniższa oferta, jaka wpłynęła na remont 350-metrowego odcinka ul. Świętokrzyskiej jest o ponad 1 mln zł wyższa od zakładanego budżetu.

Miasto chce wyremontować środkowy odcinek ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Remont ma ruszyć pod koniec wakacji, ale jeszcze nie wiadomo, ile będzie kosztować, bo wszystkie oferty przekraczają założony budżet. Należy zakładać, że zaplanowane na cztery miesiące prace dadzą się we znaki kierowcom.



Jak remont Świętokrzyskiej wpłynie na ruch na południu Gdańska?

O tym, że ul. Świętokrzyska to jedna z kluczowych i najbardziej zakorkowanych tras na południu Gdańska nie trzeba przekonywać żadnego kierowcy w Trójmieście.

Najgłośniej o tej trasie - niestety najczęściej w negatywnym kontekście - robi się, gdy na górnym i krętym odcinku dochodzi do kolizji lub wypadku.

Aby poprawić tam bezpieczeństwo, jesienią ubiegłego roku nawierzchnia na feralnym zakręcie została poddana tzw. śrutowaniu. Uszorstnienie pomogło i liczba niebezpiecznych zdarzeń spadła. Podobnie zresztą stało się na leśnym odcinku Słowackiego i Spacerowej.

Teraz przyszedł czas na poprawę stanu nawierzchni na środkowym odcinku Świętokrzyskiej. Miasto chce wyremontować 350-metrowy fragment jezdni między ul. Wieżycką zobacz na mapie GdańskaWielkopolską zobacz na mapie Gdańska. Przetarg zakłada też budowę murku oporowego oraz kanalizacji sanitarnej i przebudowę sieci wodociągowej na odcinku od ul. Wieżyckiej do ul. I Brygady wraz z przebudową fragmentu ul. Bergiela zobacz na mapie Gdańska. Na tej ostatniej ulicy ma też zostać wydłużony pas do skrętu w prawo w ul. Świętokrzyską. Warto dodać, że w 2017 r. remont przeszły dwa odcinki Świętokrzyskiej - właśnie przy Bergiela i Guderskiego.

Przebudowa Świętokrzyskiej ma ruszyć na przełomie wakacji i nowego roku szkolnego. Przebudowa Świętokrzyskiej ma ruszyć na przełomie wakacji i nowego roku szkolnego.
Na przetarg ogłoszony przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska odpowiedziało pięć firm. Niestety, wszystkie złożone oferty przekraczają założony przez DRMG budżet wynoszący 4 mln zł.

Najtańszą ofertę złożyła gdyńska firma MTM (dwa lata wcześniej wykonywała wspomniany remont przy Bargiela), która za wykonanie prac oczekuje 5,04 mln zł.

Kolejne oferty opiewają na sumę:

  • 5,4 mln zł (Eurovia Polska S.A),
  • 5,5 mln zł (spółka Kruszywo),
  • 5,7 mln (konsorcjum WPRD Gravel i Wodkan-Grzenkowicz) oraz
  • 5,9 mln zł (Strabag).

Wszystkie oferty zakładają minimalny okres gwarancyjny jakości wynoszący 36 miesięcy od daty odbioru oraz przedłużenie gwarancji o kolejne 24 miesiące.

Obecnie oferty są analizowane. Na wykonanie prac wybrany wykonawca będzie miał ok. czterech miesięcy. Dwa miesiące dłużej potrwa przebudowa ul. Bargiela.

Prace - szczególnie przy wykonaniu nowej nawierzchni - spowodują zapewne utrudnienia w ruchu. Prawdopodobnie kierowcy pojadą na tym odcinku wahadłowo.

- Na razie jest za wcześnie, by mówić o organizacji ruchu, bo najpierw trzeba poczekać na wyłonienie wykonawcy - zastrzega Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG. - O tym, jak będzie wyglądać tymczasowa organizacja ruchu zdecyduje już po wyłonieniu wykonawcy komisja bezpieczeństwa. W najgorszym razie będzie tam obowiązywać ruch wahadłowy, niewykluczone, że tak jak przy poprzednich remontach trzeba będzie np. na weekend w godzinach nocnych zamknąć dany odcinek, by wykonać warstwę bitumiczną, ale na szczegóły w tej sprawie jest jeszcze za wcześnie. Ewentualna decyzja o zwiększeniu budżetu na tę inwestycję zapadnie w przyszłym tygodniu.
Początek remontu zaplanowano na przełom wakacji i początek nowego roku szkolnego.

Opinie (257) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Nareszcie remont (11)

    Jak ja lubię remonty ;-) Bardzo dobrze, że Świętokrzyska doczekała się w końcu.

    • 47 19

    • Twoj komentarz uznamy za drwinę ;) (10)

      Remont to tylko pokazówka władz miasta - O patrzcie robimy coś dla Was ! Jesteśmy wspaniali .

      Otóż nie . Jesteście beznadziejni.

      Ktoś kto potrafi planować nie pozwala na budowanie setek bloków w miejscach gdzie nie planuje się budowy alternatywnych dróg prowadzących bezpośrednio do Havla czy też armii Krajowej jak ma to miejsce w przypadku nowych osiedli na Warszawskiej .

      Przykładów można by tu mnożyć i pisać bez końca. Artykuł zejdzie z On top i temat zniknie Ale problem się rozrasta.

      Jednym przykładem braku chęci do poprawy płynności ruchu jest brak wiaduktów na Armii Krajowej / Łostowickiej oraz lewo skrętu w Havla.

      Urzędnicy nawet nie myślą by rozwiązać problem korków w tamtej strefie skrzyżowań. Mały odcinek drogi między swiatłami od Havla Do Armii krajowej w kierunku Gdańska nie jest w stanie pomieścić aut z Wilanowskiej i całego południa Gdańska. Budowa wiaduktów na armii krajowej pozwoliłaby na znaczne poprawienie przepustowości ruchu w tej części głównej arterii .

      To tylko jeden z przykładów nie odpowiedzialności Gdanskich urzędników. Przykładów takich jest bardzo dużo.

      • 9 5

      • Gdańsk (7)

        Patrzysz wyrywkowo. Jeżdżę trochę po kraju autem i wniosek mam taki, że każdy narzeka na swoje korki. Kiedyś w Krakowie 200m na prawoskręcie zajęło mi prawie pół godziny, a potem dowiedziałem się, że normalne w tym miejscu. Jedna z dwupasmówek... U nas to raczej nie jest częste.

        • 6 2

        • Ale Kraków to taka sama mafijna skupina. Gosc zasiada na urzedzie od czasu konca SLD (6)

          wzbogacil sie na tym maksymalnie.
          i nadal ludzie sa slepi. Wiec KRakow jest tu kiepskim przykladem.

          Spojrz na Poznan Spojrz na Wrocław. Szczecin itd.

          • 4 2

          • miasta (1)

            Szczecin mały. Poznań i Wrocław porównywalne różnią się od Trójmiasta tym, że mają wyjazdy we wszystkich kierunkach, więc ruch da się bardziej rozproszyć. Obiektywnie patrząc, Gdańsk ma problemy lokalne z drogami ale biorąc pod uwagę sąsiedztwo zatoki i lasów chronionych (przeszkody rozwoju dróg) jako całość jest sprawny.

            • 3 2

            • gdansk nie jest zadna metropolia. jest srednim miastem.

              Mozna go porownywac z takimi miastami jak Szczecin.

              • 4 1

          • (3)

            Poznań i Wrocław to jedne z najbardziej zakorkowanych miast w Polsce. Oba w rankingu TomToma, zarówno polskim, jak i globalnym, wypadają dużo gorzej od Gdańska. Trafiłeś kulą w płot! Z kolei Szczecin nie ma centrum, tylko Zalew - to też wpływa na rozkład korków ;) także teges - przed malkontentowaniem sprawdzajcie fakty!

            Ranking:
            Miejsce w krajowym rankinguMiejsce w globalnym rankinguMiastoŚredni poziom zakorkowaniaWzrost natężenia ruchu w porównaniu z 2017 r.
            115Łódź44 proc.+ 2 proc.
            226Kraków40 proc.0 proc.
            333Poznań39 proc.+ 1 proc.
            434Warszawa39 proc.+ 1 proc.
            551Wrocław35 proc.+ 1 proc.
            693Bydgoszcz31 proc.+ 3 proc.
            7100Gdańsk...

            A drogi są "planowane" od wielu lat - Nowa Świętokrzyska, Nowa Niepołomicka, Nowa Podmiejska, Nowa Chmielna... To na budowę trzeba kasy, misie.

            • 2 4

            • no pewnie. Miasto o takiej skali zamoznosci jak Gdansk. (2)

              Wyzej jest tylko Opole. nie potrafi sobie pozwolic od 21 lat na budowe infrastruktury, jednoczesnie wydaje zgody na zabudowe masowo wyprzedajac tereny.

              • 3 0

              • (1)

                Od 21 lat wybudowano od groma nowej infrastruktury. Najwyraźniej młody jesteś, propagandę łykasz.

                • 1 1

              • Wybudowano więcej osiedli niż dróg ;) droga przy osiedlu to żaden rarytas
                ... stawką jest zrobić drógi wjazdowe i wyjazdowe z tych osiedli .

                • 0 0

      • półprawda a la Via

        wiadukty na wysokości Havla spowodują zwiększenie korków na Węźle Groddecka.

        • 2 4

      • "Ktoś kto potrafi planować nie pozwala na budowanie setek bloków w miejscach gdzie nie planuje się budowy alternatywnych dróg"

        Ktos kto potrafi planowac (i myslec) nie kupuje mieszkania w miejscach gdzie nie ma alternatywnych dróg bo z gory wiadomo ze stanie w korkach jest gwarantowane. Widziały gały co brały wiec teraz nie ma co narzekac. Niska cena mieszkania w zamian za kiepską infrastrukture (przynajmniej narazie).

        • 5 6

  • hmm (5)

    oj będzie Armagedon :(

    • 87 11

    • (3)

      Spokojnie, uratują nas nauczyciele! Od września zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przystąpią do strajku, co skutkować będzie mniejszym natężeniem ruchu, tadam.

      • 7 5

      • (2)

        Strajk to wyborcza szopka ;) PiS ma 500plus a opozycja "naiwnych" nauczycieli;)

        • 5 3

        • (1)

          A "podwójny rocznik" ma "przerąbane".

          • 4 1

          • a Zalewska na lotnisku powiedziała że to nie jest jej problem bo już nie jest ministrem ... tak to jest dać babie coś odpowiedzialnego

            • 2 0

    • codziennie już jest carmaggedon

      Bez radykalnej zmiany sposobu myślenia o systemie transportowym miasta nie będzie poprawy jakości życia. Tylko linia kolejowa do południowych dzielnic Gdańska może coś pomóc.

      • 2 3

  • Opinia wyróżniona

    Remont ? (61)

    Ja się pytam gdzie Nowa Świętokrzyska?

    Ten remont w niczym nie pomoże. Na trasie tej ulicy powstaje osiedle na osiedlu a miasto nie robi i nie planuje co najgorsze żadnej alternatywnej drogi !!!

    A w skutek czego komunikacja w tej części dzielnicy to parodia . Więcej stoi w korku ...

    Aby poprawić komfort potrzeba alternatywnych ulic ! Dlaczego miasto nie zrobiło ronda podczas remontu ulicy Niepolomickiej przy skrzyżowaniu z przebiśniegową? Dlaczego miasto nie odkupił ķawałka ulicy Hokejowej aby zniknąl szlaban ?

    Do przeciwników motoryzacji . Skoro miasto pozwala na budowanie nowych osiedli na których mieszka po tysiąc i więcej osób? To dlaczego nie zrobi nowych dróg? W tym wypadku nie budować nowych osiedli i nie będzie kłopotu . Proste . ul. Wielkopolska powstaje tam nowe osiedla od stawu do biedronki - ulica Niepolomicka ma wytrzymać przepustowość taki nowy napływ samochodów?

    • 277 22

    • można zapytać? (12)

      Na kogo głosowałeś w ostatnich wyborach w Gdańsku?

      • 17 26

      • (11)

        Ani na PiS ani na PO ;) inaczej nie mógłbym narzekać na stan infrastruktury :(

        Rozumiem ludzie muszą gdzieś mieszkać Ale odpowiedzialni włodarze myślą wtedy również o sieci dróg...

        • 18 8

        • Miasto powinno rozwijać sieć komunikacji miejskiej a nie sieć dróg. (4)

          Przerabiano to już w USA w latach 50-60 ubiegłego wieku gdzie budowa dróg po 10 pasów doprowadziła do rozwalenia miast od środka. Teraz dopiero przywracają zlikwidowaną wtedy komunikację miejską w wielu miastach.

          • 15 17

          • (3)

            Jasne, komunikacja jest ważna ale w przypadku świętokrzyskiej nie spełnia oczekiwać, bo autobusy na tej ul. Stoją w korku...

            • 30 3

            • (2)

              Dlatego powinien powstać tramwaj w ciągu Nowej Świętokrzyskiej.

              • 14 2

              • Niestety trochę za późno na tę gadkę o tym, że komunikacja miejska uratuje okolicę. (1)

                Nie po zbudowaniu przelotówki na Havla.

                • 1 2

              • Zbiorkom dodatkowo, a nie zamiast. Pomoże ograniczenie parkowania w najbardziej zatłoczonych dzielnicach.

                • 1 0

        • Czyli na Brałna Klauna, bo nikogo więcej nie było. (5)

          Tia, Konferencja Barska w cudowny sposób uzdrowiła by gdańskie problemy komunikacyjne!

          • 13 14

          • Nie obrażaj mądrzejszych od Ciebie (1)

            Twój jedyny argument to obelgi. Wystarczy naprawdę niewiele, żeby uzdrowić to miasto. Deregulacja i zwolnienie 50% urzędników i pracowników miejskich spółek. Połowa to kolesie i nieroby. Wiem bo pracowałem w jednej takiej spółce.

            • 13 8

            • Hahaha, oto prawda konfederata, zwolni 50%, bo "kolesie", a potem się zobaczy. Chyba paraliż administracyjny. W SimCity ci zagrać, a potem dopiero się wymądrzać. A jeśli się mylę, to pochwal się, gdzie "pracowałeś w takiej spółce" i z jakim zakresem obowiązków ;)

              • 5 5

          • SKIBA (2)

            byl jeszcze Skiba matole

            • 5 1

            • (1)

              Różnica, jak między kociołkiem, a garnkiem.

              • 3 1

              • A gdanszczanie wybrali amebe

                • 0 3

    • Miasto też nie zabrania kupowania samochodów. (21)

      Zanim tam się kupiło mieszkanie trzeba było się rozejrzeć a nie teraz jęczeć. Trzeba było wymagać wygodnego dojazdu od dewelopera. Nie ma drogi nie kupuję tam mieszkania a nie myślenie że jakoś to będzie.
      A na dodatek większość tam mieszkających słoi nie płaci w Gdańsku podatków tylko na swoich wsiach ale ma wymagania.

      • 28 41

      • (20)

        A gdzie napisałem, że mam mieszkanie na kredyt? ;) twój tok rozumowania to jak by powiedzieć ofierze pobicia , że mogła przewidzieć atak napastnika ? Przestań w głupi sposób usprawiedliwiać osoby odpowiedzialne za stan siatki drogowej w tej części dzielnicy. Bo to nonsens

        • 26 17

        • A gdzie ja napisałem że kupiłeś mieszkanie na kredyt ? (16)

          W wielu przypadkach można sprowokować napad na własną osobę jak i go uniknąć.
          Normalny człowiek nie będzie się pchał w ciemną ulicę obwieszony złotem i z plikiem banknotów w ręku.
          Przed zakupem tam mieszkania wystarczyło rozejrzeć się po okolicy jak to wygląda i ile jeszcze jest tam pól i łąk do zabudowania i ile jest dróg dojazdowych.
          Ale lepiej myśleć że jakoś to będzie.
          Nonsensem jest takie tłumaczenie własnej naiwności .

          • 17 19

          • (14)

            Skoro było tyle łąk i pola to dlaczego miasto nie wybudowało dróg?

            Jesteś urzędnikiem? Który usprawiedliwia swoją nie udolność?

            Miasto ponosi odpowiedzialność za złą sieć dróg! A nie ludzie którzy budują sobie dom za miastem do którego po 5-10 latach dokleja się masę budynków wielorodzinnych bez mądrej gospodarki drogowej .

            Dalej ?

            • 15 18

            • Bo nie buduje się dróg na polach i łąkach

              aby zostały zniszczone przez sprzęt budowlany podczas budowy osiedli.
              Powtarzam to jeszcze raz gdyby ludzie nie kupowali mieszkań w takich lokalizacjach bez dojazdu to by deweloper nie budował tam mieszkań lub zadbałby o dojazd.
              Zrozumiał ?

              • 10 18

            • miasto nie wybudowało drug, bo nie ma tyle kasy (8)

              nia ma miasta które ma kasę na wszystko. Jak w każdym budżecie trezeba ważyć co musi być sfinansowane, co w pierwszej kolejności a co musi poczekać. Jesteś roszczeniowcem któremu się należy ? I jeszcze jedna uwaga - miasto nie może zablokować budowy osiedli i rozwoju budownictwa. Jeśli deweloperzy kupili te pola i wybudowali osiedla to miasto musi wydać dużo kasy na infrastrukturę, której nie planowało ( kanalizacja, komunikacja, infrastruktura, szkoły...) nie ma takiej kasy od razu i dlatego każdy kto się wprowadza na południe miasta powinien się z tym liczyć że nie będzie nowej drogi za kilka lat miesięcy czy lat.

              • 14 14

              • Gdansk najbardziej zamoznym miastem wedlug rankingu (5)

                i ty mowisz, ze nie stac na budowe infrastruktury komunikacyjnej?
                Same 4 mln idzie na utrzymanie roczne portalu propagandowego miasta.

                A tu brak na oferte remontu? cos takiego..

                • 10 7

              • na remont jest kasa, ale zauważ, że oferty byly droższe niż przewidywano w kalkulacjach (2)

                to zjawisko normalne w warunkach przegrzewania gospodarki i niedoborach siły roboczej.

                • 9 3

              • Jakich niedoborach? (1)

                Jak ktos ma wyksztalcenie to mu sie placi porządnie.
                A jesli ktos mowi o sile roboczej to najczesciej chodzi mu o tzw tania sile robocza, bez szkol.

                • 1 2

              • Zwał, jak zwał, niedobór jest.

                Emigracja za duża, imigracja nadal ograniczona. Rynek mocno pracowników.

                • 1 0

              • Jakiego rankingu?

                • 0 0

              • Widzisz, cztery miliony, a tu remoncik kawałeczka ulicy kosztuje drożej

                • 1 0

              • a ty nie miałeś tyle pieniędzy żeby kupić słownik.

                "drug" chyba, ze piszesz z Rosji.

                • 3 0

              • szkoda słów

                nie ma kasy...ile....18 lat? Wtedy były operaty uwzględniające Nową świętokrzyską. Ale na sprzedaż gruntów gdzie można i decyzje korzystne dla deweloperów to już się znalazła możliwość? To jest działanie z premedytacją działanie na szkodę okolicznych mieszkańców i przyszłych mieszkańców zmuszonych korzystać z ciągów komunikacyjnych ,które powstały kilkadziesiąt lat temu.....

                • 0 0

            • Teza że "Miasto" nie wybudowało dróg jest bałamutna (3)

              "Miasto" wiedziało, że budowa szerszych dróg nie jest sposobem na rozwiązywanie problemów komunikacyjnych mieszkańców. Jedynie lekka kolej miejska oraz poprawa dostępu (komfortu i bezpieczeństwa) pieszych i rowerzystów jest sposobem na tworzenie zrównoważonego miasta. Wiara w rozwiązania typu "pseudobezkolizyjne skrzyżowania", "przelotowe" arterie szybkiego ruchu to mrzonki. Miasta USA już to ćwiczyły, za nimi poszły miasta byłego ZSRR (jeśli miały środki) ale to wszystko prowadziło do katastrofalnej obniżki jakości życia mieszkańców.

              • 4 9

              • (2)

                Ale teza ...

                A jak miasto chce rozwiązać korki na południu Gdańska? Zrobi buspasy na jedno pasmówkach ? ;) 2 pasmowe drogi nie powstają nie ma buspasów nie ma poprawy "lekkiej" komunikacji. Włącz myślenie

                • 11 2

              • Zrobi tramwaj do nowych dzielnic (1)

                • 1 3

              • ktory bedzie wiecznie mial awarie

                • 3 2

          • co za bzdury

            Idąc tym tokiem rozumowania wszyscy mieszkaliby w mieście a nie na obrzeżach, bo to wiocha, bo słaby dojazd itp. O mieszkaniu na wsi to już broń Boże.
            Nie wiem tylko kto zajmowałby się rolnictwem i wieloma rzeczami, które w mieście znajdować się nie mogą. I jak byśmy wyglądali, jakby wszyscy mieszkali w jednym wielkim skupisku.
            Dlatego nie zwalajmy odpowiedzialności na ludzi mieszkających na obrzeżach miast, że sobie tak wybrali. Winne jest miasto.
            We wszystkich cywilizowanych krajach najpierw powstaje infrastruktura a potem budynki. No ale my wolimy śmiać się z takich Chin, że budują drogi i stacje w dziczy, gdzie nie ma osiedli (jeszcze).
            Dlatego nic się u nas nie zmieni.

            • 10 0

        • Kupowałeś mieszkanie za gotówkę (no bo Cię przecież stać) (2)

          to trzeba było spojrzeć na mapę gdzie kupujesz, że dróg nie ma, a nie potem lament. Dróg nie było, nie ma i szybko, jeżeli w ogóle, nie będą. Kolega zwrócił Co uwagę na podstawowe fakty, a Ty obruszasz się, że nie byłeś wystarczająco przebiegły, bo inni kupili mieszkania gdzie drogi są, a Ty tam gdzie ich brak. Jeśli pretensje to do siebie!

          • 12 14

          • (1)

            Typowo gdańskie: dróg nie było, nie ma i szybko, jeżeli w ogóle, nie będzie. Warto jeszcze dodać słynne: I co nam Pan zrobi?.

            • 13 5

            • drogi są, niekiedy nawet przewymiarowane

              ale już zakorkowane w godzinach szczytu; są także miejsca do parkowania, ale zastawione nadmiarem samochodów.
              Bez odważnych decyzji na temat budowy linii lekkiej kolei do dzielnic Gdańska Południe na istotną poprawę sytuacji komunikacyjnej nie ma szans bez względu na skalę wydatków na infrastrukturę prosamochodową.

              • 9 4

    • Developerzy powinni partycypować w kosztach dróg albo zakazać budować na wypi...zdowie (10)

      NA dolnym tarasie mamy hektary działek - tu się powinno tylko budować. Tramwaje, drogi, SKM, szkoły i przedszkola - wszystko już jest.

      • 17 8

      • a dlaczego powinni i z czyjej kasy ?? (9)

        To nie deweloperzy płacą tylko mieszkańcy ( właściciele) tych mieszkań. Żaden deweloper nie wybuduje drogi z własnej kasy. A mieszkańcy płaca podatki i należy im się droga tak samo jak mieszkańcom Wrzeszcza czy śródmieścia, Czy Grunwaldzką lub Marynarki Polskiej budowali deweloperzy ?

        • 13 12

        • Z tymi płaceniem podatków to bym tak nie szarżował. (5)

          Bo większość rejestracji to tam warmia i mazury.

          • 19 10

          • (1)

            A to może potrzeba by ustawę która nakladala by obowiązek płacenia podatków w miejscowości której się mieszka i korzystać z dóbr publicznych m.in dróg ;) mieszkam tu a podatki na wsi na wschodzie

            • 10 3

            • Bravo cpt. Obvious....

              • 2 3

          • (1)

            Rejestracja nie świadczy o tym, gdzie kto płaci podatki.

            • 7 6

            • Ale świadczy o tym, że ktoś nie ma oporów, żeby jeździć na wieś do urzędów, po to, by oszczędzić parę złotych na oc.

              • 4 2

          • ci akurat wynajmują, ale właściciele są miejscowi

            • 3 0

        • Nie, droga się nie "należy".

          Należy się (jest w gestii i odpowiedzialności samorządów) edukacja, środowisko, dojazd do działki - ale nie nowy asfalt do każdego garażu.

          • 4 6

        • a z czyich pieniędzy deweloperzy będą płacili jak nie z pieniędzy mieszkańców? (1)

          Jeśli jest tak wielu mieszkańców bez wyobraźni chcących mieszkać daleko od sensownej komunikacji szynowej (nie chodzi tutaj o tramwaj, tylko o szybką kolej miejską) to nic dziwnego, że mają kłopoty.

          • 0 5

          • z tego co zarobili.

            • 1 0

    • (4)

      "Skoro miasto pozwala na budowanie nowych osiedli na których mieszka po tysiąc i więcej osób?"

      No tak, lepiej zabronić budowania dopóki nie będzie dojazdu dwupasmówką.

      • 6 5

      • (1)

        No dobrze to jak Ty tak atakujesz to czemu miasto nie robi dróg dwupasmowych na których 1 pas byłby wyłącznie dla autobusów? A komunikacja działała by sprawnie ? Nadal zyjesz w przekonaniu na przyzwolenie budowania nowych osiedli bez dróg i sprawnej komunikacji?

        • 5 3

        • on bedzie tak powtarzal bo najwazniejsza jest "walka z pis"

          • 3 7

      • Za komuny zanim zaczęto budowę nowych osiedli to wybudowano infrastrukturę komunikacyjną !!! (1)

        A tak jest komuna wyszydzana i chyba to jest powód , że nie naśladują poprzedniego ustroju w kwestii zabezpieczenia infrastruktury drogowej do nowych osiedli bo to przecież nie przystoi ich naśladować . Budowę Żabianki , Młodego Przymorza i Zaspy poprzedziła budowa Al Rokosowskiego , ul Chłopskiej , ul Gospody wraz z poprowadzeniem tam jednocześnie linii tramwajowej . Piecki Migowo wybudowano ul Nowolipie z zabezpieczonym terenem pod linię tramwajową , Warneńską Wileńską , Piecewską , J. Dolinę . Chełm wybudowano Armii Krajowej zabezpieczono teren pod budowę linii tramwajowej, Chałubińskiego , Dragana , Biegańskiego . Dopiero po wybudowaniu tych ulic , a w przypadku budowy dolnego tarasu wybudowano jednocześnie linię tramwajową , rozpoczęto rozbudowę osiedli wzdłuż i w szerz tych ulic .Pokaż mi chociaż jedną inwestycję budowy nowych osiedli po 1989 roku w taki sposób ! Miasto chcąc wydawać nowe decyzje na budowę osiedli mieszkaniowych powinno tereny przewidziane do zabudowy uzbroić z budową nowych dróg a następnie sprzedać drożej już zurbanizowane tereny . Tereny prywatne natomiast powinny otrzymywać zezwolenie na budowę dopiero po zurbanizowaniu terenu na który chcą otrzymać pozwolenie budowy ! Wtedy deweloperzy nie pchali by się w pola i nie budowali by mieszkań w burakach .

        • 3 0

        • Mało kto rozumie o czym piszesz,

          bo większość nie potrafi powiązać faktu korków i dziurawych dróg z panią Dulkiewicz i urzędem miasta Gdańsk. Niektórzy nawiedzeni przeciwnicy budowy cywilizowanej infrastruktury w Gdańsku powołują się na USA, gdzie tymczasem wszystkie drogi są minimalnie dwupasmowe a inni patrzą na świat z perspektywy grilla i wódki że szwagrem - czyli wszystko jest ok. Doszedłem do wniosku po tylu latach rządów tych cepów z PO w Gdańsku, że tu nigdy nie powstanie cywilizowana infrastruktura drogowa. Oni tego nie chcą, nie planują i nie mają żadnej wizji rozwoju naszego miasta. Dobrze im się żyje i bawią się w "kulturę", eventy i promocję tolerancji. Najśmieszniejsze jest że wystarczyłoby zbudować zaledwie kilkanaście km normalnych dróg aby diametralnie zmienić sytuację. Niestety....

          • 0 0

    • Buspasy, nie drogi . (3)

      Drogi tylko wyindukują więcej ruchu samochodowego i przeniosą korki (ale już większe) jedno skrzyżowanie dalej.

      • 3 9

      • to niech samolotami lataja do pracy. (2)

        • 2 3

        • niestety gazy z tych samolotów będziemy wszyscy wdychać (1)

          aż Arktyka stopnieje i nasze wnuki będą mieszkały na brzegu Bałtyku sięgającego wzgórz morenowych.

          • 3 0

          • ale przynajmniej nie wpuściliśmy uchodźców

            • 2 1

    • Kupowałeś mieszkanie czy drogę?

      Tylko mieszkanie? No..., stąd jego cena.
      Rozumiem niewygody, ale nie pretensje do Miasta.

      • 5 5

    • Racja

      100% racji. Poszerzanie i budowa nowych dróg leży. Remonty nic nie dadzą. Dopóki nie zatrzyma się terroru deweloperki.

      • 1 4

    • (2)

      Czemu na szczeblu krajowym nie wymusi się na deweloperach współfinansowania arterii drogowych do ich inwestycji? Może ktoś z urzędu by się wypowiedział

      • 0 3

      • (1)

        Deweloper przerzuciłby te koszty na nabywców i mieszkania byłyby droższe = większe kredyty = wyższe raty = niższy poziom życia

        • 1 0

        • Poziom życia i tak jest na niskim poziomie ;) kredyciarze zazwyczaj nie zmieniają pracy i pracują non stop by na ratę ledwo było.

          • 0 0

    • Widziały gały co brały.

      Może trochę zaczepnie, ale... Mieszkałem na Górnej Orunii do 2002. Do dworca głównego 154 jechał 21 minut. Po powodzi w 2001 zaczęto przenosić osiedla na górny taras, najpierw osiedle Południe, później Gdańsk Południe. Małomiejska i Świętokrzyska dalej jeden pas. Nie wiem ile teraz się jedzie do Głównego. Wiem tylko tyle, że połowa Gdańska tam teraz mieszka. Dlaczego? Tanie mieszkania oczywiście. I narzekanie. Zanim kupisz, wynajmij. Pomieszkaj. Zobacz jak jest. A nie narzekasz.

      • 0 0

  • Będzie źle (4)

    Niech najpierw wybudują Nową Świętokrzyską a potem biorą się za remont tej drogi. Przecież tam wszystko stanie - a znając życie termin wykonania wydłuży się kilkukrotnie.

    • 137 7

    • (3)

      Urzędnicy nie myślą ;) oni są tylko od rozdawania publicznych(naszych) pieniędzy. Beznadziejnie wydawanych ! W wielu przypadkach.

      • 9 5

      • kup sie dwa rydwany wiecej i poleca lasem (1)

        zaprzegniete w dziki.

        • 4 2

        • Lepiej na kocie

          • 0 2

      • przykład idzie od gory ... na szczęście urzędnicy nie przelewają milionów na nieistniejące geotermy Głodzia ... a mogli by

        • 0 2

  • Wow, 350 metrów? Wiefznie zakorkowana droga która wygląda jak w latach siedemdziesiątych. (11)

    • 71 7

    • Droga bez chodnika w stronę Kowal, nie wspomnę o ścieżce rowerowej. Pierwszy lepszy rowerzysta powoduje korek (5)

      • 20 1

      • Może niech gmina Kowale partycypuje w kosztach budowy drogi dojazdowej do Gdańska. (4)

        Dlaczego to mieszkańcy Gdańska mają wam budować dojazd ?

        • 14 9

        • (2)

          To droga dojazdowa do obwodnicy

          • 15 3

          • I co z tego? (1)

            • 3 10

            • Jajco. masz co chciales w miescie.

              • 6 2

        • To gmina Kowale sabotuje rozbudowę dojazdu (ul. Staropolska) do 2 pasów.

          Mieszkańcom Kowal nie w smak przyszłe nakazy prawoskrętu i zawrotka na węźle.

          • 1 0

    • (3)

      czyli zrobią minimum dwa pasy w każdą stronę - taka wizja przyszłości pod kolejne blokowiska

      • 2 1

      • Dwa pasy (2)

        Z czego jeden dla autobusów. Sprawna komunikacja = mniej samochodów! W Warszawie z jednego do drugiego końca można się dostać w ciągu 20-25minut komunikacja u nas ? Mniejsza powierzchnia miasta a dojazd z południa do np. oliwy 50? Do 60minut przy dobrych wiatrach .

        Pracuje w straszynie mieszkam na południu. Aby się tam dostać musiałbym jechać do centrum i z stamtąd jechać na Straszyn. 1h drogi ? Może trochę mniej . Samochodem 10minut.

        To tylko przykład funkcjonowania w Gdańsku komunikacji miejskiej . Nie wspomnę już o stanie technicznym pojazdów.

        • 8 4

        • sprawna to nie w Gdansku. dzien pieszego pasazera prawie co dzien..

          • 5 2

        • Weź nie fantazjuj, "w Warszawie" co prawda komunikacja jest rozbudowana i tania (bilet sieciowy 110 zł), ale "w dwadzieścia minut" to możesz się przemieszczać w obrębie kilku centralnych dzielnic. Z centrum na Wilanów, czy Białołękę jedziesz 50 minut. Metro z Bielan do Kabat jedzie min. 40 minut. Z Annopolu dostać się na Okęcie to 80 minut. To tyle samo, co w Gdańsku dostać się z Łostowic do Jelitkowa.

          • 0 0

    • W gdyni takie remonty robią w całym roku w całym mieście

      Na Witominie też połatali co 50 metrów 5 metrów nowego asfaltu:):):):)

      • 0 0

  • więcej wydają na ecs czy dają dla tvnu niż na remoncik drogi dla tysięcy ludzi (13)

    • 85 35

    • Osoby odpowiedzialne (5)

      Za siatkę dróg powinny zostać zwolnione... Są to nieudacznicy Którzy nic nowego nie robią a miasto się korkuje z roku na rok... Proste!!!

      Obywatel płaci podatki i nic z tego nie ma . Tylko nowe osiedla na kredyt od dewelopera ... paradoks

      • 13 11

      • naprawdę jesteś tak ograniczony (a) (2)

        czytałeś kiedyś budżet miasta ? Jest wiele wydatków a kasa ograniczona. Miasto musi dbać tak samo o drogi jak o kulturę, komunikację, szkolnictwo czy zdrowie i bezpieczeństwo lub komunikację, na wszystko nie starczy, więc każdemu wedle możliwosci

        • 7 15

        • Kulturę, czyli durną komydyjke TVNu, czy rydwan?

          • 15 6

        • budżet ograniczony ale na takie potrzebne rzeczy jak rydwan zawsze wystarczy

          wspomnę tez o setkach tysiecy dla agory i milionach dla tvn - to są wydatki na potrzeby władzy a nie potrzeby mieszkańców. Kupowanie przychylności mediów pieniedzmi podatników

          • 11 2

      • (1)

        Obywatel płaci podatki a w ruchu głównym ich beneficjentem jest kierowca.
        I ciągle mu mało.

        • 3 5

        • motoryzacja indywidualna to moloch nie dający się nasycić

          • 0 5

    • Sprawdź lepiej ile znajomi królika dają na Gazetkę Polską która nawet do kibla się nie kwalifikuje jako sr*jtaśma. (2)

      • 12 9

      • wiesz ile tusk ładował w wyborczą i jej antypolską propagande (1)

        • 11 12

        • Antypolska jest teraz, bo wpycha nasz kraj w sowiecką orbitę wpływów.

          • 1 3

    • na ecs zrzucili się mieszkańcy więc nie ściemniaj, Kasperku lub jego towarzyszu podróży (1)

      • 3 6

      • twierdzisz zatem, że budżet Gdańska nie dotuje tej lewizny z ECS?

        • 6 3

    • Troll

      PiSowski język nienawiści i szczucia. Lepiej na rydzyka dać kilkanaście milionów.

      • 0 0

    • tvp ,

      • 0 0

  • Miała być nowa Swiętokrzyska (6)

    Jest jakiś konkretny dziennikarz, który zajmie się artykułem i opisze co jest grane? Co chwile odkładane, albo cisza, proszę o konkrety
    Ta część miasta stoi, jak wypadek na obwodnicy
    To te rejony zapchane.

    • 108 4

    • (1)

      Najlepiej mieć pracę w nocy . Wtedy nie stoisz w korku . W przeciwny razie ciągle jest korek. Mieszkamy na wielkopolskiej... budują tutaj nowe osiedle będzie z 20 bloków. .. Na niepolomickiej budują blok na bloku a. Jedyną drogą stąd to przebiśniegowa - na której nie mieszczą się dwa autobusy podczas mijania - Niepolomicka bez ronda I świętokrzyska która jest zakorkowana do tego dołożyć brak wiaduktów na armii krajowej i mamy mega korek :(

      • 24 2

      • ...albo pracę zdalną :)

        • 4 2

    • Uczestniczka wszelakich marszy (1)

      która jest kierownikiem miasta dzielnie kontynuuje pracę swojego poprzednika w tym rejonie

      • 15 6

      • Ta uczestniczka olewa

        Nie jestem zwolennikiem tego co był, ale obiecał że zrobi w nowej kadencji

        • 7 0

    • tu takich nie potrzebuja. firmy placace reklamy to ludzie od nieruchomosci. a miastu tym bsardziej nie zalezy

      nic nie obiecala. bez programu zasiadla to chaos tylko bedzie sie powiekszal.

      • 4 0

    • Gdyby zaczęli robić Nową Swiętokrzyską podczas gdy Nowa Bulońska jest dalej robiona...

      To Havla z Armii Krajowej by się w parkingi pozamieniały

      • 3 2

  • Pytam się kiedy remont Starogardzkiej? (6)

    Nieżyjący już prezydent obiecywał mi w rozmowie, ze remont odbędzie się w tym roku, jednak jak dotąd niczego w tej materii się nie wykonuje a co gorsza dowiedziałem się, że remont z listy na rok bieżący został przesunięty na lata następne, na drodze zaś coraz więcej dziur...

    • 53 12

    • James Bond

      Nigdy na tej wsi? Rowerek i heja

      • 5 5

    • Starogardzka do wymiany !! Tam już nie ma co remontować dziura na dziurze, nawierzchnia faluje.

      • 9 5

    • oświetlenie na Starogardzkiej (1)

      W maju mialy pojawić sie rownież latarnie na Starogardzkiej, o tym takze cisza... teraz jeszcze nie ma tragedii ale jesienia i zimą...

      • 9 6

      • Komu na wiejskiej drodze potrzebne oświetlenie?

        Zwierzynie leśnej?

        • 7 11

    • serio mu wierzyles? liczyl sie postep posiadania. wiecej mieszkan, wiecej kasy na kontach. (1)

      a do tego byli potrzebni tacy naiwniacy wlasnie jak ty.

      • 1 4

      • Kasperek? nie dajesz za wygraną?

        • 2 5

  • Niechaj remontują jak potrzeba taka. (4)

    • 24 6

    • (3)

      Lepiej niech zaczną planować nowe drogi ! A nie jedna Świętokrzyska która łączy ile 20-30tys mieszkańców z Centrum ? Na której autobus niczym samochód powoli z opóźnieniami zmierzą do pętli świętokrzyskiej? ;)

      Dobry był pomysł Havla i pętli lecz na tym urzednicy miasta poprzestali i tu jest koniec . Sprzedali okoliczne tereny a teraz nawet nie ma możliwości rozbudowy bo terenu brak . Brawo Wy !

      • 6 2

      • o 20 lat za pozno.. ale pis nie ma tu wejscia. tym sie pociesz. (1)

        i skoncz juz narzekac.

        • 4 0

        • Jedyna dobra rzecz

          • 0 0

      • Ty naprawdę tak mało wiesz, czy udajesz? Od minimum 20 lat jest rezerwa pod kontynuację Havla od pętli w kierunku Kowal!

        • 0 0

  • Czy to (7)

    będzie trwać tyle co remont niepolomnickiej??

    • 40 8

    • Niepolomicka (2)

      To parodia

      Robili remont a zostawili jakieś 600m dziurawej drogi ;) zaraz znów zamkną odcinek na 5 miesięcy;)

      Ale brak ronda na skrzyżowaniu niepolomickiej i przebianiegowej to oznaka braku jakiejkolwiek wierzy o infrastrukturze drogowej .

      • 10 5

      • Nie było miejsca. Żeby zrobić tam rondo, musiałbyś zająć część działki, na której jest boisko i wyciąć drzewa (1)

        • 0 1

        • Te 3 drzewa zaraz nazwiesz lasem ? A w wzdłuż wielkopolskiej wycinają drzewa bo budują osiedle ;)

          Hmmm boisko ? To raczej bliska nie przypomina ;)

          Mogli ew. Postawić znak T6a z pierwszenstwem dla przebisniegowej z niej wyjechać to sztuka ... z drugiej strony powinni zrobić drogę hokejową o której był artykuł . Rozladowaloby to korek zbędnych samochodów na przebianiegowej które jadą w kier. Starogardzkiej. A w efekcie tego mamy brak Drogi, szlaban na hokejowej, i nowe osiedla = mega korki .

          • 1 0

    • Nie ma Niepołomnickiej w Gdańsku (3)

      • 1 10

      • nie ma janusza cecha

        • 3 0

      • Co ty bierzesz chłopie?

        • 3 0

      • Jest Niepołomnicka, koło Kampinowskiej ;)

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane