• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie rowerowy kontrapas na ul. Starowiejskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
9 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ul. Starowiejska, mimo że jednokierunkowa, jest chętnie wybierana przez kierowców. Teraz będą musieli szczególnie uważać na rowerzystów. Ul. Starowiejska, mimo że jednokierunkowa, jest chętnie wybierana przez kierowców. Teraz będą musieli szczególnie uważać na rowerzystów.

Jeszcze w tym roku na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zostanie wydzielony kontrapas dla rowerzystów. To pierwsza przymiarka do Strefy Tempo 30 w Śródmieściu. Jej wprowadzenie w mieście jest coraz bliższe.



Czy po wprowadzeniu kontrpasu na ul. Starowiejskiej rowerzyści będą z niego korzystać?

Jak na razie jedyny kontrapas w Gdyni znajduje się na ul. Lotników zobacz na mapie Gdyni. Pojawił się w zeszłym roku po apelach środowisk rowerowych. Ulica pozostała jednokierunkową, ale dla samochodów i motocykli. Pod znakami "zakaz wjazdu", "ulica jednokierunkowa" oraz nakazami skrętu pojawiła się tabliczka "Nie dotyczy rowerów". Na początku i końcu ulicy drogowcy namalowali znaki poziome.

Czytaj też:
Strefa Tempo 30 w Gdańsku jeszcze urośnie

To jednak trasa, którą rowerzyści poruszają się rzadko. Prawdziwym przełomem mają być kontrapasy w śródmieściu Gdyni, które mają być wstępem do zaproszenia do jazdy po śródmieściu większej grupy rowerzystów.

Za kilkanaście dni stosowne oznaczenie ma pojawić się na ul. Starowiejskiej. Rowerem pod prąd będzie można jechać na odcinku od skrzyżowania z ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni do Placu Wysiedlonych Gdynian zobacz na mapie Gdyni.

- To niewielki odcinek, ale istotny z punktu myślenia o mieście w kontekście uspokojenia ruchu rowerowego. W przyszłym roku będziemy robili kompleksową analizę, dotyczącą wprowadzenia Strefy Tempo 30 w Śródmieściu. Mamy nadzieję, że kontrapas pokaże, że warto promować ruch rowerowy i jednocześnie nie wzbudzi negatywnych emocji - zaznacza Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.

Gdynia chce w ten sposób powalczyć o nagrodę "Mobility Week Award" przyznawaną przez Unię Europejską. Niewykluczone, że w ślad za kontrapasem na ul. Starowiejskiej powstaną kolejne. Jednym z pomysłów jest umożliwienie rowerzystom jadącym ze Wzgórza św. Maksymiliana swobodnego i jak najszybszego dojazdu na pl. Konstytucji ulicami: Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni, 3 Maja zobacz na mapie Gdyni oraz Starowiejską zobacz na mapie Gdyni.

Czytaj też: Strefa Tempo 30 także w Gdyni

- To jednak wymaga sporych zmian w organizacji ruchu, skasowania istotnej liczby miejsc parkingowych i wprowadzenia dodatkowej fazy sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic: 10 Lutego i 3 Maja. Póki co, zobaczymy, jak sprawdzi się to rozwiązanie - deklaruje Zmuda-Trzebiatowski.

Gdańsk odważył się wprowadzić kontrapasy dla rowerzystów już w 2009 roku na wybranych ulicach w centrum miasta. Pomysł się przyjął, więc został rozszerzony na kolejne ulice. Razem jest ich już 12 km. Również w Sopocie na kilku ulicach rowerzyści mogą jeździć kontrapasem pod prąd.

Miejsca

Opinie (288) 1 zablokowana

  • Marek (4)

    a ja mam dosyć rowerzystów bez świateł!! i jeżdżą bez jakiejkolwiek ręcznej sygnalizacji. Kiedy ktoś w końcu się zajmie tymi oszołomami na drogach !!! którzy pędzą jak oszalałe zwierzaki!! Niech w końcu coś się wymaga nie tylko daje dla ludzi bez wyobraźni - bo tak ich postrzegam !
    Czy Policja nie mogłaby zrobić akcji zwracającej uwagę jakimi rowerami po kontem wyposarzenia i technicznym poruszają się po ulicach ludzie i czy znają zasady ruchu drogowego??

    • 3 3

    • Racja

      MASZ RACJĘ Kolego, tylko że dzisiaj kupuje się tak właśnie marnie wykonane rowery. I nieważne czy jest to odpust-bike czy wypasiony model dla szpanu, oświetlenie i błotniki trzeba dokupic na ogół osobno, a to już dla niektórych jest kasa nie do przeskoczenia(3 dychy). Umieszczenie światełka na kasku też jest poronionym pomysłem bo często go nie widać - za wysoko.

      • 0 0

    • (2)

      OK. Jestem jak najbardziej za sformowaniu całorocznej policji rowerowej, o szerokich uprawnieniach, do wyłapywania batmanów (ciemniaków) i innych rowerzystów niezgodnych z prawem, ale...

      każdy kierowca z telefonem przy uchu, każdy dojeżdżający do przecznicy z pogwałceniem przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego, każdy nie patrzący w prawo na skrzyżowaniach z przejazdem, każdy parkujący jak wał też by podlegał ich bloczkom mandatowym. Chcesz tego? Ja chcę.

      • 5 1

      • wystarczy poprzeć Europejską Inicjatywę Obywatelską (1)

        30kmh.eu i po sprawie

        • 0 0

        • niestety, chyba nie maja szans. Haike Aghte, ta Niemka która jest tego głównym animatorem sama to na kongresie przyznała. ale trzeba próbowac. A pewnie w Gdyni bedzie trudniej, tu ludzie dziksi.

          wpisałem się juz w lecie na pl.30kmh.eu. a po kongresie wpisałem tam cala moja rodzinę. ale Polacy nie przebija tu nawet włochów,

          byłem przy tym
          http://en. 30kmh. eu/2013/09/23/polish-cities-wish-to-have-harmonised-20-mph-speed-limits/
          ale jak można wierzyć naszym politykom?

          • 0 1

  • Ścieżka ze Wzgórza do Centrum (3)

    Zróbcie ścieżkę wzdłuż torów w parku, od Wzgórza aż do 3 maja, a potem kontra pasy.

    • 8 2

    • Ścieżka

      Kiedyś mówiono o tym miejscu nasyp, a nie park. Tam zawsze można było jezdzić rowerem bez problemu i nawet lepiej niż na kostce ułożonej w poprzek. Koło pogotowia na Żwirki niestety trzeba podejśc te 5 m. i dalej do dworca jest z góry.

      • 0 0

    • dokładnie, brawo !

      tego właśnie oczekują rowerzyści, tzw. szybkich i bezkolizyjnych ścieżek, np. Gd. Główna - Gd. Wzgórze (wzdłuż torów), Gd. Główna - Gd. Stocznia (Wisniewskiego), Witomino - Chwarzno), Centrum (wzdłuż 10-go Lutego, bądź Jana z Kolna.

      Żadnej tam 3-go maja, może kiedy indziej, ale nie teraz

      • 5 0

    • brawo! wreszcie konstruktywny pomysł!

      • 1 1

  • a jeszcze druga sprawa karetek pogotowia jadących na sygnale, z ul.Władysława IV na Starowiejską aby wjechać na SOR; karetka (2)

    !!!!

    • 3 5

    • Karetki?

      Człowieku od kiedy ty mieszkasz w tym mieście. Karetki mają wjazd ze Starowiejskiej między Abrahama a Świętojańską (czyli na dole), a kontrapas ma być między 3-Maja a Dworcem (czyli u góry ulicy). Więc jak nie masz nic do powiedzenia, to nie kombinuj więcej.

      • 2 0

    • jaki masz z nimi problem ?

      Widać i słychac je z daleka a parkujące auta nie ułatwiają im dojazdu do celu.

      • 2 2

  • strefa 30 (10)

    strefę 30 powinni sobie zrobić urzędasy w domu, które te bzdury wymyślają.

    Jak można wpaść na tak durny pomysł?

    może wpadną na pomysł rozbudowy obwodnicy?, może obwodnica Rumi, Redy?, dojazd swobodny na Hel, Władysławowo, a może po 35 latach tunel na ul. Hutniczą, a może szersza ul. Hutnicza.????

    Ludzie zacznijcie robić coś z sensem, a nie pierdołami sie zajmujecie. Teraz to już koleś w leginsach ma większe prawo niż kierowca auta.

    Drogi prezydencie, może wyjaśni mi Pan dlaczego 3 km drogi remontuje się 5 miesiecy i kosztuje to 17 mln?

    Ręce opadają, nic sensownego, Gdynia, morze, a bulwar wygląda jak za czasów II wojny światowej. KOSZMAR.

    Nadszedł czas zmian

    pozdrawiam

    • 24 17

    • (1)

      masz na myśli remont Morskiej? Jeśli tak, to nie jest to jedynie remont nawierzchni, lecz dużo poważniejsze prace

      • 4 1

      • Remont

        Zamiast dołożyć trzeci pas gdzie można, w obrysie starej jezdni wymieniają podsypkę, kładą nowe betonowe krawężniki i chodniczki kolorowe z durnej koski. Wystarczy dobrze popatrzeć najlepiej ze stojącego środka tak chwalonej komunikacji miejskiej czyli trolejbusu np. 26.

        • 0 0

    • Remonty dróg

      Tylko firma MTM ciekawe co?

      • 0 1

    • "Koleś w leginsach" ma akurat takie samo prawo korzystać z ulicy jak Ty, fakt, jest to inaczej regulowane przepisami, ale prawo do poruszania się ulicą ma takie samo. Pomijając to, zgadzam się, że ten kontrapas to całkowicie beznadziejny pomysł.

      • 4 0

    • DOBRZE PRAWISZ!!! (3)

      CUDOWNE DZIECI DWÓCH PEDAŁÓW I INNE MNIEJSZOŚCI MAJĄ TERAZ WIĘCEJ DO POWIEDZENIA NIŻ WIĘKSZOŚĆ!!!(KOLEŚ W LEGINSACH- TO DOBRE JEST:)))

      • 6 12

      • Właśnie tacy jak ty, skończone chamy każą mi uczestniczyć w tych (2)

        masach krytycznych Rowerowej Gdyni mimo iż nie wszystkie ich postulaty popieram. Ale jeśli mam wybrać między tobą a Ł. Bosowskim to wolę zdecydowanie jego a nie ciebie aspołeczna jednostko.
        Masz odwagę napisać Mai Włoszczowskiej że też jest dzieckiem dwóch pedałów ? Jeśli nie wiesz kto to jest to sprawdź w necie. Zresztą wczoraj w tv powiedziała iż jak trenuje też doświadcza chamstwa ze strony co niektórych kierowców. Właśnie - jak Maja Włoszczowska zdobywać złote medale dla Polski to dobrze, ale jak Maja Włoszczowska trenować na ulicach i trasach wśród aut to źle.

        • 6 5

        • Wyluzuj leginsy! (1)

          Nie godzę się na utrudnienia dla większości bo jakaś mniejszość tak chce!I tyle.Nie mam też pojęcia dlaczego przywołana została m włoszczowska skoro nikt tu o niej nie mówił.Poza tym drogi to szlaki komunikacyjne do przemieszczania się a nie tory treningowe jak już chcesz z tej beczki.I wypraszam sobie teksty o skończonych chamach - przcież pisząc o dzieciach dwóch pedałów miałem na myśli rowerzystów a ty?

          • 2 6

          • Nic sobie nie wypraszaj.

            Wiadomo że jest to określenie obraźliwe, więc nie udawaj głupszego niż jesteś. Prawda jest taka że rowerzyści doświadczają dużo chamstwa że strony kierowców. Przez lata rozpieszczani przez państwo, teraz muszą podzielić się drogami z innymi. Aż taką rodzi to frustrację?

            • 5 1

    • Obwodnica Rumi, Redy ? Przecież starają się o kasę. Chcesz bez tego

      budować ? Tu na tym portalu było o tym. Nie czytasz o przedłużeniu Obwodnicy do Wejherowa ?

      • 0 2

    • właśnie zmiany są wdrażane

      • 2 3

  • Kontrapasy sa na pewno potrzebnymi elementami infrastruktury drogowej w miescie Gdynia (5)

    Dobrze, ze w Gdyni wreszcie zaczeto myslec o rozwoju infrastruktury drogowej, uwzgledniajac przy jej planowaniu potrzeby juz bardzo licznej grupy rowerzystow.
    To jest juz taki ostatni dzwonek, Ale zeby wprowadzac pomysly z kontrapasami i dodatkowymi sciezkami rowerowymi w waskich ulicach, trzeba wpierw zmniejszyc na nich ruch, a przede wszystkim zlikwidowac spora ilosc z i tak niewstarczajacej liczby miejsc parkingowych.
    Zeby jednak do takich kuriozalnych sytuacji nie doprowadzac, miasto powinno najpierw wywiazac sie
    Z OBIETNIC BUDOWY NOWYCH PODZIEMNYCH PARKINGOW, NIERZADKO WIELOPOZIOMOWYCH, ktore to ferowane byly,
    i slusznie, wraz z wprowadzaniem platnej strefy parkingowej.
    Srodki z tego przedsiewziecia MIALY wlasnie posluzyc do budowy tychze parkingow.
    No i co miasto takiego zrobilo z ta kasa? No tego nie wiem, ale wiem ze parkingi nie powstaly.
    Teraz jednak usiluje sie wdrozyc w zycie plan budowy kontrapasow, nie majac na nie przygotowanego miejsca.
    Ograniczanie zas istn. miejsc parkingowych i tak zwane zmniejszanie przez to ruchu kolowego, doprowadzido jeszze wiekszego zamierania tego miasta. Dzis mieszkancy (w tym turysci) sa bardzo wygodni (czasem zw. leniwi) i nie mogac dojechac autem do centrum zwyczajnie nie przyjada. Czy o to chodzi z tym zmniejszaniem ruchu.....
    Jestem za kontrapasami, ale nie jedno kosztem drugich.
    Spelnijcie obietnice parkingow podziemnych, badz chociaz wokol centrum, a potem ograniczajcie miejsca park, i ruch aut w centrum

    • 7 7

    • Częściowo masz rację, ale...

      Na wąskich ulicach w centrum Gdyni i niedouczonych rowerzystach rodem z warmińsko-kaszubskich wiosek, takie kontrapasy bedą tylko i wyłącznie dostarczycielem klientów dla szpitala miejskiego. Dyscyplina niektórych kierowców i rowerzystów jest na poziomie kreta na Żuławach, więc konflikty będą nieuniknione i kto straci najwięcej, rowarzysta. STOP KONTRAPASOM W CENTRUM GDYNI.

      • 0 0

    • Właśnie, zbudujcie wreszcie obiecane parkingi dla samochodów (1)

      Później się skupiajcie na ograniczeniach w ruchu i innych rozwiązaniach komunikacyjnych w centrum.
      Może też wreszcie zbudujecie obiecaną ścieżkę wzdłuż torów PKP pomiędzy Gdynia, a Wzgórzem. Ileż na to rozwiązanie trzeba będzie jeszcze czekać - to dużo ważniejsze dla rowerzystów i teren bardziej sprzyjający do jazdy rowerem

      • 2 1

      • budowa parkingów w centrum zwiększa korki na dojazdach do niego

        • 2 1

    • frajerze, sam szczurek mówił, że miasto nie zarobi na parkometrach ani złotówki.

      • 1 2

    • Masz rację, ale z turystami nie do końca. Ja sam unikam jazdy autem

      w centrach miast których po prostu nie znam. Po co tracić czas na szukanie parkingu i miejsca na nim. Dlatego auto zostawiam przy hotelu i korzystam z komunikacji publicznej (metro, kolej, autobus, tramwaj). Przyjeżdżam zwiedzać a nie tracić czas na tkwienie w lokalnych korkach.
      Byłem w Sztokholmie - auto zostało przy hotelu 20 km od centrum i tam dojeżdżaliśmy metrem (T-bana). W dniu wyjazdu bratanek stwierdził że chciałby coś kupić swojej matce na pamiątkę i zajechaliśmy do centrum. Straciłem 1 godzinę w korku, na dojeździe na parking przy nim na Gamla Stan (starówka) i nie mogłem skręcić w lewo na niego - w efekcie musiałem pojechać do 2 km do przodu bo cały czas były zakazy skrętu w lewo (w końcu złamałem jeden nich i zawróciłem - na szczęście nie zatrzymała mnie policja). A sam parking okazał się mocno drogi.
      Więc wolę zdecydowanie nie korzystać z samochodu przy podobnych wojażach.

      • 4 0

  • Miasto z morza... (5)

    Miasto cudów...

    Infobox, Experyment, meble miejskie, konkursy na stojaki rowerowe... Teraz jeszcze "kontrpasy rowerowe"...na Starowiejskiej! Czyli zakaz parkowania po lewej stronie ulicy. Gratuluję pomysłu! Gdynia chce walczyć o nagrody? Za co? Za malowanie pasów na jezdni? W innych miastach buduje się drogi dla rowerów.

    • 11 4

    • Nikt tu nie mówi o likwidacji miejsc parkingowych (jedynie w tym drugim (1)

      pomyśle). A rower to jednoślad. Będziesz miał problemy wyminąć się z nim ? Jeśli tak to kto dał ci prawo jazdy ? Jest na tyle szeroko, że spoko da radę się z rowerzystą wyminąć.

      • 4 2

      • a no nie masz racji

        w miejscu kontrapasu - były kiedyś miejsca parkingowe - około 15, a teraz ich nie ma...

        • 0 0

    • (2)

      Racja. Żadnych kretyńskich kontrapasów, na Starowiejskiej ma być droga rowerowa i basta. Najlepiej estakada! W ostateczności niech przerobią chodnik, nikt normalny i tak nie chodzi po mieście. Pomysł z kasowaniem miejsc parkingowych jest z gruntu chory, a taka ukryta forma zmuszania ludzi do rezygnacji z poruszania się samochodami to czysty faszyzm. Czy ktoś z tych przemądrych promotorów pedalarstwa zwróci mi za nierefundowaną operację odcięcia fotela kierowcy od zadka?

      • 2 6

      • Mądry to ty jesteś - nie potrafisz nawet artykułu doczytać do końca. (1)

        Likwidacja miejsc wiąże się z pomysłem (na razie tylko pomysłem) w końcowej części tego artykułu.
        Ja też nie lubię jak ktoś kogo zmusza czy do auta, roweru, czy autobusu. Cenię sobie wolność wyboru środka lokomocji.
        Napisałem zmuszanie do aut - tak, bo nie lubię czytelników idiotów czy skończonych chamów nazywających rowerzystów pedalarzami itp. Tak ja ty !!! W takich tekstach między wierszami można wyczytać - jeździsz na rowerze toś cham, biedak, dziecko pedałów, debil, głupek itp. określenia "delikatnie" sugerujące abyś jednak wrócił do samochodu. Do samochodu ? Po co ? Tworzyć korki ? Tkwić w nich ?
        Dziękuję za taką polską kulturę użytkowników samochodów, gdzie podobnie jak niektórzy nawiedzeni (na szczęście w mniejszości) rowerzyści robią z tego religię.

        • 1 3

        • możliwe

          ale nie każdy, kto jeździ samochodem robi to dla zabawy, albo na przekór komunikacji miejskiej lub z wygody - mój samochód - to mój sposób na pracę/moja praca/moje miejsce pracy - biuro. Jestem przedstawicielem handlowym i inaczej po prostu nie mam jak się poruszać po mieście/Trójmieście i okolicach. Rowerem nie zabiorę towaru, katalogów, czasem też klientów strategicznych firmy. Więc też nie gadaj głupot. Wielu ludzi tak czy w podobny sposób pracuje, a do tego ma pecha mieszkać na starowiejskiej. Nawet gdybym przesiadła się na komunikację miejską - to samochód zostawić gdzieś i tak muszę.

          • 0 0

  • Nie podoba mi sie to. Po mieście jeżdzi zbyt wiele samochodów dostawczych (3)

    o wypadek będzie nietrudno. Zwłaszcza na wąziutkiej obstawionej po obu stronach samochodami Starowiejskiej.

    • 6 7

    • Samochody dostawcze mają regulować moje życie ? Nie za dużo (1)

      łaskawców ?

      • 3 1

      • poczekaj

        poczekaj na przeprowadzkę, remont albo na dostawę nowych mebli czy przesyłki gabarytowej - co wtedy powiesz ? Albo na małe dzieci - fotelik, bambetle, a jak będą bliźniaki - powodzenia z targaniem wszystkiego prze 100 lub więcej metrów do domu...

        • 0 0

    • "po 'mieście' jeździ zbyt wiele samochodów dostawczych" nieznanych w całej reszcie świata

      to dlatego wycieczki z całego świata przyjeżdżają obejrzeć z otwartymi buziami gdyńskie dostawczaki, bo gdzie indziej to się robi furami zaprzężonymi w woły, osiołki, psy i myszy (widziałem na filmie dokumentalnym pt. Szrek)

      • 0 2

  • niedługo centrum gdyni się przeniesie na obrzeża... (1)

    ... bo ograniczenia dla ruchu drogowego spowodują, ze nie będzie sensu na zakupy tam przyjeżdzać. ciężko się tam już teraz poruszać, zaparkować gdzie nie ma.... tylko mieszkańcy będą sobie latali z koszyczkiem na zakupy po 5 pomarańczek do lokalnego sklepikarza na piechotkę albo na rowerku. no i niby fajnie. tylko, że mamy XXI wiek. i to jest CENTRUM MIASTA, a nie obrzeża wsi. jeśli tak to ma wyglądać, to proszę przenieść instytucje państwowe/samorządowe w takie miejsca, gdzie można środkami ruchu drogowego adekwatnymi do poziomu cywilizacji normalnie dojechać oraz swój pojazd tam zaparkować. jeśli wydzielenie kontrpasa dla rowerów ma być takie na czasie to chyba ktoś się pomylił.

    • 11 7

    • dokładnie

      estetyka miasta jest taka, że są w niej samochody - koniec i kropka. Jak się komuś nie podoba - to może na wsi mieszkać - tam samochodów mniej a estetyka - no cóż każdy wie, jak jest. Popieram powyższą wypowiedź. No i bzdurne jest wydzielanie tego pasa tuż przed zimą. Ciekawe ilu rowerzystów będzie doginać brukowaną nawierzchnią ledwo zimą odśnieżaną? Chcę to zobaczyć. Poza tym - mieszkam od kilku lat na ul. Starowiejskiej i tylko dwa razy widziałam rowerzystę na tej ulicy... bez komentarza.

      • 0 0

  • JEDZIESZ ROWEREM ULICĄ - PŁAĆ OC ! ! ! (3)

    • 8 10

    • przechodzisz przez jezdnię na drugą stronę ulicy - PŁAĆ OC!!! (2)

      To ja, niewyżyty dyktator będę ci mówił jakie masz prawa!

      • 3 0

      • hahah

        ale pędzący rowerzysta może na kogoś wpaść i spowodować obrażenia, a jakie obrażenia może spowodować pieszy przechodzący na pasach 9 zakładam oczywiście, że na zielonym lub kiedy nic nie jedzie)

        • 0 1

      • korzystasz ze s****za, płać oc

        bo możesz włożyć łeb do muszli

        • 1 0

  • ale o co chodzi

    ścieżka rowerowa zaczyna się znikąd i kończy się właściwie też bez sensu. Pas dla rowerzystów trzeba "przeciąć" chcą zaparkować na wydzielonych do tego miejscach parkingowych. Poza tym zabrano miejsca parkingowe mieszkańcom - miejsca, na które mieli wykupione abonamenty, nie ma gdzie parkować. Podwórka są albo za małe, albo często są czyjąś własnością prywatną i na parkowanie tam innych aut właściciel się nie zgadza. Władze miasta po raz kolejny zabierają miejsca parkingowe (patrz Skwer Kościuszki) nie dając żadnej alternatywy w zamian - przecież to jakieś bezmózgie yeti wymyśliło. W cywilizowanym kraju to nie do pomyślenia. A wystarczyło taki pas wydzielić na chodniku, który po obu stronach ulicy jest bardzo szeroki. Nie mam nic przeciwko rowerzystom (sama też jeżdżę na rowerze, ale jak już coś robić to z głową. Z pewnością ktoś w łapkę zgarnął. Jak dla mnie to kompletny absurd. Panie Prezydencie - dni u koryta policzone. Starowiejska już nie zagłosuje na plus. Wszyscy mieszkańcy, którym zabrano miejsca parkingowe już się za tym opowiedzieli. Strzał w stopę.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane