• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Alternatywnego przejazdu dla ul. Hokejowej nie będzie

Szymon Zięba
11 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 64 prywatne ulice w Gdańsku
  • Przy ul. Hokejowej na os. Vivaldiego w Gdańsku stanęły szlabany, a alternatywnego przejazdu między ul. Łuczniczą a Niepołomicką płytami jumbo wyłożyć się nie da.
  • Przy ul. Hokejowej na os. Vivaldiego w Gdańsku stanęły szlabany, a alternatywnego przejazdu między ul. Łuczniczą a Niepołomicką płytami jumbo wyłożyć się nie da.
  • Przy ul. Hokejowej na os. Vivaldiego w Gdańsku stanęły szlabany, a alternatywnego przejazdu między ul. Łuczniczą a Niepołomicką płytami jumbo wyłożyć się nie da.
  • Przy ul. Hokejowej na os. Vivaldiego w Gdańsku stanęły szlabany, a alternatywnego przejazdu między ul. Łuczniczą a Niepołomicką płytami jumbo wyłożyć się nie da.
  • Przy ul. Hokejowej na os. Vivaldiego w Gdańsku stanęły szlabany, a alternatywnego przejazdu między ul. Łuczniczą a Niepołomicką płytami jumbo wyłożyć się nie da.
  • Przy ul. Hokejowej na os. Vivaldiego w Gdańsku stanęły szlabany, a alternatywnego przejazdu między ul. Łuczniczą a Niepołomicką płytami jumbo wyłożyć się nie da.
  • Przy ul. Hokejowej na os. Vivaldiego w Gdańsku stanęły szlabany, a alternatywnego przejazdu między ul. Łuczniczą a Niepołomicką płytami jumbo wyłożyć się nie da.

Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie nie ma szans na rozwiązanie problemów z kłopotliwym przejazdem przez ul. Hokejową na południu Gdańska. Urzędnicy analizowali, czy uda się wyłożyć płytami "jumbo" alternatywny przejazd między ul. Łuczniczą a Niepołomicką. Okazało się, że na przeszkodzie stoi miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, a połączenie będzie można wykonać tylko wraz z fragmentem ul. Nowej Niepołomickiej.



Czy korzystasz z "nieoficjalnych" dróg objazdowych, mimo kiepskiej nawierzchni?

Urzędnicy zaczęli zajmować się tematem po naszym artykule z końca lutego o szlabanach, jakie pojawiły się na ul. Hokejowej i odcięły od jednego z głównych wyjazdów z Łostowic mieszkańców osiedla Vivaldiego.

Od tego czasu jednak nic się nie zmieniło, co sygnalizowali nam czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Na korki w okolicy ma również wpływ remont ul. Świętokrzyskiej.

- Remont niewielkiego odcinka ul. Świętokrzyskiej totalnie dezorganizuje ruch na południu Gdańska, korki w godzinach szczytu sięgają tu obwodnicy czy górnego odcinka al. Havla, niestety innej alternatywy dla wielu osób nie ma. To jedyna droga dojazdowa. Mieszkańcy w korku spędzają ok. dwóch godzin dziennie. Korzystanie z komunikacji miejskiej nic nie zmieni. Odnośnie polnego odcinka drogi to byłaby szansa na choć niewielkie odciążenie korków na dojeździe do Świętokrzyskiej, bo wiele osób korzystałoby z dojazdu do centrum czy obwodnicy od strony ul. Starogardzkiej - mówi pani Wioleta, mieszkanka okolicy.
07:44 31 PAźDZIERNIKA 19

Kiedy zrobiona zostanie ta droga? (8 opinii)

Chociaż wyrównajcie tę drogę. Łucznicza została wybudowana tylko na potrzeby osiedla Vivaldiego? Odkąd jest tam szlaban mieszkańcy miasta nie mogą korzystać z kilkuset metrów nowej drogi (ulica Łucznicza). A więc jaka była zasadność tej inwestycji? Osiedle Vivaldiego miałoby dostęp do sieci dróg od strony Niepołomickiej.

Chociaż wyrównajcie tę drogę. Łucznicza została wybudowana tylko na potrzeby osiedla Vivaldiego? Odkąd jest tam szlaban mieszkańcy miasta nie mogą korzystać z kilkuset metrów nowej drogi (ulica Łucznicza). A więc jaka była zasadność tej inwestycji? Osiedle Vivaldiego miałoby dostęp do sieci dróg od strony Niepołomickiej.

Zobacz więcej


Zwróciliśmy się więc z pytaniami do Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Jak się okazało, po przeanalizowaniu możliwości wykonania tymczasowego połączenia urzędnicy ustalili, że miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego nie przewiduje możliwości tymczasowego zagospodarowania. To natomiast uniemożliwia wykonanie połączenia z płyt drogowych.

- Można wykonać wskazane połączenie tylko w układzie docelowym, wraz z fragmentem ul. Nowej Niepołomickiej, będącej częścią dokumentacji projektowej Nowej Świętokrzyskiej. Budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej wpisano na miejską listę rezerwową projektów do dofinansowania w perspektywie 2014-2020 jako jeden z priorytetów - mówi Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Dokładny termin inwestycji znany jeszcze nie jest, jednak z zapowiedzi miejskich urzędników wynika, że wykonanie pierwszego etapu zadania planowane jest na okres do 2023 roku.

- Szukamy również możliwości pozyskania finansowania ze środków unijnych na realizację pozostałej części zadania - podsumowuje gdańska urzędniczka.

Mieszkańcy narzekają na błotną nawierzchnię "alternatywnego" dojazdu do Niepołomickiej.

Miejsca

Opinie (315) ponad 20 zablokowanych

  • Drogi drogi (1)

    Tyle się tu pisze A działania brak....Trzeba samemu wziąść się za porządki...Trzeba dać władzy do zrozumienia kto jest dla kogo.
    Mieszkańcy południa trzeba zacząć działać nikt za Nas tego nie zrobi.

    • 8 1

    • Rozliczyc radnych

      Na poczatek trzeba rozliczyc radnych z dzielnicy....co zrobili aby zmienic ten stan drogowy...

      • 4 0

  • Miiejcowy plan

    No to już jest przegięcie... a niby jak miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego jest przeszkodą??? ręce opadają....

    • 11 1

  • Powinno się przedłużyć Łuczniczą było by krócej.

    • 11 0

  • (1)

    O po co o tym piszecie. Jeszcze parę miesięcy temu nikt tamtędy nie jeździł. Teraz Janusze swoimi zdezolowanymi autami na niskim zawieszeniu przeszkadzają w jeździe. Zwalniają przy każdej dziurze większej jak 5cm i jada jeszcze środkiem aby tylko wyższe SUVy i terenowe ich czasem nie wyprzedziły... A po tym artykule jeszcze więcej tego się będzie tamtędy pchalo...

    • 5 8

    • Nie wiem, do czego pije twój komentarz.

      No tak. Z Twojego tekstu wynika na to, że jesteś bogatym i oczywiście pysznym gdańszczaninem co jeździ nowoczesnym SUVem i ma w d... resztę użytkowników dróg. Tak się składa, że SUV-y i terenówki powinny swoje walory pokazywać poza miastem na nieutwardzonych drogach, a nie w mieście gdzie drogi powinny być w takim stanie, żeby dało się przejechać bez zbędnego omijania dziur, zwalniania do zera przed progiem tak wysokim, że zderzak urwać idzie... Wymieniać dalej? Ostatnio miałem taki dzień, że musiałem po Gdańsku i po kaszubach się trochę nakręcić. Zrobiłem ponad 120 km i zaliczyłem przynajmniej 120 progów zwalniających naćkanych tak, że momentami kląłem jak szewc. Żadne, podkreślam to: żadne inne miasto w Polsce nie ma tylu progów zwalniających co właśnie Gdańsk. Warszawa, Poznań, Wrocław, Szczecin, Toruń, Bydgoszcz, Łódź, Katowice etc... W wielu miastach byłem, w wielu jeździłem autem (nieobniżonym) i było lepiej jak tu jeśli chodzi o stan dróg i o te cholerne czerwone lub wysepkowe progi. Ktoś musi mieć tu jakąś firmę powiązaną z władzami miasta chyba, bo to jest wręcz niemożliwe, żeby tyle tego tałatajstwa było potrzebne...

      • 0 0

  • kierofczyk kierofczykowi sobie wilkiem ;) (1)

    może by tak spółdzielnie też wszedzie szlabany powstawiały? tak dla równowagi? co to za moda wszystko grodzic i szlabanic.

    • 18 3

    • Moda z mazur i warmii.

      • 1 0

  • Najlepsze są wszystkie nowe osiedla...... (14)

    Każdy myśli tylko o swoich czterech literach i stawia szlabany . Kiedyś to gospodarz oddawał nawet kawałek pola żeby drugiemu było łatwiej dojechać. Dziś skoro takie mocne prawo własności trzeba walczyć o drogi publiczne.

    • 105 25

    • kazdy mysli o sobie (1)

      a żeby tak nie było to gospodarz miasta planuje z wyprzedzeniem komunikację na takich terenach. Ale nasi najemnicy są tylko od polityki

      • 4 0

      • I od wagin na patykach.

        • 1 1

    • Odnośnie szlabanu i tego odcinka drogi (6)

      Sąsiaduje ze wspólnotą która postawiła szlaban a wspólnota do której należę utrzymuje dolny odcinek drogi ze szlabanem od strony niepołomickiej. Miasto z tego co wiem nie było zainteresowane wykupieniem odcinku drogi od wspólnot aby umożliwić przejazd każdemu. Możecie rzucać gromy że mieszkańcy myślą o sobie ale to wspólnoty opłacają utrzymanie i naprawę tej drogi. Na drodze obowiązuje zakaz ruchu po za mieszkańcami osiedla Vivaldiego. Znak był ignorowany zanim powstał szlaban przez większość.

      Podsumowując, nie byłem za postawieniem szlabanu ale rozumiem powody dla których wspólnota go postawiła. Winę widzę po stronie miasta, infrastruktura drogowa powinna nadążać za tempem sprzedaży ziemi do deweloperów lub wymuszać na inwestorach budowę infrastruktury drogowej do użytku ogólnego.

      • 32 1

      • my też utrzymujemy infrastrukturę na NH w Borkowie (1)

        Na pobliskim Nowym Horyzoncie wszystkie drogi są prywatne. mimo to nie blokujemy dojazdu do sklepów, ośrodka zdrowia i poczty. Pewnie mieli Państwo okazję zajechać do nas. Zapewne doceniacie, jak odśnieżamy i dbamy o stan drogi?

        • 3 1

        • Może czas również się ogrodzić?

          Ciekawe jaki byłby lament tych od szlabanów i znaków zakazu ruchu?

          • 0 0

      • W takim razie nie wjeżdżaj na moją drogę spryciarzu

        Tyle tylko, że nie wszyscy są tak zburaczeni żeby pierdyknąć kamień na środku aby nikt inny nie skorzystał tylko jaaaaaa.

        • 0 1

      • Skoro to wasza droga to może zacznijcie na niej zarabiać? (2)

        Myśleliście może nad umożliwieniem okolicznym mieszkańcom przejazdu za jakąś miesięczną opłatą? Jeśli cena byłaby rozsądna to chętnych na pilota do szlabanu pewnie byłoby całkiem sporo.

        • 7 5

        • (1)

          wspólnota chyba nie może prowadzić działalności gospodarczej ?

          • 0 3

          • Prowadzić działalności to nie, natomiast może czerpać pożytki ze swojej własności. Np. za wynajem powierzchni reklamowej, postawienie nadajnika na dachu itp., więc spokojnie może też pobierać opłaty za korzystanie z drogi, która jest jej własnością.

            • 12 0

    • (4)

      Niech miasto powie, że nie chciało przejąć tej części ul. Hokejowej(wraz z kosztami utrzymania) od dewelopera, a później od wpólnot. Nie dziwię się, że mieszkańcy postawili szalaban. W końcu płacą za utrzymanie, odśnieżanie i oświetlenie. A jeździć przez ten kawałek każdy chce.

      • 46 10

      • Ale dlaczego miasto ma za to płacić? (3)

        • 4 23

        • (2)

          A choćby dlatego, że jest to ulica (właściwie tylko jej kawałek), która przed postawieniem szlabanu z powodzeniem służyła wielu mieszkańcom okolicznych osiedli jako alternatywny dojazd do lub z Niepołomickiej, odciążając maksymalnie zakorkowane w godzinach szczytu wąskie gardło na wyjeździe do Świętokrzyskiej, gdzie spotykają się auta jadące z Niepołomickiej, Przebiśniegowej i Kampinoskiej. I nie tylko prywatne lecz także autobusy. To jest wręcz absurd i przykład urzędniczej złośliwości, że miasto nie chciało przejąć od wspólnoty tego kawałka gotowej drogi, która przynajmniej w pewnym stopniu ułatwiłaby życie mieszkańcom tych okolic.

          • 39 6

          • Droga należąca do wspólnoty to podatki dla miasta. (1)

            To kasa na ECSy, Stadiony, urzędnicze Bizancjum i fundacje.

            • 10 6

            • dokładnie tak

              • 1 1

  • Trudno. (1)

    Skoro kupili mieszkania, bez możliwości przejazdów to musieli zdawać sobie sprawę a nie myśleć, że będą jeździć innym po osiedlu . Osiedlu, którego wykonane drogi wliczono w koszta .
    Nie są bez wyjścia. Jest komunikacja miejska , dzięki czemu nie będzie takich korków.

    • 2 9

    • "Niby tak, ale nie do końca"...

      Powiedz mi proszę, jak wygląda komunikacja miejska w tych rejonach _mi as ta_ Gdańsk? Na szczęście jeszcze nie kupiłem tu chałupy i prędko to nie nastąpi, ale patrząc na to jak się ma szybka deweloperka w tym mieście to dochodzę do jednego wniosku - chodzi tylko o to, żeby szybko postawić nowe domy nawet na totalnym wygwizdowie i żeby ludzie jak najszybciej je kupili (w 90% przypadków biorąc kredyt na pół życia), a to czy wokół tych bloków / domów jest lub powstanie jakakolwiek infrastruktura to już nikogo w tym mieście nie obchodzi. Tylko szybki zysk i nara. Komunikacja miejska na południu Gdańska serio kuleje i od hmm 8 lat odkąd wynajmuję na obszarze nazywanym Gdańsk Południe to dla większości Jasienia, Chełmu, Ujeściska itp. bardziej się opłaca mykać własną furą niż czekać w nieskończoność na jakiś autobus, który potem jedzie z godzinę do centrum i jest tak zapchany, że nie idzie czasem wejść. Lata mijają, a problemy dalej te same.

      • 5 0

  • Zaraz sobie zrobimy z mieszkańcami szlaban na Darżlubskiej i Pienńskiej i zobaczymy (2)

    Co to za je.. szlabany, pod moim domem rano zapierdziela cały tłum z Wielkopolskiej skrótem na Świętokrzyską, może tez szlaban walniemy i zobaczymy co na to mieszkańcy Vivaldiego, którzy zapewne tez tędy czasem jadą.

    • 9 3

    • Więcej szlabanów

      Zróbcie

      • 0 0

    • Szczerze myślę że to słuszny kierunek. Będzie gorzej na początku, ale niech miasto nie żeruje na wspólnotach

      • 3 0

  • Taki szlaban jest też między Goszczynskiego na Suchaninie, a (1)

    Bądkowskiego na Siedlcach i uniemożliwia przejazd

    • 3 2

    • I jakoś w mieście (Siedlce-Suchanino) nikt nie płacze że nie może jeździć czyjąś drogą

      za to na południu lament...

      • 0 0

  • Jak realnie wpłynąć na władze miasta? (2)

    To chore że miasto wydaje pozwolenia na budowy osiedli a nie wymaga powstawania dróg. Pieniądze na Nowa Świętokrzyska i Niepołomicka powinny dawno temu się znaleźć. Jakim cudem prezydent miasta wydaje 150tys na złoty rydwan, równie wysokie pieniądze na reklamy w filmach tvnu które są takimi gniotami, że nikt tego nie ogląda a na realne problemy miasta nie ma pomysłu.. To chore.. Pani prezydent, do dzieła bo mając przeciwko sobie wszystkie południowe dzielnice Gdańska może Pani nie wygrać wyborów. Przypominam że w tej części mieszka bardzo dużo młodych osób, które czynnie biorą udział w wyborach. To chore, że miasto wydaje zgody deweloperom bez żadnych "ale". Kolejna kwestia jest to, że gdyby miasto przejęło Hokejowa to nie byłoby cyrku ze szlabanem

    • 19 1

    • (1)

      Trzeba było głosować na Wałęsę ja tak zrobiłem

      • 0 5

      • no to głupek z ciebie, bez pozdrowień

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane