- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (266 opinii)
- 2 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (30 opinii)
- 3 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (54 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (265 opinii)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (876 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (88 opinii)
Bez chodnika i przystanku. Komunikacja nie wjeżdża do Letnicy
Letnica ma problem komunikacyjny. Z jednej strony autobusy do dzielnicy nie wjeżdżają, bo drogi są za wąskie, a z drugiej dojście piesze utrudnia brak chodników. - Wszyscy bez samochodu muszą poruszać się po bardzo niebezpiecznym poboczu - pisze pani Kamila, nasza czytelniczka. Na razie nie ma szans, by komunikacja miejska wjechała do wnętrza Letnicy.
Problemem jest między innymi brak przystanku autobusowego przy Szkole Podstawowej Hevelius przy ul. Suchej 29.
Zwróciła na to uwagę nasza czytelniczka - pani Kamila, której dziecko dojeżdża do placówki z Wrzeszcza. A właściwie jest dowożone, bo dojechać samodzielnie nie ma jak.
Niebezpieczny odcinek
Kobieta twierdzi, że sytuację rozwiązałby właśnie przystanek bliżej szkoły lub chodnik w ciągu ul. Kochanowskiego znajdującej się jeszcze we Wrzeszczu, która prowadzi do Letnicy i do szkoły.
- Jestem mamą ucznia klasy 3, który uczęszcza do tej szkoły. Mieszkamy na ul. Franciszka Bohomolca. Niedaleko nas został utworzony przystanek na ul. Klonowicza 02 naprzeciwko firmy Mercor dalej w kierunku ul. Jana Kochanowskiego. Nie ma na niej chodników po obu stronach ulicy. Dziecko nie może dojść na pieszo lub dojechać rowerem do szkoły. Musiałoby iść jezdnią - jest to bardzo niebezpieczne - pisze pani Kamila.
Jak podkreśla, w całej Letnicy nie ma komunikacji miejskiej, co jest bardzo dużym utrudnieniem dla osób zamieszkujących tę okolicę.
Proponowane rozwiązanie
Kobieta wskazuje, jak sytuację można poprawić.
- Autobus, który jedzie ulicą Kochanowskiego, gdzie ma przystanek Wrzeszczańska 02 kieruje się następnie na ul. Nowa Gdańska (n/ż) 02. Można by było skierować autobus na most czerwony, skręcając w prawo w ul. Uczniowską, a nie w lewo, gdzie autobus mógłby dokonać manewru zawrócenia i przejechania przez ul. Suchą, a następnie mógł by obsłużyć przystanek Nowa Gdańska (n/ż) 02 nie zmieniając przy tym praktycznie niczego - twierdzi pani Kamila.
Jej zdaniem dokładnie to samo rozwiązanie można wykorzystać w kierunku przeciwnym.
- Dzięki rozbudowaniu trasy linii 149 i 249 wzrósł poziom życia mieszkańców Dolnego Wrzeszcza, dlatego poszerzenie zasięgu tych linii może bardzo pomóc dzieciom uczęszczającym do szkoły Hevelius na ul. Suchej 29 - dodaje.
Pomysł nie jest możliwy do realizacji
Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku analizując sytuację przyznaje że wniosek dotyczący zmian tras linii 149 i 249 nie jest możliwy do wprowadzenia.
- Szerokość tzw. czerwonego wiaduktu - w ciągu ul. Uczniowskiej jest zbyt mała, aby mogły się tam bezpiecznie minąć dwa autobusy, czy autobus z samochodem ciężarowym. Ulice wewnątrz Letnicy także nie są jeszcze przystosowane do prowadzenia regularnej komunikacji autobusowej. Najbliższą Letnicy parą przystanków jest "Nowa Gdańska". Jedyne co możemy zrobić, to zawnioskować do GZDiZ o przeniesienie tych przystanków jak najbliżej "czerwonego wiaduktu" - przekazała Dagmara Szajda z ZTM-u.
Nowa infrastruktura w planach
Jak poinformował ZTM w przyszłości planowane jest wprowadzenie komunikacji miejskiej do wnętrza Letnicy. Aby było to możliwe konieczna jest budowa odpowiedniej infrastruktury.
Pierwszą taką inwestycją ma być budowa ulicy tzw. Nowa Muzycznej. Ma to być przedłużenie ul. Pokoleń Lechii Gdańsk - od Węzła Harfa, do ul. Starowiejskiej, gdzie ma powstać rondo umożliwiające zawracanie autobusom.
Ma także powstać przystanek autobusowy przy nowym skrzyżowaniu ul. Nowej Muzycznej z ul. Suchą.
Tramwaj w Letnicy?
W dalszej perspektywie przez Letnicę planowana jest nawet nowa trasa tramwajowa - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej.
Po serii kolizji potrzebne zmiany na Marynarki Polskiej
- Jej koncepcja została przygotowana wspólnie przez ZTM w Gdańsku i BRG. Trasa ta będzie niejako przedłużeniem trasy Zielony Bulwar - ul. Obrońców Wybrzeża, Czarny Dwór, która ma niebawem zostać zbudowana - dodaje Szajda.
Projekt budowlany jest w takcie uzyskiwania opinii i uzgodnień.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-12 08:37
Niewykorzystana infrastruktura (22)
Dlaczego tramwaj nie skręca w stronę Wrzeszcza, tylko możliwość jazdy do Gdańska Głównego? Aby dostać się na Politechnikę trzeba by zrobić 2 przesiadki.
Podobnie tory SKM - do Amber Expo są w użytku na potrzeby meczów lub koncertów, wystarczy uruchomić skład.- 129 4
-
2024-01-14 13:28
na lotnisko można i przez Gdańsk się dostać,niekoniecznie przez Wrzeszcz
- 0 0
-
2024-01-14 13:02
nie wszystko dobro jest we Wrzeszczu
- 0 0
-
2024-01-12 18:59
Do Głównego Gdanska też jeździmy,a nie do Wrzeszcza.Tam powinien być przystanek PKM,a nie we Wrzeszczu.
- 2 0
-
2024-01-12 16:39
Dobre
To do skm nie do ztm
- 1 0
-
2024-01-12 15:44
dlaczego tramwaj nie korzysta z pętli na Klinicznej? To by zwiększyło ilość kursów i co ważne nie byłoby pustych przelotów aż do Nowego Portu
- 4 1
-
2024-01-12 14:38
(1)
Przywrócić SkM z Gdańska do Brzeźna!
- 12 0
-
2024-01-12 15:47
wybudować Przymorską SKM!
- 5 1
-
2024-01-12 09:48
A po co ma być tramwaj z Marynarki Polskiej do Wrzeszcza? Taka Letnica wielka że158 nie starczy? (3)
Przecież zygzak Kliniczna - Hallera to masakra do przejechania tramwajem, każdy objazd pokazuje ile to trwa. To rozwiązanie by było gorsze niż obecnie istniejące. Z Twardej spacer na Operę to 5 minut maksymalnie, tramwaj jechał by zygzakiem tyle samo a w szczycie w korku na Hallera to i więcej. Obecnie wszyscy tam przesiadają się właśnie z Twardej na Operę lub do SKM i nie jest źle.
- 5 10
-
2024-01-15 08:14
Widać,że nigdy nie dojeżdżałeś z Wrzeszcza do instytucji i firm majacych siedzibę wzdłuz Marynarki Polskiej
Ewentualnie to anoinimowy wpis Borawskiego. Bo na apele, by wprowadzić połączenia Wrzeszcz - Nowy Port odpisał w stylu,że on w niedzielę jechał do rodziców i dojechał. A miłośnikom chodzenia na Twardą polecam te tunele po ulewnych deszczach. Węzeł komunikacyjny jest wtedy gdy na tym samym przystanku przesiadasz sie na inny środek lokomocji.
Ewentualnie to anoinimowy wpis Borawskiego. Bo na apele, by wprowadzić połączenia Wrzeszcz - Nowy Port odpisał w stylu,że on w niedzielę jechał do rodziców i dojechał. A miłośnikom chodzenia na Twardą polecam te tunele po ulewnych deszczach. Węzeł komunikacyjny jest wtedy gdy na tym samym przystanku przesiadasz sie na inny środek lokomocji. a nie wtedy gdy idziesz przez jedne dwuetapowe światła, trzy wiadukty i dwa tunele ( łącznie jakieś 500m) i zauważasz, że tramwaj, który w szczycie jeździ co 20 minut właśnie odjechał. Jeszcze jak dodasz,że często od przystanku w Letnicy czy Nowym Porcie masz znowu z 800 m to wolisz stać samochodem w korku na Hallera.
- 1 0
-
2024-01-12 10:49
Gratuluję dobrego samopoczucia
Mimo wszystko ta argumentacja nie jest trafiona
- 1 1
-
2024-01-12 10:43
Nie mówiąc o tym, że nie ma tam infrastruktury dla wózków, to zwyczajnie podróż 2 tramwajami przeplatana spacerem i dojsciem na początkowy i końcowy przystanek jest na tyle długa, że zupełnie niekonkurencyjna.
- 6 1
-
2024-01-12 09:40
(9)
Bo w Gdansku jest koncepcja wezlow przesiadkowych. Dojezdzanie jednym srodkiem lokomocji z punktu A do pkt B jest pasee. Ale za to bezie fala.
- 25 4
-
2024-01-12 19:00
No i dobrze,bo Gdańsk to nasza duma.
- 0 0
-
2024-01-12 10:53
Niekonsekwentne podejscie, fala
Za to taryfa jak za komuny- najtaniej wychodzi jazda bez przesiadki. Po to miala byc w zalozeniu fala, zeby obliczac najkorzystniejszy dla pasazerow typ biletow. Z wszystkiego sie wymiksowali, zostanie apka. Naprawde, powinna byc z tego afera i ktos powinien beknac, ale nie ma do tego klimatu
- 13 1
-
2024-01-12 09:59
Fala nie ma tu nic do rzeczy (6)
A banda dzieciaków przyspawanych do swoich samochodzików, co się boją że jak tramwaj zabierze im darmowe miejsca na parkowanie pod domem, to im kieszonkowego nie starczy na wynajem parkingu...
- 5 12
-
2024-01-12 15:46
(1)
fakt budują drogi i śmią z nich korzystać - zupełnie odwrotnie jak rowerzyści mają ścieżki rowerowe a i tak pchają swe pojazdy do komunikacji miejskiej(trzeba dla nich specjalnie wynajmować przyczepę)
- 6 2
-
2024-01-12 19:02
Prom zlikwidowali,to jak mają dojechać?
- 1 0
-
2024-01-12 10:25
(3)
Kolejny sfrustrowany od przyspawanych co odpowieda nie na temat. Autor zapytał dlaczego tramwaj nie skreca w strone Wrzeszcza a Ty od razy swoje. Zapomniałeś jeszcze dodać o dzbankach.
- 14 4
-
2024-01-12 19:01
i spędzie pisków w Warszawie.
- 0 2
-
2024-01-12 10:38
(1)
Tak, jestem sfrustrowany, że z drugiej strony tramwaj nie skręca w stronę Wrzeszcza, dając alternatywę dla samochodów.
Czemu garstka ludzi blokuje go już siódmy rok, a tysiące mieszkańców stoją w korkach?- 7 5
-
2024-01-14 13:04
tysiące nowych mieszkańców kupiło mieszkanka na zad*piu i chce wymusić dojazd ,na zasiedziałych mieszkańcach od pokoleń
- 0 0
-
2024-01-12 09:22
Pani naiwna czy nietutejsza?
tak funkcjonuje Gdańsk
- 23 12
-
2024-01-13 12:47
Miasto
Miasto powinno było zażądać od deweloperów poprawienia infrastruktury wydając zgodę na budowę. Nie wiem czy na coś jeszcze czekają, ale już wiele bloków jest tam wybudowanych. Jak się tam ludzie wprowadzą to będzie tam strasznie niebezpiecznie dla pieszego !
- 17 0
-
2024-01-12 09:10
Letnica (16)
Za mało miejsca na chodniki, ale dla Robyga miejsce na bloki się znalazło. A Kochanowskiego chodnika miec nie bedzie, bo jest za wasko tam, a dzialki przy drodze sa wlasnosciowe.
- 184 4
-
2024-01-12 13:28
Więc poproś Robyga (1)
- 6 1
-
2024-01-14 13:01
albo innych sąsiadów z domków
- 0 0
-
2024-01-12 10:09
pod ulicę i chodniki można wywłaszczyć właścicieli z kawałka
- 1 6
-
2024-01-12 09:49
Chodnik (2)
Najsmutniejsze jest to, że chodnik tam kiedyś był. W czasie przygotowania do Euro 2012 przeprowadzono remont ul. Kochanowskiego, niestety kosztem chodnika.
- 22 0
-
2024-01-12 10:24
To miasto kocha samochody (1)
I nienawidzi pieszych i komunikacji miejskiej
- 18 7
-
2024-01-12 17:08
rowerzystów akurat kocha bo co roku w wakacje organizuje im podwózkę komunikacją miejską - dwie przyczepy już mają czekamy na następne :)
- 5 2
-
2024-01-12 09:32
Cały nasz Gdańsk w pigułce (9)
Deweloper dostaje pozwolenie na budowę wszystkiego czego tylko zapragnie. Ale to mieszkańcy później mają się martwić o bezpieczne dotarcie do domu.
Od lat ta sama praktyka władz miasta - ważne, aby deweloper dostał pozwolenie. Nikogo nie obchodzi to co będzie później.
A nie można tak wpierw pomyśleć jak zabezpieczyć dojazd, dojście na osiedla? Tak trudno? Trudno! Bo nie ma na to kasy.
Ale ważne, że deweloper ją ma i się później podzieli swoim szczęściem z "innymi".
:-)- 56 1
-
2024-01-12 13:55
(1)
Warto przed kupnem mieszkania o tym pomyśleć. Jak dojadę do pracy, dzieciaki do szkoły, gdzie najbliższe zakupy.. nie po fakcie lamentować
- 12 5
-
2024-01-14 12:59
Przykład z Małego Przymorza z ul.Lęborskiej
Planować to mogły nasze dziadki.Obecnie nie da rady.Kupujesz mieszkanko,masz mały trawnik przed blokiem,a tu po kilku latach pojawiają się przed twoimi oknami wciśnięte nowe 2 bloki,i obowiązkowo z ich śmietnikiem na granicy twoich okien.
- 0 0
-
2024-01-12 11:20
(3)
Za to mieszkania są tanie i blisko centrum. Coś za coś.
- 3 11
-
2024-01-12 13:54
Dobre (1)
Blisko centrum czego?
- 13 0
-
2024-01-12 18:56
Nowego Portu.A u nas nawet powietrze zabrudzone zagranicznym miałem węglowym. Za to sklepów monopolowych mamy w nadmiarze,możemy podzielić się nimi z sąsiadami z Letnicy.
- 11 0
-
2024-01-12 13:29
Tanie jak barszcz,dobre!!!
- 14 0
-
2024-01-12 09:48
(2)
a to miasto chce rozwijać miasto? czy prywatne firmy budowlane?
- 12 9
-
2024-01-13 07:51
Miasto powinno, nie prywaciarz (1)
Wczoraj dostałem podatek od gruntu za mieszkanie. 200 zł. A nawet chodnika nie mamy i trzeba po polu do domu wracać.
Za to place podatki w tym raju??- 8 0
-
2024-01-13 10:51
A czego oczekujesz za 200 złotych rocznie?
Policz sobie ile będzie kosztował chodnik przez to pole. Załóżmy że jest tam 100 mieszkań i każdy płaci po te 200 złotych. Przy obecnych cenach za 20000 rocznie to mogą wam co najwyżej trochę to pole obkosić.
- 0 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.