• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez protestów w przetargu na przebudowę torowisk w Brzeźnie i Nowym Porcie. Prace ruszają w listopadzie

ms, mn
5 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Na remoncie skorzystają tramwaje stacjonujące na co dzień w zajezdni w Nowym Porcie. Na remoncie skorzystają tramwaje stacjonujące na co dzień w zajezdni w Nowym Porcie.

To już pewne, że torowiska tramwajowe w Brzeźnie i Nowym Porcie przebuduje za 41 mln zł firma PNI z Warszawy i pomorski Wakoz. Nikt nie oprotestował decyzji o takim rozstrzygnięciu przetargu.



Czy w twojej dzielnicy wyremontowano już torowisko tramwajowe?

W czwartek upłynął termin składania odwołań w przetargu na przebudowę torowisk w Nowym Porcie i Brzeźnie. Ponieważ nie wpłynęło żadne odwołanie, dokumenty zostały już wysłane do kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jego ostatecznej akceptacji inwestor - czyli miejska spółka GIK - podpisze umowę z wykonawcą, czyli Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury z Warszawy, które dostanie za to 41,3 mln zł.

W Brzeźnie prace rusza jeszcze w listopadzie tego roku, w Nowym Porcie - w marcu 2011.

W Brzeźnie remont obejmie przebudowę torów tramwajowych (ul. Krasickiego od pętli Brzeźno zobacz na mapie Gdańska do ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdańska) oraz dwóch rozjazdów i sieci trakcyjnej na długości ok. 2,8 km, przebudowę trzech peronów tramwajowych i dwóch przystanków autobusowych zlokalizowanych przy przystankach tramwajowych, wymianę nawierzchni drogowej na jednym przejeździe tramwajowym, wymianę nawierzchni na siedmiu przejściach przez tory. Powstanie także ścieżka rowerowa z płyt gumowych w pasie torów na wysokości ul. Przemysłowej. Zmodernizowana zostanie nawierzchnia na skrzyżowaniu ulic Krasickiego-Południowa oraz na odcinku ul. Gdańskiej.

W Nowym Porcie przebudowane zostaną tory na długości 1,25 km. Chodzi o torowiska w ul. Rybołowców zobacz na mapie Gdańska, ul. Wolności zobacz na mapie Gdańska, ul. Strajku Dokerów zobacz na mapie Gdańska. Powstanie zupełnie nowe połączenie torów z ul. Wolności w ul. Marynarki Polskiej. Przebudowane zostaną ulice: Oliwska, Rybołowców, Wolności, Góreckiego, Władysława IV, Strajku Dokerów. Przy Rybołowców powstanie nowy peron na przystanku.

Inwestycja w Brzeźnie i Nowym Porcie realizowana jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III A. Projekt jest kontynuacją wieloletniego programu realizowanego od 2002 roku, którego celem jest zdecydowana poprawa stanu komunikacji zbiorowej w Gdańsku. Inwestycja. Jego koszt całkowity określono na ok. 697 mln zł. Projekt obejmuje między innymi budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.
ms, mn

Opinie (117) ponad 10 zablokowanych

  • Tramwaj na foto nr 1004 ma tylko 10 lat a jest jeżdzącym złoem (2)

    ZKM 10 lat temu zakupiło tramwaje typu NGd99 po 10 latach eksploatacji 50% tego typu taboru stoi "w krzakach".
    Tak marnowane są publiczne pieniądze.

    • 16 4

    • ile ich kupiono ?

      • 1 2

    • Zgadzam się po ostatniej przejażdżce tym pojazdem. Widać tam rękę mechaników... leniwą.

      • 1 0

  • A kiedy ul. Jana z Kolna? (2)

    • 6 0

    • a po co tam remontować? (1)

      ja lubią tamtędy jechać 8 w ostatnim wagonie jak motorniczy pedzi tyle ile fabryka dała

      • 4 0

      • Tam są ograniczenia i motorniczego z roboty mogą wyrzucić!!!

        Nadzór Ruchu czuwa nad Janem z Kolana

        • 0 0

  • dobrze że robia, ale jakoś dziwnie pełno inwestycji PRZED WYBORAMI?! (3)

    • 20 8

    • Ciekawe co byś napisał jakby ich nie było..nawet porzed wyborami? na zasadzie kontrastu to pewnie coś pozytywnego

      • 7 0

    • Dużo inwestycji przed końcem roku (1)

      Kasa została, to kasę trzeba wykorzystać

      • 3 0

      • Koszty ... przed końcem roku zawsze musi być dużo kosztów w firmie

        • 2 1

  • Nareszcie!!!! (2)

    Wielu osobom Nowy Port źle się kojarzy. Opinie na jego temat to mit. We wszystkich dzielnicach mieszkają ludzie na poziomie i tzw. "patologia". Dobrze, że EURO tak wiele zmieni w naszym mieście.

    • 15 3

    • (1)

      W sumie racja..tylko chodzi o ten procent patologii w stosunku do ogółu.

      • 3 3

      • 80% patologii i 20% normalnych. tylko kto jest normalny a kto nie ? to jak z teoria wzglednosci. wszystko zalezy od polozenia obserwatora i tylko predkosc swiatla sie nie zmienia. wiec moze to ona jest normalna ?

        • 0 0

  • I co dalej? (1)

    Od czasu przebudowy ul. I. Krasickiego stale powiela się ten sam schemat mimo olbrzymiego wzrostu ruchu samochodowego między Brzeźnem, a Nowym Portem.
    Autobusy skutecznie blokują ruch; w dodatku brakuje zatok przystankowych. Przejście dla pieszych wytyczone w Brzeźnie bezpośrednio za przystankiem doprowadzi do wypadku śmiertelnego. To tylko kwestia czasu.|
    Rozwiązaniem byłoby utwardzić wydzielone torowisko tramwajowe i zagłębić szyny w nawierzchni tak jak np jest między przystankami: KLINICZNA i OPERA i w samym Nowym Porcie na ul. Oliwskiej..
    Torowisko służyłoby także pojazdom pogotowia i straży pożarnej, które nie mają teraz żadnej możliwości ominięcia samochodów.
    Takie rozwiązanie aż się prosi także na ul. Powale Przedmiejskie.
    Zrzęda34

    • 5 10

    • Korki

      A wziąłeś pod uwagę drogi Zrzędo to ,że tramwaje są po to by ominąć korki.A już koło naszej kochanej opery samochody jakże miło wpychają się przed tramwaj i jest jeszcze większy korek.A więc jeśli szyny będą w nawierzchni to ,wtedy to dopiero korki będą w Brzeźnie.Z tego przejścia dla pieszych mało ludzi korzysta ponieważ obok jest drugie ze światłami.I jak widziałem większość wybiera właśnie to ,a jak już idą drugim to rozglądają się na samochody.

      • 1 0

  • A do kiedy zrobią tramwajowe połączenie Siedlec z Moreną??? (2)

    • 6 3

    • nieprędko (1)

      radni wyrzucili je z budżetu na najbliższe lata, argumentując, że z Moreny można będzie dojechać koleją metropolitalną, a dokładnie z przystanku... na Niedźwiedniku :>

      • 4 3

      • G..... metropolitalnym. Słyszałem, że budowa linii tramwajowej do Migowa ma jednak niedługo się rozpocząć. A to niepotrzebne Gdańskowi metropolitalne świństwo tylko przeszkadza i utrudnia Gdańskowi realizację naprawdę ważnych dla Niego inwestycji.

        • 1 0

  • Ileż to się dzieje przed wyborami

    a potem długiiiiii

    • 0 5

  • w tej branży się wszyscy znają

    a do przetargów przystępują, bo tak muszą. Gdyby jeden z drugim się nie zaoferował, to ten trzeci by nie wygrał, bo przetarg byłby unieważniony. Długo przed przetargiem każdy z kontrahentów wie kto go ma wygrać. W innym mieście wygra inny, ale startować musi kilku, żeby się całe zamieszanie odbyło. Cała prawda o przetargach w tej branży. To tak zwana zmowa uczestników. Nie wiązać tego z urzędnikami, bo ci akurat na to wpływu nie mają i taki proceder jest trudny do udowodnienia. Kryterium przetargu to cena wykonania.
    Więc pierwszy do kwotę 41,7mln
    drugi 41,3mln
    trzeci, żeby nie podpadło da kwotę 42,1mln
    Zwycięzcą jest.... DRUGI!!!
    Ot cała filozofia przetargu w tej branży. Tyle że uczestnicy do niego przystępujący sami sobie gwarantują, kto i co i jaką robotę ma wygrać i żeby było śmieszniej każdy ma swój rejon Polsce zmieniany co kilka lat.
    Żeby to nie było jak pomówienia, to zaznaczam, że wszystko to sobie wymyśliłem i nawet mi się to śniło jak spałem :P

    • 8 1

  • przecież ten wiadukt N.PORT-BRZEŹNO

    ledwo stoi. Tu trzeba nie tylko tory wyremontować !
    Cały wiadukt. Najlepiej i jego zamknijcie. Wtedy do Brzeźna jedynie tramwajem wodnym będzie można dojechać.

    • 6 1

  • Do kontrolera działu inwestycji!

    Powinien być podpis autora wypowiedzi "wizjoner". Ponieważ przeczucia i wizje graniczące z pewnością mają w Polsce członkowie i zwolennicy jednego jedynego i nieomylnego w swych osądach zbioru ludzkiego zwanego partią polityczną, należy sądzić, że pochodzenie autora jest jednoznaczne. Komisja pana M.... czeka na takie talenty.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane