• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezpieczniejsza ul. Słowackiego w cenie nowych barierek

Maciej Naskręt
10 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wypadki i kolizje na ul. Słowackiego w lesie po opadach deszczu stają się standardem, ale jest szansa na poprawę bezpieczeństwa. Wypadki i kolizje na ul. Słowackiego w lesie po opadach deszczu stają się standardem, ale jest szansa na poprawę bezpieczeństwa.

240 tys. zł będzie kosztować poprawa przyczepności jezdni ul. Słowackiego na odcinku leśnym zobacz na mapie Gdańska. To tyle, ile rocznie miasto wydaje na naprawę uszkodzonych w wypadkach barier energochłonnych na tym odcinku.



Czy poprawienie jakości jezdni na ul. Słowackiego zapobiegnie zdarzeniom?

Wszystkie drogi wykonane z nawierzchni bitumicznej mają tę wadę, że po kilkunastu latach intensywnego użytkowania stają się mniej szorstkie - mikropory wypełniają się resztkami opon, a także zwykłym brudem. W efekcie jezdnie tracą właściwą przyczepność i stają się mniej bezpieczne dla podróżnych. Łatwiej wpaść na nich w poślizg, wydłuża się też droga hamowania.

Gdy stan ten potwierdza laboratorium drogowe, zarządca drogi powinien zlecić remont nawierzchni. Zwykle, by poprawić przyczepność drogi, nawierzchnię lekko się frezuje. Jednak taki zabieg obniża komfort jazdy i przyczynia się do szybszego spękania jezdni i powstawania dziur.

W ostatnim czasie pojawiła się technologia tzw. uszorstniania jezdni. W Polsce wykorzystywana jest na drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. W konsekwencji jezdnia odzyskuje swoje pierwotne właściwości w zakresie szorstkości.


30 dni na poprawę jakości jezdni

Takie rozwiązanie ma być jeszcze w te wakacje sprawdzone na leśnym odcinku ul. Słowackiego. Uszorstniona ma być jezdnia w kierunku Wrzeszcza.

- Na ul. Słowackiego wjedzie maszyna, która przy użyciu mikroopiłków, tzw. śruty, skierowanych na nawierzchnię pod wysokim ciśnieniem, usunie zabrudzenia. Sądzimy, że to poprawi parametry drogi - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jedyną ofertę złożyła firma z Poznania, która za uszorstnienie około 2-kilometrowego odcinka zainkasuje 240 tys. zł. Firma będzie miała 30 dni na wykonanie prac od chwili podpisania umowy. Na razie harmonogram robót nie jest znany.

Czy to dużo? Raczej nie. Dość powiedzieć, że na wymianę barier drogowych uszkodzonych w wypadkach i kolizjach na ul. Słowackiego GZDiZ wydaje rocznie ok. 200-250 tys. zł.

Gdańsk nie wyklucza poprawy jakości nawierzchni także w innych miejscach - na ul. Świętokrzyskiej czy na ul. Spacerowej. Podobne prace przydałyby się też w Gdyni na ul. Sopockiej.

Ul. Słowackiego w Gdańsku jest bezlitosna dla kierowców przekraczających prędkość, nie tylko po czy w czasie deszczu, ale i przy dobrej pogodzie. Kilka tygodni temu zginęła tu młoda kobieta w ciąży. W całym 2016 roku policja była wzywana do 333 wypadków i kolizji.

Miejsca

Opinie (219) 4 zablokowane

  • A za wymianę barierek nie ściąga (11)

    Się pieniędzy od sprawcy wypadku, ewentualnie od ubezpieczyciela?

    • 172 1

    • (1)

      Dokładnie, dlaczego płacimy (wg. artykułu) z naszych miejskich pieniędzy za naprawę skutków głupoty kierowców?????

      • 16 4

      • bo jestesmy mieszkancami tego kraju, to tak trudno pomyslec globalnie? :) nie da sie wszystkiego rozliczyc "to jest moje, to jest Twoje"

        • 1 3

    • (1)

      powinien płacić sprawca ze swojej kieszeni to by się barany nauczyły moment

      • 5 3

      • Jasne

        A jak się pośliźniesz i złamiesz kulasa, to sam powinieneś płacić za leczenie.
        W mig nauczyłbyś się chodzić jak człowiek.
        A ci co mają raka to niech lepiej od razu kupią sobie sznurek, co będziemy na nich płacić! A staruchy to od razu łopatą w łeb i do piachu, co będziemy na nich płacić!

        • 3 1

    • z OC sprawcy idzie..... jak nie ucieknie

      • 5 1

    • Dobre pytanie, jest jakiś ekspert? (3)

      • 17 0

      • (1)

        Droga powinna być ubezpieczona.
        Wtedy za uszkodzenia płaci ubezpieczyciel

        • 6 8

        • a drogę się ubezpiecza przed zwinięciem czy kradzieżą asfaltu ?

          czy przed zryciem pługiem nawierzchni ?

          • 3 0

      • Specjalista odpowiada ...

        Szkody powstałe w wyniku zdarzenia drogowego są pokrywane z polisy OC sprawcy zdarzenia. Sprawstwo zostaje ustalone na miejscu ( tzw. kolizja- dokładnie wypadek statystyczny ) i zakończone przyznaniem się do winy (mandat) , bądź rozstrzygnięte na rozprawie sądowej. Jeśli mowa o wypadku ( uszczerbek na zdrowiu wym.leczenia powyżej 7 dni) Sąd ustala sprawcę zdarzenia. We wszystkich omawianych przypadkach polisa OC sprawcy pokrywa szkody w mieniu poszkodowanych - w tym administratora drogi tj .ZDIZ. Reasumując na uszkodzonych barierach nie dość że nie tracą 240 tys.- to zyskują za każdym zdarzeniem ! Bariera na odcinku A , uszkodzona kilkukrotnie, za każdym razem firmy ubezpieczeniowe X,Y,Z płacą kasę. Bariera wymieniona jest dopiero kiedy zagraża bezpieczeństwu. Wystarczy policzyć powykrzywiane bariery.....Państwo z ZDIZ trzymają kciuki za nie dzwigajacych. Pozdrawiam

        • 26 1

    • Miasto nie pokrywa kosztów napraw barier z OC sprawcy

      bo samo mogłoby się nieźle wkopać. Ubezpieczyciel nie jest w ciemię bity i zaraz udowodniłby w sądzie, że winę za wypadek ponosi nie kierowca, a zarządca drogi (nieprawidłowe utrzymanie stanu jezdni).

      • 9 10

    • pewnie mowa tu o przypadkach, w którym sprawa nie powiadomił służb o kolizji

      • 8 1

  • a może by...

    ...tak po prostu zwolnić?

    • 2 1

  • co mnie jakies barierki? (9)

    mam suva z napendem na 4 koła

    • 27 47

    • mam suva z napendem na 4 koła

      Fizyki nie da się oszukać, co z napędu 4x4 jak masz łyse opony, lub wybite amortyzatory. Po za tym siła odśrodkowa jest silniejsza niż twoja przyczepność na śliskiej powierzchni. Jeżdżę na rajdach sam. terenowych i wiem co piszę.

      • 3 1

    • Jesienio widziałem babeczkę w solidnym, najlepszym niemieckim samochodzie typu dżip, (2)

      nie skodzie kodjaku co wygląda jak stare Q7, ale w biemdablju z iksdrajwem. Niestety kobieta była sprytniejsza niż wszystkie systemy i niemieckie inżyniery. Stała w poprzek - ocierając wcześniej obie bariery.

      • 21 0

      • (1)

        "najlepszym niemieckim samochodzie typu dżip" - ale żeś babola je***ł. Jeep to marka samochodu. Równie dobrze mogłeś napisać "najlepszym niemieckim samochodzie typu Land Rover"

        • 1 11

        • Ironia i tryb przesmiewczy

          Kolego, mniej napinki. To byla ironia i sarkazm

          • 9 0

    • czym lepszy samochod tym gorszy kierowca!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 7 0

    • (1)

      Ty masz, ja mam Audi Quattro, wiemy o co chodzi.
      Niestety większość ludzi nadal jeździ prehistorycznymi konstrukcjami z napędem na przednie koła i tam niestety występuje bardzo groźne zjawisko podsterowności powodujące że samochód wylatuje z zakrętu.
      Do tego większość kierowców w poślizgu naciska hamulec, a to wiadomo jak się kończy...

      • 2 18

      • Ty masz , ja mam Audi wiemy o co chodzi , buahahahahahahahahahahahahahahaha

        jak widzę Audi to trzymam się z daleka bo wiadomo , że za kółkiem siedzi galareta bez mózgu :)

        • 12 1

    • dziany PAN przyznaj się

      Zmieniłes podpis z Forum Radunia, Thebilla i innych twoich klonów?
      Bo to niemożliwe, żeby kolejny taki przygłup się pojawił na forum

      • 10 1

    • Suv Ci niewiele da chyba, że mówisz o suvaniu mózgu w lewo i prawo :-P

      • 6 1

  • 333

    333 to pół szatana, przypadek?
    Czarny jak piekło czerwony jak ogień...

    • 0 0

  • Za uszkodzenie barier (2)

    Powinien płacić ten co je uszkodził...

    • 100 4

    • (1)

      To smutne, że musiało być ponad 300 zgłoszeń rocznie , wiele ciężkich wypadków i śmierć kobiety w ciąży, aby ktoś w końcu się przyznał, że wierzchnią warstwętrzeba "naprawić". Ciekawe czy mają cośtakiego jak "maintenanace plan" , np: jak rocznie przekroczymy 20 trupów to zaczynamy działać. Poniżej 20 szkoda kasy....... dramat

      • 3 2

      • kto zrozumie

        że wystarczy jechać WOLNIEJ?

        • 2 3

  • Koszt barier powinien być pokrywamy z OC kierowców, (1)

    którzy je uszkodzili.

    • 0 3

    • Luki

      I ubezpieczalnie żeby pokryć koszty znów podniosą ceny OC...

      • 1 0

  • Ten odcinek eliminuje tych co kupili prawko. (1)

    • 3 1

    • ... a na rozsadek i nowe opony nie starczylo.

      • 0 0

  • (2)

    Niestety jedynym sposobem są fotoradary na poskromienie GWE,GKS i tym podobnym burakom.

    • 2 7

    • Napisał dumny posiadacz GD z Bartoszyc

      • 2 1

    • GG

      To nasi, lokalni mistrzowie prostej powodują największe zagrożenia.

      • 3 0

  • Barierki (1)

    5lat temu miałam tam wypadek. Zniszczyłam taka barierkę. Ściągnęli za nią z ubezpieczenia. Barierki do tej pory w tym miejscu nie ma.

    • 9 2

    • to tylko pogratulowac umiejetnosci

      jechalas 120 czy na lysych oponach?

      • 0 1

  • poprawić to należy kontrole

    zawieszeń i stanu ogumienia w samochodach ... i postawić fotoradar NA prędkość . gwarantuję że się zwróci .. dlaczego zajmujemy się problemem od d. strony?

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane