• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bieg na orientację we Wrzeszczu. Z którego peronu jedzie ta PKM-ka?

Maciej Korolczuk
10 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec pętli pod oknami mieszkańców
Choć perony na dworcu we Wrzeszczu lśnią nowością, wciąż jest tam wiele do poprawienia. Choć perony na dworcu we Wrzeszczu lśnią nowością, wciąż jest tam wiele do poprawienia.

Z pierwszego peronu, a może z drugiego? - takie pytanie pojawia się w głowie niejednego pasażera, który z dworca we Wrzeszczu zamierza jechać pociągiem PKM. - Dlaczego przy wejściu na peron w tunelu podziemnym nie ma migających strzałek informujących, z którego peronu odjedzie następna kolejka? - dopytują zdezorientowani pasażerowie.



Czy brak informacji, z którego peronu odjeżdża kolejka jest problemem?

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej jeżdżące po torach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej odjeżdżają z dworca we Wrzeszczu z dwóch peronów: pierwszego i drugiego. Z dwóch platform odjeżdżają także kolejki SKM na dworcu głównym w Gdańsku, gdzie podróżnych o tym, z którego peronu odjedzie najbliższa kolejka informuje migający sygnał umieszczony tuż nad wejściem na 1 lub 2 peron. Na brak tego bardzo prostego, a przy tym znacznie ułatwiającego podróż pasażerom rozwiązania zwrócił uwagę pan Marcin.

- Na dworcu we Wrzeszczu nie ma żadnych informacji, kiedy i który pociąg gdzie się zatrzyma. Dodatkowo chciałbym zauważyć, że brakuje kasowników przy wejściu na perony, przy których staje PKM. Trzeba lecieć przez cały tunel, skasować bilet przy wejściu na peron SKM i jeszcze dopytywać innych, z którego peronu rusza dany skład. Jako turysta byłbym bardzo zdenerwowany i zestresowany, gdybym trafił nie tam gdzie trzeba, a za godzinę miałbym odprawę - irytuje się nasz czytelnik.
Rozkład za winklem lub w kasie. Aplikacja nieaktualna.

W środę wybraliśmy się na dworzec sprawdzić, czy w drugim tygodniu kursowania kolejek PKM udało się wyposażyć przystanek we Wrzeszczu - dla wielu pasażerów początkowy - w niezbędną infrastrukturę.

O tym, z którego peronu odjedzie skład w kierunku Gdańska Osowej można dowiedzieć się na kilka sposobów. Żaden z nich nie jest jednak doskonały.

Pasażer może stanąć w kolejce po bilet i zapytać kasjerkę. Można też odnaleźć we wnęce mini-poczekalni gablotę z godzinami odjazdów i przy konkretnym kursie odszukać symbol peronu. Przy większej liczbie pasażerów lub osób oczekujących w poczekalni może być to jednak kłopotliwe.

Gabloty z rozkładami wiszą w załamaniu ściany w mini-poczekalni. Nie dla wszystkich są one czytelne. Gabloty z rozkładami wiszą w załamaniu ściany w mini-poczekalni. Nie dla wszystkich są one czytelne.

Można też skorzystać z internetu i odszukać szczegółowe informacje na stronie internetowej SKM. Jest to sposób mało intuicyjny i wyklucza osoby, które z różnych względów mogą nie mieć w danej chwili dostępu do internetu.

W tym miejscu warto też dodać, że, niestety, nieprzydatna okazuje się tutaj także - pomocna zazwyczaj - aplikacja mobilna SKM KomPas. Na liście przystanków wciąż brakuje linii PKM, a podróżnych w błąd wprowadzają np. tabele opłat za bilety (bilet miejski wciąż kosztuje w niej 3 zł, podczas gdy od 1 września cena wzrosła do 3,5 zł).

- Aktualizacja aplikacji nastąpi w grudniu. Wówczas będzie można w niej bezpośrednio sprawdzić rozkład jazdy naszych pociągów po torach PKM, zmienimy też tabele cennikowe biletów - wyjaśnia Marcin Głuszek, rzecznik prasowy SKM. Dlaczego zmiany nastąpią tak późno? - Korekta w aplikacji wydaje się kosmetyczna, ale żeby ją przeprowadzić, potrzeba czasu. Zmiany wymaga bowiem cały silnik, na którym pracuje aplikacja.
Przy wejściu na perony brakuje informacji, z którego z nich odjedzie kolejka PKM. Nie ma też kasowników. Przy wejściu na perony brakuje informacji, z którego z nich odjedzie kolejka PKM. Nie ma też kasowników.

Co z kasownikami biletów na PKM, których również brakuje przy wejściu na peron?

- Kasowniki znajdują się w tunelu podziemnym przy sąsiednim wejściu na peron SKM. Nie ma konieczności, by instalować tam dodatkowe urządzenia - dodaje Głuszek.
Zawodne jest też poleganie na komunikatach wyczytywanych z głośników na peronie. Może się bowiem okazać, że nasz pociąg odjedzie, ale z peronu obok. Na niewiele może zdać się również sugerowanie obecnością kolejki PKM na peronie. Bo który wybrać, gdy oba tory są zajęte?

Przyda się żelazna kondycja

O odpowiedź, kiedy na dworcu pojawi się system informacji pasażerskiej zapytaliśmy wczoraj Polskie Linie Kolejowe. Niestety, pasażerowie do biegania między peronami będą się musieli przyzwyczaić.

- System dynamicznej informacji pasażerskiej zostanie zamontowany we Wrzeszczu w połowie 2016 roku. - informuje Karol Jakubowski z Biura Prasowego PKP PLK.

Opinie (323) 3 zablokowane

  • Do pp. Głuszka i Jakubowskiego

    Prośba, niech juz nam pan daruje pomysłów z drożdżówkami, zakupami i z tym, że kasowniki przy peronie 3 są dobre dla pasażerów udających sie na peron 1.
    Do PLK. jakie wy tam macie wytyczne, ze przygotowujac się 10 lat do modernizacji E65, która zdarza się raz na 30(?) 50(?) lat nie przewidujecie dodatkowych torów do Pruszcza, nie ma miejsca na wpuszczenie dodatkowych pociągów na Wrzeszcz-GG., nie mozna kończyć na GG. bo zmiana kierunku koliduje z innymi przebiegami, nie ma wyswietlaczy krawedziowych we Wrzeszczu czy Oliwie.

    • 21 0

  • Głuszka wywalić z roboty

    We wszystkim udaje znawcę, a nic dobrego z tego nie wynika

    • 28 0

  • Rozwiązanie doraźne systemu informacji na stacji Wrzeszcz

    SKM niech przesunie czasowo jednego swojego urzędnika do pracy w tunelu na stacji Wrzeszcz. Odpowiednio umunduruje i wyposaży w dużą tubę wzmacniającą głos i po kłopocie. Przy okazji niech rejestruje opinie pasażerów i buduje z nimi dobre relacje.

    • 36 0

  • PKM (2)

    Kasowniki przy KAŻDYM wejściu na peron to podstawa i jasna informacja, z którego peronu odjeżdża pociąg PKM.
    Wczoraj PKM o 16.50 z Wrzeszcza, według rozkładu powinna odjechać z peronu 2, a odjechała z 1.
    Poza tym, już siedząc w środku, musiałam chyba 5 razy tłumaczyć, że "tak, to jest pociąg na lotnisko", "nie w pociągu nie ma kasownika, bilet skasować można tylko w tunelu przy peronie 3".
    Poza tym Panie w kasach - kompletnie niezorientowane w nowej taryfie.
    Poprosiłam o bilet miesięczny miejski tylko na Gdańsk - Pani usilnie wmawiała mi, że jak taki kupię to nie mogę jeździć SKM i PKM, bo "mam się zdecydować, którą linią chcę jeździć", a jak już wydrukowała mi bilet, to okazało się, że owszem mogę.

    • 38 0

    • Pani kasjerka miala rację

      Błąd jest w dokumencie :Taryfa przewozowa SKM"
      Wg tego dokumentu bilet miejski miesieczny jest odcinkowy nie strefowy.

      • 0 0

    • A na peronie w Osowej...

      A na peronie w Osowej jest kasownik, Nie , a przynajmniej go nie było 4 września. Bilet skasował mi kierownik pociągu, który pisał długopisem. Myslałem że weźmie dziurkacz lub pieczęć

      • 1 0

  • oto całe pkm/skm, miliony przeputane na infrastrukturę która wozi powietrze a na dodatek zero organizacji

    • 16 0

  • Taak

    Wszedzie tam gdzie rządzi Peło jest chaos, niechlujstwo i przekrety!!!

    • 10 9

  • hahhaha

    • 3 0

  • To znaczy ze wszystko po staremu z organizacja.

    • 10 0

  • zaorać wszystko i zacząć od nowa (1)

    inaczej zawsze będą osobne bilety na każdy rodzaj komunikacji publicznej i psie traktowanie pasażerów

    rozwalić całą organizację może tylko grubsza rewolucja

    -Legalne dojście do władzy nie jakiegoś PO, czy PIS, albo LSD albo innych chłopo-oszustów, tylko czegoś zupełnie egzotycznego, typu zieloni, albo narodowcy, albo coś lokalnego jakiś Kaszubski Ruch Niepodległości - cokolwiek, ale musi być w 100% nowe. Jeśli to za trudne, zbyt niepojęte, to może

    -Wjazd ruskich czołgów i totalne przeoranie administracji i organizacji,
    odbudowa wszystkiego od gruzów.

    innych pomysłów nie mam

    w każdym razie w Kaliningradzie trolejbusy, autobusy i tramwaje mają wspólną taryfę

    • 12 2

    • Przyjdą, już idą :(

      • 0 1

  • duzy napis AIRPORTi strzalka na wlasicwy peron - extra jesli dodany zostanie wyswitlac z komunikatami z terminala

    Od reszty Kronow Budynia nie wymagam wiecej bo przez 25 lat nie pojawil sie nawet jedena rabatka kwiatkow przed dworcem.

    • 23 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane