• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Błąd projektowy powodem odkształcenia torów tramwajowych

Maciej Naskręt
8 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Od kilku dni tramwaje zwalniają na ul. Siennickiej w Gdańsku do 5 km/h. Powód? Na skutek wysokich temperatur odkształciły się ułożone w zeszłym roku tory. Wygląda to na błąd projektowy.



Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Od roku w ciągu ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańskaul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku trwa przebudowa linii tramwajowej. Prace toczą się na odcinku między ul. Elbląską a ul. Wosia Budzysza. W sumie wymienianych jest ok. 2,5 km toru. Do grudnia 2014 r. udało się wymienić lwią część torowiska, dzięki czemu tramwaje wróciły na trasę z centrum do pętli Przeróbka.

Przez pół roku wydawało się, że torowisko zostało ułożone wzorowo, ale po ostatnich gorących dniach tory zaczęły się wyginać. Usterka pojawiła się za przystankiem Głęboka w kierunku centrum, w miejscu, gdzie kończy się wspólny pas dla tramwajów i autobusów. Po wygięciu się szyn tramwaje muszą zwalniać do 5 km/h.

Z naszych ustaleń wynika, że to efekt niezastosowania dylatacji między torowiskiem z tłuczniem a torowiskiem osadzonym w betonie. Co gorsza, podobne odkształcenie jest widoczne także na torze w kierunku Przeróbki.

Przypomnijmy, że inwestorem remontu torowiska są Gdańskie Inwestycje Komunalne. Wykonawcą natomiast jest firma Budimex, która dostanie za swoją pracę 65,606 mln zł. Prace mają zakończyć się we wrześniu tego roku. Zaawansowanie prac obecnie to ponad 70 proc.

W nocy z poniedziałku na wtorek zostanie wykonana naprawa doraźna odkształconych torów.

- Pozwoli ona na kontynuowanie komunikacji tramwajowej w tym rejonie. Nadal jest to plac budowy i prace nie zostały tam odebrane. Termin i sposób naprawy docelowej torów jest obecnie konsultowany - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik spółki GIK.



Nowa organizacja ruchu w ciągu ul. Siennickiej. Nowa organizacja ruchu w ciągu ul. Siennickiej.
Modernizowana 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce to przedsięwzięcie prowadzone w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku etap III c.

Inwestycja zapewnić ma nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu na łukach torów mają pojawić się urządzenia do smarowania szyn. Na remontowanym odcinku wykonano zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest (jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku) przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstał przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który został poszerzony.

Zmiany w ruchu na Długich Ogrodach

W związku z rozpoczęciem prac przy prawej jezdni ulicy Siennickiej od 10 czerwca od godziny 11 nastąpi zmiana w organizacji ruchu na odcinku od ul. Elbląskiej do ul. Stary Dwór. Kierowcy będą poruszać się lewą jezdnią w kierunku do Elbląskiej - objazdy poprowadzone zostaną ulicami: Głęboką i Wiesława - w załączeniu schemat organizacji ruchu. Utrudnienia potrwają do końca lipca.

Miejsca

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • Szybciej wysiąść z tramwaju

    i iść pieszo 6 km/godz.

    • 1 0

  • Masakra!

    • 2 0

  • xyz

    to taka odmiana plasteliny .

    • 0 0

  • same sie wygeły?

    g. prawda! sprawdzić monitoring! Ktoś wygoł i to kilku musiało być, co próbowali brać te tory, ich tych złomiarzy!

    • 1 0

  • mn

    jak zkm sam budował i remontował tory to takich jaj nie było!!!!!!

    • 4 0

  • Polska to stan umysłu...

    .... tak samo jak Rosja.

    • 5 1

  • (1)

    inziner ktornadzorowal te prace dostal dyplom chyba na rynku wiec taka to jest robota jak widac jeszcze cieplo niebylo a juz zniekszczenia a co puznibendzie strachmyslec a a zaplaci trzeba bo koles bedzie chcial pieniedzya ludzie znowu chodzic bedechodzic pieszo

    • 5 2

    • inżynier po "koszalinie"

      i wszystko jasne. Wiem co mówię.

      • 3 0

  • Uwielbiam te PR wstawki rzeczników. (2)

    Skoro jest plac budowy to jakim prawem jeżdżą tamtędy tramwaje z pasażerami.
    Ktoś dał ciała i tyle. Układanie torowiska to nie tapetowanie.

    • 132 8

    • Takim samym prawem, jakim otwiera się do ruchu przebudowany tor kolejowy bez zakończonej okołotorówki. Warunkowe dopuszczenie do użytkowania, przywrócenie przepustowości zawsze na pierwszym miejscu, a pojazd przejeżdża przez plac budowy nadal będący placem budowy. Nic nadzwyczajnego, wszystko zgodnie z prawem, kwestia zapisów i interpretacji.
      Ja bym się raczej przypiął do "niezastosowania dylatacji między torowiskiem z tłuczniem a torowiskiem osadzonym w betonie"... To jest dopiero ciekawostka :) Może wystarczyło dopilnować uwalniania naprężeń?

      • 3 0

    • Te PR smary rzeczników przypominają mi

      retorykę wypowiedzi Jerzego Urbana, jak był rzecznikiem rządu w czasach kryzysu w PRL.

      • 8 0

  • Podstawy Fizyki

    Inżynier nie był na tej lekcji bo trochę chorował.

    • 5 0

  • Siennicka, Długie Ogrody , Łąkowa czy Angielska Grobla bardzo zaniedbane a turystów w tych okolicach nie brakuje do tego teraz te tory . Wstyd !

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane