- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (124 opinie)
- 2 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (50 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (77 opinii)
- 4 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (46 opinii)
- 5 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (98 opinii)
- 6 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
Bliżej odcinkowego pomiaru prędkości na Obwodnicy Trójmiasta
Generalny Inspektorat Transportu Drogowego przychylił się do wniosku gdańskiego oddziału GDDKiA i wpisał dwa odcinki obwodnicy Trójmiasta do instalacji odcinkowego pomiaru prędkości. Zgodnie z deklaracją GITD rejestratory mogłyby pojawić się na trasie S6 pod koniec 2020 r.
W wakacje wniosek gdańskich drogowców został przeanalizowany przez GITD oraz Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym CANARD. Właśnie nadeszła odpowiedź, że był on zasadny.
- GITD przychylił się do naszego wniosku i po analizie bezpieczeństwa ruchu drogowego wpisał dwa odcinki drogi ekspresowej S6 między Gdynią Chylonią a węzłem Gdynia Port oraz Gdańskiem Owczarnią i węzłem Gdańsk Lotnisko do wykazu wniosków o instalację urządzeń rejestrujących - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku. - Obecnie będą prowadzone pogłębione analizy bezpieczeństwa dotyczące miejsc szczególnie niebezpiecznych w Polsce, gdzie urządzenia rejestrujące powinny zostać zainstalowane. W tych miejscach rejestratory powinny się pojawić - zgodnie z deklaracją GITD - pod koniec 2020 r.
Obwodnica Trójmiasta jest jedną z najbardziej obciążonych tras w całym kraju. W ostatnich kilku latach GDDKiA wprowadziła na niej kilka usprawnień inżynieryjnych, w postaci zmian w organizacjach ruchu na węzłach Gdańsk Lotnisko i Gdynia Port, Gdańsk Południe i odcinkach między węzłami.
- Kolejną zmianą, która może efektywnie poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego jest odcinkowy pomiar prędkości, ponieważ głównymi przyczynami zdarzeń drogowych na obwodnicy Trójmiasta jest nadmierna prędkość i wiążące się z nią nieprzestrzeganie bezpiecznych odległości między pojazdami - dodaje Michalski.
Obecnie na Pomorzu odcinkowy pomiar prędkości funkcjonuje tylko w jednym miejscu - na drodze wojewódzkiej nr 216 z Redy do Helu.
Odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy ma zostać sfinansowany w ramach projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym". Jest on dofinansowany ze środków UE w kwocie 137,7 mln zł.
Nowy system ma objąć swoim zasięgiem wszystkie kategorie dróg publicznych. W ramach realizacji projektu przewidziano zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących, w tym 111 urządzeń, które zostaną zainstalowane w nowych lokalizacjach (fotoradary stacjonarne i mobilne, odcinkowe pomiary prędkości, rejestratory przejazdu na czerwonym świetle zamontowane również na przejazdach kolejowych). 247 urządzeń przeznaczonych będzie do zainstalowania w dotychczas wykorzystywanych lokalizacjach - sukcesywnie wymieniane będą najstarsze i wyeksploatowane już urządzenia funkcjonujące w ramach systemu CANARD GITD.
Statystyka zdarzeń drogowych na Obwodnicy Trójmiasta w latach 2016-2018 | |||
2016 | 2017 | 2018 | |
wypadki | 44 | 57 | 43 |
wypadki ze skutkiem śmiertelnym | - | 3 | 1 |
zabici | - | 3 | 1 |
ranni | 56 | 75 | 56 |
kolizje | 600 | 688 | 783 |
zdarzenia drogowe | 644 | 745 | 826 |
Opinie (399) ponad 10 zablokowanych
-
2019-10-17 19:58
radary upłynnią ruch?
a może przepustowość wzrośnie?
- 2 0
-
2019-10-17 19:19
hej
to nic nie da jak policji więcej na drogach nie będzie policja powinna być po cywilnemu
- 1 0
-
2019-10-17 19:00
Siedzą na....
W kodeksie powinny pojawic się zapisy o odstepie od auta poprzedzającego, bo wiekszosc kierowcow zdaje sie nie mieć wyobraźni i mysla ze przy 150kmh odstęp 10 metrów pozwoli im na cokolwiek. zareagować.
- 2 0
-
2019-10-17 18:49
Brawo
Nareszcie
- 1 1
-
2019-10-17 18:45
Ja proponuję jeszcze garby zamontować...
Zamiast inwestować w 3 pas ruchu. Bo po co przecież...
- 4 0
-
2019-10-17 07:52
Do entuzjastów pomiaru prędkości na drodze szybkiego ruchu (14)
Obwodnica jest droga szybkiego ruchu wiec co za i**ota chce stawiać kagańce dla kierowców. Jedyna droga bez świateł gdzie można trochę docisnąć pedał gazu. Codziennie kilka razy dziennie poruszam sie obwodnica i krew człowieka zalewa jak widzę ofiary losu na lewym pasie co nie potrafią po wyprzedzeniu innego pojazdu zjechać na prawy i dać wolną drogę dla innego auta zbliżającego się dynamicznie a można zobaczyć coś takiego w lusterku lub gdy widać że naciskam siedząc już blisko na tyle! Bardzo wielu kierowców nie patrzy w lusterka lub są ignorantami co uważają ze jak jadą juz 100 lub 120 to nikt szybciej nie będzie chciał się poruszać. Dochodzi do niebezpiecznych sytuacji gdy trzeba wyprzedzać sznur aut prawym pasem nie jestem zwolennikiem tego manewru ale inaczej to się jedzie nudno i jak w mieście a to jest jednak droga szybkiego ruchu. Zalecałbym wielu kierowcom jechać przez miasto a wtedy przejazd obwodnicą będzie płynny i dynamiczna bez wypadków i kolizji. Jeździjmy szybko i bezpiecznie też tak można !!
- 20 65
-
2019-10-17 08:03
i**ota (4)
Na obwodnicy obowiązuje prędkość maksymalna 120km/h, więc owszem jadąc 120 lewym pasem mam prawo wierzyć że nikt szybciej jechać nie będzie.
I jeśli myślisz że można jeździć szybko, dynamicznie i bezpiecznie to się grubo mylisz- 21 5
-
2019-10-17 18:28
Tak ale obowiązuje
Zjeżdżanie na prawy jeśli jest tam miejsce
- 3 0
-
2019-10-17 08:19
(2)
Oczywiście, że można jeździć szybko, dynamicznie i bezpiecznie. Dlaczego uważasz, że to wykluczone?
- 4 11
-
2019-10-17 08:24
Naprawdę tego nie wiesz, czy tylko chcesz się poprzekomarzać? (1)
- 8 1
-
2019-10-17 08:53
No nie wiem, proszę o dowody na twoją tezę.
Ja ze swej strony mogę ci za przykład przytoczyć taką sytuację, kiedy dynamiczne wykonanie manewru, np. wyprzedzania, oczywiście z zachowaniem odpowiednich odstępów i upewnieniem się, że nikomu nie przeszkodzimy, jest bardziej bezpieczne, bo po prostu zajmuje mniej czasu. Tym samym mniej czasu, w przypadku jezdni dwukierunkowej, zajmujemy pas do jazdy w kierunku przeciwnym, tym samym redukując do minimum ryzyko kolizji czołowej. To przecież logiczne.
- 5 3
-
2019-10-17 16:11
O boy
O boy tacy dynamiczni to na tor
- 1 2
-
2019-10-17 14:47
No i właśnie przez takich jak Ty "mistrzów kierownicy", którzy siedzą "na zderzaku" dochodzi do kolizji i wypadków. W 90 % są to po prostu zdarzenia, w których ktoś po prostu uderzył w tył pojazdu bo nie zachował bezpiecznej odległości. To właśnie przez takich frustratów za kierownicą, którzy za wszelką cenę chcą być 5 min wcześniej na miejscu, zamiast 5 minut na plus wszyscy mają 3h w plecy. Radzę popracować nad kompleksami i trochę pomyśleć, to naprawdę nie boli.
- 3 1
-
2019-10-17 11:42
Trochę pokory. Nie jesteś sam na drodze
- 3 0
-
2019-10-17 11:33
gościu. wyluzuj. jedź do poznania sobie pojeździć po torze.
- 1 1
-
2019-10-17 07:59
oj, chyba potrzebujesz kursu psychologicznego. (1)
Twoja agresja świadczy o tym, że powinieneś się nad sobą zastanowić Jechać trzeba bezpiecznie, najczęściej nudno a nie dynamicznie. .
- 19 3
-
2019-10-17 11:24
Przecież to kurier z fiata panda.
Czyli należący do grupy największych i**otow korzystających z obwodnicy.
- 1 1
-
2019-10-17 08:53
Taa...
Zwróć prawko do najbliższego starosty, idź na kurs, badania i spróbuj zasłużyć na nie ponownie - tak będzie bezpieczniej. Szczególnie skoro nie wiesz, że więcej niż 120 km/h na obwodnicy jechać nie można.
- 7 2
-
2019-10-17 08:49
Twoi rodzice są blisko spokrewnieni?
Jeśli chcesz jechać szybciej niż 120 to odpal playstation, wszystkim zrobisz przysługę tłuku
- 8 3
-
2019-10-17 08:08
783 kolizje czyli dwa razy dziennie obwodnica stoi w korku
A wszystko to po to, żeby taki dzban jak ty urwał 1,5 minuty, które odstoi na pierwszych światłach na zjeździe.
Tak 1,5 minuty - policz sobie dokładnie średni odcinek przejeżdżany na obwodnicy i co daje jazda 150km/h - durne 1,5 minuty.- 13 1
-
2019-10-17 07:41
Nie prędkość (4)
Tylko nie zachowanie odstępu i kozaczenie. To jest przyczyna.
- 22 11
-
2019-10-17 18:25
Nie 180
Ale 100 na gdyńskim odcinku to lipa.
- 2 0
-
2019-10-17 08:46
Jasne, 180 km/h to przecież nic strasznego (1)
- 7 0
-
2019-10-17 09:00
Jak na rower to faktycznie straszne
- 0 2
-
2019-10-17 07:57
Jedno i drugie, plus łamanie kodeksu.
- 10 0
-
2019-10-17 18:08
Ciekawe ze wniosek jest na dwa najbardziej ,,spokojne" odcinki ......
A tam gdzie sa najwieksze wyscigi nic sie nie robi.... czyli dalej bedfzie bez zmian . Obwodnica powinna byc na całej długości objeta pomiarem prędkości tym bardziej ze instalacje i urzadzenia już są zamontowane
- 0 0
-
2019-10-17 17:45
oby tak było
mam nadzieje, ze yanosik poinformuje o tym jak juz bedzie
- 0 1
-
2019-10-17 10:35
koment (2)
-Cały odcinek obwodnicy trójmiasta jest nieustannie nękany wypadkami z powodu dużego natężenia ruchu;
- do momentu budowy 3 pasa powinien być odcinkowy pomiar prędkości na całym odcinku od bramek A1 do chyloni;
- na odc. od Gdynia Chwarznie - Karwiny a Osowa jest najwięcej wypadków - dlaczego nie został wytypowany odcinek po pomiar;
może ktoś wyjasni ??- 3 0
-
2019-10-17 17:41
A skąd wiesz jakie sa przyczyny tych wypadków?
Dlaczego zakładasz ze prędkość ? Co roku spada ilość zabitych a ilość wypadków nie. To oznacza ze ludzie jeżdżą wolniej. Co jeśli sa inne przyczyny ? Znowu wydamy kase bez sensu ?
- 0 0
-
2019-10-17 12:17
odcinkowy pomiar powinien być do momentu aż maksymalne natężenie ruchu spadnie grubo poniżej maksymalnej przepustowości, a trzeci pas (niemożliwy do zbudowania prawie nigdzie jak dla mnie, a już na pewno na całej długości) zapchałby się w kilka miesięcy.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.