- 1 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (220 opinii)
- 2 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (64 opinie)
- 3 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (42 opinie)
- 4 Napadli na salon gier i ukradli pieniądze (60 opinii)
- 5 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (83 opinie)
- 6 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (169 opinii)
Brakuje 50 mln zł na remont dworca PKP w Gdańsku
Tylko jedna firma zdecydowała się podjąć zapowiadanego od blisko sześciu lat remontu zabytkowego gmachu dworca Gdańsk Główny . Oferta firmy Budimex jest jednak o niemal 50 mln zł wyższa niż zakładał inwestor - PKP. To stawia pod dużym znakiem zapytania rozpoczęcie inwestycji jeszcze w tym roku.
Lata mijały, a inwestycja wciąż nie ruszała. Gdy w lipcu tego roku ogłoszony został przetarg wydawało się, że już nic nie stanie na przeszkodzie, by w końcu remont się rozpoczął.
We wtorek, w siedzibie PKP w Warszawie, otwarto jedną kopertę z ofertą złożoną w przetargu na remont budynku. Złożyła ją firma Budimex. Swoje usługi wyceniła na 119 982 115,22 zł.
Kłopot w tym, że PKP przeznaczyło na ten cel zaledwie 70 639 431,84 zł, czyli niemal 50 mln zł mniej.
Co na taki obrót sprawy mówią kolejarze?
- Oferta jest obecnie analizowana - ucina Aleksandra Grzelak z biura prasowego Polskich Linii Kolejowych.
W grę wchodzą dwa warianty: ponowne rozpisanie przetargu lub znalezienie brakującej kwoty i wybór oferty Budimexu.
Mimo wszystko, przypomnijmy, jakie prace wejdą w zakres remontu gmachu dworca.
Na zewnątrz:
- oczyszczenie cegieł i odświeżenie elewacji
- wymiana stolarki okiennej
- rekonstrukcja dachu w północnej części budynku (zyska formę czterospadową)
- powstanie tarasu nad barem McDonald's
- wymiana okrycia dachu na wieży zegarowej
- iluminacja obiektu
- budowa nowej części tunelu do wysokości głównego wejścia
Wewnątrz:
- odtworzenie witryn kasowych i sklepowych z drewna dębowego, jak na początku XX wieku
- przywrócenie pierwotnej kolorystyki
- historyczne oświetlenie w formie kulistych żyrandoli
- zrekonstruowanie kartuszy wraz z herbami miast: (Chojnic, Tczewa, Słupska, Kościerzyny, Malborka, Starogardu Gdańskiego, Lęborka i Sobowidza)
- wyłożenie posadzki żółtymi, granitowymi płytami
Zgodnie z zapisami przetargu realizacja potrwa 104 tygodnie, czyli dokładnie dwa lata.
Na koniec warto wspomnieć, że na półmetku jest remont peronów dalekobieżnych na gdańskiej stacji. W tym przypadku prace zakończą się na początku 2020 roku.
Opinie (293) ponad 10 zablokowanych
-
2018-10-10 22:37
A może to ostatni przekręt prezydenta i jego kliki
- 4 1
-
2018-10-11 06:43
Niech Prezydent pokryje na odchodne. Wypadałoby.
- 3 1
-
2018-10-11 07:56
PiS = Przeproście i Spadajcie
- 2 1
-
2018-10-11 15:23
Przylaczyc dworzec
Do lechii,zaraz kasa sie znajdzie.
- 1 1
-
2018-10-11 20:49
To jest jawna kpina z finansów mieszkańców
Najpierw dają za niską cenę by wygrać, bo wiadomo że potem nikt nie wycofa się z rozpoczętej inwestycji ?
Kto zarządza przetargami i czy nie stwarza możliwości ich obejścia? Czy założone kryteria przetargów są realne do wykonania czy sztucznie zawyżone wymagania nieadekwatne do obecnych cen produktów i usług? Kto za to odpowie? Być może łączna wartość inwestycji z dopłatą jest wyższa niż odrzucona wcześniej oferta rzekomo droższego innego wykonawcy?- 1 0
-
2018-10-12 09:52
tak tak
Hmm, sytuacja nieciekawa, bo z jednej strony mamy opcje znalezienia dodatkowych środków dla BDX, a z drugiej ponowne rozpisanie przetargu, przy czym trzeba się zastanowić czy w takim przypadku pojawiłaby się jakaś inna oferta niż BDX, a tym samym możemy stracić mnóstwo cennego czasu. Osobiście postawiłbym na opcje nr 1, choć wiem że nie łatwo takie środki zgromadzić.
- 1 0
-
2018-10-12 19:26
Adamowicz niech wezmie od przyjaciol deweloperow
Niech sam da kase albo poprosi przyjaciół deweloperow
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.