- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (249 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta ruszy lada dzień
Węzeł Chwaszczyno - miejsce połączenia się Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy Metropolitalnej jest już prawie gotowy. W najbliższych dniach w tym miejscu rozpoczną się też prac związane z budową OM i będą postępować w kierunku Żukowa. Budowa nowej obwodnicy potrwa do wiosny 2025 roku.
- Prace rozpoczną się w najbliższych dniach obok węzła Chwaszczyno, na połączeniu z trasą S6, i będą przesuwać się w kierunku południowym, w stronę węzła Żukowo - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu.
To Budimex jest odpowiedzialny za wybudowanie jednej z dwóch części Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Chodzi o odcinek o długości 16,3 km.
OMT zadanie nr 1 - w jego ramach powstanie:
- dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu w każdym kierunku
- rezerwa pod trzeci pas
- węzeł drogowy "Miszewo"
- część węzła drogowego "Chwaszczyno"
- obwód utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi
- 25 obiektów inżynieryjnych, w tym: estakada nad linią kolejową nr 201;
- estakada nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
- drogi lokalne i dojazdowe obsługujące tereny przyległe do obwodnicy
Obwodnica Metropolitalna: zrobić jak najwięcej przez zimą
- Roboty przygotowawcze w zakresie rozbiórki budynków, wycinki drzew oraz pierwszych robót ziemnych rozpoczną się już w październiku - zapowiadał niedawno Przemysław Czaja, dyrektor kontraktu firmy Budimex. - W tej chwili trwają prace archeologiczne, rozpoznanie saperskie i prace zapewniające ochronę środowiska. W listopadzie rozpoczniemy pierwsze roboty geotechniczne, związane z posadowieniem obiektów inżynierskich. Chcemy zrealizować jak największy zakres prac jeszcze przed zimą.
Zgodnie z zapisami w kontrakcie, prace przy budowie OM powinny zakończyć się w marcu 2025 roku.
Obwodnica Metropolitalna: drugi odcinek czeka na zezwolenia
Druga część obwodnicy obejmuje odcinek o długości 16 km - od Żukowa do węzła Gdańsk-Południe.
Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:
- budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km
- budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
- przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska
- budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu Obwodnicy Żukowa
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni
- budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy
- budowa pasów włączeniowych o łącznej długości 1,8 km
Postępowanie o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej zostało podzielono na trzy pododcinki, objęte osobnymi wnioskami.
Wykonawcą wartych 826,5 mln zł prac będzie konsorcjum: Mirbud SA i Kobylarnia SA.
Nowa Kielnieńska najwcześniej za kilka lat
Warto dodać, że z węzła Chwaszczyno wyprowadzona została także jezdnia, która w przyszłości ma się połączyć z tzw. ul. Nową Kielnieńską. Jednak ta ulica zacznie powstawać nie wcześniej niż za kilka lat.
Opinie wybrane
-
2022-10-20 20:18
Brawo! (16)
To doskonała wiadomość i świetna inwestycja dla mieszkańców Trójmiasta. Nawet jeśli nie będą na co dzień korzystali to uspokoi się ruch na naszej korkownicy. I wtedy trzeba by ją przebudować na 3 pasy
- 242 31
-
2022-10-20 20:51
bardzo słabe rozwiązanie "obwodnicy Żukowa" (2)
Kupa kasy a połączenia z Kaszubami nadal nie będzie.
Chyba że wójt dobuduje brakujące kawałki z południa i północy...- 13 5
-
2022-10-21 15:08
Tymczasowy łącznik powiatowy pomiędzy DK20 i DW211 jest już opracowywany w rejonie Babiego Dołu.
Na samo przedłużenie obwodnicy Żukowa po estakadzie nad Radunią i torami kolejowymi nie ma co liczyć w najbliższym czasie choć koncepcja jest opracowana.- 0 0
-
2022-10-21 08:50
A Kościerzyna, Łubiana, Wieżyca to nie Kaszuby
- 1 1
-
2022-10-20 20:46
na pewno nie (4)
tranzyt raczej niewielki a układ drogi dla niego słaby. Między miastami zbyt duże nadkładanie drogi.
To drenaż dla suburbiów i aktywacja następnych terenów dla deweloperki.
Już widzę plakaty: "Tylko 20 minut od centum"...- 34 9
-
2022-10-21 15:05
pojadą na około
Wystarczy spojrzeć na google jak dzisiaj sporo ludzi jadąc obwodnicą od strony Gdyni nadrabia drogi jadąc potem obwodnicą południową chcąc się dostać do centrum, w rejon portu, Brzeźna a nawet Zaspy i Przymorza. Jednym to nie będzie pasować, a innym tak. Jak zwykle.
- 0 0
-
2022-10-21 07:25
(2)
Wolę nadłożyć drogę niż stać godzinę w korku bo to mniejsze spalanie i szybciej czasowo.
- 15 5
-
2022-10-21 08:48
tylko najpierw dojedz
do tego "skrotu"...
- 6 1
-
2022-10-21 08:49
Optymalny wariant byłby wówczas, gdyby najpierw wybudowano OPAT, a następnie Trasę Lęborską od Żukowa do Lęborka. Wówczas pojazdy z PL omijałyby i tzw. małe i duże 3miasto. Ale nic straconego. Jeszcze można wybudować rzeczony odcinek, nawet łącząc go z Szemudem, tudzież Bożympolem. Wszak obwodnica Żukowa pojawi się niebawem.
- 2 3
-
2022-10-20 21:00
tak czy siak planowana jest rozbudowa obwodnicy do 3 pasów w każdą stronę (5)
- 4 13
-
2022-10-21 07:17
Nic nie jest planowane
Może kiedyś, co oznacza min za 15 lat
- 1 1
-
2022-10-21 07:01
(3)
Więcej pasów nie oznacza mniejszych korków. zawsze nadchodzi zwężenie. zobacz jak bardzo nie potrafimy sie poruszać po dwu jezdniowej autostradzie. Wyobraź sobie co się będzie działo na potrójnej.
będziesz stał jak stałeś, tylko zamiast za sąsiadem to obok.- 7 11
-
2022-10-21 10:39
No właśnie... (1)
...chodzi o to żeby zwężeń nie było!!! Tylko cały czas 3 pasy.
- 2 2
-
2022-10-21 15:10
i to koniecznie z pasem awaryjnym. dziś mamy niby 2x2 ale bez pasa awaryjnego. Gdyby chociaż on był, to różnica byłaby odczuwalna. Rozbudowa do 2x3 będzie napewno z dodatkowym pasem awaryjnym, więc różnica będzie gigantyczna.
- 3 1
-
2022-10-21 07:22
Oznacza
Ostatnio mieliśmy okazję przetestować zwężenie na Dąbrowie do jednego pasa. Zgodnie z twoją logiką powinien wystarczyć...
- 7 3
-
2022-10-20 20:20
Niby jak? Kto i po co będzie tyle nadrabiał drogi (1)
- 20 23
-
2022-10-21 09:04
Ja będę! Już dziś jadąc do Warszawy, nadkładam drogi przez A1 i A2 oszczędzając czas a zatem ekologicznie jadę. Bo jadę a nie tkwię w korkach.
- 9 4
-
2022-10-21 09:46
To szaleństwo trwa, za 5 lat będzie potrzeba obwodnica metropolitalna nr 2, 5-ty i 6-ty pas obwodnicy Trójmiasta oraz ekspresówki Żukowo - Gdańsk oraz Chwaszczyno - Oliwa. Trójmiejski Park Krajobrazowy zostanie zrównany pod parking a żwir pójdzie na budowę autostrady Gdańsk - CPK. Zabraknie tylko ropy naftowej na asfalt.
- 9 54
-
2022-10-20 20:34
(14)
Wszystko super a spacerowa nadal 1 pasmowa, wiaduktów na ak brak.
- 256 38
-
2022-10-21 17:41
Orze jak może
Albo 500+, 13 i 14 emerytura dopłaty tu i tam i brak perspektyw albo inwestycje.
Trzeba wybierać.
Niektórzy nie potrafią robić tego dobrze.- 2 1
-
2022-10-21 11:24
drogi nie mają pasm
Są jezdnie i pasy ruchu. Obecnie ul. Spacerowa ma jedną jezdnię i dwa pasy ruchu.
- 2 0
-
2022-10-20 23:30
Problem Spacerowej jest gdzie indziej... (2)
Jeżdżę na motocyklu i widzę jak na górze (rano), jest ciasno - zderzak w zderzak, a od zjazdu na Borodzieja, jeżdżą "sierotki", 50 km/h, trzymając 50 do 100 m dystansu między autami. Ja wiem, że jeżdżenie to trudna rzecz a myślenie jeszcze trudniejsza. Te zatory same się nie generują...
- 19 28
-
2022-10-21 14:25
To nie sierotki
To pseudoekodrajwerzy. Zaoszczędzą 5ml paliwa - a korek wstecz wyleje się na ulice poprzedzające. Na baranów nie ma rady
- 5 5
-
2022-10-21 10:38
Motocykl?
Aaaa! To ty jesteś ten co zap@#%$*#la codziennie rano, na zabój, między samochodami? Tak na oko 120km/h?
Dziwisz się, że ludzie zwalniają- 8 3
-
2022-10-20 22:10
Można wierzyć w moce nadprzyrodzone (2)
i można wierzyć w wiadukty na AK. Mniej więcej ta sama kategoria.
- 13 4
-
2022-10-21 06:11
Wiadukt na AK zwłaszcza w stronę Korkownicy (1)
Ma racje bytu, dalej już żadnych świateł nie ma i do obwodnicy wolna droga. A jak jest obecnie popołudniami od strony Chełmu, to chyba każdy wie
- 18 2
-
2022-10-21 08:49
Ale jak to?
Przejście dla pieszych nad tunelem jest potężną niegospodarnością, a wydanie kilkudziesięciu milionów na wiadukt wzdłuż istniejącej drogi jest niezbędne?
- 3 3
-
2022-10-20 21:11
dwa pasy Spacerowej nic nie dadzą (2)
problemem jej węzeł na obwodnicy ze światłami i seria świateł w Oliwie
- 32 11
-
2022-10-21 08:53
Jeśli poprowadzisz ją pod pachołkiem i dalej Zieloną Drogą, będzie miało to sens. Oczywiście obecny odcinek do Oliwy równiez zostaje.
- 7 6
-
2022-10-21 08:54
w Oliwie wyciąć park i zrobić estakadę w przekroju 2x3.
światła znikną i mieszkańcy zad*pi będą mieli wygodny dojazd dla swoich golfów 3, a jak kolega pożyczy to 4 (taka aktualizacja o generację).
- 7 11
-
2022-10-20 20:58
Ja tam będę jeździł (1)
Od wiosny 2035
- 4 6
-
2022-10-21 19:30
PO = polaczenie S7 i S6..
PiS = wezel Chwaszczyno.... i jeszcze ujadacie?!
- 2 3
-
2022-10-20 21:03
prędzej tam ścieżke rowerową wybudują niż poszerzą do 2 pasów
- 33 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.