- 1 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (266 opinii)
- 2 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (241 opinii)
- 3 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (485 opinii)
- 4 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (137 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (301 opinii)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (154 opinie)
Krok w kierunku budowy Nowej Kielnieńskiej. Realizacja najwcześniej za kilka lat
Po ponad 10 latach urzędnicy wracają do planów budowy ul. Nowej Kielnieńskiej. Droga ta połączy Trasę Kaszubską i planowaną obwodnicę metropolitalną z istniejącą Obwodnicą Trójmiasta. Równocześnie ma powstać także węzeł przesiadkowy przy nowym przystanku PKM oraz kładka nad obwodnicą.
- Program funkcjonalno-użytkowy ma określić założenia techniczne niezbędne do przystąpienia do prac projektowych. Ponadto wskazane będą możliwe koszty dokumentacji projektowej i robót budowlanych oraz wykupów gruntów - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Zjazd z Trasy Kaszubskiej w drogę widmo. Nowa Kielnieńska musi poczekać
Opracowanie będzie podzielone na dwa odcinki:
- istniejący fragment ul. Spacerowej wraz z rozbudową węzła z Obwodnicą Trójmiasta do tzw. pełnej koniczyny i poszerzeniem ul. Spacerowej do przekroju: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, zaczynający się ok. 500 metrów przed węzłem z obwodnicą aż do ronda Spacerowa - Sopocka - Odyseusza
- od ww. ronda do powstającego węzła z Trasą Kaszubską i obw. metropolitalną w Chwaszczynie wraz z wiaduktem nad linią kolejową oraz węzłem integracyjnym przy planowanym przystanku Gdańsk Kukawka (inne nazwy robocze: Osowa Północ lub Osowa II)
Możliwy jest także podział na dodatkowe odcinki, o ile będzie istniało uzasadnienie dla takiego etapowania realizacji układu komunikacyjnego.
Trasa Kaszubska: aktualne informacje o inwestycji
Zjazd do centrum handlowego i kładka nad obwodnicą
Co ważne, w ramach dokumentacji uwzględniono budowę bezkolizyjnego dojazdu do centrum handlowego Auchan oraz budowę kładki pieszo-rowerowej nad obwodnicą. W przeszłości była ona oprotestowana przez mieszkańców Osowej (protestujący obawiali się wzmożonego ruchu pieszego pod ich domami).
Protesty dotyczyły także budowy samej ul. Nowej Kielnieńskiej, w efekcie czego Trasa Kaszubska w klasie drogi ekspresowej została poprowadzona do węzła w Wielkim Kacku. Teraz jednak urzędnicy chcą zrealizować drogę o niższej klasie, ulicy głównej - z kolizyjnymi skrzyżowaniami i przekrojem dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Kolizyjne skrzyżowania i parking przy nowym przystanku PKM
Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej w granicach Gdańska nie uległ większym zmianom i wymusi znaczną wycinkę drzew w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Według wstępnych założeń przewiduje się utworzenie kilku przejść, wiaduktów i przepustów pod drogą dla pieszych i zwierząt.
Wygodne dojście piesze i dojazd planowany jest również do przystanku PKM Gdańsk Kukawka (zobacz także: Walka o przystanek, który może odkorkować kilka dzielnic), gdzie przewidziano realizację parkingu przesiadkowego typu park and ride na ok. 400 pojazdów ze zjazdem na wysokości ul. Drawskiej.
Dodatkowymi łącznikami Nowej Kielnieńskiej z lokalnym układem drogowym (oprócz wspomnianej ul. Drawskiej i ronda Spacerowa - Sopocka - Odyseusza) w granicach Gdańska będą ulice:
Rok na przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego
Wykonawca programu funkcjonalno-użytkowego będzie 52 tygodnie (od momentu podpisania umowy) na przygotowanie dokumentacji. O jego wyborze zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej rękojmi dla opracowań składających się na przedmiot zamówienia (40 proc.).
Termin realizacji nieznany, uzależniony od zdobycia finansowania
Zgodnie z założeniami, realizacja nowego układu drogowego będzie odbywać się w trybie "zaprojektuj i wybuduj", o ile uda się wygospodarować w budżecie miasta lub/i zdobyć dodatkowe środki finansowe na ten cel np. z funduszy europejskich lub budżetu państwa.
Wariant optymistyczny (tj. przy zapewnieniu pełnego finansowania), podawany przez urzędników pod koniec 2021 r., zakłada ok. pięć-sześć lat na przeprowadzenie całego procesu inwestycyjnego wraz z pozyskaniem niezbędnej dokumentacji.
Przygotowania projektowe do realizacji Trasy Nowej Abrahama
Stare nazwy ulic w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2022-07-18 13:39
To się przyda dla odkorkowania tranzytu (1)
Ale dojazdu do Dolnego Tarasu o nie usprawni bo nawet gdyby dociągnęli 4 pasy na Spacerowej do samego dołu to Oliwa nie stanie się bardziej przepustowa i korki na Opackiej, Starym Rynki u Opata Rybińskiego nic się nie zmniejszą. A raczej zwiększą bo nowa droga ściągnie nowy ruch.
- 19 11
-
2022-10-21 09:29
Dlatego tunel do zielonej pod pachołkiem powinien być razem z tą inwestycją. Powinno to być zrobione 20 lat temu.
- 2 1
-
2022-07-18 17:33
Kładka dla pieszych i rowerów - nareszcie!!! (3)
Nareszcie są plany budowy kładki pieszo-rowerowej. Tylko proszę, tym razem to zrezalizujcie!
- 35 4
-
2022-07-18 22:53
(2)
protestuję!
- 0 7
-
2022-07-18 23:08
(1)
dlaczego?
- 1 0
-
2022-07-18 23:09
bo mogę
- 0 3
-
2022-07-18 15:48
Szkoda kasy na taka inwestycje. (4)
Lepiej te środki przeznaczyć na spacerowa do Oliwy. Inwestycja w takiej formie nie odkorkuje nic. Tylko Spacerowa w formie 2/2 będzie miała sens i dopiero wtedy warto myśleć o nowej kielnienskiej.
- 11 68
-
2022-07-18 17:02
ta droga ma wchodzić wprost w tunel po Pachołkiem
i być dojazdem do Portu od strony stadionu
- 10 2
-
2022-07-18 16:22
A co da Spacerowa 2x2 jeśli i tak ruch musi przejść przez Opacką i Stary Rynek Oliwski? (1)
Szybciej dojedziesz do korka?
- 16 3
-
2022-07-18 18:56
Tunel po pachołkiem jest rozwiązaniem no i droga przez las ul.Reja dla autobusów i samochodów elektrycznych. Nowa Kielnienska po zbudowaniu będzie dokładnie tak samo zakorkowana jak teraz bo niby gdzie pojadą pojazdy ?
- 9 6
-
2022-07-18 16:06
myśleć można już teraz
Nowa Kielnienska jako połączenie TK z obwodową ok , ale jako sprawny zjazd do Oliwy to słabo to widzę -auta będą stały w korku na "wszystkich "pasach bo - "wąskie gardło to Oliwa
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.