• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska bez Osowej

Michał Tusk
29 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 21:10 (29 stycznia 2008)

Mieszkańcy gdańskiej Osowej dopięli swego. Tzw. Trasa Kaszubska, czyli droga ekspresowa łącząca Trójmiasto z Lęborkiem będzie zaczynała się na gdyńskiej Dąbrowie, a nie w Wysokiej, tak jak dotychczas planowano.



Trasa Kaszubska to jedna z najbardziej kontrowersyjnych inwestycji na Pomorzu i równocześnie jedna z najbardziej potrzebnych. Według pierwotnych planów miała być przedłużeniem ul. Spacerowej w Gdańsku i dalej, przez Chwaszczyno biec do Lęborka.

Od początku przeciw temu projektowi byli znani z obywatelskich protestów mieszkańcy Osowej. Droga miała bowiem przebiegać północnym skrajem dzielnicy, na granicy pomiędzy zabudowaniami a lasem. I to właśnie ten las, a nie protesty były powodem zmiany koncepcji przebiegu trasy. Już w zeszłym roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła studium zakładające możliwość odgięcia trasy w Chwaszczynie w stronę Gdyni i włączenie jej do obwodnicy istniejącym węzłem z ul. Chwaszczyńską. Decyzja już zapadła.

- Las w Osowej jest częścią Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego - mówi dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA Franciszek Rogowicz. - To skomplikowałoby procedury budowlane. Dlatego włączenie Trasy Kaszubskiej w Dąbrowie jest już pewne. Cały czas analizowane są natomiast konkretne warianty przebiegu drogi w Gdyni - mówi Rogowicz.

W praktyce to rozwiązanie oznacza przebudowę na bezkolizyjną trasę istniejący odcinek ul. Chwaszczyńskiej, pomiędzy obwodnicą a Polifarbem. Jednym z wariantów jest np. budowa estakady nad istniejącą ulicą.

Zmiana przebiegu Trasy Kaszubskiej może jednak obrócić się przeciwko mieszkańcom Osowej. Jej "miejską" częścią miała być zmodernizowana ul. Spacerowa wraz z tunelem pod Pachołkiem. Gdańsk już postanowił, że do 2012 miejski ring (jego częścią będzie istniejąca obwodnica, projektowana obwodnica południowa i Trasa Sucharskiego) na północy utworzony zostanie z pominięciem Spacerowej - przez poszerzoną ul. Słowackiego.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (160) 5 zablokowanych

  • no to ... (3)

    ... sobie Osowa postoi dalej w koreczkach. Pozdrowienia dla Osowian

    • 20 3

    • marcin (2)

      Osowa to itak by sobie w koreczkach postała, tak jak stoi LA pomimo 16-pasmowych autostrad.

      • 1 1

      • he he (1)

        do LA do jeszcze nam daleko a przy takim podejściu to dalej jak bliżej

        • 1 1

        • marcin

          A chciałbyś LA w Osowie?

          • 0 2

  • A jakie to ma znaczenie?

    • 0 2

  • i dobrze tak krzykaczom! (1)

    "Autostrada - tak, ale nie pod moimi oknami"
    Mozecie teraz przez najblizsze 15 lat czerpac satysfakcje drodzy osowiacy, ze dopieliscie swego.
    Stojac w korkach na Spacerowej bedziecie mieli duzo czasu na rozmyslania jacy to jestescie zaj...sci. :)
    Frajerzy...

    • 20 4

    • na pohybel ciamajdom

      "Autostrada - tak, ale nie pod moimi oknami"

      Akurat jan nie chcę autostrady pod moimi oknami, ani w ogóle, ani tym bardziej przez lasy trójmiejskie. A Osowiacy staliby itak w korkach, tak czy siak, jak my wszyscy.
      Frajerami to jesteśmy my wszyscy czyniąc z samochodu trzeci narząd życia, ale o tym przekonamy się później. Pozdrawiam

      • 2 4

  • (1)

    Lepsza kolej niż kolejna droga, która i tak się zakorkuje prędzej czy później.

    • 3 3

    • JJJ

      Jeszcze parę lat trzeba poczekać. Społeczeństwo samo dojrzeje no i moda musi przyjść z Zachodu.

      • 0 0

  • hahaha

    "kto pod kim dołki kopie... ".
    I co durni Osowiacy??

    • 5 3

  • My ciagle cos budujemy ...- w glowach

    Ta droga powinna byc juz 10 lat temu , zanim powstanie to nas juz niebedzie

    • 1 1

  • Kr4etyni z Osowej dopieli swego! (2)

    LOOOOLL!! No to teraz naiwni, którzy pokupowali taniej mieszkanka w Osowej powinni podziękowac durniom, którzy oprotestowali przebieg drogi, bo to oni, a pewnie nie protestujacy będa mieli korki przez następną dekade albo i dwie. Bo jak nie Kaszubską to nic innego wcześniej niż za 15 20 lat tam się nie wybuduje!! Ta arteria to była szansa na udrożnienia Spacerowej, węzła w Osowej, węzła w Chwaszczynie. A tak kretyni, którzy protestowali beda się dusić na nierozbudowywalnych (brak możliwości i środków) drogach gminnych, aż sytuacja stanie isę nie do zniesienia i wyrażą zgodę. Ale wtedy bedzie drożej i znacznie później - pewnie o te 15 lat.... A propos brałem udział w opiniowaniu przebiegu i w/g mnie ostatnie warianty były jednymi z bardziej sensownych jakie można było wytyczyć i wcale nie byłoby takiej szkody jakie to sprawiało wrażenie. Ale oczywiście kilku pieniaczy widziało lepiej i postanowiło jak widać na swoim. Takich to tylko ze 20 km od Gdańska przy polnej drodze osiedlić min. z 5 km od przystanku PKS/PKP. Będa mieli upragnioną ciszę i spokój.

    • 7 2

    • Jestes kretynem? (1)

      Brak umiejetnosci czytania tekstu ze zrozumieniem. Z tekstu dosc jasno wynika, ze to nie protesty, a las byl powodem wprowadzonych zmian.

      • 0 0

      • taaa

        a co mieli powiedziec? ze protesty odniosly skutek? po co im taki precedens?

        • 0 0

  • hehe

    tym sposobem mieszkańcy osowej, przez kolejne dziesięciolecia będą jeździli tą śmieszną ścieżką ;)

    • 2 3

  • Kazdy myśli o własnym podwórku...

    Osowiacy sie nei popisali, byłem zwolennikiem tej drogi, ale teraz... no cóz, na pewno nie ebde mieszkał na Osowej... Znikam stąd...

    • 2 2

  • gratulacje (11)

    i jaki to człowiek jest głupi. Bo kilku osobom przeszkadzałą. A teraz nic sie nie zmieni. Osowa na dal bedzie zakorkowana ze Spacerowa i tyle. JA mam do w d.. bo tamtedy nie jezdze ale zal mi tych ludzi co musZa codziennie tam stac w korkach. Niby ekologia ale jak godzine auta stoja i spaliny leca to nikt nie liczy.

    • 5 2

    • anonimie (2)

      Z tym dylematem czy stanie w korkach i spalinch, czy budowa obowdnicy to tak jak z pytaniem: Które okna są bardziej ekologiczne: plastikowe czy drewniane, bo o obu wersjach mówi się, że są ekologiczne. Róznicy nie ma tu trujesz i tu trujesz. Tylko że przy obwodnicy wlesie ludzie nie mieszkają, ale ilośc spalin jest taka sama.

      • 0 1

      • (1)

        i tu sie mylisz!!!!
        Samochód stojący w korku lub wolno w nim się poruszający pali o wiele więcej na jednostkę odległości niż jadący normalnie.

        • 1 0

        • ekolog

          „i tu sie mylisz!!!!
          Samochód stojący w korku lub wolno w nim się poruszający pali o wiele więcej na jednostkę odległości niż jadący normalnie.”

          Ochrona środowiska nie ogranicza się wyłącznie do pomiaru wydalania spalin. To także troska o lasy i inne tereny zielone, a te są zabierane pod drogi.

          • 0 1

    • (7)

      akurat mieszkam przy obwodoej. Nie wiem jak Tobie ale mi hałas nei przeszkadza bo go niesłysze. Wytłumienie jest dobre. I nie zmienia to faktu ze ciesze sie z sasiedztwa obwodowej. Wszyscy chca dróg ale nikt nie che wyzeczeń. to tak jak"wszyscy chca isc do nieba ale nikt nei che umierac" takich przykładów jest pełno.

      • 0 0

      • anonimie (6)

        Z wyjątkiem mnie. Ja nie chcę więcej dróg.

        • 0 0

        • (5)

          to sie schowaj ze swoimi pogaldami. nie chcesz dróg ale jezdzic chcesz. Fajnei myslisz. powodzenia

          • 0 0

          • anonimie (4)

            Oczywiście, że jeżdżę: rowerem i transportem publicznym. W czym problem? Sam jeszcze jeździłeś niedawno, a dziś już życia bez samochodu sobie nie wyobrażasz, prawda? O czym to świadczy?
            Pozdrawiam

            • 0 0

            • (3)

              no tak a transport publiczny to fruwa chyba. Pomysl. Ciekawe jak jezdzisz rowerem - sciezki??

              • 0 0

              • anonimie (2)

                Jak jest ścieżka to jadę ścieżką. Niestety głupota urzędników i projektantów jest jeszcze duża, ale powoli się to zmienia na lepsze. Co do transportu publicznego to jeżdżę kolejką. Rozumiem rozgoryczenie pasażerów autobusów stojących w korkach, ale to nie oni tworzą te korki. O dodatkowym pasie na autobusy nie wspomnę, bo takiego pomysłodawcę by dzisija zabili, albo co najmniej skazali na ostracyzm.
                Pozdrawiam

                • 0 0

              • (1)

                oby bo jak widze jak biegnie sciezka a rowezysta jedzie droga to mi sie scyzoryk otwiera. Co do dodatkowego pasa na autobusy to tez dziwny pomysł. Czemu on ma jechac szybciej.

                • 0 0

              • Niestety jest to wynik głupio poprowadzonej ścieżki rowerowej, często niezgodnie z prawem.
                Co do dodatkowego pasu na autobusy jest to norma w miastach europekjskihh. Np, w Berlinie po taklich pasach w godz. bodajże 7-11 i 14-17 mogą jeździć wyłącznie autobusy i rowery.

                • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane