• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w kierunku budowy Nowej Kielnieńskiej. Realizacja najwcześniej za kilka lat

Krzysztof Koprowski
18 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Obecnie zjazd z węzła w Chwaszczynie w planowaną ul. Nową Kielnieńską prowadzi - dosłownie - w pole.
  • Obecnie zjazd z węzła w Chwaszczynie w ul. Nową Kielnieńską prowadzi dosłownie w pole.
  • Obecnie zjazd z węzła w Chwaszczynie w ul. Nową Kielnieńską prowadzi dosłownie w pole.

Po ponad 10 latach urzędnicy wracają do planów budowy ul. Nowej Kielnieńskiej. Droga ta połączy Trasę Kaszubską i planowaną obwodnicę metropolitalnąMapkaistniejącą Obwodnicą TrójmiastaMapka. Równocześnie ma powstać także węzeł przesiadkowy przy nowym przystanku PKM oraz kładka nad obwodnicą.



Jak ul. Nowa Kielnieńska wpłynie na ruch samochodów w Osowej?

Przetarg ogłoszony przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska dotyczy opracowania programu funkcjonalno-użytkowego. Jest to wciąż wczesny etap prac nad dokumentacją, który posłuży wskazaniu pożądanych rozwiązań przestrzennych i podziału inwestycji na etapy.

- Program funkcjonalno-użytkowy ma określić założenia techniczne niezbędne do przystąpienia do prac projektowych. Ponadto wskazane będą możliwe koszty dokumentacji projektowej i robót budowlanych oraz wykupów gruntów - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.

Zjazd z Trasy Kaszubskiej w drogę widmo. Nowa Kielnieńska musi poczekać



  • Planowana lokalizacja nowego przystanku PKM oraz ul. Nowej Kielnieńskiej.
  • Północny fragment tzw. dużej ramy komunikacyjnej, której istotnym elementem jest ul. Nowa Kielnieńska.
  • Fragment obowiązującego rysunku studium dla północnej części Osowej.
Opracowanie będzie podzielone na dwa odcinki:

  1. istniejący fragment ul. Spacerowej wraz z rozbudową węzła z Obwodnicą Trójmiasta do tzw. pełnej koniczyny i poszerzeniem ul. Spacerowej do przekroju: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, zaczynający się ok. 500 metrów przed węzłem z obwodnicą aż do ronda Spacerowa - Sopocka - OdyseuszaMapka
  2. od ww. ronda do powstającego węzła z Trasą Kaszubską i obw. metropolitalną w Chwaszczynie Mapka wraz z wiaduktem nad linią kolejową oraz węzłem integracyjnym przy planowanym przystanku Gdańsk Kukawka (inne nazwy robocze: Osowa Północ lub Osowa II)

Możliwy jest także podział na dodatkowe odcinki, o ile będzie istniało uzasadnienie dla takiego etapowania realizacji układu komunikacyjnego.

Trasa Kaszubska: aktualne informacje o inwestycji



Wstępny planowany kształt przebudowanego węzła z Obwodnicą Trójmiasta na podstawie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia. Wstępny planowany kształt przebudowanego węzła z Obwodnicą Trójmiasta na podstawie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia.

Zjazd do centrum handlowego i kładka nad obwodnicą



Co ważne, w ramach dokumentacji uwzględniono budowę bezkolizyjnego dojazdu do centrum handlowego AuchanMapka oraz budowę kładki pieszo-rowerowej nad obwodnicą. W przeszłości była ona oprotestowana przez mieszkańców Osowej (protestujący obawiali się wzmożonego ruchu pieszego pod ich domami).

Protesty dotyczyły także budowy samej ul. Nowej Kielnieńskiej, w efekcie czego Trasa Kaszubska w klasie drogi ekspresowej została poprowadzona do węzła w Wielkim Kacku. Teraz jednak urzędnicy chcą zrealizować drogę o niższej klasie, ulicy głównej - z kolizyjnymi skrzyżowaniami i przekrojem dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Wstępny planowany kształt przebudowanego węzła z Obwodnicą Trójmiasta na podstawie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia. Wstępny planowany kształt przebudowanego węzła z Obwodnicą Trójmiasta na podstawie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia.

Kolizyjne skrzyżowania i parking przy nowym przystanku PKM



Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej w granicach Gdańska nie uległ większym zmianom i wymusi znaczną wycinkę drzew w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Według wstępnych założeń przewiduje się utworzenie kilku przejść, wiaduktów i przepustów pod drogą dla pieszych i zwierząt.

Wygodne dojście piesze i dojazd planowany jest również do przystanku PKM Gdańsk Kukawka (zobacz także: Walka o przystanek, który może odkorkować kilka dzielnic), gdzie przewidziano realizację parkingu przesiadkowego typu park and ride na ok. 400 pojazdów ze zjazdem na wysokości ul. DrawskiejMapka.


Wstępny planowany kształt przebudowanego węzła z Obwodnicą Trójmiasta na podstawie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia. Wstępny planowany kształt przebudowanego węzła z Obwodnicą Trójmiasta na podstawie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia.
Dodatkowymi łącznikami Nowej Kielnieńskiej z lokalnym układem drogowym (oprócz wspomnianej ul. Drawskiej i ronda Spacerowa - Sopocka - Odyseusza) w granicach Gdańska będą ulice:

Rok na przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego



Wykonawca programu funkcjonalno-użytkowego będzie 52 tygodnie (od momentu podpisania umowy) na przygotowanie dokumentacji. O jego wyborze zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej rękojmi dla opracowań składających się na przedmiot zamówienia (40 proc.).

  • Na węźle z Obwodnicą Trójmiasta planuje się dobudować brakujące łącznice, bezkolizyjny zjazd do centrum handlowego oraz kładkę pieszo-rowerową na przedłużeniu ul. (starej) Kielnieńskiej.
  • Nowa Kielnieńska zostanie poprowadzona prosto przez las na przedłużeniu ronda u zbiegu ulic Spacerowej, Sopockiej i Odyseusza.
  • Ulica Juraty, która będzie stanowiła jeden z łączników ul. Nowej Kielnieńskiej z układem ulic w Osowej.

Termin realizacji nieznany, uzależniony od zdobycia finansowania



Zgodnie z założeniami, realizacja nowego układu drogowego będzie odbywać się w trybie "zaprojektuj i wybuduj", o ile uda się wygospodarować w budżecie miasta lub/i zdobyć dodatkowe środki finansowe na ten cel np. z funduszy europejskich lub budżetu państwa.

Wariant optymistyczny (tj. przy zapewnieniu pełnego finansowania), podawany przez urzędników pod koniec 2021 r., zakłada ok. pięć-sześć lat na przeprowadzenie całego procesu inwestycyjnego wraz z pozyskaniem niezbędnej dokumentacji.

Przygotowania projektowe do realizacji Trasy Nowej Abrahama



Quiz Stare nazwy ulic w Trójmieście Średni wynik 59%

Stare nazwy ulic w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (119) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Kielnieńska już dawno byłaby skończona gdyby nie to że Rząd PiS szerokim łukiem omija Gdańsk jeżeli chodzi o dofinansowanie (14)

    projektów strukturalnych. Zabierają kasę Samorządowi Gdańska i finansują niepotrzebne projekty na przykład w Pcimiu.

    • 34 45

    • Przecież ty cały czas cieszysz sie z utrudniania życia kierowcom, więc brak Nowej Kielnieńskiej jest tobie na rękę. (1)

      • 7 4

      • Wszystko dla szoferów

        • 0 6

    • PiS PiSem (2)

      Ale ile mieszkańcy Osowej oprotestowali inwestycji to się w głowie nie mieści. Chcą być prężnie rozwijającą się dzielnicą miasta Gdańsk czy drugim Kielnem ? Dawno mieliby kładkę nad obwodnicę, Trasę Kaszubską z dojazdami, mały Majaland, remont Kielnieńskiej, a nawet peron PKM Gdańsk - Kukawka. Mało tego nawet budowa basenu im coś nie pasowała.

      • 21 1

      • Widziałeś ten basen? Przeprowadź tam oficjalne zawody, ptysiu.

        • 0 11

      • z tym przystankiem PKM nie masz racji

        mieszkańcy byli na tak, a samorządowcy na nie.

        • 1 2

    • A dlaczego nie zrobili tej drogi za tuska? (6)

      Podnieca cię we wszystko mieszać politykę?Człowieku w Polsce ciegle są zaległości jeszcze po komunie.Moze gdyby PO nie głosowała przeciwko kasie z UE to by ta drogę zbudowali wcześniej.Ale na Osowej głosowało się na brata Adamowicza oraz na syna Wałęsy.No to nie mam więcej pytań.Moze zróbmy protest,sam mieszkam na Osowej i już mam dosyć tej starej kielnieńskiej.

      • 11 13

      • Przestań oglądać TVP dezinfo:) PiS blokuje kasę z UE a za Tuska kasa była :) (4)

        • 6 12

        • Tusk jest mężem Stanu

          • 3 10

        • Tak, była. (2)

          Proszę wymień na jakie inwestycje poszła ta kasa? Jakie projekty infrastruktury drogowej zrealizowano ? Konkretnie?

          • 5 5

          • Pendolino kupili (1)

            • 3 2

            • Super odpowiedź

              1. Tak właśnie kończy się dyskusja gdy pytasz o konkrety... Brawo Ty!
              2. Pendolino to jest infrastruktura drogowa?

              • 6 3

      • Ot demagogia.
        Temat pieniędzy z KPO to kilka miesięcy, a PiS rządzi od siedmiu lat. Jakoś pieniędzy na inwestycje drogowe nie było przez cały ten czas. Oddane w tym czasie, to głównie te, które zostały rozpoczęte / przygotowane przed PiS.

        • 7 2

    • Nowa Wyzwolenia?

      • 0 0

    • Przecież Dulczęsa dostała kase

      z nowego ładu na tę drogę . I jeszcze płakała: "przeciez to z waszych podatków"!

      • 1 1

  • Dlaczego mówi się tak dużo o budowie nowych dróg a tak mało o budowie nowych linii kolejowych? (5)

    • 32 8

    • (3)

      Jakie nowe drogi się buduje? Drogi w Gdańsku się zwęża, buduje przejścia naziemne i antyzatoki, a drogi kolejowe się likwiduje (np. do Nowego Portu). Drogi i tory są tak samo równo zwijane. Gdańsk miastem równości. Serdeczności.

      • 10 8

      • Bardzo dobrze

        • 0 4

      • Przecież PiS obiecał reaktywację kolejki SKM do NP.

        • 4 0

      • Czyli robi się w końcu wszystko tak jak należało od lat.

        • 1 3

    • Ruskie propaliwowe trolle ciagle o autkarzach piszą

      • 6 6

  • Tunel pod Pachołkiem, nowa Kielnieńska... (8)

    ...może jeszcze tunel do Szwecji. Idą wybory, że Ola przypomniała sobie o Osowej?
    Dzielnica zapomniana, że miasto, w którym się znajduje

    • 43 22

    • Za wywaloną w błoto kasę z przekopu mierzei wiślanej można było sfinansować tunel pod pachołkiem :) (2)

      • 12 14

      • po co ty te bzdury wypisujesz tuskowy przyglupie? (1)

        • 5 12

        • Możesz mnie nie ubliżać. Ja jestem mondry

          • 3 1

    • (2)

      Nie idą żadne wybory

      • 4 4

      • To po co pisać (rysować na mapie) o "planowanym tunelowym odcinku Spacerowej"? Prawdopodobieństwo jego wybudowania jest zerowe.

        • 9 5

      • Nie? Sprawdź w kalendarzu wyborczym, lolusiu.

        • 1 2

    • Osowa do Gdyni dać i Gdańsk będzie miał z głowy tego wrzoda

      • 7 2

    • Osowa nie jest zapomniana

      Tylko wszystko co ma się tam dziać mieszkańcy protestują. Chyba nic innego nie potraficie robić. Park rozrywki - protest, trasa Kaszubska - protest, kładka nas obwodnicą - protest, budowa fabryk na uboczu ( nowe miejsca pracy pod nosem) - protest, BRW - protest, zbiornik retencyjny - protest i sporo innych, których już nawet nie pamiętam. Ta dzielnica nie powinna się nazywać Osowa tylko Gdańsk Protest

      • 6 3

  • nie chcieli kladki do marketu. niech jedza gruz (3)

    • 44 5

    • (1)

      Ale wiesz, że to było 20 lat temu?
      Teraz są inne warunki, inne potrzeby i inni ludzie tam mieszkają.
      No i protestowała garstka, ale wykonawca uznał to za dobry pretekst, żeby nie wydać kasy na budowę.
      Ale fakt, tamten protest to szczyt d**ilizmu i krótkowzroczności.

      • 15 5

      • Zabrać im autobusy do Oliwy

        • 9 3

    • Nie chcieli też Nowej Kielnieńskiej

      I teraz płaczą

      • 7 2

  • Nie za kilka a co najmniej 18 lat pojedziemy ta drogą (1)

    Turbodrożyzna i wciąż nowe podatki dobijają inwestycje samorządowe. Jeszcze rok temu słyszeliśmy o "deflacji od szefa banku narodowego" i nagle trach i bum cyk cyk sypie się wszystko jak domek z kart. Beton technologicznych od stycznia zdrożał o 28%!

    • 24 5

    • Bardzo dobrze. Ludzie uczą się szanować jedzenie

      • 1 6

  • Konieczny przekrój 2x2/3 na całej "Drodze Zielonej"

    Koszt budowy tej drogi w przekroju 2x2 z uwzględnieniem tunelu pod Pachołkiem wynosi ok. 2mld zł.
    Prawdę powiedziawszy to jest to po prostu droga fanaberia zważywszy na to, że Droga Zielona od Ergo Areny do Alei Płażyńskiego ma być jednojezdniową drogą miejską która będzie permanentnie zakorkowana.
    Jak kończą się zwężenia lub sygnalizacja świetlna w ciągu/na zakończeniu dróg bezkolizyjnych to doskonale pokazuje skrzyżowanie AK z Łostowicką lub S6 z Morską w Chyloni a jeszcze do niedawna końcówka Kwiatkowskiego w Gdyni.

    • 14 8

  • "protestujący obawiali się wzmożonego ruchu pieszego pod ich domami" (1)

    Chcemy dróg, chodników, kładek, DDR i wszystkiego żeby nam się lepiej poruszało! (Ale nie obok naszych domów, bo inni się będą nimi poruszali)

    • 78 4

    • Czyli jednak nie budować, jak będzie remont czy budowa to będzie więcej samochodów?

      j/w

      • 0 3

  • Nowa Kielnieńska powinna być wybudowana w pierwszej kolejności (2)

    Dopiero po jej wybudowaniu włodarze miasta powinni zacząć myśleć o jakimkolwiek remoncie czy przebudowie obecnej Kielnieńskiej.
    Remont i przebudowa obecnej Kielnieńskiej przed wybudowaniem Nowej Kielnieńskiej spowoduje totalny drogowy armagedon pomiędzy Chwaszczynem a Osową.
    Niestety nie wszyscy się tym przejmują.

    • 56 7

    • Ola myśli po fakcie.Ją przerasta normalne parkowanie samochodu a co dopiero takie akcje.

      • 5 3

    • Chwaszczynianie dostaną szybki dojazd do obwodnicy przez Kack więc będą musieli trochę drogi nadłożyć. To i tak szybciej i wygodniej wyjdzie.

      • 2 0

  • PO CO budować??? Przecież wygrali sprawę w sądzie, że nie chcę tej drogi :)

    • 16 13

  • To prawda, że Kjut z Brzezna straszył na Osowej?

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane