- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (56 opinii)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (71 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (141 opinii)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (211 opinii)
Krok w kierunku budowy Nowej Kielnieńskiej. Realizacja najwcześniej za kilka lat
Po ponad 10 latach urzędnicy wracają do planów budowy ul. Nowej Kielnieńskiej. Droga ta połączy Trasę Kaszubską i planowaną obwodnicę metropolitalną z istniejącą Obwodnicą Trójmiasta. Równocześnie ma powstać także węzeł przesiadkowy przy nowym przystanku PKM oraz kładka nad obwodnicą.
- Program funkcjonalno-użytkowy ma określić założenia techniczne niezbędne do przystąpienia do prac projektowych. Ponadto wskazane będą możliwe koszty dokumentacji projektowej i robót budowlanych oraz wykupów gruntów - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Zjazd z Trasy Kaszubskiej w drogę widmo. Nowa Kielnieńska musi poczekać
Opracowanie będzie podzielone na dwa odcinki:
- istniejący fragment ul. Spacerowej wraz z rozbudową węzła z Obwodnicą Trójmiasta do tzw. pełnej koniczyny i poszerzeniem ul. Spacerowej do przekroju: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, zaczynający się ok. 500 metrów przed węzłem z obwodnicą aż do ronda Spacerowa - Sopocka - Odyseusza
- od ww. ronda do powstającego węzła z Trasą Kaszubską i obw. metropolitalną w Chwaszczynie wraz z wiaduktem nad linią kolejową oraz węzłem integracyjnym przy planowanym przystanku Gdańsk Kukawka (inne nazwy robocze: Osowa Północ lub Osowa II)
Możliwy jest także podział na dodatkowe odcinki, o ile będzie istniało uzasadnienie dla takiego etapowania realizacji układu komunikacyjnego.
Trasa Kaszubska: aktualne informacje o inwestycji
Zjazd do centrum handlowego i kładka nad obwodnicą
Co ważne, w ramach dokumentacji uwzględniono budowę bezkolizyjnego dojazdu do centrum handlowego Auchan oraz budowę kładki pieszo-rowerowej nad obwodnicą. W przeszłości była ona oprotestowana przez mieszkańców Osowej (protestujący obawiali się wzmożonego ruchu pieszego pod ich domami).
Protesty dotyczyły także budowy samej ul. Nowej Kielnieńskiej, w efekcie czego Trasa Kaszubska w klasie drogi ekspresowej została poprowadzona do węzła w Wielkim Kacku. Teraz jednak urzędnicy chcą zrealizować drogę o niższej klasie, ulicy głównej - z kolizyjnymi skrzyżowaniami i przekrojem dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Kolizyjne skrzyżowania i parking przy nowym przystanku PKM
Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej w granicach Gdańska nie uległ większym zmianom i wymusi znaczną wycinkę drzew w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Według wstępnych założeń przewiduje się utworzenie kilku przejść, wiaduktów i przepustów pod drogą dla pieszych i zwierząt.
Wygodne dojście piesze i dojazd planowany jest również do przystanku PKM Gdańsk Kukawka (zobacz także: Walka o przystanek, który może odkorkować kilka dzielnic), gdzie przewidziano realizację parkingu przesiadkowego typu park and ride na ok. 400 pojazdów ze zjazdem na wysokości ul. Drawskiej.
Dodatkowymi łącznikami Nowej Kielnieńskiej z lokalnym układem drogowym (oprócz wspomnianej ul. Drawskiej i ronda Spacerowa - Sopocka - Odyseusza) w granicach Gdańska będą ulice:
Rok na przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego
Wykonawca programu funkcjonalno-użytkowego będzie 52 tygodnie (od momentu podpisania umowy) na przygotowanie dokumentacji. O jego wyborze zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej rękojmi dla opracowań składających się na przedmiot zamówienia (40 proc.).
Termin realizacji nieznany, uzależniony od zdobycia finansowania
Zgodnie z założeniami, realizacja nowego układu drogowego będzie odbywać się w trybie "zaprojektuj i wybuduj", o ile uda się wygospodarować w budżecie miasta lub/i zdobyć dodatkowe środki finansowe na ten cel np. z funduszy europejskich lub budżetu państwa.
Wariant optymistyczny (tj. przy zapewnieniu pełnego finansowania), podawany przez urzędników pod koniec 2021 r., zakłada ok. pięć-sześć lat na przeprowadzenie całego procesu inwestycyjnego wraz z pozyskaniem niezbędnej dokumentacji.
Przygotowania projektowe do realizacji Trasy Nowej Abrahama
Stare nazwy ulic w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (119) 3 zablokowane
-
2022-07-18 12:57
To bardzo droga i szkodliwa inwestycja (1)
Oby nigdy nie powstała
- 3 17
-
2022-07-18 14:15
Oby...
Oby Ci pluskwy zamieszkały w domu!
- 2 1
-
2022-07-18 13:00
Gdynia nie powinna się zgodzić (6)
na wycinkę swoich lasów pod Nową Kielnieńską. To Gdańsk ma problem, a nie Gdynia.
Co Gdynia będzie miała z tej drogi? To Gdańsk jej potrzebuje i potrzebna jest korekta granic. To samo ma się sprawa z tzw. "małą Gdynią", czyli gdyńską enklawą w gdańskiej Osowej. To też jest sprawa nie rozwiązana. Co Gdynia otrzyma niby w zamian? Kolejny donos na którąś z gdyńskich inwestycji, jak na lotnisko w Kosakowie czy co?- 10 81
-
2022-07-18 13:40
Ja bym się zapytał co ta droga da Gdański. (1)
Bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia.
A poza tym to są lasy państwowe.- 5 5
-
2022-07-18 13:43
lasy państwowe
ale na terenie miasta Gdyni.
- 1 6
-
2022-07-18 13:47
Gdynia też ma parę ulic w Osowie (1)
Tak więc ta droga przyda się też gdyńskim osowiakom. Ale poza Osową to rzeczywiście nikomu.
- 7 3
-
2022-07-18 16:10
da mieszkańcom "kaszub" dojeżdżającym co dzień do pracy w trójmieście - będą stali w korku , ale w korku na drodze dwupasmowej (
- 4 1
-
2022-07-18 16:08
To może Gdańsk nie powinien budować
Tylko Gdynia bezpośredni dojazd do małej gdyni
- 2 0
-
2022-07-18 16:13
Pomoze Gdyni. Bedzie lepszy dojazd m.in na Kacze Buki i Dabrowe.
- 5 0
-
2022-07-18 13:02
Postawić Osowiakom warunek, albo zgoda na ulicę Nową Kielnieńską, albo gnijcie w korkach w Oliwie.
Dość terroryzmu lokalnych środowisk. Ta droga była planowana nim wybudowano Osowę.
Kto z Was zna argumenty Osowiaków. Przecież ta droga jest wytyczona obok ich szeregowców.- 13 2
-
2022-07-18 13:24
Osowa to stan umysłu (3)
Osowa to stan umysłu a nie dzielnica. Jeśli skoro tak jak napisali w artykule mieszkańcy już raz oprotestowali nawet kładkę pieszą bo będzie za duży ruch pieszy pod ich domami ..... to co tu komentować
Niech dalej gniją w korkach. Tym mieszkańcom się nic nie podoba. Ekspresówka nie, kładka nie, nowa droga nie, park rozrywki nie.... może by chociaż wizy tam wprowadzić - wtedy odczują swoją wyjątkowość- 12 5
-
2022-07-18 13:52
Oprotesowywali też budowę Renka (2)
Bo rzekomo tirówki miały przez to zalać Osowę. Rzeczywiście, stan umysłu.
- 6 0
-
2022-07-18 13:59
(1)
Protestowali też przeciwko dociągnięciu Wodnika do drugiego węzła, bo tiry z renka będą przez Osowe omijać korki na obwodnicy xD Najnowszy protest to chyba Nowa Jednorozca i plan zagospodarowania, który miał zmusić do budowy przedszkola i żłobka.
- 5 0
-
2022-07-18 14:15
I plan upadł.
Ale ze względu na chciwość właścicieli ziemskich jak i mieszkańców.
- 0 1
-
2022-07-18 13:39
Opinia wyróżniona
To się przyda dla odkorkowania tranzytu (1)
Ale dojazdu do Dolnego Tarasu o nie usprawni bo nawet gdyby dociągnęli 4 pasy na Spacerowej do samego dołu to Oliwa nie stanie się bardziej przepustowa i korki na Opackiej, Starym Rynki u Opata Rybińskiego nic się nie zmniejszą. A raczej zwiększą bo nowa droga ściągnie nowy ruch.
- 19 11
-
2022-10-21 09:29
Dlatego tunel do zielonej pod pachołkiem powinien być razem z tą inwestycją. Powinno to być zrobione 20 lat temu.
- 3 1
-
2022-07-18 14:00
Polski ład
Nie finansuje tego?
Straciliśmy środki?
Czy coś pomyliłem?- 5 0
-
2022-07-18 14:00
(2)
Nie budować nic w Osowej. Nie ma inwestycji, której Osowiaki nie oprotestowali. Niech gniją w swoim bagienku.
- 7 5
-
2022-07-18 14:16
Czasy się zmieniły (1)
Protestowano ostro i mocno 15-20 lat temu. Teraz jest inna sytuacja, inne pokolenie.
- 3 0
-
2022-07-18 14:28
Nic się nie zmieniło. Ostatni protest był raptem kilkanaście miesięcy temu: Majaland, Nowa Koziorożca czy jakoś tak i nowy plan zagospodarowania. Gdzie ta zmiana podejścia? Osowa to dzielnica wiecznych protestów.
- 3 2
-
2022-07-18 14:22
I to jest prawdziwy drogowy skandal (4)
Opóźnienie w projektowaniu (a gdzie dopiero budowa za X lat) tej drogi to chyba największy drogowy skandal w Trójmieście. Przez ile lat Osowa nie będzie dowiązana do S-ki? Budowa węzła Chwaszczyno zaskoczyła gdańskich włodarzy? Gdyby Gdynia odwaliła taką manianę to artykuł nie byłby taki neutralny.
- 3 3
-
2022-07-18 14:31
(3)
Ale czyja to niby wina? Gdańsk chciał ekspresówkę do Osowej, ale mieszkańcy sami to zablokowali.
- 3 1
-
2022-07-18 15:29
(2)
Mityczni mieszkańcy. Ile lat temu to było? Włodarze obrazili się i zabrali zabawki?
- 0 1
-
2022-07-18 15:45
(1)
Trzeba brać odpowiedzialność za swoje czyny. Protest był skuteczny i cel został osiągnięty. Dlaczego teraz miasto ma zmieniać decyzję?
- 1 3
-
2022-07-18 17:59
No jak widać właśnie zmienia, argument z tylnej części ciała. Miasto ma obowiązek konsultować do skutku, a nie strzelać focha na długie lata.
- 1 2
-
2022-07-18 14:58
W ankiecie brakuje opcji "Zakorkuje do końca Oliwę".
- 2 0
-
2022-07-18 15:48
Szkoda kasy na taka inwestycje. (4)
Lepiej te środki przeznaczyć na spacerowa do Oliwy. Inwestycja w takiej formie nie odkorkuje nic. Tylko Spacerowa w formie 2/2 będzie miała sens i dopiero wtedy warto myśleć o nowej kielnienskiej.
- 11 68
-
2022-07-18 16:06
myśleć można już teraz
Nowa Kielnienska jako połączenie TK z obwodową ok , ale jako sprawny zjazd do Oliwy to słabo to widzę -auta będą stały w korku na "wszystkich "pasach bo - "wąskie gardło to Oliwa
- 13 0
-
2022-07-18 16:22
A co da Spacerowa 2x2 jeśli i tak ruch musi przejść przez Opacką i Stary Rynek Oliwski? (1)
Szybciej dojedziesz do korka?
- 16 3
-
2022-07-18 18:56
Tunel po pachołkiem jest rozwiązaniem no i droga przez las ul.Reja dla autobusów i samochodów elektrycznych. Nowa Kielnienska po zbudowaniu będzie dokładnie tak samo zakorkowana jak teraz bo niby gdzie pojadą pojazdy ?
- 9 6
-
2022-07-18 17:02
ta droga ma wchodzić wprost w tunel po Pachołkiem
i być dojazdem do Portu od strony stadionu
- 10 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.