• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w kierunku budowy Nowej Kielnieńskiej. Realizacja najwcześniej za kilka lat

Krzysztof Koprowski
18 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Obecnie zjazd z węzła w Chwaszczynie w planowaną ul. Nową Kielnieńską prowadzi - dosłownie - w pole.
  • Obecnie zjazd z węzła w Chwaszczynie w ul. Nową Kielnieńską prowadzi dosłownie w pole.
  • Obecnie zjazd z węzła w Chwaszczynie w ul. Nową Kielnieńską prowadzi dosłownie w pole.

Po ponad 10 latach urzędnicy wracają do planów budowy ul. Nowej Kielnieńskiej. Droga ta połączy Trasę Kaszubską i planowaną obwodnicę metropolitalnąMapkaistniejącą Obwodnicą TrójmiastaMapka. Równocześnie ma powstać także węzeł przesiadkowy przy nowym przystanku PKM oraz kładka nad obwodnicą.



Jak ul. Nowa Kielnieńska wpłynie na ruch samochodów w Osowej?

Przetarg ogłoszony przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska dotyczy opracowania programu funkcjonalno-użytkowego. Jest to wciąż wczesny etap prac nad dokumentacją, który posłuży wskazaniu pożądanych rozwiązań przestrzennych i podziału inwestycji na etapy.

- Program funkcjonalno-użytkowy ma określić założenia techniczne niezbędne do przystąpienia do prac projektowych. Ponadto wskazane będą możliwe koszty dokumentacji projektowej i robót budowlanych oraz wykupów gruntów - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.

Zjazd z Trasy Kaszubskiej w drogę widmo. Nowa Kielnieńska musi poczekać



  • Planowana lokalizacja nowego przystanku PKM oraz ul. Nowej Kielnieńskiej.
  • Północny fragment tzw. dużej ramy komunikacyjnej, której istotnym elementem jest ul. Nowa Kielnieńska.
  • Fragment obowiązującego rysunku studium dla północnej części Osowej.
Opracowanie będzie podzielone na dwa odcinki:

  1. istniejący fragment ul. Spacerowej wraz z rozbudową węzła z Obwodnicą Trójmiasta do tzw. pełnej koniczyny i poszerzeniem ul. Spacerowej do przekroju: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, zaczynający się ok. 500 metrów przed węzłem z obwodnicą aż do ronda Spacerowa - Sopocka - OdyseuszaMapka
  2. od ww. ronda do powstającego węzła z Trasą Kaszubską i obw. metropolitalną w Chwaszczynie Mapka wraz z wiaduktem nad linią kolejową oraz węzłem integracyjnym przy planowanym przystanku Gdańsk Kukawka (inne nazwy robocze: Osowa Północ lub Osowa II)

Możliwy jest także podział na dodatkowe odcinki, o ile będzie istniało uzasadnienie dla takiego etapowania realizacji układu komunikacyjnego.

Trasa Kaszubska: aktualne informacje o inwestycji



Wstępny planowany kształt przebudowanego węzła z Obwodnicą Trójmiasta na podstawie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia. Wstępny planowany kształt przebudowanego węzła z Obwodnicą Trójmiasta na podstawie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia.

Zjazd do centrum handlowego i kładka nad obwodnicą



Co ważne, w ramach dokumentacji uwzględniono budowę bezkolizyjnego dojazdu do centrum handlowego AuchanMapka oraz budowę kładki pieszo-rowerowej nad obwodnicą. W przeszłości była ona oprotestowana przez mieszkańców Osowej (protestujący obawiali się wzmożonego ruchu pieszego pod ich domami).

Protesty dotyczyły także budowy samej ul. Nowej Kielnieńskiej, w efekcie czego Trasa Kaszubska w klasie drogi ekspresowej została poprowadzona do węzła w Wielkim Kacku. Teraz jednak urzędnicy chcą zrealizować drogę o niższej klasie, ulicy głównej - z kolizyjnymi skrzyżowaniami i przekrojem dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Wstępny planowany kształt przebudowanego węzła z Obwodnicą Trójmiasta na podstawie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia. Wstępny planowany kształt przebudowanego węzła z Obwodnicą Trójmiasta na podstawie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia.

Kolizyjne skrzyżowania i parking przy nowym przystanku PKM



Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej w granicach Gdańska nie uległ większym zmianom i wymusi znaczną wycinkę drzew w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Według wstępnych założeń przewiduje się utworzenie kilku przejść, wiaduktów i przepustów pod drogą dla pieszych i zwierząt.

Wygodne dojście piesze i dojazd planowany jest również do przystanku PKM Gdańsk Kukawka (zobacz także: Walka o przystanek, który może odkorkować kilka dzielnic), gdzie przewidziano realizację parkingu przesiadkowego typu park and ride na ok. 400 pojazdów ze zjazdem na wysokości ul. DrawskiejMapka.


Wstępny planowany kształt przebudowanego węzła z Obwodnicą Trójmiasta na podstawie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia. Wstępny planowany kształt przebudowanego węzła z Obwodnicą Trójmiasta na podstawie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia.
Dodatkowymi łącznikami Nowej Kielnieńskiej z lokalnym układem drogowym (oprócz wspomnianej ul. Drawskiej i ronda Spacerowa - Sopocka - Odyseusza) w granicach Gdańska będą ulice:

Rok na przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego



Wykonawca programu funkcjonalno-użytkowego będzie 52 tygodnie (od momentu podpisania umowy) na przygotowanie dokumentacji. O jego wyborze zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej rękojmi dla opracowań składających się na przedmiot zamówienia (40 proc.).

  • Na węźle z Obwodnicą Trójmiasta planuje się dobudować brakujące łącznice, bezkolizyjny zjazd do centrum handlowego oraz kładkę pieszo-rowerową na przedłużeniu ul. (starej) Kielnieńskiej.
  • Nowa Kielnieńska zostanie poprowadzona prosto przez las na przedłużeniu ronda u zbiegu ulic Spacerowej, Sopockiej i Odyseusza.
  • Ulica Juraty, która będzie stanowiła jeden z łączników ul. Nowej Kielnieńskiej z układem ulic w Osowej.

Termin realizacji nieznany, uzależniony od zdobycia finansowania



Zgodnie z założeniami, realizacja nowego układu drogowego będzie odbywać się w trybie "zaprojektuj i wybuduj", o ile uda się wygospodarować w budżecie miasta lub/i zdobyć dodatkowe środki finansowe na ten cel np. z funduszy europejskich lub budżetu państwa.

Wariant optymistyczny (tj. przy zapewnieniu pełnego finansowania), podawany przez urzędników pod koniec 2021 r., zakłada ok. pięć-sześć lat na przeprowadzenie całego procesu inwestycyjnego wraz z pozyskaniem niezbędnej dokumentacji.

Przygotowania projektowe do realizacji Trasy Nowej Abrahama



Quiz Stare nazwy ulic w Trójmieście Średni wynik 59%

Stare nazwy ulic w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (119) 3 zablokowane

  • Super! Ale i tak mieszkancy osowej oprotestuja: BO TAK (1)

    Inwestycja odkorkuje nie tylko dzielnice, ale ulatwi tez dojazd do Dabrowy, Kaczych Bukow. Kolej PKM - super!

    Boje sie tylko, ze mieszkancy osowej oprotestuja inwestycje jak zawsze: dla zasady. strach przed wzmozonym ruchem pieszych pod ich domami - hit!!!

    • 9 2

    • A niby co odkorkują ? Dokąd pojadą samochody z nowej kielnienskiej ? Korek jest na kielnienskiej nie dlatego ze nie ma nowej kielnienskiej tylko dlatego ze spacerowa stoi.

      • 1 0

  • Dopłacę

    Aby to szybciej zrobili.
    Niech uruchomią zrzutkę na łapówki aby to przepchnąć jak najszybciej.

    • 1 1

  • Za wczasu barany tepe zaplanujcie aby po nowej spacerowej jezdzily tramwaje od oliwy do pkp kukawka!!!

    • 4 2

  • Opinia wyróżniona

    Kładka dla pieszych i rowerów - nareszcie!!! (3)

    Nareszcie są plany budowy kładki pieszo-rowerowej. Tylko proszę, tym razem to zrezalizujcie!

    • 36 4

    • (2)

      protestuję!

      • 0 7

      • (1)

        dlaczego?

        • 1 0

        • bo mogę

          • 0 3

  • Temat protestów wałkowany w nieskończoność

    Większość mieszkańców Osowej jest za inwestycjami jak drogi, kładki, itd. Problem polega na tej garstce klakierów, którzy oprotestowują wszelkie inwestycje, bo miastu jest to po prostu na rękę (miasto zamiast powiedzieć wprost, że nie ma kasy to zrzuci sobie winę na tą garstkę ludzi).

    • 4 1

  • koniecznie

    nawierzchnia koloru zielonego , ścieżka rowerowa i chodnik tylko i wyłącznie w tunelu , obustronne ekrany dzwiękochłonne , kanalizacja deszczowa odprowadzająca wody deszczowe na mój ogród (nie somsiada) , leżące policjanty co 25-30m. , dziś nie zasnę to na pewno jutro będę miał nowe postulaty.

    • 0 0

  • Kilka lat haha zlodzieje tyle lat obiecuja

    • 0 1

  • No i po co kolejna droga? To nie ograniczy ruchu samochodowego, a wręcz zachęci do jazdy. Te środki powinny zostać przeznaczone na komunikację publiczną.

    • 0 4

  • przydałoby się jakieś przejście

    przejście podziemne bądź tunelowe łączące okolice ulicy jeziornej z kaczymi bukami i ścieżkami rowerowymi w lesie.

    • 0 0

  • A Oliwa?

    Jeżeli Spacerowa pozostanie z wjazdem do Oliwy w istniejącym wydaniu, to po co ta inwestycja? Czy to naprawdę takie trudne do zauważenia? Najpierw trzeba przebudować połączenie z Grunwaldzką, bo to właśnie tam się korkuje ruch, potem ewentualnie w miarę potrzeb poszerzać należy kolejne odcinki. Kładka nad obwodnicą powinna powstać już dawno temu, właśnie jako pieszo rowerowa a nie tylko dla pieszych. Poza tym powinien zostać wydzielony Bus-Pas, to konieczność i najlepiej z Chwaszczyna do Oliwy, jak będzie taka alternatywa to będzie to miało sens, ludzie przesiądą się na autobusy, uczniowie dojadą do szkół. Obawiam się że ta tzw. "Nowa Kielnieńska' tylko odetnie sporą część Osowy od lasu, a przecież ruch miał być kierowany w Chwaszczynie na S6 i na obwodnicę, po co więc tak droga ma przez Osowę? Miasto znowu tylko wkurzy i poróżni mieszkańców, ale taki chyba jest cel.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane