• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta ruszy lada dzień

Michał Brancewicz
20 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Węzeł ChwaszczynoMapka - miejsce połączenia się Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy Metropolitalnej jest już prawie gotowy. W najbliższych dniach w tym miejscu rozpoczną się też prac związane z budową OM i będą postępować w kierunku Żukowa. Budowa nowej obwodnicy potrwa do wiosny 2025 roku.



Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Większa część węzła Chwaszczyno powstała w ramach będącej na ukończeniu Trasy Kaszubskiej. To w niego wepnie się Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, której budowa ruszy lada moment.

- Prace rozpoczną się w najbliższych dniach obok węzła Chwaszczyno, na połączeniu z trasą S6, i będą przesuwać się w kierunku południowym, w stronę węzła Żukowo - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu.
To Budimex jest odpowiedzialny za wybudowanie jednej z dwóch części Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Chodzi o odcinek o długości 16,3 km.

OMT zadanie nr 1 - w jego ramach powstanie:

  • dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu w każdym kierunku
  • rezerwa pod trzeci pas
  • węzeł drogowy "Miszewo"
  • część węzła drogowego "Chwaszczyno"
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi
  • 25 obiektów inżynieryjnych, w tym: estakada nad linią kolejową nr 201;
  • estakada nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • drogi lokalne i dojazdowe obsługujące tereny przyległe do obwodnicy

  • Węzeł Chwaszczyno. W miejscu, gdzie urywają się jezdnie (po lewej stronie zdjęcia), zacznie powstawać Obwodnica Metropolitalna.
  • Węzeł Chwaszczyno. Widok na część Trasy Kaszubskiej prowadząca w kierunku Lęborka.
  • Węzeł Chwaszczyno. Widok na Trasę Kaszubską w kierunku węzła Wielki Kack.
  • Niektóre elementy węzła Chwaszczyno będą dobudowywane już w ramach budowy Obwodnicy MEtropolitalnej.

Obwodnica Metropolitalna: zrobić jak najwięcej przez zimą



- Roboty przygotowawcze w zakresie rozbiórki budynków, wycinki drzew oraz pierwszych robót ziemnych rozpoczną się już w październiku - zapowiadał niedawno Przemysław Czaja, dyrektor kontraktu firmy Budimex. - W tej chwili trwają prace archeologiczne, rozpoznanie saperskie i prace zapewniające ochronę środowiska. W listopadzie rozpoczniemy pierwsze roboty geotechniczne, związane z posadowieniem obiektów inżynierskich. Chcemy zrealizować jak największy zakres prac jeszcze przed zimą.
Zgodnie z zapisami w kontrakcie, prace przy budowie OM powinny zakończyć się w marcu 2025 roku.

Obwodnica Metropolitalna: drugi odcinek czeka na zezwolenia



Druga część obwodnicy obejmuje odcinek o długości 16 km - od Żukowa do węzła Gdańsk-Południe.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu Obwodnicy Żukowa
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy
  • budowa pasów włączeniowych o łącznej długości 1,8 km

Postępowanie o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej zostało podzielono na trzy pododcinki, objęte osobnymi wnioskami.

Wykonawcą wartych 826,5 mln zł prac będzie konsorcjum: Mirbud SA i Kobylarnia SA.

Nowa Kielnieńska najwcześniej za kilka lat



Warto dodać, że z węzła Chwaszczyno wyprowadzona została także jezdnia, która w przyszłości ma się połączyć z tzw. ul. Nową Kielnieńską. Jednak ta ulica zacznie powstawać nie wcześniej niż za kilka lat.

Opinie (155) ponad 10 zablokowanych

  • My mieszkańcy Osowy nie chcemy Nowej Kielnieńskiej (12)

    nie rozwiąże problemów komunikacyjnych dzielnicy, spowoduje wzmożony ruch i hałas, nie przyspieszy dojazdu do Oliwy.
    Jedyny plus to szybszy dojazd na Kaszuby, ale wolimy już odstać 10 min. w Chwaszczynie niż pozwolić na puszczenie autostrady przez środek dzielnicy

    • 8 131

    • Wy nie chcecie niczego i nigdzie.

      • 57 0

    • (1)

      "My", czyli Ty i Twoja rodzina? Każdego kogo znam na Osowej chce Nową Kielnieńską.

      • 57 0

      • My mieszkańcy Osowy chcemy Nowej Kielnieńskiej.

        • 16 0

    • Osowiaków należy

      wysiedlić i przeflancować na Podlasie

      • 35 2

    • Osowa - tu się żyje i oddycha :D

      Potwierdza się, że mieszkańcy osowy to swoisty stan umysłu :D :D :D

      • 27 0

    • Spokojnie - nie będzie :)

      cały ruch dalej będzie szedł dziurawą ulicą jak teraz, gdzie można urwać zawieszenie. Ale to miejska inwestycja więc nigdy nie powstanie. Powodzenia :)

      • 8 2

    • Większość mieszkańców osowy chce, chodzi tylko o garstkę ludzi którzy mieszkają w północnej części dzielnicy. Tak czy siak, bez nowej spacerowej, sama nowa kielnienska da niewiele

      • 13 1

    • Jestem

      Jestem mieszkańcem Osowy i chce aby jak najszybciej powstała Nowa Kielnieńska . Bez tej drogi Trasa Kaszubska nie jest w pełni skończona .

      • 17 0

    • Wy to sobie możecie .... Jak po drodze każde osiedle bieda-domków zacznie protestować to trasa ruszy za dziesięciolecia.

      • 8 1

    • Słaba ta prowokacja

      • 4 0

    • akurat Nowa Kielneńska ma przebiegac w nowym śladzie na północ od zabudowy mieszkaniowej. Stara ulica i osiedla mieszkaniowe tylko na tym zyskają

      • 5 0

    • Osowa jak zawsze

      mieszkańcy Osowy jak zawsze swoje

      • 0 0

  • Trochę im ładne domy i drzewa stoją na drodze. Wyburzyć! (4)

    • 32 8

    • Jak walną estakadę na Jarem Raduni, (3)

      to już nie będzie w okolicach Gdańska lasu bez hałasu samochodów. Podobno to jest postęp.

      • 3 8

      • Przecież będzie przebiegała z drugiej strony Żukowa (2)

        • 0 0

        • Mówię o okolicach Widlina. (1)

          • 0 0

          • Hałas jest tam od lat.

            Szybcy i wściekli na motorkach ryją las ochronny na zboczu nad Radunią.

            • 2 0

  • (5)

    Najgorsze, że to nie uratuje korków w Żukowie, obstawiam ,że w 50%.

    • 16 20

    • (4)

      Zapewne wiesz że razem z OMT będzie budowana obwodnica Żukowa? Czy jeszcze nie?

      • 8 1

      • I co ona zmieni? (3)

        Ta obwodnica? Niewiele, będzie tylko połączenie do K20 w Glinczu. Do 211 nie będzie. Czyli tylko część ruchu się przeniesie.

        • 1 8

        • (2)

          to zawsze część ruchu. Poza tym jadący z Kartuz do Gdyni będą mogli i zresztą już mogą ominąć Żukowo jadac przez Przodkowo . Potem będą mogli wjechać na odwodnicę metropolitalną na węźle Miszewo. Jedynei osoby jadące z Gdańska do kartuz niebędą mogli skorzystać z obwodnicy .

          • 1 0

          • jadący z Kartuz do Gdyni

            tych trzech Kaszubów po prostu objedzie inną drogą

            • 0 2

          • Przez Przodkowo

            Oczywiście można ale dobra droga jest tylko do Grzybna.

            • 0 0

  • Brawo! (16)

    To doskonała wiadomość i świetna inwestycja dla mieszkańców Trójmiasta. Nawet jeśli nie będą na co dzień korzystali to uspokoi się ruch na naszej korkownicy. I wtedy trzeba by ją przebudować na 3 pasy

    • 242 31

    • Niby jak? Kto i po co będzie tyle nadrabiał drogi (1)

      • 20 23

      • Ja będę! Już dziś jadąc do Warszawy, nadkładam drogi przez A1 i A2 oszczędzając czas a zatem ekologicznie jadę. Bo jadę a nie tkwię w korkach.

        • 9 4

    • na pewno nie (4)

      tranzyt raczej niewielki a układ drogi dla niego słaby. Między miastami zbyt duże nadkładanie drogi.

      To drenaż dla suburbiów i aktywacja następnych terenów dla deweloperki.
      Już widzę plakaty: "Tylko 20 minut od centum"...

      • 34 9

      • (2)

        Wolę nadłożyć drogę niż stać godzinę w korku bo to mniejsze spalanie i szybciej czasowo.

        • 15 5

        • tylko najpierw dojedz

          do tego "skrotu"...

          • 6 1

        • Optymalny wariant byłby wówczas, gdyby najpierw wybudowano OPAT, a następnie Trasę Lęborską od Żukowa do Lęborka. Wówczas pojazdy z PL omijałyby i tzw. małe i duże 3miasto. Ale nic straconego. Jeszcze można wybudować rzeczony odcinek, nawet łącząc go z Szemudem, tudzież Bożympolem. Wszak obwodnica Żukowa pojawi się niebawem.

          • 2 3

      • pojadą na około

        Wystarczy spojrzeć na google jak dzisiaj sporo ludzi jadąc obwodnicą od strony Gdyni nadrabia drogi jadąc potem obwodnicą południową chcąc się dostać do centrum, w rejon portu, Brzeźna a nawet Zaspy i Przymorza. Jednym to nie będzie pasować, a innym tak. Jak zwykle.

        • 0 0

    • bardzo słabe rozwiązanie "obwodnicy Żukowa" (2)

      Kupa kasy a połączenia z Kaszubami nadal nie będzie.
      Chyba że wójt dobuduje brakujące kawałki z południa i północy...

      • 13 5

      • A Kościerzyna, Łubiana, Wieżyca to nie Kaszuby

        • 1 1

      • Tymczasowy łącznik powiatowy pomiędzy DK20 i DW211 jest już opracowywany w rejonie Babiego Dołu.
        Na samo przedłużenie obwodnicy Żukowa po estakadzie nad Radunią i torami kolejowymi nie ma co liczyć w najbliższym czasie choć koncepcja jest opracowana.

        • 0 0

    • tak czy siak planowana jest rozbudowa obwodnicy do 3 pasów w każdą stronę (5)

      • 4 13

      • (3)

        Więcej pasów nie oznacza mniejszych korków. zawsze nadchodzi zwężenie. zobacz jak bardzo nie potrafimy sie poruszać po dwu jezdniowej autostradzie. Wyobraź sobie co się będzie działo na potrójnej.

        będziesz stał jak stałeś, tylko zamiast za sąsiadem to obok.

        • 7 11

        • Oznacza

          Ostatnio mieliśmy okazję przetestować zwężenie na Dąbrowie do jednego pasa. Zgodnie z twoją logiką powinien wystarczyć...

          • 7 3

        • No właśnie... (1)

          ...chodzi o to żeby zwężeń nie było!!! Tylko cały czas 3 pasy.

          • 2 2

          • i to koniecznie z pasem awaryjnym. dziś mamy niby 2x2 ale bez pasa awaryjnego. Gdyby chociaż on był, to różnica byłaby odczuwalna. Rozbudowa do 2x3 będzie napewno z dodatkowym pasem awaryjnym, więc różnica będzie gigantyczna.

            • 3 1

      • Nic nie jest planowane

        Może kiedyś, co oznacza min za 15 lat

        • 1 1

  • (14)

    Wszystko super a spacerowa nadal 1 pasmowa, wiaduktów na ak brak.

    • 256 38

    • Ja tam będę jeździł (1)

      Od wiosny 2035

      • 4 6

      • PO = polaczenie S7 i S6..

        PiS = wezel Chwaszczyno.... i jeszcze ujadacie?!

        • 2 3

    • prędzej tam ścieżke rowerową wybudują niż poszerzą do 2 pasów

      • 33 3

    • dwa pasy Spacerowej nic nie dadzą (2)

      problemem jej węzeł na obwodnicy ze światłami i seria świateł w Oliwie

      • 32 11

      • Jeśli poprowadzisz ją pod pachołkiem i dalej Zieloną Drogą, będzie miało to sens. Oczywiście obecny odcinek do Oliwy równiez zostaje.

        • 7 6

      • w Oliwie wyciąć park i zrobić estakadę w przekroju 2x3.

        światła znikną i mieszkańcy zad*pi będą mieli wygodny dojazd dla swoich golfów 3, a jak kolega pożyczy to 4 (taka aktualizacja o generację).

        • 7 11

    • Można wierzyć w moce nadprzyrodzone (2)

      i można wierzyć w wiadukty na AK. Mniej więcej ta sama kategoria.

      • 13 4

      • Wiadukt na AK zwłaszcza w stronę Korkownicy (1)

        Ma racje bytu, dalej już żadnych świateł nie ma i do obwodnicy wolna droga. A jak jest obecnie popołudniami od strony Chełmu, to chyba każdy wie

        • 18 2

        • Ale jak to?

          Przejście dla pieszych nad tunelem jest potężną niegospodarnością, a wydanie kilkudziesięciu milionów na wiadukt wzdłuż istniejącej drogi jest niezbędne?

          • 3 3

    • Problem Spacerowej jest gdzie indziej... (2)

      Jeżdżę na motocyklu i widzę jak na górze (rano), jest ciasno - zderzak w zderzak, a od zjazdu na Borodzieja, jeżdżą "sierotki", 50 km/h, trzymając 50 do 100 m dystansu między autami. Ja wiem, że jeżdżenie to trudna rzecz a myślenie jeszcze trudniejsza. Te zatory same się nie generują...

      • 19 28

      • Motocykl?

        Aaaa! To ty jesteś ten co zap@#%$*#la codziennie rano, na zabój, między samochodami? Tak na oko 120km/h?
        Dziwisz się, że ludzie zwalniają

        • 8 3

      • To nie sierotki

        To pseudoekodrajwerzy. Zaoszczędzą 5ml paliwa - a korek wstecz wyleje się na ulice poprzedzające. Na baranów nie ma rady

        • 5 5

    • drogi nie mają pasm

      Są jezdnie i pasy ruchu. Obecnie ul. Spacerowa ma jedną jezdnię i dwa pasy ruchu.

      • 2 0

    • Orze jak może

      Albo 500+, 13 i 14 emerytura dopłaty tu i tam i brak perspektyw albo inwestycje.
      Trzeba wybierać.
      Niektórzy nie potrafią robić tego dobrze.

      • 2 1

  • Kiedy konkretnie będzie przejezdna trasa kaszubska? (4)

    • 23 3

    • fragmentami już jest (2)

      Odbiory trwają.

      Przy okazji widać bieda oszczędności i skutki braku wiaduktu nad torami w Luzinie

      • 3 1

      • (1)

        Gdzie S6 a gdzie tory? Wiadukt w BPolu wystarczy

        • 1 0

        • Chodzi o dojazd do S6 w Luzinie

          od strony obecnej DK6. Tam mieszka mnóstwo ludzi, okolica się rozbudowuje, a kierowcy muszą stać na przejeździe kolejowym w centrum Luzina, bo nikt nie wpadł na pomysł, aby przy okazji zbudować tam wiadukt. Inne gminy aktywnie działają w kierunku rozbudowy i modernizacji dróg dojazdowych do Trasy Kaszubskiej, a Luzino śpi.

          • 3 1

    • lada tydzień

      • 0 0

  • No to Chwaszczyno... (2)

    zaorane...

    Nie powinno być takim węzłem, OMT jeśli faktycznie ma służyć tranzytowi, powinna z Kaszubską łączyć się gdzieś w okolicach Szemudu.
    Ogólnie, współczuję Dąbrowie i Chwaszczynu takiego sąsiedztwa...

    • 20 33

    • niekoniecznie (1)

      Jestem mieszkańcem Chwaszczyna; kupowałem nieruchomość przeszło 6 lat temu i już wtedy sprawdzałem dostępne plany tych dróg. Z mojego punktu widzenia, jeśli w planach nic nie pozmieniają, dla miejscowości ta nowa trasa będzie ulgą, a nie udręką. Węzły są tak zaplanowane, że kierowcom nie będzie się opłacało jechać przez Chwaszczyno (chodzi o starą 20tkę i rondo). Podkreślam, że jeśli nic nie pozmieniają. Dla mnie jako mieszkańca dojazd do zwyczajowych stałych lokalizacji w Gdyni będzie bardziej upierdliwy (brak jest planowanego wjazdu na metropolitalną z samego Chwaszczyna), ale rozumiem, że dzięki temu będzie ogólnie mniejszy ruch na starej trasie i przez miejscowość w ogóle. Sam mocno kibicuję tej inwestycji!

      • 18 1

      • Obwodnice slychac w centrum Pruszcza

        Te miejscowosci sa blizej planowanych przelotowek.

        • 2 2

  • (4)

    Do wiosny 2025... czyli do jesieni 2027?

    • 41 8

    • To normalne firmy (3)

      Nie pokroju Polaqua

      • 9 0

      • (1)

        Zobacz co mirbud robi na S5, to zmienisz zdanie

        • 3 1

        • Mirbud Kobylarnia wybudował dwa odcinki S5 za Bydgoszczą i przejął po Włochach jeden ŚwiecieBydgoszcz więc o co Ci chodzi? Gdyby PiS nie doprowadził do takiej inflacji przez 7 lat to firmy by nie schodziły z placów budowy

          • 6 2

      • hahahahahah

        • 0 0

  • (2)

    Super że coś się dzieje. Szkoda, że nie będzie standardowo robionych 6-7 pasów(po 3 w każdą stronę i awaryjny). No ale nie można mieć wszystkiego. Niech budują!
    Oby udało się do tego 2026. zdążyć

    • 21 9

    • Masz racje powinni od razu budować po trzy pasy jeżeli ta droga ma się nazywać obwodnicą.

      • 0 1

    • Na metropolitalnej będzie rezerwa na trzeci pas od środka. tak więc w razie potrzeby będzie go można szybko wybudować bez konieczności przebudowy wiaduktów i węzłów.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane