• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy rondo pomoże odkorkować Czarny Dwór?

Maciej Naskręt
9 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Korki na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II w Gdańsku. Korki na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II w Gdańsku.

Od czasu otwarcia Tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska korki u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska to codzienność. Rozwiązaniem tych problemów zdaniem naszego czytelnika może być rondo. Urzędnicy wskazują na pewne problemy tego pomysłu, ale przeanalizują go.



Jak oceniasz pomysł budowy ronda na Zaspie?

Nie ma praktycznie dnia, by kierowcy nie tracili cennego czasu na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II na Zaspie. W godzinach szczytu przejazd tędy zajmuje nawet 30 minut. Za ten stan rzeczy odpowiada tunel pod Martwą Wisłą, który jest świetnym objazdem dla korków w centrum Gdańska, ale skierował potoki kierowców właśnie do nadmorskich dzielnic miasta.

Jedyne co mogli zrobić drogowcy na tym skrzyżowaniu, to wydłużyć fazę zielonego światła dla jadących na wprost. Nic to jednak nie zmieniło. Dlatego niedawno inżynierowie ruchu zapowiedzieli, że włączą sygnalizację na tym skrzyżowaniu do systemu Tristar, co ma zapewnić szybszy przejazd.

Kierowcy chyba nie wierzą w to rozwiązanie i dlatego nadsyłają kolejne propozycje. Tym razem pan Wojciech zasugerował wykonanie w tym miejscu ronda.

- Skrzyżowania z ruchem okrężnym są znakiem rozpoznawczym Gdańska, więc czemu takiego rozwiązania nie zastosować na Zaspie? Nie dość, że uspokoiłoby to ruch i poprawiłoby bezpieczeństwo to na dodatek przejazd odbywałby się nieustannie - nie byłby ograniczany przez sygnalizację - mówi pan Wojciech.
Ponieważ dziś do skrzyżowania z praktycznie wszystkich stron prowadzą po dwa pasy ruchu, na ewentualnym rondzie należałoby zrobić tzw. turbinę. Podobne rozwiązanie zastosowano u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów zobacz na mapie Gdańska, czy też na rondzie przy wyjeździe z tunelu pod Martwą Wisłą od strony stadionu zobacz na mapie Gdańska.

Propozycja ronda, które może usprawnić ruch u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II. Propozycja ronda, które może usprawnić ruch u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II.
Urzędnicy: rozwiązanie jest drogie, ale przeanalizujemy je

Trzeba jednak podkreślić, że przebudowa skrzyżowania pochłonęłaby z kasy miasta kilka a nawet kilkanaście milionów złotych. Dla porównania: rondo turbinowe u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów kosztowało mieszkańców Gdańska ok. 7 mln zł.

Ale pieniądze to nie jedyny problem.

- Wstępnie można powiedzieć, że po uruchomieniu ronda trudno byłoby zachować płynność przejazdu samochodów. Zlikwidowalibyśmy światła, więc piesi przechodziliby przez jezdnię dowolnej chwili tamując ruch aut - zastrzega Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Ponadto ronda projektuje się tam, gdzie natężenie aut na wlotach jest podobne. Tymczasem na Zaspie duży ruch jest w obu kierunkach w relacji Przymorze - tunel. W tej sytuacji kierowcy wyjeżdżający z pobliskiego parkingu lub z al. Jana Pawła II mieliby poważne problemy by się włączyć do ruchu - dodaje Kotłowski.
Szef gdańskich drogowców zgadza się jednak, że pomysł wart jest głębszego przeanalizowania. Warto to zrobić tym bardziej, że przebudowa Drogi Zielonej wciąż nie ma zapewnionego finansowania.

Czytaj także: Trzy wizje zabudowy terenów przy Drodze Zielonej

Opinie (303) 1 zablokowana

  • Kto wpuszcza ruch tranzytowy bezpośrednio z tunelu

    na nieprzygotowane do tego wąskie drogi osiedlowe i osiedla? Tylko jakiś baran! Dlatego taki horror na osiedlach rano i popołudniami!

    • 26 2

  • 80% to wina kierowców

    1. Kierowcy nie potrafią jeździć i ruszac spod świateł
    2. Rondo spowodowałoby kataklizm - przypomnijcie sobie początki ronda na Budowlanych
    3. Skandal z Tristarem będzie kiedyś wyjasniony? Ten szajs nie działa przecież!

    • 31 1

  • A nowe osiedle za ternie zajezdni autobusowej ?

    W kontekście tego artykułu i faktycznej sytuacji ze śmiechem należy odnieść się do niedawnych deklaracji Biura Rozwoju Gdańska, że układ drogowy Chrobrego, Hallera, Czarny Dwór spokojnie jest w stanie rozładować wzrost natężenia ruchu, który nastąpi w wyniku realizacji planów budowy nowego osiedla dla paru tysięcy ludzi na terenie Zajezdni autobusowej Hallera. Może Pani z Urzędu zechciałaby powtórzyć jakie są wyniki analizy skoro osiedla nie ma a problem JUŻ JEST !

    • 26 3

  • Rondo nie może.

    Mogą jedynie kierowcy, pod warunkiem że zajmą się wyłącznie prowadzeniem pojazdu, a nie kilkoma innymi sprawami typu telefony, szminki, bluzki, kapelusze i obserwacje dookrężne... Skupić się i myśleć co się robi, bo często stojący jako pierwszy tylko noga na hamulcu i nagle widzi zielone i myśli: o zielone...sprzęgło, jedynka i 50 metrów bez dodawania gazu. Więcej dynamiki.

    • 24 3

  • Rondo

    Rondo tylko spowoduje zwiększenie wypadków

    • 23 5

  • mamy ronda w Chwaszczynie, Żukowie

    czy przez to korki są mniejsze? Sygnalizacją świetlną łatwiej sterować, ale trzeba chcieć.

    • 35 2

  • Rondo nic nie da. Idioci mieli czas zbudowac drugi pas w strone tunelu ale nic nie robili. Jak to urzednicy

    • 81 19

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane