• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy rondo pomoże odkorkować Czarny Dwór?

Maciej Naskręt
9 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Korki na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II w Gdańsku. Korki na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II w Gdańsku.

Od czasu otwarcia Tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska korki u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska to codzienność. Rozwiązaniem tych problemów zdaniem naszego czytelnika może być rondo. Urzędnicy wskazują na pewne problemy tego pomysłu, ale przeanalizują go.



Jak oceniasz pomysł budowy ronda na Zaspie?

Nie ma praktycznie dnia, by kierowcy nie tracili cennego czasu na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II na Zaspie. W godzinach szczytu przejazd tędy zajmuje nawet 30 minut. Za ten stan rzeczy odpowiada tunel pod Martwą Wisłą, który jest świetnym objazdem dla korków w centrum Gdańska, ale skierował potoki kierowców właśnie do nadmorskich dzielnic miasta.

Jedyne co mogli zrobić drogowcy na tym skrzyżowaniu, to wydłużyć fazę zielonego światła dla jadących na wprost. Nic to jednak nie zmieniło. Dlatego niedawno inżynierowie ruchu zapowiedzieli, że włączą sygnalizację na tym skrzyżowaniu do systemu Tristar, co ma zapewnić szybszy przejazd.

Kierowcy chyba nie wierzą w to rozwiązanie i dlatego nadsyłają kolejne propozycje. Tym razem pan Wojciech zasugerował wykonanie w tym miejscu ronda.

- Skrzyżowania z ruchem okrężnym są znakiem rozpoznawczym Gdańska, więc czemu takiego rozwiązania nie zastosować na Zaspie? Nie dość, że uspokoiłoby to ruch i poprawiłoby bezpieczeństwo to na dodatek przejazd odbywałby się nieustannie - nie byłby ograniczany przez sygnalizację - mówi pan Wojciech.
Ponieważ dziś do skrzyżowania z praktycznie wszystkich stron prowadzą po dwa pasy ruchu, na ewentualnym rondzie należałoby zrobić tzw. turbinę. Podobne rozwiązanie zastosowano u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów zobacz na mapie Gdańska, czy też na rondzie przy wyjeździe z tunelu pod Martwą Wisłą od strony stadionu zobacz na mapie Gdańska.

Propozycja ronda, które może usprawnić ruch u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II. Propozycja ronda, które może usprawnić ruch u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II.
Urzędnicy: rozwiązanie jest drogie, ale przeanalizujemy je

Trzeba jednak podkreślić, że przebudowa skrzyżowania pochłonęłaby z kasy miasta kilka a nawet kilkanaście milionów złotych. Dla porównania: rondo turbinowe u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów kosztowało mieszkańców Gdańska ok. 7 mln zł.

Ale pieniądze to nie jedyny problem.

- Wstępnie można powiedzieć, że po uruchomieniu ronda trudno byłoby zachować płynność przejazdu samochodów. Zlikwidowalibyśmy światła, więc piesi przechodziliby przez jezdnię dowolnej chwili tamując ruch aut - zastrzega Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Ponadto ronda projektuje się tam, gdzie natężenie aut na wlotach jest podobne. Tymczasem na Zaspie duży ruch jest w obu kierunkach w relacji Przymorze - tunel. W tej sytuacji kierowcy wyjeżdżający z pobliskiego parkingu lub z al. Jana Pawła II mieliby poważne problemy by się włączyć do ruchu - dodaje Kotłowski.
Szef gdańskich drogowców zgadza się jednak, że pomysł wart jest głębszego przeanalizowania. Warto to zrobić tym bardziej, że przebudowa Drogi Zielonej wciąż nie ma zapewnionego finansowania.

Czytaj także: Trzy wizje zabudowy terenów przy Drodze Zielonej

Opinie (303) 1 zablokowana

  • Niech robią cokolwiek

    Wszystko fajnie dla kumatych, dla nie kumatych niekoniecznie.... wypadki będą zmorą gdyby kiedykolwiek zrobili tam rondo

    • 2 1

  • Ronda w polsce

    To nie prawda ze ronda są domena gdanska. Jest ich kilka w różnych punktach miasta. To nieprawda ze problemem są wielopasmowe ulice podłączone do ronda. W Gorzowie np. Ronda są połączone drogami wielopasmowymi, z których w wielu kierunkach można pojechać drogami wielopasmowymi. Sztuczne problemy wymyślane przez miasto. Problemem jest brak drogi zielonej w ciągu do grunwaldzkiej lub obwodnicy. Natomiast rondo jest pewnym etapem wymaganym do zwiększenia płynności na sztucznie regulowanych skrzyżowaniach.

    • 1 1

  • (7)

    Lewoskręt do szpitala zrobić osobny i to taki ze 100 m a już będzie duuuużo lepiej. Taniej i szybciej.

    • 75 11

    • Przecież jest tam lewoskręt... (6)

      • 11 3

      • (4)

        Lewoskręt jest,ale z pasem na wprost jednocześnie więc dobrze ktoś proponuje.

        • 16 6

        • Co wy pierdzielicie? (2)

          Prawy pas w stronę Przymorza (od Hallera) służy do jazdy na wprost, a lewy tylko i wyłącznie jest do skrętu w lewo, w al. Jana Pawła II.

          • 11 2

          • Bzdura

            Bzdura, lewoskręt zaczyna się tam gdzie są znaki poziome pokazujące skręt w lewo i linia ciągła oddzielająca pasy do tego miejsca można jechać normalnie i wbić na suwak o takiej jeździe ciagle przypomina Policja ale po co Janusze drogi wiedzą lepiej.

            • 6 0

          • teoretycznie

            powiedz to cwaniaczkom którzy lewym ciągną do oporu i wbijają się na chama przed światłami na prawy, który przez to stoi

            • 3 1

        • Wszyscy jezdza jakby bali się jezdzic . Jeżdżę tamta droga . Zawsze mam wrażenie że tam wszyscy odpoczywaja po pracy . Jak by nie mysleli jak jeżdżą . Tak samo gdy jest zielona linia , ....chyba ludzie z tej strony miasta jezdza wolniej .?

          • 2 2

      • Taa zapala sie zielone ale nikt nie przejezdza bo z przeciwka jedzie niekonczacy sie sznur aut.

        • 39 0

  • DWA PASY

    najlepszym rozwiązaniem byłaby budowa dodatkowych pasów w obie strony i wykonanie tunelu na zbiegu z ulica Jana Pawła II. Samochody, które jechałyby w kierunku Przymorza i Letnicy poruszałyby się w tunelu. Samochody skręcające w kierunku Zaspy przejeżdżałyby górą i skręcały w stronę Zaspy.
    Na górze zrobiłoby się bezpieczniej dla pieszych a ruch byłby mniejszy. Oczywiście dwa pasy Drogi Zielonej należy poprowadzić aż do Galerii Przymorze.
    Ruch byłby płynny

    • 2 0

  • bzdura

    Nic to nie da bo w jedną i w drugą strone jest około 300metrów do świateł które zblokują i tak auta jadące w jedną i drugą stronę. Efekt byłby taki że w szczycie na tym rondzie stałyby auta a inni by się próbowali przeciskać bo przecież żaden kierowca stojący już na rondzie nie wpuści innego bo ma pierszeństwo. Dopóki nie zrobią dwóch pasów po jednej i po drugiej stronie i nie udrożnią skrzyżowania przy obrońcow nic się nie zmieni

    • 1 0

  • Chory pomysł.

    Tylko dwa pasy w każdą stronę pozwolą na płynną jazdę. Jeden pas i korki obecnie powodują,że Nasze środowisko otrzymuje bardzo dużą emisję spalin, które my mieszkańcy wdychamy!!! Jedyna opcja to dwa pasy , które jest gdzie zrobić , a koszt też można ograniczyć!!!

    • 1 0

  • Tak trudno zamontować kamery sterujące ruchem?

    Nie mysi być niedorobiony Tristar - cokolwiek innego, byleby działało jak należy.

    • 0 1

  • Skrócić światła od strony Zaspy.

    • 1 0

  • (3)

    Od kiedy to tunel jest odpowiedzialny za korki ? To raczej ruch za to odpowiada.

    • 5 6

    • Nie było tunelu to nie było ruchu

      • 2 0

    • (1)

      Ruch jest dodatkowo generowany przez tunel!

      • 7 0

      • Zamknąć tunel !!!

        • 3 0

  • Światła na Czarnym Dworze (1)

    Sygnalizacja świetlna na newralgicznym skrzyżowaniu dziala zbyt krótko w głównym kierunku ulicy w obie strony, wystarczy dołożyć ok 20s. Powinno mocno pomóc, no i szybko

    • 2 0

    • Dołożyć min. 40 sek. Dziadki ruszają po 5 - 10 sek. Czasem przejeżdża po 10 aut co najwyżej.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane