• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy rondo pomoże odkorkować Czarny Dwór?

Maciej Naskręt
9 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Korki na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II w Gdańsku. Korki na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II w Gdańsku.

Od czasu otwarcia Tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska korki u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska to codzienność. Rozwiązaniem tych problemów zdaniem naszego czytelnika może być rondo. Urzędnicy wskazują na pewne problemy tego pomysłu, ale przeanalizują go.



Jak oceniasz pomysł budowy ronda na Zaspie?

Nie ma praktycznie dnia, by kierowcy nie tracili cennego czasu na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II na Zaspie. W godzinach szczytu przejazd tędy zajmuje nawet 30 minut. Za ten stan rzeczy odpowiada tunel pod Martwą Wisłą, który jest świetnym objazdem dla korków w centrum Gdańska, ale skierował potoki kierowców właśnie do nadmorskich dzielnic miasta.

Jedyne co mogli zrobić drogowcy na tym skrzyżowaniu, to wydłużyć fazę zielonego światła dla jadących na wprost. Nic to jednak nie zmieniło. Dlatego niedawno inżynierowie ruchu zapowiedzieli, że włączą sygnalizację na tym skrzyżowaniu do systemu Tristar, co ma zapewnić szybszy przejazd.

Kierowcy chyba nie wierzą w to rozwiązanie i dlatego nadsyłają kolejne propozycje. Tym razem pan Wojciech zasugerował wykonanie w tym miejscu ronda.

- Skrzyżowania z ruchem okrężnym są znakiem rozpoznawczym Gdańska, więc czemu takiego rozwiązania nie zastosować na Zaspie? Nie dość, że uspokoiłoby to ruch i poprawiłoby bezpieczeństwo to na dodatek przejazd odbywałby się nieustannie - nie byłby ograniczany przez sygnalizację - mówi pan Wojciech.
Ponieważ dziś do skrzyżowania z praktycznie wszystkich stron prowadzą po dwa pasy ruchu, na ewentualnym rondzie należałoby zrobić tzw. turbinę. Podobne rozwiązanie zastosowano u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów zobacz na mapie Gdańska, czy też na rondzie przy wyjeździe z tunelu pod Martwą Wisłą od strony stadionu zobacz na mapie Gdańska.

Propozycja ronda, które może usprawnić ruch u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II. Propozycja ronda, które może usprawnić ruch u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II.
Urzędnicy: rozwiązanie jest drogie, ale przeanalizujemy je

Trzeba jednak podkreślić, że przebudowa skrzyżowania pochłonęłaby z kasy miasta kilka a nawet kilkanaście milionów złotych. Dla porównania: rondo turbinowe u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów kosztowało mieszkańców Gdańska ok. 7 mln zł.

Ale pieniądze to nie jedyny problem.

- Wstępnie można powiedzieć, że po uruchomieniu ronda trudno byłoby zachować płynność przejazdu samochodów. Zlikwidowalibyśmy światła, więc piesi przechodziliby przez jezdnię dowolnej chwili tamując ruch aut - zastrzega Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Ponadto ronda projektuje się tam, gdzie natężenie aut na wlotach jest podobne. Tymczasem na Zaspie duży ruch jest w obu kierunkach w relacji Przymorze - tunel. W tej sytuacji kierowcy wyjeżdżający z pobliskiego parkingu lub z al. Jana Pawła II mieliby poważne problemy by się włączyć do ruchu - dodaje Kotłowski.
Szef gdańskich drogowców zgadza się jednak, że pomysł wart jest głębszego przeanalizowania. Warto to zrobić tym bardziej, że przebudowa Drogi Zielonej wciąż nie ma zapewnionego finansowania.

Czytaj także: Trzy wizje zabudowy terenów przy Drodze Zielonej

Opinie (303) 1 zablokowana

  • Sprawa jest prosta tak długo jak buraki w blachosmrodach nienauczą sie jeździc tobedą korki wszedzie!@

    Urzad miasta powinien w koncu zacząć realizować to co ogłosił w najnowszym projekcie czyli ograniczenia ruchu 20 letniego złomu w mieście.
    Czas na promowanie komunikacji miejskiej ,ułatwienia i inwestycje w komunikacje miejska pieszych i rowerów.
    Likwidacje wszystkich tuneli dla pieszych i zastąpienia ich przejściami naziemnymi.

    • 1 3

  • Rencista 974 (2)

    Ja uważam że najlepszym rozwiązaniem jest budować skrzyżowania bezkolizyjne i tunele dla pieszych.A nie iść na łatwiznę. Chodzi mi o skrzyżowania wielopoziomowe i podziemne przejścia dla pieszych.Łopaty i do roboty panowie.A nie wszystko kolizyjne.A przejścia dla pieszych tak są usytuowane że utrudniają kierowcom przy zielonej strzałce do skrętu w prawo.

    • 0 4

    • a ty masz rete ze wzgledu ograniczenia umysłowe ?Najwyrazniej tak .

      • 2 0

    • Dokładnie!

      • 0 1

  • Dajcie spokój z półśrodkami (1)

    Rondo nie pomoże, trzeba w końcu znaleźć kasę na nową Drogę Zieloną w kierunku ERGO Areny, jak jest w planach, bo ruch zwiększa się z miesiąca na miesiąc

    • 7 8

    • masz pecha wiesniaku bo takich jak ty jest mniejszosc

      • 1 3

  • Po 6 pasow w kazda strone proponuje (2)

    przejscia dla pieszych tylko podziemne. rowery do parku wjezdzac nie musza, a jak koniecznie muszą niech jada przez nowy port. mieszkancy niech wdychają spaliny i cieszą sie cudownym brzmieniem diesli. Jakies pytania?

    • 14 3

    • jeszce bym dodał parkin nadmorski zamias promenady spacerowej przy wydmach :)

      • 1 0

    • Dzień Dobry,
      tutaj dział urbanistyki UM w Gdańsku. Dziękujemy za podsunięcie wspaniałych rozwiązań urbanistycznych godnych nowoczesnego miasta XXI w. Pragniemy zdradzić, że rezerwa terenowa w postaci parku Reagana jest już gotowa pod obwodnicę nadmorską, ale może uda nam się coś wyskubać. Prosimy o kontakt w celu odebrania nagrody i honorowego obywatelstwa od Pana Prezydenta.

      Pozdrawiamy

      • 7 1

  • kazde rondo to lepszy pomysl niz swiatla

    powinni wiecej robic rond, utrzymanie tansze i lepsza plynnosc ruchu

    • 0 3

  • Prosta sprawa

    Rondo nic nie da.
    Wystarczyłby prosty eksperyment wyłączenie na 10 minut świateł żeby zakorkował się cały odcinek czyli od Obrońców Wybrzeża do Hallera.
    Sytuacje może poprawić tylko dodanie po jednym pasie na obu kierunkach.
    Tunel był długo budowany i można to było przewidzieć i zrobić bez większych problemów.
    Nasi geniusze jednak zamiast projektować dodatkowe pasy projektowali dodatkowe budynki przy tej trasie. Była tu pokazana już wizualizacja zagospodarowania tego terenu. I tu pytanie ile jeszcze wieżowców i osiedli nad samym morzem można wcisnąć w tym rejonie.

    • 4 2

  • Dwie kwestie (2)

    1. Rozwiazanie drogie, ale wg mnie chyba najlepsze: skret w lewo z Czarnego Dworu w JPII pociagnac w tunelu (lub estakada jak na Wezle UE, ale to psuje krajobraz).
    2. Jakiekolwie rozwiazanie sie przyjmie, ktore udrozni to skrzyzowanie spowoduje niestety przesuniecie korka w kierunku Przymorza. I znow kolejne skrzyzowanie do poprawy itd, itd.

    Potrzeba komoleksowej przebudowy tej drogi od Ergo Areny.

    • 4 3

    • Poszerzyć lewoskręt o drugi pas, więcej samochodów przejedzie w krótszym czasie JpII jest dwupasmowa to nic na niej nie trzeba przebudowywać.

      • 0 0

    • Psuciem krajobrazu się nie przejmuj. Już tak jest zepsuty że nic mu nie zaszkodzi.

      • 3 1

  • Autor pomysłu podobnie jak gdańscy inżynierowie ruchu jest bardzo krótkowzroczny (1)

    Za 400 metrów jest kolejne skrzyżowanie ze światłami i z niego wyjazd w prawo w jeden pas i na wprost też jeden, z ograniczeniem prędkości do 30 km/godz. Rondo niczego nie zmieni. Trzeba analizować strumienie pojazdów na kilku skrzyżowaniach i znaleźć rozwiązanie.

    • 17 0

    • W stronę skrzyżowania o którym piszesz nie ma korków

      • 0 0

  • Rondo tylko powiekszy problem, korki bedą jeszcze wieksze (np Zukowo). Natomiast zwiekszyłoby sie bezpieczenstwo ale tylko kierowców. Piesi mieliby duzy kłopot aby przedostać sie na drugą strone w kierunku plazy, a takze kierowcy nadjezdzajacy z Jana Pawła. Rondo zmniejszy przepustowość skrzyzowania, takze pomysł chybiony moim zdaniem. Dwupasmówka z lewoskrętem rozwiązałaby problem w tym miejscu ale korek utworzyłby sie przed kolejnym skrzyzowaniem

    • 5 1

  • Tunel - Hallera - Słowackiego (6)

    A może by tak w końcu dokończyć Słowackiego z połączeniem do Hallera ? To i korki będą mniejsze na Czarnym Dworze

    • 171 15

    • To konieczność (2)

      Bardzo dobra uwaga.Należy koniecznie dokończyć to co zostało zaczęte.Czy prezydent miasta nie mówił o połączeniu stadionu piłkarskiego z portem lotniczym dwupasmową drogą?
      Komuś się zmieniły priorytety .Teraz przez Park Reagana chcą puścić dwa pasy a tamta inwestycja już zakończona.Dla mnie nie jest zakończona a osoby odpowiedzialne za to zostaną
      przez mieszkańców Zaspy i Przymorza docenione przy wyborach.

      • 18 1

      • nie zostaną, bo mieszkaniec przy urnie jest głupi i niczego nie pamięta, tylko kieruje się tzw. "mniejszym złem"

        a co nim w danym momencie jest - o tym decydują ci, którzy mają wygrać

        • 3 0

      • oj nie...

        przecież już dawno ogłosili, że trasa Nowa Słowackiego została zakończona - tam nic się nie dzieje w tym temacie

        • 4 0

    • jasne, że tak

      ale fanty za Słowackiego już rozdane, a za nową inwestycję "Zielona droga" można przytulić nową pulę i uszczęśliwić "wszystkich"

      • 5 0

    • No tak nowa Kościuszki.

      • 9 1

    • Na Czarnym Dworze i tak są dużo mniejsze niż na Słowackiego we Wrzeszczu

      • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane