- 1 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (198 opinii)
- 2 Kto będzie radnym za wiceprezydentów? (55 opinii)
- 3 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (848 opinii)
- 4 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (80 opinii)
- 5 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (136 opinii)
- 6 Żuraw czeka zmiana lokalizacji o kilkanaście metrów (48 opinii)
Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz
Wszystko wskazuje na to, że na budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze poczekamy. Gdańsk wydał ponad 1,4 mln zł na sporządzoną w 2017 roku dokumentację projektową trasy - i prace nad inwestycją utknęły. Problemem jest m.in. brak dofinansowania zewnętrznego, bez którego roboty się nie rozpoczną.
Potrzebę jej budowy uwidocznił jeszcze bardziej remont "starej" ul. Świętokrzyskiej, który wiąże się z codziennymi korkami, o czym czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.
Dlatego na prośbę czytelników sprawdziliśmy, na jakim etapie znajduje się inwestycja dotycząca budowy ulicy Nowej Świętokrzyskiej.
Przypomnijmy: Trasa, której budowa pozwoliłaby "rozładować" gęsty ruch w tym rejonie miasta, rozpoczynałaby się na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej z al. Vaclava Havla (obok istniejącej pętli tramwajowej) i kończyła na granicy z gminą Kolbudy - w rejonie skrzyżowania ulic: Świętokrzyska, K. Guderskiego, Ateny.
Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.
Projekt jest, jednak wykonawcy wciąż brak
Jednak, mimo że projekt inwestycji jest już gotowy, wciąż nie wyłoniono wykonawcy robót. W gdańskim magistracie usłyszeliśmy, że powody takiego stanu rzeczy to m.in.:
- fakt, że zadanie znajduje się w fazie przed pozyskaniem decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie procesu wykupów gruntów (zadanie na chwilę obecną jest na końcówce etapu programowania, nie przeszło jeszcze do etapu realizacji),
- wysokie koszty realizacji inwestycji oraz wykupów gruntów: nie ma możliwości, aby miasto realizowało zadanie samodzielnie, bez dofinansowania zewnętrznego.
Inwestycja wpisana została na listę rezerwową projektów do dofinansowania w perspektywie 2014-2020.
- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje się do wystąpienia o niezbędne decyzje administracyjne; jednocześnie miasto oczekuje na pojawienie się dodatkowych naborów wniosków o dofinansowanie, w związku z oszczędnościami dla poszczególnych osi priorytetowych w perspektywie UE 2014-2020. W przypadku braku możliwości pozyskania takiego dofinansowania gmina będzie zabiegać o dofinansowanie inwestycji w perspektywie 2021-2027 - tłumaczy Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (436) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-25 18:26
Dramat. (1)
Jeśli do wyborów się nic nie zmieni trzeba podziękować pani prezydent. Pierwszy raz w życiu zagłosuję na kogoś z PiSu.
- 21 6
-
2019-09-25 19:18
Na PiS nigdy
- 2 7
-
2019-09-25 13:51
Zróbice chociaż tramwaj do ul.Swiętorzyskiej (2)
....ten brakjący kawałek od szkoły przy ul.Jabłoniowej do ul.Świętorzyskiej (około 1.5 km).
Jak to będzie + łącznik przez Jabłoniową do Havla to część pasażerów przesiędzie się na tramwaj
i będzie można autobusy z dzielnic południowych puścić tylko do tramwaju.- 30 5
-
2019-09-25 19:15
Aby połączyć ten odcinek musiałby być wiadukt !!!! Wiem jak to wygląda bo tam mieszkam. Obecnie jest spory wąwóz i połączenie wodne, chodnik z dwoma stawami. Duża różnica w wysokości terenów, szczególnie to problem dla lini tramwajowej. Nie widzę tego . Z jednej strony potrzebna jest komunikacja i drogi. Z drugiej strony ktoś kto to planował chyba nie wiedział jak wygląda ta okolica. To tereny spacerowe, dwa duże stawy i duże drzewa w wąwozie. Estakada to wszystko zepsuje. Trzeba było w planach tramwaj i Nową Bulońską Południową poprowadzić od ronda Guderskiego w stronę Jabłoniowej. Zanim się Polnord wybudował po drugiej stronie Stawu Świętokrzyska II oraz osiedla przy Jaworzniaków. Osiedle Audiopolis.
- 0 0
-
2019-09-25 18:51
Odcinek drogi o ktorym piszesz
Nazywa się roboczo Nowa Bulońska cześć poludniowa
- 1 0
-
2019-09-25 13:43
(2)
Po co budaować dwupasmówkę jak jeden pas bedzie buspasem? Zróbcie 3pasmową (jeden buspas) i będzie ok.
- 171 22
-
2019-09-25 18:40
Posprzedawali tereny a teraz ściema. Nic nie zbudują zobaczycie.
- 5 0
-
2019-09-25 14:23
Chore plany
Dla niedoinformowanych, od lat 70- tych w planach urbanistycznych miasta jest naniesiony pas komunikacyjny trasy P-P , która w sposób optymalny rozwiązywała problem komunikacji dla Gdańska Południe . W międzyczasie powstał jej początkowy odcinek stanowiący jedynie dojazd do Tesco na Chełmie . Pokażcie mi choć jeden przypadek w kraju doprowadzenia 4 pasów drogowych pod drzwi supermarketu !!!!! . Komplikując proste rozwiązania ( czysty socjalizm myślowy ) zbudowano i**otyczną pętlę tramwajową i skomunikowano nowe osiedla developerskie poprzez przebudowę starej Łódzkiej . Dzisiaj nikt niby nie widzi trasy P-P i konsekwentnie brnie w bypasy. To jest zwykła dywersja samorządowa bez kontaktu z mieszkańcami.
- 29 4
-
2019-09-25 14:37
No i dobrze (2)
Teraz czas zbudować SKM-kę
- 20 7
-
2019-09-25 15:08
o SKM zapytaj (1)
Morawieckiego, Prezesa albo Sellina bo to rząd kontroluje spółkę SKM
- 2 4
-
2019-09-25 18:12
A miasto ma udziały
- 0 1
-
2019-09-25 14:34
Całą dekadę spóźniona :( :( (3)
Widać Południe mocno po macoszemu jest traktowane.
Ona powinna zdecydowanie szybciej powstać niż np. Nowa donikąd Bulońska.
Jednym słowem kpin ciąg dalszy podobnie jak w GAIT które zupełnie nie ogarnia tego terenu.- 37 8
-
2019-09-25 18:08
(1)
jestes ograniczony...beda b7dowac pozniej , tak jak kiedys mowiono o m9scie wantowym i ci co krytykowali slowa niepowiedzieli jak powstsl tunel , zrozum słoiku z wiochy ze to ukladanka calosci a jsk tego nid rozumiesz idz do proboszcza wytlumaczy ci
- 2 0
-
2019-09-25 18:11
A ty idz po słownik
- 0 1
-
2019-09-25 14:37
Bo nikogo ten rejon nie interesuje
lepiej jak sie zabiorą za remontowanie ulic wewnątrz miasta, anie budowanie nowych w polu.
- 4 10
-
2019-09-25 14:33
(3)
Ludzie by chcieli nowych tras aby je tez zakorkować samochodami. Niestety nie tędy droga.
- 14 7
-
2019-09-25 14:38
(2)
zamknąć wszystkie ulice i zrobić drogi rowerowe dla riksz
- 1 5
-
2019-09-25 15:02
(1)
nie o to chodzi. Ale zbudowanie nowej Świętokrzyskiej spowoduje, że nowa i stara będą zakorkowane na całej długości
- 5 0
-
2019-09-25 18:10
Jasne nie budujmy jak zaraz będzie zakorkowane.
- 1 0
-
2019-09-25 14:37
A moze... (4)
prawda jest taka,ze tych gruntów (miejsca pod nowa trasę) juz tam nie ma. Tzn.byly,ale zostały sprzedane deweloperom. Dlatego z trasy nici. Tylko "ładnie" to tłumaczą. Teraz tylko patrzeć jak rosnąć tam będą kolejne blokowiska.
- 37 3
-
2019-09-25 17:27
Tak jest z SKMką (2)
Grunty pod SKM na Południe zostały sprzedane developerom.
Teraz jak sprawa SKM wróciła - jest problem- 1 0
-
2019-09-25 18:00
Nigdy nie było żadnych planów SKM na południe
to jest wkrętka propagandowa
- 3 0
-
2019-09-25 17:32
Nie ma żadnego problemu
Nikt nie myśli nawet o SKM na Południe
- 1 0
-
2019-09-25 14:57
Sikorskiego miała być przedłużona na Górną Orunię i dalej aż do Rotmanki z tramwajem pośrodku, grunty były przygotowane jeszcze przez poprzedni ustrój a teraz tam bloki stoją
- 8 0
-
2019-09-25 17:56
Jednym słowem mieszkańcy południa, zrobili was w bambuko
i to się dzieje cały czas i będzie się działo
- 21 1
-
2019-09-25 17:54
szkoda ze przez Olszynke nie pociagneli bylo by ciekawiej
- 8 0
-
2019-09-25 17:45
W Pazdzierniku ukaze sie ksiazka o ukladzie gdanskim pt. Rozprawa Sumlinskiego
oj bedzie ciekawie
- 17 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.