• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz

Szymon Zięba
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe. Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.

Wszystko wskazuje na to, że na budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze poczekamy. Gdańsk wydał ponad 1,4 mln zł na sporządzoną w 2017 roku dokumentację projektową trasy - i prace nad inwestycją utknęły. Problemem jest m.in. brak dofinansowania zewnętrznego, bez którego roboty się nie rozpoczną.



Na budowę której trasy czekasz najbardziej?

Bez wątpienia budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jest jedną z najbardziej wyczekiwanych i najbardziej potrzebnych inwestycji drogowych w południowej części Gdańska. Tak wynika choćby z opinii czytelników, które pojawiły się pod naszym poniedziałkowym artykułem o planach gdańskich drogowców na rok 2020.

Potrzebę jej budowy uwidocznił jeszcze bardziej remont "starej" ul. Świętokrzyskiej, który wiąże się z codziennymi korkami, o czym czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.

Dlatego na prośbę czytelników sprawdziliśmy, na jakim etapie znajduje się inwestycja dotycząca budowy ulicy Nowej Świętokrzyskiej.

Przypomnijmy: Trasa, której budowa pozwoliłaby "rozładować" gęsty ruch w tym rejonie miasta, rozpoczynałaby się na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej z al. Vaclava Havla (obok istniejącej pętli tramwajowej) i kończyła na granicy z gminą Kolbudy - w rejonie skrzyżowania ulic: Świętokrzyska, K. Guderskiego, Ateny.

Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.

Projekt jest, jednak wykonawcy wciąż brak



Jednak, mimo że projekt inwestycji jest już gotowy, wciąż nie wyłoniono wykonawcy robót. W gdańskim magistracie usłyszeliśmy, że powody takiego stanu rzeczy to m.in.:

  • fakt, że zadanie znajduje się w fazie przed pozyskaniem decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie procesu wykupów gruntów (zadanie na chwilę obecną jest na końcówce etapu programowania, nie przeszło jeszcze do etapu realizacji),
  • wysokie koszty realizacji inwestycji oraz wykupów gruntów: nie ma możliwości, aby miasto realizowało zadanie samodzielnie, bez dofinansowania zewnętrznego.


Inwestycja wpisana została na listę rezerwową projektów do dofinansowania w perspektywie 2014-2020.

- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje się do wystąpienia o niezbędne decyzje administracyjne; jednocześnie miasto oczekuje na pojawienie się dodatkowych naborów wniosków o dofinansowanie, w związku z oszczędnościami dla poszczególnych osi priorytetowych w perspektywie UE 2014-2020. W przypadku braku możliwości pozyskania takiego dofinansowania gmina będzie zabiegać o dofinansowanie inwestycji w perspektywie 2021-2027 - tłumaczy Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (436) ponad 10 zablokowanych

  • Dramat. (1)

    Jeśli do wyborów się nic nie zmieni trzeba podziękować pani prezydent. Pierwszy raz w życiu zagłosuję na kogoś z PiSu.

    • 21 6

    • Na PiS nigdy

      • 2 7

  • Zróbice chociaż tramwaj do ul.Swiętorzyskiej (2)

    ....ten brakjący kawałek od szkoły przy ul.Jabłoniowej do ul.Świętorzyskiej (około 1.5 km).
    Jak to będzie + łącznik przez Jabłoniową do Havla to część pasażerów przesiędzie się na tramwaj
    i będzie można autobusy z dzielnic południowych puścić tylko do tramwaju.

    • 30 5

    • Aby połączyć ten odcinek musiałby być wiadukt !!!! Wiem jak to wygląda bo tam mieszkam. Obecnie jest spory wąwóz i połączenie wodne, chodnik z dwoma stawami. Duża różnica w wysokości terenów, szczególnie to problem dla lini tramwajowej. Nie widzę tego . Z jednej strony potrzebna jest komunikacja i drogi. Z drugiej strony ktoś kto to planował chyba nie wiedział jak wygląda ta okolica. To tereny spacerowe, dwa duże stawy i duże drzewa w wąwozie. Estakada to wszystko zepsuje. Trzeba było w planach tramwaj i Nową Bulońską Południową poprowadzić od ronda Guderskiego w stronę Jabłoniowej. Zanim się Polnord wybudował po drugiej stronie Stawu Świętokrzyska II oraz osiedla przy Jaworzniaków. Osiedle Audiopolis.

      • 0 0

    • Odcinek drogi o ktorym piszesz

      Nazywa się roboczo Nowa Bulońska cześć poludniowa

      • 1 0

  • (2)

    Po co budaować dwupasmówkę jak jeden pas bedzie buspasem? Zróbcie 3pasmową (jeden buspas) i będzie ok.

    • 171 22

    • Posprzedawali tereny a teraz ściema. Nic nie zbudują zobaczycie.

      • 5 0

    • Chore plany

      Dla niedoinformowanych, od lat 70- tych w planach urbanistycznych miasta jest naniesiony pas komunikacyjny trasy P-P , która w sposób optymalny rozwiązywała problem komunikacji dla Gdańska Południe . W międzyczasie powstał jej początkowy odcinek stanowiący jedynie dojazd do Tesco na Chełmie . Pokażcie mi choć jeden przypadek w kraju doprowadzenia 4 pasów drogowych pod drzwi supermarketu !!!!! . Komplikując proste rozwiązania ( czysty socjalizm myślowy ) zbudowano i**otyczną pętlę tramwajową i skomunikowano nowe osiedla developerskie poprzez przebudowę starej Łódzkiej . Dzisiaj nikt niby nie widzi trasy P-P i konsekwentnie brnie w bypasy. To jest zwykła dywersja samorządowa bez kontaktu z mieszkańcami.

      • 29 4

  • No i dobrze (2)

    Teraz czas zbudować SKM-kę

    • 20 7

    • o SKM zapytaj (1)

      Morawieckiego, Prezesa albo Sellina bo to rząd kontroluje spółkę SKM

      • 2 4

      • A miasto ma udziały

        • 0 1

  • Całą dekadę spóźniona :( :( (3)

    Widać Południe mocno po macoszemu jest traktowane.
    Ona powinna zdecydowanie szybciej powstać niż np. Nowa donikąd Bulońska.
    Jednym słowem kpin ciąg dalszy podobnie jak w GAIT które zupełnie nie ogarnia tego terenu.

    • 37 8

    • (1)

      jestes ograniczony...beda b7dowac pozniej , tak jak kiedys mowiono o m9scie wantowym i ci co krytykowali slowa niepowiedzieli jak powstsl tunel , zrozum słoiku z wiochy ze to ukladanka calosci a jsk tego nid rozumiesz idz do proboszcza wytlumaczy ci

      • 2 0

      • A ty idz po słownik

        • 0 1

    • Bo nikogo ten rejon nie interesuje

      lepiej jak sie zabiorą za remontowanie ulic wewnątrz miasta, anie budowanie nowych w polu.

      • 4 10

  • (3)

    Ludzie by chcieli nowych tras aby je tez zakorkować samochodami. Niestety nie tędy droga.

    • 14 7

    • (2)

      zamknąć wszystkie ulice i zrobić drogi rowerowe dla riksz

      • 1 5

      • (1)

        nie o to chodzi. Ale zbudowanie nowej Świętokrzyskiej spowoduje, że nowa i stara będą zakorkowane na całej długości

        • 5 0

        • Jasne nie budujmy jak zaraz będzie zakorkowane.

          • 1 0

  • A moze... (4)

    prawda jest taka,ze tych gruntów (miejsca pod nowa trasę) juz tam nie ma. Tzn.byly,ale zostały sprzedane deweloperom. Dlatego z trasy nici. Tylko "ładnie" to tłumaczą. Teraz tylko patrzeć jak rosnąć tam będą kolejne blokowiska.

    • 37 3

    • Tak jest z SKMką (2)

      Grunty pod SKM na Południe zostały sprzedane developerom.
      Teraz jak sprawa SKM wróciła - jest problem

      • 1 0

      • Nigdy nie było żadnych planów SKM na południe

        to jest wkrętka propagandowa

        • 3 0

      • Nie ma żadnego problemu

        Nikt nie myśli nawet o SKM na Południe

        • 1 0

    • Sikorskiego miała być przedłużona na Górną Orunię i dalej aż do Rotmanki z tramwajem pośrodku, grunty były przygotowane jeszcze przez poprzedni ustrój a teraz tam bloki stoją

      • 8 0

  • Jednym słowem mieszkańcy południa, zrobili was w bambuko

    i to się dzieje cały czas i będzie się działo

    • 21 1

  • szkoda ze przez Olszynke nie pociagneli bylo by ciekawiej

    • 8 0

  • W Pazdzierniku ukaze sie ksiazka o ukladzie gdanskim pt. Rozprawa Sumlinskiego

    oj bedzie ciekawie

    • 17 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane