• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz

Szymon Zięba
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe. Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.

Wszystko wskazuje na to, że na budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze poczekamy. Gdańsk wydał ponad 1,4 mln zł na sporządzoną w 2017 roku dokumentację projektową trasy - i prace nad inwestycją utknęły. Problemem jest m.in. brak dofinansowania zewnętrznego, bez którego roboty się nie rozpoczną.



Na budowę której trasy czekasz najbardziej?

Bez wątpienia budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jest jedną z najbardziej wyczekiwanych i najbardziej potrzebnych inwestycji drogowych w południowej części Gdańska. Tak wynika choćby z opinii czytelników, które pojawiły się pod naszym poniedziałkowym artykułem o planach gdańskich drogowców na rok 2020.

Potrzebę jej budowy uwidocznił jeszcze bardziej remont "starej" ul. Świętokrzyskiej, który wiąże się z codziennymi korkami, o czym czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.

Dlatego na prośbę czytelników sprawdziliśmy, na jakim etapie znajduje się inwestycja dotycząca budowy ulicy Nowej Świętokrzyskiej.

Przypomnijmy: Trasa, której budowa pozwoliłaby "rozładować" gęsty ruch w tym rejonie miasta, rozpoczynałaby się na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej z al. Vaclava Havla (obok istniejącej pętli tramwajowej) i kończyła na granicy z gminą Kolbudy - w rejonie skrzyżowania ulic: Świętokrzyska, K. Guderskiego, Ateny.

Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.

Projekt jest, jednak wykonawcy wciąż brak



Jednak, mimo że projekt inwestycji jest już gotowy, wciąż nie wyłoniono wykonawcy robót. W gdańskim magistracie usłyszeliśmy, że powody takiego stanu rzeczy to m.in.:

  • fakt, że zadanie znajduje się w fazie przed pozyskaniem decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie procesu wykupów gruntów (zadanie na chwilę obecną jest na końcówce etapu programowania, nie przeszło jeszcze do etapu realizacji),
  • wysokie koszty realizacji inwestycji oraz wykupów gruntów: nie ma możliwości, aby miasto realizowało zadanie samodzielnie, bez dofinansowania zewnętrznego.


Inwestycja wpisana została na listę rezerwową projektów do dofinansowania w perspektywie 2014-2020.

- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje się do wystąpienia o niezbędne decyzje administracyjne; jednocześnie miasto oczekuje na pojawienie się dodatkowych naborów wniosków o dofinansowanie, w związku z oszczędnościami dla poszczególnych osi priorytetowych w perspektywie UE 2014-2020. W przypadku braku możliwości pozyskania takiego dofinansowania gmina będzie zabiegać o dofinansowanie inwestycji w perspektywie 2021-2027 - tłumaczy Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (436) ponad 10 zablokowanych

  • GPEC (1)

    Gdybyśmy rocznie nie oddawali 60mln z GPECu do niemieckiego Lipska to może wystarczyłoby na tę drogę.
    Ap ropo dlaczego idziemy w te przeklęte buspassy?? co się dzieję w głowach magistratu?

    • 56 11

    • Buspasy

      Intencja tworzenia buspasów jest dość oczywista.
      Usprawnienie działania komunikacji publicznej.

      W wielu miastach/krajach to rozwiązanie stosowane jest z powodzeniem.

      • 5 2

  • Nowa Spacerowa i Nowa Kielnienska...

    ... na te drogi czekam najbardziej.
    Na południu już swoje dostali.

    • 8 23

  • Spokojnie,bez pośpiechu.

    Najpierw miliony na projekty,pomysły,spotkania,uzgodnienia,konsultacje ,konkursy.Trzaskowski za znalezienie dziury w rurze zapłacił 7 milionów a wam szkoda 1,5.

    • 19 2

  • zacznijmy od Nowej Małomiejskiej! (2)

    zacznijmy od Nowej Małomiejskiej!

    • 88 67

    • Słabe pomysły

      Zrobią nową świętokrzyską to korek będzie od traktu do pętli świętokrzyska i z Oruni Górnej nikt nie wyjedzie. Paranoja ... wybudować jeszcze 100 bloków i niech całe południe stoi. Może zaczniemy pracowac zdalnie z samochodów :/

      • 20 2

    • Nigdy nie bedzie żadnej Nowej Małomiejskiej

      umiesz to pojąć czy nie ?

      • 10 9

  • nowa swietokrzyska

    przeciez ponad 70 lat temu w 1946 roku opracowali plany rozwoju Gdańska. Już wtedy przewidziano że Gdańsk Południe będzie terenem na którym mieszkać będzie około 200 tysięcy mieszkancow sporządzono plany osiedli i dróg oraz ulic.

    • 29 2

  • Zarządzanie Gdańskiem przez wybitnego budyniona (1)

    UM powinny wcześniej zaplanować sieć drogową i przeznaczyć na to miejsce. Nic nie było zabudowane - tam były doslownie pola gdzie krowy / konie biegały. Wyprzedali tereny kawał drogi za cywilizacją deweloperom, ci pobudowali tam osiedla - a nie przeiwdzieli, że trzeba tam jakoś dojechać. Zarobili niech teraz dokładają się do infrastruktury.

    • 22 6

    • to prawda

      • 2 1

  • i właśnie takimi tematami powinna się zajmować Prezydent Dulkiewicz (5)

    a nie wojenkami i podchodami z rządem, tudzież debatami o wszystkim i o niczym.
    To miasto potrzebuje gospodarza!!!

    • 62 9

    • Nikogo nie intersuja korki na Swiętokrzyskiej (4)

      po co się nimi przejmować?

      • 5 14

      • (3)

        Widac akurat ciebie zainteresowaly skoro zagladasz do tego tematu i sie wypowiadasz

        • 11 3

        • lubie czytać płacze w komentarzach (2)

          • 3 15

          • (1)

            to znaczy że nie do końca jesteś normalny

            • 14 3

            • wcale nie pisałem ze jestem normalny

              • 3 1

  • No i dobrze.

    Śródmieścia nie ma jak rowerem przejechać, a te się bzdetami zajmują

    • 6 14

  • Metro w Trójmieście (2)

    Nasza komunikacja to kpina, dlatego należałoby zasięgnąć rozwiązań od większych miast Europy. Trójmiasto aż prosi się o system metra.

    • 17 11

    • Na takim bagiennym terenie?

      • 5 2

    • chyba swetra:)

      • 5 0

  • Nowa Przymorska (1)

    Kołobrzeska -> Czarny Dwór

    • 10 9

    • I remont Hallera!

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane