- 1 Nastolatkowie zginęli po 40-km pościgu (638 opinii)
- 2 Samolot lądował przez atak paniki pasażera (34 opinie)
- 3 Można tanio budować mieszkania? (83 opinie)
- 4 10 lat temu Stefana W. skazano za napady (58 opinii)
- 5 Miała wrócić zjeżdżalnia, ale nie ma pieniędzy (97 opinii)
- 6 Zniesiono zakaz wstępu do lasu w Gdyni (37 opinii)
Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz
Wszystko wskazuje na to, że na budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze poczekamy. Gdańsk wydał ponad 1,4 mln zł na sporządzoną w 2017 roku dokumentację projektową trasy - i prace nad inwestycją utknęły. Problemem jest m.in. brak dofinansowania zewnętrznego, bez którego roboty się nie rozpoczną.
Potrzebę jej budowy uwidocznił jeszcze bardziej remont "starej" ul. Świętokrzyskiej, który wiąże się z codziennymi korkami, o czym czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.
Dlatego na prośbę czytelników sprawdziliśmy, na jakim etapie znajduje się inwestycja dotycząca budowy ulicy Nowej Świętokrzyskiej.
Przypomnijmy: Trasa, której budowa pozwoliłaby "rozładować" gęsty ruch w tym rejonie miasta, rozpoczynałaby się na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej z al. Vaclava Havla (obok istniejącej pętli tramwajowej) i kończyła na granicy z gminą Kolbudy - w rejonie skrzyżowania ulic: Świętokrzyska, K. Guderskiego, Ateny.
Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.
Projekt jest, jednak wykonawcy wciąż brak
Jednak, mimo że projekt inwestycji jest już gotowy, wciąż nie wyłoniono wykonawcy robót. W gdańskim magistracie usłyszeliśmy, że powody takiego stanu rzeczy to m.in.:
- fakt, że zadanie znajduje się w fazie przed pozyskaniem decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie procesu wykupów gruntów (zadanie na chwilę obecną jest na końcówce etapu programowania, nie przeszło jeszcze do etapu realizacji),
- wysokie koszty realizacji inwestycji oraz wykupów gruntów: nie ma możliwości, aby miasto realizowało zadanie samodzielnie, bez dofinansowania zewnętrznego.
Inwestycja wpisana została na listę rezerwową projektów do dofinansowania w perspektywie 2014-2020.
- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje się do wystąpienia o niezbędne decyzje administracyjne; jednocześnie miasto oczekuje na pojawienie się dodatkowych naborów wniosków o dofinansowanie, w związku z oszczędnościami dla poszczególnych osi priorytetowych w perspektywie UE 2014-2020. W przypadku braku możliwości pozyskania takiego dofinansowania gmina będzie zabiegać o dofinansowanie inwestycji w perspektywie 2021-2027 - tłumaczy Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (436) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-25 13:45
GPEC (1)
Gdybyśmy rocznie nie oddawali 60mln z GPECu do niemieckiego Lipska to może wystarczyłoby na tę drogę.
Ap ropo dlaczego idziemy w te przeklęte buspassy?? co się dzieję w głowach magistratu?- 56 11
-
2019-09-25 15:21
Buspasy
Intencja tworzenia buspasów jest dość oczywista.
Usprawnienie działania komunikacji publicznej.
W wielu miastach/krajach to rozwiązanie stosowane jest z powodzeniem.- 5 2
-
2019-09-25 15:10
Nowa Spacerowa i Nowa Kielnienska...
... na te drogi czekam najbardziej.
Na południu już swoje dostali.- 8 23
-
2019-09-25 15:07
Spokojnie,bez pośpiechu.
Najpierw miliony na projekty,pomysły,spotkania,uzgodnienia,konsultacje ,konkursy.Trzaskowski za znalezienie dziury w rurze zapłacił 7 milionów a wam szkoda 1,5.
- 19 2
-
2019-09-25 13:36
zacznijmy od Nowej Małomiejskiej! (2)
zacznijmy od Nowej Małomiejskiej!
- 88 67
-
2019-09-25 15:02
Słabe pomysły
Zrobią nową świętokrzyską to korek będzie od traktu do pętli świętokrzyska i z Oruni Górnej nikt nie wyjedzie. Paranoja ... wybudować jeszcze 100 bloków i niech całe południe stoi. Może zaczniemy pracowac zdalnie z samochodów :/
- 20 2
-
2019-09-25 14:38
Nigdy nie bedzie żadnej Nowej Małomiejskiej
umiesz to pojąć czy nie ?
- 10 9
-
2019-09-25 14:59
nowa swietokrzyska
przeciez ponad 70 lat temu w 1946 roku opracowali plany rozwoju Gdańska. Już wtedy przewidziano że Gdańsk Południe będzie terenem na którym mieszkać będzie około 200 tysięcy mieszkancow sporządzono plany osiedli i dróg oraz ulic.
- 29 2
-
2019-09-25 14:50
Zarządzanie Gdańskiem przez wybitnego budyniona (1)
UM powinny wcześniej zaplanować sieć drogową i przeznaczyć na to miejsce. Nic nie było zabudowane - tam były doslownie pola gdzie krowy / konie biegały. Wyprzedali tereny kawał drogi za cywilizacją deweloperom, ci pobudowali tam osiedla - a nie przeiwdzieli, że trzeba tam jakoś dojechać. Zarobili niech teraz dokładają się do infrastruktury.
- 22 6
-
2019-09-25 14:53
to prawda
- 2 1
-
2019-09-25 14:17
i właśnie takimi tematami powinna się zajmować Prezydent Dulkiewicz (5)
a nie wojenkami i podchodami z rządem, tudzież debatami o wszystkim i o niczym.
To miasto potrzebuje gospodarza!!!- 62 9
-
2019-09-25 14:22
Nikogo nie intersuja korki na Swiętokrzyskiej (4)
po co się nimi przejmować?
- 5 14
-
2019-09-25 14:34
(3)
Widac akurat ciebie zainteresowaly skoro zagladasz do tego tematu i sie wypowiadasz
- 11 3
-
2019-09-25 14:36
lubie czytać płacze w komentarzach (2)
- 3 15
-
2019-09-25 14:40
(1)
to znaczy że nie do końca jesteś normalny
- 14 3
-
2019-09-25 14:46
wcale nie pisałem ze jestem normalny
- 3 1
-
2019-09-25 14:40
No i dobrze.
Śródmieścia nie ma jak rowerem przejechać, a te się bzdetami zajmują
- 6 14
-
2019-09-25 14:14
Metro w Trójmieście (2)
Nasza komunikacja to kpina, dlatego należałoby zasięgnąć rozwiązań od większych miast Europy. Trójmiasto aż prosi się o system metra.
- 17 11
-
2019-09-25 14:31
Na takim bagiennym terenie?
- 5 2
-
2019-09-25 14:18
chyba swetra:)
- 5 0
-
2019-09-25 14:23
Nowa Przymorska (1)
Kołobrzeska -> Czarny Dwór
- 10 9
-
2019-09-25 14:29
I remont Hallera!
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.