• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budują wiadukt, zamykają ul. Pucką

Michał Sielski
8 września 2023, godz. 20:00 
Opinie (136)
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.

Od soboty, 9 września, przez tydzień na ul. Puckiej będzie obowiązywał ruch wahadłowy. Zmiana spowodowana jest budową wiaduktu nad toramiMapka. Inwestycja, która ma się zakończyć pod koniec przyszłego roku, wchodzi w główną fazę robót.



Podoba ci się wygląd nowego wiaduktu?

Większe zmiany w okolicy ul. Puckiej widać od kilku tygodni. Usuwane były podziemne kolizje, a także stawiano podpory pod wiadukt. Teraz konieczne będą zmiany w ruchu, bo budowa wkracza w decydującą fazę.

Od soboty, 9 września, do 15 września na odcinku pomiędzy przejazdem kolejowym a przystankiem komunikacji miejskiej Elektrociepłownia Pucka 02 wprowadzony zostanie ruch wahadłowy.

Wciąż tymczasowo zamknięty jest też wlot z ul. Puckiej w ul. Przemysłową. Prace są aktualnie prowadzone również przy zajęciu chodnika i jezdni ul. Puckiej w rejonie skrzyżowania z ul. Przemysłową. Ten etap zmian w organizacji ruchu potrwa do 22 października.

Objazd do ul. Przemysłowej odbywa się ul. Hutniczą, ul. Przemysłową i ul. Palmową (ograniczenie tonażu do 10 ton).



Jak będzie wyglądał wiadukt na Puckiej



Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a także droga dla rowerów o szerokości co najmniej 2 m. Obok niej znajdzie się 1,5-metrowej szerokości chodnik.

Całość zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi. Oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED.

W całości zmieniona zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, a także sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe. Część z tych prac została już wykonana.

Za wiadukt na ul. Puckiej płaci PKP



Wiadukt budowany jest na mocy umowy pomiędzy PKP PLK a Gdynią. Podpisany jesienią 2019 r. dokument zobowiązał PKP do sfinansowania budowy.

PKP nie pokrywa jednak wszystkich kosztów. Odpowiada za część w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto płaci za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli budynków przeznaczonych do wyburzenia.

  • Koszt całej inwestycji: 78,970 mln zł brutto.
  • Wykonawca: Strabag.
  • Termin zakończenia: listopad 2024 r.

Miejsca

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • (4)

    A już myślałem że w końcu tunel na Chylońskiej robią...Rumia przepiękny nowy tunel,Wejherowo budują 3ci...a Gdynia?Komedyja.

    • 68 12

    • Wyrzucanie pieniędzy w błoto (3)

      Korki powoduje brak wiaduktu/tunelu nad głównymi linią PKP/SKM do Wejherowa. Po co budować wiadukt nad torami gdzie tylko raz na ileś przejeżdża jakiś pociąg towarowy? Tragedia jak to miasto jest zarządzane eh :/ Dla tych co minusują: obudźcie się

      • 10 5

      • port kończy przebudowę układu torowego i stan rzeczy w tym miejscu ulegnie zmianie

        stójka miałaby miejsce w obu miejscach.
        Na pewno wzrosną też problemy na Hutniczej, na kolizyjnym przejeździe, który zasila tę część portu bez zmiany czoła...

        • 8 0

      • Obecnie na Puckiej przed torami portowymi (1)

        stoisz dłużej niż na ul. Chylońskiej.

        • 1 0

        • W czasach PRL, na wspomnianym przejeżdzi stałem prawie TRZY godziny.

          Przetaczali wagony, czyli ciągali je w obie strony. To dopiero była "radość".

          • 1 0

  • Nie uwierzę jak nie zobaczę.. (1)

    To zbyt piękne aby było prawdziwe. Zbliżają.się wybory i znowu obiecanki sasanki

    • 20 3

    • jakie wybory? Myślisz że inwestorem jest szczur?

      otóż nie... inwestorem jest PKP i niestety to nie jest wiadukt w ciągu Puckiej w tym miejscu gdzie wszyscy tego oczekują tylko w innym miejscu.

      • 6 2

  • Jurand ze Szpilkowa (3)

    Fajnie ,że budują .Szkoda ,że redaktor nie podał kto finansuje ten wiadukt .

    PS.Troche nie w temacie ale ważne dla mieszkańców Gdańska .
    Wstawię za chwilę w raporcie zdjęcia banerów kandydatów w wyborach z list KO ,które nie są na plotkach tramwajowych.

    Szanowni Gdańszczanie wszyscy dokładamy do komunikacji publicznej ,która przynosi olbrzymie straty .To dlaczego nie ma reklam na plotkach tramwajowych a jest ten syf wyborczy ?
    Nie dajmy się oszukiwać i okradać .
    Temat będę rozwijał ,są inne tematy tyłu parkingi śmieci itd.

    • 1 31

    • Jurand (1)

      Startuj do Rady Miasta.
      Albo na Prezydenta.
      Lub na Posła.
      Zmieniaj Polskę
      Nie narzekaj.

      • 3 1

      • zmieniam

        każdy tak jak może i umie...

        Wystarczy pójść na wybory i nie zmarnować głosu.

        • 1 0

    • PKP

      Podał kto finansuje. Proszę si wczytać. PKP

      • 2 0

  • (3)

    Wszystkie wiadukty w Gdyni na jedno kopyto !

    • 3 16

    • Bo maja być funkcjonalne, a nie dziełami sztuki (1)

      • 10 2

      • Mogą być dziełem sztuki i funkcjonalne jednocześnie !

        • 1 1

    • Wycieczki bedziesz tam oprowadzał?

      • 3 2

  • CZekaj tatka latka:)

    Po 15 latach rysowania planowania przetargów koncepcji będziemy mieli etap realizacji, przeciągnięć przestojów poprawek, oczekiwań na pozwolenia, zgody i otwarcia kościelne, państwowe, lokalne i jeszcze 3 festyny....po czym dojdzie do oficjalnego zamknięcia z powodu wykonania koniecznej konserwacji:)

    • 27 6

  • Spoko szkoda że to nie ten wiadukt na ktory wszyscy czekaja (9)

    Tj. Nie tam przy netto. Tylko dalej za ul. Przemysłową.

    • 208 10

    • SKM jeździ co 5 min i nie ma wiaduktu (5)

      Tam gdzie budują jeżdżą towarowe, przy rozbudowie portu możliwe, że jednak również jest to dobra decyzja, jednakże co z wiaduktem przy Netto?

      • 20 0

      • Pytaj rząd, który zgubił kasę na modernizację lk 202 (4)

        • 2 7

        • za to zrobił Kaszubską i OMT, o których poprzednicy zapomnieli... (3)

          No i nie mamy takich talentów, jak górale, którzy rozpoczynają modernizację linii kolejowych między Krakowem a Zakopanem z budżetem 12 miliardów złotych...
          Rząd spojrzał ojcowskim okiem i "dał"... Liczysz na takie rozdawnictwo?
          Ktoś ten rząd przekonał i doprowadził do takich decyzji.
          To trzeba umieć.

          Pomorze woli tkwić w micie "przedmurza demokracji", który tak dobrze kryje lenistwo i brak kompetencji...

          • 5 2

          • Ale farmazony (2)

            Szkoda że masz taką krótką pamięć. Gdyby nie ten rząd to OMT jeździlibyśmy już 3 lata. Cała s6 do Szczecina byłaby gotowa. Ale właśnie ten rząd zabrał kasę z gotowych do startu inwestycji budowy obwodnicy milionowej aglomeracji po to by budować tam gdzie na nich głosują czyli u górali - a dokładnie obwodnicę 10tysięcznej Węgierskiej Górki.

            • 2 4

            • s6 miała być gotowa na Euro, potem do 2015...

              Klepacki w 2014...

              "cel ma zrealizować planowana Trasa Kaszubska, która jest już ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Jednak ewentualna decyzja o realizacji tej trasy jest wciąż uzależniona od poziomu unijnego dofinansowania na rzecz infrastruktury drogowej."

              I okazało się, że:
              "Pinięndzy nie ma i nie bendzie"

              A że górale lepiej chodzą przy swoim interesie, to nie od dzisiaj wiadomo...
              To pokazuje miejsce i kwalifikacje naszego samorządu...

              • 3 0

            • Kaczor Donald zabrał, Kaczor Jaro zabrał

              No, uwzięły się te Kaczory...

              • 3 0

    • Brak słów (1)

      Nie wierzę w to co czytam. Przecież ten przejazd koło Netto jest bardziej użytkowany, tam powinnien być wiadukt. Tylko skąd Szczurek może o tym wiedzieć. przecież ta część Gdyni dla niego nie istnieje. Jak by mógł to sprzedałby.

      • 22 3

      • Brak suf

        • 0 3

    • Dziwne, żebym czekał na wiadukt w Gdyni, bywając tam raz na ruski rok.

      • 0 3

  • Do konca przyszlego roku?????

    Przeciez tam nie ma fizyki kwantowej. To powinno byc zrobione w tym roku

    • 28 6

  • Panie redaktorze moze czas dopytać się o tunel na puckiej?? (7)

    Długo jeszcze będziemy czekać???

    • 91 5

    • Przecież jest tunel w Rumii Janowie (1)

      Mało? Jest nowy tunel w Wejherowie, a już następny tam budują aż miło popatrzeć.

      • 17 2

      • Rumi. Po prostu w Rumi Janowie.

        • 8 0

    • po co ci tunel na puckiej ?

      • 3 13

    • wiec pytajmy dlaczego PKP nie chce budowac (3)

      miast nie moze robic nic przy torach a PKP nie wykazuje inicjatywy

      • 4 4

      • rusz się i zajrzyj do Rumi (2)

        Może jakieś korepetycje w tym mieście...???
        Taki jump-swap za urzędniczym biurkiem, bu najwidoczniej się zasiedziałeś...

        PKP to św. Mikołaj??!

        • 4 1

        • Nie, właściciel terenu. Nie możesz na jego terenie budować. Rumia też sama nie budowała tunelu. Tylko nakłamała mieszkańców. (1)

          • 0 4

          • skoro nie widzisz sprzeczności w swojej wypowiedzi...

            mówi się trudno...

            • 2 0

  • (4)

    Między ul. Przemysłową a przejazdem kolejowym wzdłuż zakładów rybnych zbudowano drogę, i zablokowano.... jej otwarcie spowodowało by zmniejszenie korków które się spotęgowały z powodu budowy (kto tam jeździ wie o co chodzi).
    Może autor artykułu by się dowiedział dlaczego nie została otwarta ta ulica pomimo zamknięcia wjazdu z Puckiej w Przemysłową.

    • 42 0

    • też nie wiem czemu jej nie otworzą

      • 11 0

    • Jo ja tyż tak myślę

      Popieram obiema rękoma

      • 7 0

    • zgodnie z nową świecką tradycją, tak ma być

      Widocznie miasto wstecznie uzupełnia dokumentację, aby się w kwitach zgadzało.
      Tak jak z parkingiem przed dworcem w Chyloni i z Karwinami, które są projektowane chyba "na bieżąco".
      Co weselsze, jest też kawałek drogi przy ciepłociągu, wzdłuż torów...
      To w ramach "zmian układu drogowego", co należy do kompetencji miasta?

      A gdzie będzie "czerwona", projektowana podobno obecnie?

      • 3 1

    • ciekawe spostrzeżenie, ta budowa.

      Bo to jest rezerwa pod drogę "czerwoną", przedłużenie obwodnicy...
      Co tam jest kombinowane??!

      • 4 0

  • (7)

    Co ludzie bredza o jakims innym wiadukcie czy tunelu ktory i tak nigdy nie powstanie, tam wszystko zostalo zabudowane, mamy nowa Chylonska STO10, nowy firmowy bunek po drugiej stronie, zaklady. Wystarczy zobaczyc, ile miejsc bylo potrzeba w rumii. Obwodnica przeciagnieta do Hutniczej, ale nigdy nie bedzie zadnego mostu, tunelu, wiaduktu, kladki czy co tam sobie kto wymysla od na Puckiej od strony Chylonskiej

    • 23 6

    • a czyja to robota? (5)

      Kto oddaje tereny bez liczenia się mieszkańcami i problemami, które generuje ich zabudowa?
      Kto dopuścił do zajęcia ulicy Palmowej i odcięcia jej od Puckiej?

      Po co wydawać 50 milionów na tunel ze skrzyżowaniem i parkingami jak to zrobiła Rumia, skoro można wrzucić 100 milionów w piach i błoto park(ingu) centralnego? I mieć ładny widok z okien gabinetu...
      Obwodnica może będzie przeciągnięta na drugą stronę torów... Choć szanse na przyzwoite parametry tej trasy maleją, bo rezerwa jest ciasno otaczana wyprzedawanymi terenami. I na pewno nie będzie połączenia do Hutniczej, żadne plany tego nie przewidują. Bo to droga do portu, więc po co? Jak to powiedział oświecony prominent z urzędu miasta, "droga czerwona jest dla mieszkańców miasta obojętna". Wiec jak powiedział, tak ma być...

      Przy Chylońskiej jest nadal dość placu na budowę. Pomimo postawienia Netto.
      Ktoś się bardzo perspektywicznie na to zgodził...
      Jednak zdecydowanie nie ma woli, aby tunel tam budować...

      • 14 2

      • Zapomniałeś dodać kwotę za wywłaszczenia. (2)

        • 0 0

        • zamiast park(ingu) centralnego by spoko stykło

          I było nie oddawać terenów pod Netto.

          Ale specjalnością magistratu jest przegrywanie spraw o własność, więc co się dziwić?

          • 4 0

        • co to jest jedna czy dwie banki

          Za te jedna prywatna dzialke na rogu?

          • 2 0

      • Przy netto nic nie będzie budowane, bo i po co? (1)

        Skoro obwodnica nie licuje z Pucką.

        • 0 4

        • po co namy dwie nogi

          jak z jedną równie dobrze leży się przed Netflixem...

          • 4 0

    • Patodeweloperka władz Gdyni

      To smutne, że wyprzedaje się tereny strategiczne zamiast realizować kluczowe inwestycje dla Gdyni. Potem my mieszkańcy mamy paraliż całego miasta. Estakada długo nie pociągnie, bo kwalifikuje się do remontu, a dróg alternatywnych brak-tylko ten śmieszne przejazdy kolejowe w Chyloni gdzie można czekać nawet godzinę. Wybetonować centrum miasta, postawić kilka delfinków, wylać trochę farby na drogi rowerowe, a reszta niech się wali i sypie. Dokąd zmierza to miasto chyba do ruiny i kompletnego paraliżu

      • 19 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane