• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na Witominie: propozycja zmiany oznakowania

Patryk Szczerba
5 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
  • Propozycja zmiany organizacji ruchu na Rolniczej - stan po zmianach.
  • Propozycja zmiany organizacji ruchu na Rolniczej - stan obecny.

Nasz czytelnik przekonuje, że gdyby buspas na ul. Rolniczej na Witominie poprowadzić w inny sposób, uspokoiłby się ruch aut i upłynnił przejazd autobusów. - Rozwiązanie wymagałoby likwidacji "zielonej strzałki" - odpowiadają urzędnicy.



Czy buspas na ul. Rolniczej sprawdza się?

Przypomnijmy:

  1. Buspas na ul. Rolniczej na Witominie powstał pod koniec stycznia.
  2. Prowadzi od ul. Kieleckiej do początku prawoskrętu w ul. Chwarznieńską.
  3. Jego uruchomienie kosztowało Gdynię blisko 160 tys. zł.
  4. 30 tys. zł pochłonęło malowanie linii na jezdni.


Kierujących zdenerwował jednak fakt, że linie wyznaczające pas dla autobusów po kilku dniach "zatarły się", przez co zdezorientowani kierowcy zaczęli wjeżdżać na buspas, prowokując niebezpieczne zdarzenia.

Urzędnicy obiecali, że widoczność buspasa poprawi się, ale dopiero wiosną podczas malowania jezdni grubowarstwową farbą. Do tego czasu zmotoryzowanym muszą wystarczyć uchylne tablice z odblaskami. Co ciekawe, kilka z nich zostało już zniszczonych.

Pojawiły się też narzekania na organizację ruchu na buspasie. Chcący skręcić z ul. Rolniczej w prawo w ulicę Chwarznieńską, przed skrzyżowaniem przy Centrum Witawa, muszą "przeciąć" buspas, blokując autobusy jadące prosto w kierunku osiedla Leśniczówka.

Rozwiązanie tej kwestii zaproponował nasz czytelnik, pan Michał Makowski.

Czytelnik: propozycja uspokaja ruch, upłynnia przejazd autobusów



- Mieszkam na Chwarznie i jadę tą trasą niemal codziennie. Obecne rozwiązanie powoduje wymuszanie pierwszeństwa, zmianę pasa w miejscu niedozwolonym, sytuacje niebezpieczne. Moje rozwiązanie uspokaja ruch samochodów i upłynnia przejazd autobusu, m.in. eliminując nagłe zajechanie drogi przez pojazd zmieniający pas po zakończeniu buspasa - opisuje swój pomysł pan Michał, prezentując go na stworzonej grafice.
Propozycje czytelnika:


  • wydłużenie buspasa za skrzyżowanie bez możliwości zjazdu na niego pojazdów do przejścia
  • zmiana środkowego pasa ul. Rolniczej kierującego na wprost na pas do skrętu w prawo
  • połączenie w jedno pasa do jazdy w lewo z pasem do jazdy na wprost
  • przesunięcie wysepki, by wydzielić dodatkowy pas

"Zielona strzałka" kością niezgody



Propozycja trafiła też do urzędników z Zarządu Dróg i Zieleni. Po jej przeanalizowaniu, nadzorujący pracę inżynierów ruchu wiceprezydent Marek Łucyk, odrzucił ją.

- Gdyński Zespół ds. Strategii Rozwoju Sieci Buspasów analizował wiele wariantów organizacji ruchu na skrzyżowaniu Rolnicza-Wielkokacka-Małokacka-Chwarznieńska. Wariant zasugerowany przez czytelnika był również przedmiotem szczegółowej analizy. Wprowadzenie takiego rozwiązania wymagałoby m.in. usunięcia tzw. "zielonej strzałki", a w konsekwencji doprowadziłoby do znacznego ograniczenia przepustowości zarówno dla samochodów prywatnych, jak i transportu zbiorowego - wskazuje wiceprezydent.
Niewykluczone, że buspas na Rolniczej zostanie jednak poprowadzony w inny sposób.

- Obecnie pracujemy nad jednym z wariantów, który nie będzie skutkował takimi ograniczeniami - kończy Marek Łucyk.

Miejsca

Opinie (163) 8 zablokowanych

  • Koszmarna jest ekipa rzadzaca Gdynia

    Takich szkodników utrudniających nam życie w Gdyni jeszcze nie było i to my ich utrzymujemy.

    • 14 1

  • Gdynia, tu się żyje,

    ale niewiele się udaje ...

    • 13 0

  • Witomino Centrum

    Wydaje sie że rozwiązanie zaproponowane przez czytelnika wygląda na bardzo rozsądne a likwidacja strzałki to oczywiście straszny problem dla urzedasów? Tych darmozjadów w UM coraz wiecej i co za tym idzie , coraz wiecej wyimaginowanych problemów. Coś mi to przypomina.

    • 3 5

  • Hehe

    Ja bym pomalowal to za 1.4 ceny skoro farba miesiac wytrzymała

    • 7 0

  • Buspasy powstaja i sluza wylacznie ZKM

    Pod ZKM ustawia sie cala strategie ruchu drogowego w mieście, łącznie z Tristarem, przejsciami , skrzyzowaniami i co jeszcze chcecie to podpiszcie.. chore !

    • 7 3

  • Niedasie

    • 6 0

  • Marek Łucyk - malowany chłopak

    • 9 0

  • Uparli się na buspasy

    Zlikwidować, ludzie siedzieli Zima w Ikarusach i było ok. Teraz piękne nowe ogrzewane, klimatyzowane pojazdy i nie mogą postać chwile w korku. A aut w Gdyni Irak przybywa i tak. Mało kto z własnej woli przesiada się z samochodu na autobus

    • 6 3

  • Zlikwidować zielone strzałki, mało który kierowca zatrzymuje się na nich...

    ...jak na znaku STOP, choć ma taki obowiązek

    • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    Propozycje poprawki (1)

    1. Błędem jest równoczesne światło zielone dla aut z lesnkczowki i centrum, ponieważ auta jadące z lesnkczowki muszą ustąpić pierwszeństwa i nie mają jak opuścić skrzyżowania, skoro auta z centrum mają albo zielone albo strzałkę i jadą cały czas.

    2. Buspas powinien kończyć się światłami i sluzą taką jak była na końcu Kieleckiej, czy jest na końcu kontrabuspasa (pojawia się autobus i osobowki nie jadą, więc nie ma kolizji w ruchu).

    3. Najbardziej kontrowersyjne, ale wg mnie słuszne, to wyłączenie prawoskretu z Witominskiej w Rolnicza. Obecnie jest niewydolne a rodzi tylko agresję i problemy, ponieważ auta jadące Kielecka pbokuja wyjazd na strzałce z Witominskiej prawie cały czas.

    • 9 3

    • niestety wydłuży to cykl. Tak jest wykoncypowane podczas skrętu w Niską i nie wiem do końca, czy ma to sens.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane