- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (140 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (711 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (238 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (136 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (100 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
Buspas "na żądanie" działa też po południu
Działanie buspasa
Buspas na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni działa od blisko trzech lat. Sprawdza się w porannych godzinach szczytu, ale według mieszkańców nie zawsze jest włączany, mimo zatoru na ulicy - np. w weekendy lub po południu. By wyjaśnić wątpliwości, zapytaliśmy urzędników, jak wygląda procedura jego uruchomienia.
O funkcjonującym buspasie informują specjalne znaki. Nie tylko "tradycyjne", ale też zmiennej treści.
Dodatkowo co kilkaset metrów kierowcy jadący z centrum w stronę Chwarzna widzą nad jezdnią kolejne przypomnienia o tym, że wolno poruszać się tylko prawym pasem.
Buspas "pod prąd" na Chwarznieńskiej potrzebny także po południu i w weekendy
Buspas sprawdza się zwłaszcza rano, kiedy zatory na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej sięgają Chwarzna. Dzięki niemu autobusy z zachodnich dzielnic Gdyni mogą swobodnie przejechać, wioząc pasażerów w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana i Redłowa.
Coraz częściej jednak korek tworzy się też po południu. Bywa także, że tłoczno jest w weekendy.
- Nie jest on może tak duży jak rano, ale jednak spowalnia autobusy. Często jeżdżę autobusem, który łapie spóźnienia na leśnym odcinku, choć po uruchomieniu buspasa mógłby swobodnie przejeżdżać bez straty czasu. Może warto częściej go uruchamiać, bo chyba nie działa tylko w godzinach porannych - opisuje sytuację pan Jakub.
Procedura uruchomienia kontrapasa na Chwarznieńskiej
Opisaliśmy zasady działania buspasa "pod prąd", gdy zostanie uruchomiony. A jak działa sama procedura jego uruchomienia i kto o tym decyduje?
Decyzję o uruchomieniu kontrapasa autobusowego podejmują operatorzy w Centrum Zarządzania i Sterowania Ruchem, będąc w stałym kontakcie z dyspozytorami ZKM w Gdyni. Uruchomienie kontrapasa autobusowego odbywa się zdalnie z poziomu CZiSR i nie jest wymagana obecność pracowników przy kontrapasie.
- Uruchomienie kontrapasa autobusowego związane jest ze zmianą organizacji ruchu i jest wykonywane przez pracowników ZDiZ odpowiedzialnych za sterowanie ruchem. Nie może to być realizowane przez pracowników ZKM w Gdyni, lecz korzystamy z ich wsparcia, choćby w kwestii informowania kierowców autobusów o jego uruchomieniu - mówi Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Kiedy włączany jest kontrapas na Chwarznieńskiej?
Urzędnicy zapewniają, że buspas jest uruchamiany nie tylko rano od poniedziałku do piątku. Decydujące są okoliczności.
- Procedura uruchamiania kontrapasa ze względów bezpieczeństwa trwa ok. 4 minut i w niektórych sytuacjach czas potrzebny na uruchomienie może trwać dłużej niż czas trwania utrudnień w miejscu zwężenia ul. Chwarznieńskiej do jednego pasa. Operatorzy podejmują decyzję, każdorazowo obserwując kolejkę pojazdów i czas przejazdu rejestrowany przez czujniki zamontowane na początku i końcu kontrapasa oraz danych na temat bieżących opóźnień autobusów - dodaje Wojtkiewicz.
Wskazuje, że czasem zapada decyzja, by kontrapasanie uruchamiać.
- Jeżeli utrudnienia są chwilowe i nie wpływają na opóźnienia, to kontrapas nie jest uruchamiany, ponieważ pojazdy transportu zbiorowego na tym nie zyskują. Dlatego w zależności od poziomu utrudnień kontrapas uruchamiany jest również po południu. W ostatnim tygodniu były dwie takie sytuacje - opowiada.
Zapewnia, że włączany jest także w weekendy, choć to sporadyczne sytuacje, związane z nieprzewidzianymi zdarzeniami.
- Przykładem może być ostatni weekend, w którym wystąpiła sytuacja związana z kolizją w okolicy skrzyżowania z ulicą Hodowlaną, co spowodowało utrudnienia na ul. Chwarznieńskiej w obu kierunkach. Utrudnienia i kolejka na ul. Chwarznieńskiej nie były jednak na tyle duże, żeby była zasadność uruchomienia kontrapasa autobusowego - kończy Wojtkiewicz.
Buspas na Wielkopolskiej
Czytelnicy raportują, że na ul. Wielkopolskiej powstał w piątek buspas. Dziękujemy za informacje.
Buspas na Wielkopolskiej w Gdyni (141 opinii)
Żółty kolor sugeruje, że to tymczasowa organizacja ruchu.
- Buspas będzie funkcjonował w godzinach 15-18 w dni powszednie od poniedziałku do piątku na odcinku ul. Wielkopolskiej od ul. Gedymina do skrzyżowania z ul. Strzelców - informują urzędnicy.
Opinie wybrane
-
2022-10-01 08:39
Włączenie buspasa następuje najczęściej w ok. godz. 7.00!!!! Korki na Chwarznieńskiej tworzą się o wiele wcześniej i jakoś nikt z "decydentów" na to nie reaguje. Zapraszam na kładkę, proszę naocznie przekonać się, jak to wygląda naprawdę. Ile czasu można czekać codziennie na spóźnione autobusy???
- 2 0
-
2022-10-01 09:01
Niech lepiej ktoś się zainteresuje policjantami którzy siedzą w radiowozie na Chwarznie i nic nie robią (1)
Kiedy buspas jest wyłączony na odcinku do Chwarzna jest dozwolona prędkość 70km w momencie włączonego buspasa dozwolona prędkość jest 50km. Policjanci sobie siedzą w radiowozie a wszystkie samochody i autobusy prują 70km i więcej.
- 0 4
-
2022-10-01 12:51
Czekają na kobiety z białymi różami
- 0 0
-
2022-09-30 12:03
Doskonałym uzupełnieniem do buspasa. (44)
Byłoby wprowadzenie systemu opłat za wjazd do śródmieścia Gdyni, bądź na Dolny Taras Gdańska. Osoby nie będące mieszkańcami tych dzielnic byłyby zmuszone do korzystania z transportu zbiorowego koniecznością uiszczenia dodatkowej opłaty.
Wjazd na 1 dzień - 25zł, Na tydzień 100zł, Na miesiąc 300zł. Na rok 2500zł.
ZyskiByłoby wprowadzenie systemu opłat za wjazd do śródmieścia Gdyni, bądź na Dolny Taras Gdańska. Osoby nie będące mieszkańcami tych dzielnic byłyby zmuszone do korzystania z transportu zbiorowego koniecznością uiszczenia dodatkowej opłaty.
Wjazd na 1 dzień - 25zł, Na tydzień 100zł, Na miesiąc 300zł. Na rok 2500zł.
Zyski mogłyby być przeznaczone na rozwój komunikacji zbiorowej, parkingi przesiadkowe na obrzeżach itp.
Oczywiście mieszkańcy Śródmieścia Gdyni, bądź Dolnego Tarasu Gdańska też byliby zobowiązani do ponoszenia stosownych opłat ekologicznych za posiadany samochód.
Do tego limit pojazdów na gospodarstwo domowe.- 48 140
-
2022-10-07 09:35
Mgn
- 0 0
-
2022-10-02 10:59
Prościej byłoby się poprostu wynieść z dolnego tarasu
- 0 0
-
2022-09-30 22:56
A gdzie mam zostawić samochód? Parkingów przesiadkowych brak.
- 1 0
-
2022-09-30 21:45
Ja jestem za tym żeby wprowadzić jeszcze jeden telefon komórkowy na rodzinę, jedno łóżko ( może będzie mniej mających takie pomysły) , jedno dziecko na rodzinę a jak chcesz mieć więcej płać podatek 500+ do skarbu państwa, autobus odchodzący z osiedla do centrum 2 razy ( rano i wieczorem) .Specjalne opłaty dla mieszkańców centrum jak chcą z niego
Ja jestem za tym żeby wprowadzić jeszcze jeden telefon komórkowy na rodzinę, jedno łóżko ( może będzie mniej mających takie pomysły) , jedno dziecko na rodzinę a jak chcesz mieć więcej płać podatek 500+ do skarbu państwa, autobus odchodzący z osiedla do centrum 2 razy ( rano i wieczorem) .Specjalne opłaty dla mieszkańców centrum jak chcą z niego wyjechać i podziwiać inne miejsca w mieście np. przejazd ulicą Morską do Bodegi jednorazowo 100 PLN. Nie będą mam cfaniaczki z centrum korzystać z naszych panienek na Cisowej. A wejście do tego przybytku +300 PLN . A co ? Jeszcze jakiś głupie przepisy ?
- 0 1
-
2022-09-30 15:39
Przesiąść się na co, przepraszam? Na te komunikacyjne ochłapy, gdzie co rusz wycinają kolejne kursy po cichu?
hahahaha, pozdro
- 6 1
-
2022-09-30 15:33
Eko-terroryzm, pamiętaj że jesteś w mniejszości z tymi swoimi "marzeniami"
- 2 3
-
2022-09-30 14:26
Przeprowadź się do Korei Północnej, oni potrzebują takich bohaterów socjalizmu jak ty!
- 9 1
-
2022-09-30 13:50
Tak należy także wprowadzić opłaty ... (4)
Za wjazd na teren Kaszub, czyli wszystkich gmin ościennych Trójmiasta. W szczególności w wakacje i weekendy podniesiona o 100%. Za dzień 50 zł, za tydzień 200 zł, za miesiąc 600zł, za rok 5000zł.. Mieszkańcy nie będący mieszkańcami tych gmin byliby zmuszone do korzystania z transportu zbiorowego koniecznością uiszczenia dodatkowej opłaty. Dotyczy
Za wjazd na teren Kaszub, czyli wszystkich gmin ościennych Trójmiasta. W szczególności w wakacje i weekendy podniesiona o 100%. Za dzień 50 zł, za tydzień 200 zł, za miesiąc 600zł, za rok 5000zł.. Mieszkańcy nie będący mieszkańcami tych gmin byliby zmuszone do korzystania z transportu zbiorowego koniecznością uiszczenia dodatkowej opłaty. Dotyczy to oczywiście mieszkańców Gdańska, Gdyni i Sopotu.
Dodatkowe opłaty także za parkowanie w lasach, przy jeziorach. Za wstęp na teren kąpielisk (także niestrzeżonych), do lasów także będzie pobierana opłata środowiskowa od mieszkańców miast oraz przyjezdnych spoza terenu gminy..... itd.- 16 5
-
2022-09-30 13:58
Kaszuby nie są gęsto zabudowanym ośrodkiem miejskim. (3)
Z niewydolną komunikacją miejską i siatką dróg.
- 2 10
-
2022-10-02 11:03
Są (zbyt) gęsto zabudowane i zdecydowanie mają niewydolną siatkę dróg.
- 0 0
-
2022-09-30 14:30
no i co z tego? Mądraliński w pierwszym komentarzu selekcjonuje mieszkanców miasta na lepszych i gorszych... (1)
a ty oburzasz się na to żeby zabrać tobie bezpłatny dostęp do Kaszub?
- 7 0
-
2022-10-01 15:32
Na jakich lepszych i gorszych? Przecież nie proponował, by tobie zabronić dojazdu do domu, jak nie proponował zabraniać dojazdu do domu mieszkańcom śródmieścia. Gdzie tu nierówność?
- 0 0
-
2022-09-30 12:13
Dlaczego mieszkańcy śródmieścia nie mieliby płacić? (7)
Dlaczego mieszkaniec śródmieśćia miałby jeździć po całym mieście bezpłatnie, a jedną dzielnicę dalej już miałby płacić?
Ruch samochodów to nie tylko ruch mieszkańców. Usługi różnego rodzaju, serwisanci, dostawcy kurierzy.- 16 4
-
2022-09-30 12:16
Polecam sprawdzić jak to działa np. w Londynie. (6)
- 5 12
-
2022-10-01 00:43
(1)
Nie ma takiego miasta londyn
- 1 0
-
2022-10-01 12:44
Jest Lądek Zdrój
- 1 0
-
2022-09-30 12:44
uwielbiam wybiórcze porównywanie Polski "na dorobku" (3)
do Londynu, Amsterdamu, Kopenhagi.... itp.
Zwłaszcza że Gdynia dąży po trupach do miana "Singapuru" Bałtyku (dla wybranych)
Pominę kwestię zasobności tych społeczeństw, innej mentalności oraz wielodekadowej zmiany jaka tam następowała....
Proszę cofnąć się w czasie jak wyglądał np. Londyn i mentalność ludzi w czasach porównywalnych do Polski jeżeli chodzi o rozwój... wtedy pogadamy.- 12 6
-
2022-09-30 15:36
Lubisz żyć w zamordyźmie?
- 1 0
-
2022-09-30 13:57
Odpatruje się do lepszych, a nie do gorszych. (1)
- 2 3
-
2022-09-30 15:36
No jak dla mnie to oni w wielu rzeczach nie są lepsi
- 2 0
-
2022-09-30 12:12
(1)
Moim pomysłem jest podniesienia opłat o 100% mieszkańcom Śródmieścia Gdyni i Dolnego Tarasu z uwagi na to iż są to dzielnice reprezentacyjne a jak wiadomo jak się tam mieszka to trzeba mieć dużo kasy. Jeśli kogoś nie stać to można się wyprowadzić do bieda dzielnic
- 23 7
-
2022-10-01 17:50
Stać mnie
Twój pomysł co najmniej jest głupi. Załatw mi 65 metrowe mieszkanie z widokiem na morze za te same pieniądze ze wszystkimi "udogodnieniami" mieszkania w centrum to chętnie się wyprowadzę, a mieszkam tu już 68 lat. Choć domy w centrum to stare budownictwo, ale i tak przetrwa Twoje Karwiny, Dąbrowę, Chwarzno czy inne współczesne osiedla. I co widzisz z okna? Ścianę sąsiedniego bloku, a w oddali krowy i masz RTV.
- 0 1
-
2022-09-30 12:09
(6)
Popieram ten pomysł, drogi w centrum są rozjeżdzane przez ludzi, którzy się w ogóle nie składają na ich utrzymanie
- 9 18
-
2022-09-30 12:11
(5)
Mówisz o rowerach? Bo że każdy kierowca płaci daninę na drogi wliczoną w cenę paliwa to wiesz, prawda?
- 26 9
-
2022-09-30 13:52
(1)
Przecież to idzie do centralnego wora i samorządy z tego nic nie mają
- 4 5
-
2022-10-01 17:43
Do niedawna miały, ale..... teraz oporne samorządy nie są lubiane przez władzę.
- 0 0
-
2022-09-30 12:22
Owszem płaci, ale do budżetu centralnego deklu. (2)
Do budżetu Miasta dokładasz się 0zł 0gr więcej niż pieszy czy rowerzysta.
- 9 19
-
2022-10-01 13:42
ooo dzieci mają dostęp do neta
mama na obiadek nie woła?
- 1 0
-
2022-10-01 08:09
Podatek od środków transportowych!
Sprawdź proszę gdzie firmy płacą podatek od środków transportowych, ile wynosi , jakie generuje dochody do gminy.
Bez wiedzy łatwo mówić.- 3 0
-
2022-09-30 12:08
(8)
Tak, dobijmy śródmieście Gdyni, jednokierunkowa Świętojańska i strefa płatnego parkowania to za mało. Od razu zakazać tam wstępu mieszkańcom, będzie więcej miejsca na urządzanie maratonów i przejazdów rowerowych.
- 26 11
-
2022-10-01 15:29
(1)
I bardzo dobrze, że Świętojańska jest teraz jednokierunkowa! Jeszcze lepiej by było, gdyby była w ogóle zamknięta dla samochodów, a zostałby na niej tylko ruch komunikacji miejskiej i rowerów.
Kiedy wreszcie samochodziarze zrozumieją, że samochód to na jakieś wiejskie odstępy, a nie do miasta - w mieście jest komunikacja zbiorowa. Nieuchronnym jest wprowadzenie zakazu wjazdu do centr miast - to tylko kwestia czasu. Ja mam nadzieję, że będzie to szybciej, niż później.- 1 5
-
2022-10-01 17:42
Deptak tutaj to bzdura
Od kiedy mieszkasz w Gdyni? To miasto jest wąskie, na tylko jedną ulicę prowadzącą w dół w kierunku portu i nie ma prostej możliwości aby z ulicy Prusa czy Moniuszki najkrótszą drogą dojechać np. na porodówkę czy SOR do szpitala miejskiego. Jazda przez Władysława IV to męczarnia gdy światła na każdym skrzyżowaniu żyją własnym życiem pomalowanym na czerwono.
- 1 0
-
2022-10-01 04:48
Nie wygląda na to, żeby samej Świętojańskiej robiło to jakąś różnicę. Za to piesi i mieszkańcy chyba jednak czują się lepiej.
Poza ty, żeby zrobić z niej fajny deptak z klimatem, nie wystarczy przywrócić dwukierunkowy ruch samochodowy.
- 0 3
-
2022-09-30 13:54
(4)
Meeeh ile to już raz te same bzdurne argumenty. Wywalanie aut i parkingów w każdym mieście na świecie uatrakcyjniło dzielnice i zwiększyło przychody lokali usługowych/gastronomicznych. Patrz: ul. Stągiewna w Gdańsku.
- 9 13
-
2022-10-01 17:34
Głupi argument
Dlaczego wszyscy mówią ciągle, że lokale gastronomiczne ożywią i uatrakcyjnią puste i pozamykane dla ruchu ulice centrum miasta? Zapytaj okolicznych mieszkańców takich rejonów, jak to jest kiedy w nocy pijana młodzież drze japy rozmawiając ze sobą, lub ktoś wzywa pomocy bo go biją.
- 0 0
-
2022-09-30 15:34
A ty myślisz, że moje jedyne potrzeby to nażreć się z lokalnym lokalu?
- 2 6
-
2022-09-30 14:27
Ile razy czytasz te bzdurne argumeny z generalizowaniem na wybiórczych lokalizacjach. (1)
Rajstopy cie za mocno cisną!
- 10 4
-
2022-09-30 15:59
xD zastosowałem ten sam standard, jak chcesz porozmawiać na argumenty to zapraszam
- 2 1
-
2022-09-30 12:07
Rozumiem, że jesteś urzędnikiem i za swój pomysł dostaniesz premię. A pomysł polega na dalszym okradaniu mieszkańców. (5)
Pamięaj trollu, że dzięki mieszkańcom masz co jesć. Gdyby nie podatkowi od ich uczciwie zarobionych pieniędzy żyjesz urzędnicza ście rko.
- 39 12
-
2022-10-01 04:45
... powiedział szlachetny i bezinteresowny zbawca świata, a Gdyni w szczególności.
- 0 0
-
2022-09-30 15:41
Ulżyło Ci po tym pokazie prostactwa?
- 2 2
-
2022-09-30 12:10
Gdyby nie podatkowi? (2)
Po jakiemu to? Widać brak argumentów skutkuje obrażaniem przypadkowych urzędników.
- 7 13
-
2022-09-30 22:33
?
A "po jakiemu to" to bardzo po polsku...
- 1 0
-
2022-09-30 15:13
czep się rzepa
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.