- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (52 opinie)
- 2 Remont przed budową Drogi Zielonej (132 opinie)
- 3 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (182 opinie)
- 4 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (358 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (289 opinii)
- 6 Oszukane "30 stopni" w majówkę (42 opinie)
Buspas w centrum Gdańska na razie zdaje egzamin
Od soboty autobusy miejskie sprawniej przejeżdżają przez centrum Gdańska. Na Podwalu Grodzkim i Wałach Piastowskich powstał buspas, z którego w pierwszych dniach korzystają także zwykli kierowcy. Zwężenie jezdni przy dworcu z trzech do dwóch pasów oraz udostępnienie dla kierowców Nowego Podwala Grodzkiego nie tylko przyspieszyło kursowanie autobusów, ale także nie spowodowało większych korków przy dworcu.
Od soboty sytuacja diametralnie się zmieniła, ale dopiero w poniedziałkowe popołudnie można było przekonać się o skali zmian w organizacji ruchu w centrum Gdańska. Kierowcom, którym zabrano jeden z trzech pasów najwyraźniej trudno było przyzwyczaić się do zmian, bo już od rana - głównie z przyzwyczajenia - korzystali z pasa przeznaczonego autobusom.
Przypomnijmy: poza pojazdami komunikacji miejskiej z wydzielonego pasa mogą korzystać także taksówki, jednoślady oraz służby miejskie i ratunkowe.
Część kierowców, których obserwowaliśmy zarówno przed, jak i w trakcie popołudniowego szczytu, wjeżdżała na buspas z Wałów Piastowskich. Większość z nich o tym, że łamie przepisy, orientowała się po zobaczeniu napisu "BUS" i jeszcze przed dworcem zjeżdżała na środkowy pas.
Inni albo ignorowali nowe oznakowanie, albo nie zdawali sobie sprawy, że korzystają z pasa przeznaczonego pojazdom uprzywilejowanym. Tablice rejestracyjne aut jeżdżących po buspasie sugerują, że część kierowców na co dzień nie jeździ po Gdańsku.
Jak ustaliliśmy, służby - w tym głównie policja - na razie bacznie przyglądają się sytuacji i dają kierowcom kilka dni na przyzwyczajenie się do nowych warunków. Jeśli po tym czasie kierowcy nadal będą łamać przepisy, będą musieli liczyć się z konsekwencjami.
- W związku ze zmianą organizacji ruchu drogowego w tym miejscu, policjanci będą sprawdzać w jaki sposób przebiega tam ruch kołowy. Tak jak dotychczas będziemy zwracać uwagę i reagować na naruszanie przepisów przez kierowców. Apelujemy do kierujących aby nie jeździli na pamięć i zwracali uwagę na obowiązujące w tym miejscu nowe oznakowanie - tłumaczy asp. Karina Kamińska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Za jazdę po buspasie kodeks wykroczeń przewiduje mandat w wysokości 100 zł i 1 pkt. karny. Kolejne 100 zł można dostać za wjazd na buspas i przekroczenie ciągłej linii.
W poniedziałkowe popołudniu przekonaliśmy się, że otwarcie buspasa i Nowego Podwala Grodzkiego nie tylko przyśpieszyły kursowanie autobusów, ale i nie zwiększyły korków w samym centrum miasta. Jednak jak mówią drogowcy i policjanci, na wyciąganie głębszych wniosków trzeba jednak poczekać kilka dni.
Opinie (368) 7 zablokowanych
-
2018-06-08 14:12
z 10 lat jeszcze musi minac zanim Polacy zajarza ze bus jest dla busow
- 1 0
-
2018-06-08 14:11
Koński ciemnogród. Trzyliterowe ościennie mieściny Gdańska. Plus GA I warmia.
- 2 1
-
2018-06-07 23:54
(2)
Moje auto bez akumulatora nie pojedzie, jeździ tylko gdy ma prąd, a auta elektryczne mogą przecież jeździć bus pasami, a że nowy ? Jeździłbym starym gdyby był , ale nie ma... ;]
- 10 3
-
2018-06-07 23:55
co to za bełkot? (1)
- 8 0
-
2018-06-08 11:46
Usłyszysz go jeszcze nie raz
Jak zrobią ułatwienia dla elektrycznych.
Coś jak "mój 20 letni diesel jest bardziej ekologiczny niż te nowe".- 2 0
-
2018-06-08 10:35
KR - przecież to uber, a ubery i tanie przewozy które widać na filmie, czują się jak Taxi.
- 1 3
-
2018-06-08 09:33
korki generowała budowa Forum
dziwne, że redaktorzy tego nie ogarniają, mając siedzibę w Zieleniaku - chyba muszą być częste rotacje.
Ten buspas powstał kiedy ustąpiły korki , po zakończeniu budowy, wcześniej chyba nie mieli odwagi- 9 3
-
2018-06-08 08:41
Gdzie zdaje egzamin jak jezdza wiadomo jest szybciej i nikt nie lapie
- 2 1
-
2018-06-08 08:38
Bartek
1.43-1.55 - nie rozumiem, co sie stalo? W jaki jeszcze sposób skręcić wprawo na Kupieucku?
- 8 0
-
2018-06-05 07:48
Uuuuuuu, RODO (3)
No trzeba być bardzo odważnym aby po wejściu w życie przepisów o RODO udostępniać wizerunki kierowców bez ich zgody.
- 21 45
-
2018-06-08 08:06
to nie kierowcy a przesteopcy :) (1)
jw
- 15 2
-
2018-06-08 08:23
do pierdla z nimi!!
- 11 1
-
2018-06-07 23:48
nie potrzeba żadnej zgody.
art. 2 ust. 1 ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
Do działalności polegającej na redagowaniu, przygotowywaniu, tworzeniu lub publikowaniu materiałów prasowych w rozumieniu ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. — Prawo prasowe, a także do wypowiedzi w ramach działalności literackiej lub artystycznej nie stosuje się przepisów art. 5–9, art. 11, art. 13–16, art. 18–22, art. 27, art. 28 ust. 2–10 oraz art. 30 rozporządzenia 2016/679.- 16 1
-
2018-06-07 15:56
Po co bus pas jak brakuje taboru?
- 3 0
-
2018-06-04 17:13
oczywiście, że powinno być więcej buspasów (3)
ale spróbujmy pójść drogą warszawską, w newralgicznych miejscach robiąc buspasy działające w określonych godzinach (np. między 7 a 17).
- 68 20
-
2018-06-07 10:08
A po co wyłączać buspas poza szczytem, gdy i tak ruch jest mały i samochody się spokojnie mieszczą na swoich pasach?
- 0 0
-
2018-06-04 19:14
w Warszawie działa to troche inaczej (1)
np. w godzinach 8-10 i potem 15-18
z reguły nie ma potrzeby by działało to ciągle przez cały dzień, wystarczy w godzinach szczytów- 12 3
-
2018-06-04 23:43
Poza szczytem i tak nie ma znaczenia, czy są buspasy czy nie, więc po co zmieniać?
- 17 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.