• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centrum logistyczne niedaleko portu: smaczny kąsek dla inwestorów

mak
7 lipca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
W połowie lipca chętne do inwestowania firmy mogą stanąć do przetargu na zagospodarowanie części Pomorskiego Centrum Logistycznego. W połowie lipca chętne do inwestowania firmy mogą stanąć do przetargu na zagospodarowanie części Pomorskiego Centrum Logistycznego.

Już 15 lipca firmy mogą stanąć do walki w przetargu organizowanym przez Gdańską Agencję Rozwoju Gospodarczego na zagospodarowanie 110 ha ziemi w Gdańsku. A jest o co się bić - teren pod inwestycje leży w pobliżu największego głębokowodnego terminalu kontenerowego na Bałtyku - DCT Gdańsk.



Pomorskie Centrum Logistyczne. Pomorskie Centrum Logistyczne.
Do przetargu powinni stanąć przede wszystkim inwestorzy z branży magazynowej, logistycznej i produkcyjnej, którzy są gotowi wydzierżawić minimum 10 ha.

- W pierwszym etapie projektu planujemy zagospodarować 110 ze 186 hektarów. Firma, bądź firmy, która wygrają przetarg mogą powinny myśleć przede wszystkim o budowie tam magazynów - mówi Małgorzata Zalewska, kierownik projektu w Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego.

Obecna, niekorzystna sytuacja terminalu portowego jest - zaskakująco - obiecująca dla firm chcących wziąć udział w przetargu. Terminal boryka się problemem m.in. braku zaplecza magazynowego, co znacznie spowalnia jego rozwój.

Nowe inwestycje to także podniesienie prestiżu portu gdańskiego jako miejsca przeładunkowego. W chwili obecnej Gdańsk zaspokaja jedynie 2 proc. w skali kraju na zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe.

- Dziś duże statki zawijają do Hamburga, by tam rozładować ładunek, który rozwożony jest dalej drogą lądową bądź mniejszymi statkami dociera do Gdańska. Chcemy by w przyszłości takie statki zawijały bezpośrednio do największego głębokowodnego terminala kontenerowego na Bałtyku - DCT Gdańsk - mówi Małgorzata Zalewska. - Mamy do dyspozycji 186 hektarów, na których możliwa jest budowa do 700 tys. m kw. powierzchni magazynowych, których w kraju brakuje.
Na pozostałym terenie powstanie szacunkowo do 40 tys. m kw. powierzchni biurowej oraz park przemysłowy -
dodaje.

Właśnie w tym celu, na 9 lipca w GARG, zaplanowano warsztaty na temat rozwoju Pomorskiego Centrum Logistycznego, na których przyszli inwestorzy będą mogli zapoznać się z potencjałem tego terenu.

W przyszłości Pomorskie Centrum Logistyczne ma być włączone do Pomorskiej Strefy Ekonomicznej, co odciąży inwestorów od płacenia podatku dochodowego od osób prawnych. Niewykluczone, że powstanie też tam wolny obszar celny.

Póki co kluczowe dla projektu jest znalezienie odpowiedniej firmy. Już w połowie lipca rusza pierwszy przetarg wyłonienie inwestora bądź inwestorów, którzy zagospodarują teren PCL.

- Na razie trudno jest określić, kiedy dokładnie dojdzie do kolejnego przetargu na zagospodarowanie pozostałych 76 ha. Ta część ma charakter przede wszystkim biurowo - produkcyjny- mówi Małgorzata Zalewska.

PCL to część projektu inwestycyjnego przygotowanego przez GARG. Drugim ważnym dla miasta jest powołanie Parku Przemysłowo - Technologicznego "Maszynowa". Tu z kolei na zagospodarowanie czeka 51 ha położonych przy ul. Nowatorów, niedaleko gdańskiego lotniska. Tam jednak mają inwestować spółki z branż zaawansowanych technologicznie: zarówno produkcyjne, jak i badawczo - rozwojowe.

Z szacunków wynika, że oba projekty - "Maszynowa" i PCL mają przynieść miastu w przeciągu 10 lat ok. 1 tys. nowych miejsc pracy i ok. 100 mln zł dochodu, głównie z tytułu podatków.
mak

Opinie (75) 5 zablokowanych

  • Bylibyśmy dawno drugą, albo i trzecią Irlandią czy też Japonią tylko poseł Kurski, Pis (9)

    i ks Rydzyk pchają kij w szprychy rozpędzonemu rządowi Premiera Donalda

    • 84 59

    • Rozpędzonemu rządowi muhaha, czy ty czytasz to co sam piszesz?

      Rozpędzeni to oni są tylko do tego by przed wyborami położyć łapę na mediach publicznych. A potrzebują tego desperacko bo obektywna oczena dokonań tego najbardziej nieudolnego rządu nie wyszła by im wizerunkowo na dobre.

      • 10 15

    • Rząd Tuska jest rozpędzony przed kamerami. Poza nimi N-I-C nie robi. (1)

      Chociaż nie, pardon. Podniósł podatki i spredaje nas dalej Niemcom, byśmy stali się ich kolejnym landem. Więc racja, robi robi.

      • 16 13

      • oj głupiś Jasiu, głupi ...
        a może tak jakieś własne przemyślenia, a nie hasła kalki

        • 11 8

    • marna prowokacja albo banalna szydera

      • 9 3

    • zgadza sie mochery zawsze hamuja rozwoj w tym kraju,

      Najpierw nie mogli się pożegnać z komuna a teraz wpadli pod inny pociąg zwany pisiory

      • 6 11

    • Ale bełkot tuskowskiego matołka.

      Naucz się myśleć, o ile nie jest za późno.

      • 4 2

    • Czysta prawda

      nic dodać nic ująć

      • 0 4

    • prawda (1)

      takich ludzi kreują media :) co cie Rydzyk obchodzi? noi co z tego ze ma pieniądze???? ale to co robi nie jest złe, oczywiście nie pochwalam jeśli chodzi o promowania ludzi ale gdyby nie to jest ok. NIE WSZYSTO JEST PRAWDĄ CO MÓWIĄ MEDIA BO TO SAMO ROBI TVN DLA PO :) A RYDZYK DLA PIS. tylko że religia nie jest modna tylko majewski i wojewódzki

      • 2 0

      • Andrew

        zgadzam się z tobą

        • 0 0

  • już widzę te tiry z kontenerami (3)

    jak mkną naszymi wspaniałymi szerokimi i pustymi drogami przez miasto, tak kilkaset samochodów dziennie. Kto buduje terminal kontenerowy i tworzy centrum logistyczne bez sieci dróg?

    • 77 10

    • jak to kto? rząd polski albo inaczej cała władza, oni by wszystko chcieli co przynosi gigantyczne zyski ale małym nakładem finansowym. władza to taki pasożyt wszystko chce ale od siebie to najlepiej nic by nie dali.

      • 6 1

    • taka prawda (1)

      Ale przecież ma być TA nasza A1 GOTOWA DO 2012. NIECH TO BĘDZIE 2016 ALE TO BYBYŁO JUŻ COŚ. JEST PRZECIEŻ MOST NA SUCHARSKIEGO DO PORTU. Moim ZDANIEM TO DOBRY POMYSŁ. Zobaczcie na GDYNIĘ (oczywiście to mniejsza skala ale mają drogę wprost do portu) - jak się kryzys skończy - zobaczycie że się to wszystko ruszy. ALE PIERWSZA RZECZ TO A1 DO GRANICY Z CZECHAMI

      • 8 2

      • a propo Gdyni: http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.php?id_news=33607
        ta jedyna droga też nie wytrzymała próby czasu ...

        • 0 0

  • pamietam jak profesor Andruszkiewicz (6)

    na wykładach zamęczał nas opowieściami jak to on w latach 70-tych i 80tych walczył o pogłębienie portu Gdańskiego do chyba 35 metrów, a w tamtych czasach nie było nawet statków z takim zanurzeniem i a dziś to jest za mało na prawdziwe kolosy - to pokazuje nam i włodarzom że trzeba patrzeć przyszłościowo dla następnych pokoleń , a nie od wyborów do wyborów...

    takie drobne przemyślenie :-)

    pozdrawiam i miłego dnia

    • 64 7

    • co za bzdura

      • 4 8

    • wOW

      35 metruw zanurzenia. to chyba 2 miliardy ton nosnosci. ciekawe jak cus takiego wpłynełoby na Bałtyk

      • 5 0

    • Dobrze że profesor nie chciał się przekopać

      przez Ziemię bo to by dopiero było...wow...

      • 5 2

    • (1)

      Na Bałtyk mogą wpłynąć statki o zanurzeniu do 15 metrów, więc po co w Gdańsku 35 m?

      • 5 0

      • moze kanał Biełomorski ma faktycznie taką głębokość i jest to największa tajemnica Stalina. A akurat Pan Profesor o tym wiedział

        • 5 0

    • Nareszcie jakaś dobra wiadomość z Gdańska

      Gdynia gratuluje Gdańskowi bdb pomysłu, nareszcie pierwsza od dawna dobra wiadomość o inwestycjach w tym mieście. Wreszcie jakaś inwestycja która przyniesie profity nie tylko Gdańskowi ale całemu Trójmiastu i całemu regionowi. Oby tak dalej.
      ŻYCZĘ POWODZENIA I POZDRAWIAM

      • 5 5

  • Polactwu porty i gospodarka morska są niepotrzebne (8)

    Wystarczą urządzenia do grillowania i czteropak piwa z Tesco

    • 41 28

    • 100% racji. Takie są te polaczki, sprzedajne dziw*i i pijaki. (1)

      • 6 7

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • I złodzieje. Polactwo to złodzieje. Każdy to powie zagranicą (2)

      • 5 8

      • Jeślisz Polak i katolik, znaczy żeś jest alkoholik !

        • 7 4

      • i pijacy, bo każdy pijak to złodziej

        • 2 1

    • Grill i browar to akurat domena zachodu (2)

      Swoją droga chciałbym spłacać kredyt NA DOM jak zachód a nie Gierkowskie mieszkanie JAK MY
      W domu tym właśnie tudzież ogrodzie, grillowałbym sącząc browar.

      • 1 0

      • kredyt można spłacać ZA dom, jeśli już. (1)

        • 0 0

        • Dobrze zmienić temat kiedy w oczy kole.

          • 0 0

  • Już to widzę (5)

    Olbrzymi terminal - ale gdzie droga do niego? :)

    • 39 8

    • twoje dwie szare komórki nie ogarną istoty tego artykułu (4)

      napisz wiec jaki to idealny dojazd jest do kosakowa....(jak to zazwyczaj czynisz)

      • 6 4

      • nawet jakby ta droga juz była

        to myslisz ze potrafiłby na niej pas zmienić? Płakał by dalej na foarch: "nikt mnie nie chce wpuścić buuuu" :-D

        • 1 2

      • brak argumentów rzeczowych (2)

        zaczynają się argumenty ad hominem (lub ad personam)

        Pisałem o tym nie raz.

        • 0 4

        • terminal juz jest tak ku woli scislosci a Trasa sucharskiego w 100% do 2014. dziekuje za uwage (1)

          • 1 1

          • W TEORII, dziekuję również

            • 1 0

  • (4)

    Bardzo fajnie, mam nadzieje ze do tej pory(zanim ruszy centrum ) wybudują odpowiednie drogi, bo inaczej Gdańsk zostanie totalnie zakorkowany.
    Obecnie jedyny tranzyt to Via centrum miasta.
    W takim układzie te dwie inwestycje :
    -Trasa Sucharskiego,
    -Obwodnia Południowa
    powinny byc PRIORYTETOWE.

    • 32 2

    • Taki inwestycje dopiero jak będzie rządził tutaj Niemiec.

      Polaczki nie potrafią sami rządzić, więc jak tylko sprzedadzą państwo Niemcom (tzw. Unii Europejskiej = IV Rzeszy), wtedy będzie normalnie.... niestety. Bo pieniądze na stadion dla bydła terroryzującego po meczach mieszkańców są, ale już na drogi i remonty nie ma.

      • 2 4

    • priorytetowe to powinny być tory tramwajowe (1)

      poszerzanie ulic bez zmiany nawyków komunikacyjnych nie rozładuje korków

      • 0 0

      • I co tiry z centrum logistycznego pojada torami tramwajowymi ?

        • 0 1

    • hehehe

      prawisz o priorytetach a przemilczasz ze juz taka droga była. co prawda żelazna ale była. tory jak sie patrzy 1521 mm bo naszym biznesmenom wydawało sie ze taka jest potrzebna. i co z nia sie stało? ano pociagi po niej nie jezdziły więc poszła na złom

      • 0 0

  • PO CO TAK WIELKIE PLANY JAK I TAZ TEGO NIC NIE WYJDZIE - na zachodzie 1 bududuje sie sie drogi pozniej mowi sie o centrach (3)

    logistycznych, mieszkaniach stadionach - a w Polsce?

    • 12 10

    • a w Polsce rządzą sprzedajne dziw*i, które nie myślą, tylko biorą w łape

      • 5 1

    • MAŻENIA TRZEBA MIEĆ! (1)

      jw

      • 0 0

      • pisze się maRZenia. Lepiej sobie weź korepetycje z j. polskiego w wakacje.

        • 0 1

  • i tak im się nie uda

    Będą chcieli dobrze a wyjdzie jak zawsze...

    • 5 9

  • PO straciła prawie 2 lata na opowodaniu młodym Polakom bajek.

    no chyba 10 lat za późno.Strumien towarowy do Europy Środkowej przejeli NImecy.To przez ich porty płyna cz do fabryk zlokalizowanych na Pd Polski w Czechachach, Slowacji i Węgrzech. Tusk zażyna trójmiasto matacząć i snując wizje budowy autostrad, jesli wiadomo że sieć nie powstanie do 2014 r.Kawalki nie czynią sieci. PO straciła prawie 2 lata na opowodaniu młodym Polakom bajek.
    żeden kraj nie przetrwa 2 lat rzadow PiS a teraz krętacze z PO

    • 12 14

  • superświetna inwestycja (2)

    Tylko drogi nie ma i dłuuuugo nie będzie. Bez autostrad takich jak w niemczech żadne statki nie będą przypływały na tą prowincję.

    • 14 7

    • i dobrze

      • 1 1

    • Akuratnie tak się składa, że statków przypływa już dużo. Sprawdź ile jest połączeń do DCT Gdańsk, w tym najnowsze z Azji. Potencjał CL w takim miejscu jest najprawdę duży.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane