• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chaos po zmianach rozkładów jazdy. ZTM: to przez wandali

Maciej Korolczuk
2 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pasażerowie m.in. linii 174 są oburzeni zmianami, jakie ZTM wprowadził w rozkładach jazdy. Trasa tej linii została skrócona ze Śródmieścia do pętli na Chełmie. Pasażerowie m.in. linii 174 są oburzeni zmianami, jakie ZTM wprowadził w rozkładach jazdy. Trasa tej linii została skrócona ze Śródmieścia do pętli na Chełmie.

Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, jakie zaszły w ostatnich tygodniach zaskoczyły część mieszkańców Gdańska. Inauguracja linii tramwajowej na Morenę i Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zburzyła dotychczasowe rozkłady jazdy kilkunastu linii autobusowych i uruchomiła lawinę negatywnych komentarzy.



Czy jesteś zadowolony ze zmian w rozkładach jazdy autobusów po uruchumieniu tramwaju na Morenę i pociągów PKM?

Pani Grażyna mieszka w Otominie i do centrum Gdańska dojeżdża linią 174. Do końca ubiegłego tygodnia autobusy tej linii dojeżdżały przez ul. Kartuską aż do Śródmieścia. Od poniedziałku nasza czytelniczka jeździ już nową trasą przez al. Witosa do pętli na Chełmie, bo linia została skrócona. Jak twierdzi, zmiany odbyły się bez poinformowania o nich mieszkańców.

- Jechałam autobusem w piątek 28 sierpnia i nie było w nim żadnej informacji o planowanych zmianach na linii czy rozkładu jazdy. A staram się czytać ogłoszenia - podkreśla pani Grażyna. - W poniedziałek, w autobusie jadącym o godz. 12.03 w kierunku Gdańska wisiała kartka informująca wyłącznie o zmianie trasy. Nie było zaś informacji o zmianach godzin jazdy w rozkładzie. Ponieważ takie kartki wisiały też przy np. zmianie trasy w związku z remontem Huciska, nikt nie mógł domyślić się, że nastąpią także zmiany w godzinach kursowania.
Z tramwaju prosto w ścianę

Na niekorzystne zmiany na tej linii zwraca też uwagę pani Daria. Jej zdaniem poza samą zmianą rozkładu, uciążliwa dla pasażerów jest też pętla przesiadkowa na Siedlcach.

- Autobus linii 174 nie musi dojeżdżać do Gdańska, ale niech chociaż jedzie do pętli na Siedlcach. Jest masa starszych ludzi, którzy mają ogromny problem z przesiadkami. A ta nowa pętla to jakiś dramat. Widzieliście, jaką szerokość mają tam chodniki? Wysiadasz z tramwaju prosto w ścianę, cały czas ktoś jest spychany z powrotem na tory. Niech na trasach, gdzie nie ma tramwaju, czyli na Jasieniu czy Otominie będzie po staremu! - apeluje nasza czytelniczka.


Jak wrócić do domu?

Problemy z wyjazdem i powrotem do domu od początku września ma też pan Robert, mieszkaniec Jasienia. Według niego nowa linia 955 powinna kursować częściej nie tylko w dni powszednie, ale i w święta i weekendy.

- Pracuję w Osowej, a mieszkam w starszej części Jasienia, w okolicach ul. Leszczynowej. Do tej pory takie połączenie było bardzo kiepskie, ale z chwilą uruchomienia PKM miało to się radykalnie zmienić. Okazało się jednak, że uruchomiona linia autobusowa 955 jeździ tylko w godz. 7-19. Przecież pracując na zmiany od godz. 6 rano i kończąc pracę o godz. 22 nie mam czym dojechać do domu z przystanku PKM Jasień. Jak ludzie odlatujący z lotniska o godz. 6 rano mają się tam dostać z przystanku PKM Jasień albo wrócić do domu przylatując po godz. 19 do Gdańska? W dodatku ta linia kursuje tylko w dni robocze, a co ze świętami i weekendami? Przecież to jakaś farsa - irytuje się nasz czytelnik.
Opieranie komunikacji tylko na tramwajach jest ryzykowne

Skrócenie linii i skierowanie autobusów na pętle przesiadkowe na Siedlcach czy Chełmie, tak aby pasażerowie do centrum dojeżdżali właśnie tramwajami, rodzą też inne problemy. Pan Piotr zwraca uwagę na częste awarie taboru, zaniki napięcia czy zerwania sieci trakcyjnej.

- Kolejny dzień spóźniam się do pracy, mimo że wychodzę już dwie godziny wcześniej. Płacę za bilet miesięczny, ale jak pójdzie tak dalej, to firma zacznie mi z premii potrącać za spóźnienia. Miało być lepiej, a jest gorzej czy wręcz tragicznie - pisze nasz czytelnik. - Wcześniej autobusy kursowały w szczycie co 10 min i były punktualne, pomimo dłuższej trasy do centrum. Teraz nie dość, że jeżdżą rzadziej, to się notorycznie spóźniają. Czy tak miała wyglądać poprawa komunikacji? Nie tego oczekiwałem.


ZTM: chaos przez wandali

Część wątpliwości naszych czytelników przekazaliśmy do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Jak się okazuje, kampania informacyjna rozpoczęła się na tyle wcześnie, na ile było to możliwe, a zamieszanie na przystankach i niedoinformowanie pasażerów to efekt... działania wandali.

- Pierwsza kampania informacyjna dotycząca zmian na linii 174 rozpoczęła się w niedzielę 23 sierpnia, jednak nieznane osoby zerwały kompletnie wszystkie komunikaty, o czym zorientowaliśmy się bardzo późno, gdy zdezorientowali pasażerowie do nas dzwonili, że właśnie czytali w mediach o zmianach, a na przystankach nie ma żadnej informacji - wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
Jak tłumaczy, oddanie do użytku linii tramwajowej na miesiąc przed planowanym terminem wymagało ze strony ZTM "przyspieszenia i intensyfikacji prac przygotowawczych oraz kompletnej zmiany harmonogramu prac".

- Wszystkie ekipy zaczęły pracować niemalże po 18 godzin dziennie, łącznie z weekendami, ale mimo to udało się wdrożyć zmiany niemalże w pełni. Ekipy pracują non-stop, m.in. aby uzupełnić czy dowiesić informacje, które na niektórych przystankach zostały zerwane przez osoby postronne - dodaje Zygmunt Gołąb i zachęca do śledzenia wszelkich zmian w rozkładach, które z wyprzedzeniem zamieszczane są stronie internetowej ZTM.
- W przypadku braku dostępu do internetu, zachęcamy do kontaktu telefonicznego z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (58) 309 13 23 lub Centralą Ruchu ZTM (58) 309 13 22 - podpowiada rzecznik ZTM.
Dodatkowo do końca tygodnia w najbardziej newralgicznych miejscach w Gdańsku, gdzie przewija się najwięcej pasażerów, pracownicy ZTM prowadzić będą kampanię informacyjną.

Linia nocna N1 wraca na stałą trasę
Nocą z piątku na sobotę (04/05 września) w związku z zakończeniem prac remontowych w ciągu ul. Obodrzyców w Sopocie, autobusy linii nocnej N1 wrócą na stałą trasę.
Przywrócona zostanie obsługa przystanków autobusowych: "Sopot - Malczewskiego (n/ż)", "Sopot - Junaków (n/ż)", "Sopot - Małopolska (n/ż)", "Sopot - Kolberga (n/ż)", "Sopot - Brodwino (n/ż)".
Tymczasowe przystanki: Sopot - Malczewskiego (n/ż)", "Sopot - Cmentarz (n/ż), "Sopot - Cmentarz Brama II (n/ż) zlokalizowane w ciągu ul. Malczewskiego nie będą już obsługiwane przez linię N1.

Od soboty linie 124, 127 i N2 wracają na stałe trasy
Od soboty 5 września z powodu zakończenia przebudowy skrzyżowania ulic Kościuszki i Kilińskiego przywrócone zostaną stałe trasy (z przejazdem przez ul. Kościuszki) linii autobusowych 124, 127 i N2. Oznacza to przywrócenie obsługi zespołu przystanków "Kilińskiego" w ciągu ul. Kościuszki.

Opinie (605) ponad 10 zablokowanych

  • Nr 167 do centrum (1)

    • 20 1

    • powrót trasy autobusu nr 167

      Zmiana trasy autobusu nr 167 tj, jej skrócenie ,dla osób niepełnosprawnych i starszych próbujących dojechać do centrum staje się mówiąc delikatnie skomplikowana.Chodzenie o kulach do centrum to raczej niemożliwe.Komu przeszkadzały dotychczasowe trasy autobusów.

      • 1 0

  • i to przez wandali

    linia 127 jeździ rzadziej chociaż nie ma NIC! wspólnego z trasą tramwaju już nie mówiąc o pkm które jest osobno płatne więc nie stanowi żadnej alternatywy dla człowieka z miesięcznym ztm powiem więcej wręcz nie istnieje jako opcja biorąc pod uwagę względy ekonomiczne!

    • 8 0

  • "tak, zmiany zachęcają do przesiadki na tramwaj i PKM"

    jakiej przesiadki... pkm jest osobną oddzielnie płatną usługą!!!!
    to ja powiem tak, zmiany zachęcają do przesiadki na rower, taksi lub samochód....

    • 9 0

  • jestem niezadowolona (2)

    Kursy linii 129 systematycznie były zabierane. Najpierw pisano, że nie ma zapotrzebowania na kursy sobotnie (ja jeździłam, a autobusy nie były puste). Zmniejszono częstotliwość kursów linii 127 z Wrzeszcza na Morenę, co jest skandalem. Regularnie jeżdżę tą linią wieczorem, a obecnie nie zdarzyło mi się z niej skorzystać. Zostają mi 162/262 od których idę potem pieszo kilkanaście minut. Skandal! Dojazdy z Wrzeszcza na Morenę przez Gdańsk główny uważam za nieśmieszną farsę.
    Likwidacja linii 142 i 183 jest po prostu głupia. Linia 227 powinna w tym układzie jeździć 2 razy częściej niż teraz, bowiem nie przejęła w pełni częstotliwości kursów tych dwóch linii. Ponadto, nie da się już nigdzie podjechać 184 czy tramwajem 10, ponieważ te zwiozą najwyżej do Brętowa/ ronda de la Salle i pojadą w mało popularne okolice.
    Po wprowadzeniu tego śmiesznego tramwaju wszystko jest gorsze. Wolę aby powróciły stare połączenia.

    ZTM w ogóle nas nie szanuje!

    • 18 0

    • (1)

      Chlip
      Chlip
      Chlip

      Przepraszam

      Popłakałem się ze śmiechu :-)

      Dobrze już było, teraz będą ci w turbanach. Im wszystko jedno. Kozą jadą.

      • 2 0

      • Koza to im służy do czegoś innego niż jazda ;-P

        • 0 0

  • autobus (4)

    Podobno decyzję rady miasta jest to,że autobus 🚌 y są wycofane poza centrum,co za bzdura.
    To Powstańców autobus 🚌 jedzie,a Kartuska już nie może....
    Komu ten jut państwo radni

    167,174,175,

    ,powinny wrócić na Kartuska

    Tak samo jak 142

    Wasze zmiany to bezsensowne wymysły,totalnie utrudnienia dojazdu.

    • 14 3

    • Powstańców do domu na Akademickim wraca autobusami Lisicki, więc autobus tam musi być.

      • 1 0

    • Są poza centrum, tak się robi w dużych aglomeracjach miejskich. Jedź trochę na zachór Amsterdam czy Kopenhaga. (1)

      • 0 5

      • Fakt, Berlin jest bardziej na wschód niż AMS

        ech.... uczył Marcin, Marcina, a sam....

        • 1 0

    • d*pe rusz lepiej

      • 0 3

  • Chaos dopiero będzie... (47)

    Podziękujcie super inwestycji PKM
    Potrzebnej jak drzwi w lesie

    Zmarnowane pieniądze - pomnik komunikacyjnej głupoty
    Zbudowana po to żeby była zbudowana
    Przystanki w polu - w dużej odległości od osiedli
    I start we Wrzeszczu - pomyłka

    • 336 132

    • PKM będzie sukcesem (3)

      wiadomo że na początku są pewne problemy ale to epokowa i bardzo potrzebna inwestycja dla Trójmiasta
      widać to choćby po liczbie pasażerów- dzisiaj było ich 2 x więcej niż wczoraj
      Chyba że jesteś z Gdyni i zaklinasz rzeczywistość z zazdrości że Ci Szczurek przystanków nie wybudował

      • 8 10

      • To jeszcze cwaniaczku podpłacany przez partię, zwróć ludziom róznicę jaką będą musieli teraz zapłacić (2)

        przymuszeni do zakupu łączonego biletu ZTM i PKM, podczas gdy wcześniej wystarczał im bilet ZTM, bo autobusy miały rozbudowaną sieć przystanków w zachodnich dzielnicach.
        Zwrócisz? Wtedy nie będę miał uwag.

        • 5 1

        • to, ze ty nie masz nigdy swojego zdania i mowisz tylko to, za co ktos ci zaplacil (1)

          nie znaczy, ze kazdy jest platnym klakierem.

          Ktos powiedzial swoje wlasne zdanie, a ty od razu z wyzwiskami. Nie ma to jak kultura osobista...

          • 0 5

          • Zodzieju z ZTM lub UM dasz ludziom kasę na dodatkowy bilet PKM czy nie, zamiast pisać nie na temat.

            • 4 0

    • Kapitanie KLOCU! (9)

      Jak budowano SKM to rowniez w duzej czesci jej przystanki byly w polu, a systemy przesiadkowe doskonale funkcjonuja na calym swiecie.

      • 49 40

      • (4)

        Funkcjonują , a i owszem. Wszędzie tam gdzie ktoś posiadający mózg zamiast placu manewrowego ustawiał rozkład. W Gdańsku działa to tak jak w stolicy - chcąc nawet w godzinach szczytu dostać się z Raszyna do dworca centralnego, jedziesz ponad godzinę. Samochodem pokonasz ten dystans w 20 minut.
        Podobnie jest w przypadku podróży z Osowy do Centrum Gdańska, czy innych ościennych dzielnic.
        Tak w praktyce wygląda zachęcanie do porzucenia samochodu na rzecz komunikacji miejskiej.
        Kluczowe przystanki SKM były od samego początku w dogodnej lokalizacji, bo projektowano to z myślą o ułatwieniu pracownikom m.in. Stoczni dotarcie do pracy. Teraz tego typu przedsięwzięcia są zorientowane na dotacje unijne a nie na przydatność.
        Ponadto, SKM planowano, budowano i uruchomiono prawie 60 lat temu...standarty powinno się równać w górę a nie w dół...

        • 56 12

        • (3)

          A ja "porzuciłem" auto na rzecz PKM, mam 5 minut do przystanku z wiszących

          • 34 11

          • Takie przypadki jak twój są niestety JEDNOSTKOWE. Większość straciła na tym, ty masz szczęście, ale jakie to (2)

            ma znaczenie dla większości. której wydłużył się czas przejazdu, powiększyły koszty i jeszcze na dodatek muszą się przesiadać? Gdybym mieszkał w pobliżu PKM i mógł jednym środkiem transportu dzięki temu dojechać na miejsce docelowe, to też pewnie bym był zadowolony, ale takich ludzi jest może 10% w całej puli korzystających w zachodnich dzielnicach z komunikacji publicznej (byłoby więcej, gdyby wszystkie przystanki PKM nie były umiejscowione w szczerym polu i bez dojścia do nich) w stosunku do 90%, którym z dojazdów zrobiono koszmar.
            A ci co teraz będą jeszcze musieli korzystać z komunikacji łączonej PKM+ZTM, to już w ogóle mają koszmar, bo ich koszty podróży zwiększą się drastycznie.
            Ci zmuszeni do przesiadek tramwaj - autobus w miejsce wcześniejszych dojazdów bezpośrednich mają tylko o tyle "lepiej", że jeśli mają bilet miesięczny (bilety jednorazowe podrożały o 20%, więc ci co muszą jeździć dwa-rzy razy w tygodniu gdzieś mają przechlapane), to dla nich pogarsza się drastycznie jakość świadczonej usługi, ale nie koszt.

            • 7 1

            • No nie wiem, zakladam, ze nie on jeden mieszka na Wiszacych Ogrodach (1)

              Moze jest odwrotnie?

              Masz konkretne badania, czy tylko opinie swoja i sasiada?

              • 1 3

              • Wystarczy spojrzeć na plan miasta i nową siatkę komunikacyjną. To nie jest żadna filozofia.

                Poza tym ilość plusów do minusów pod komentarzami rozpoczynającymi wątki negującymi wycięcie połowy kursów autobusów jest najlepszym miernikiem, bo obiektywnym jako niezależna ankieta głównych zainteresowanych.
                Średnio 10% zadowolonych ze zmian pod głównymi wątkami w stosunku do 90% niezadowolonych to bardzo zły wynik dla ZTM.

                • 3 0

      • Ale nie u nas, gdzie ludiz traktguje się jak bydło, nie daje wyboru a nakazuje dłuższą jazdę drożej i więcej przesiadek (1)

        Zmiany się robi na lepsze i z głową a nie, żeby taniej było i nie zawsze dobrze ludziom tylko wygodniej urzędasom.

        • 34 7

        • Przestań jojczeć i oceń sytuację czy nie lepiej ten samochód odstawić.

          • 2 8

      • W tym doskonale funkcjonującym systemie przesiadkowym

        JEST WSPÓLNY BILET. Klocu do kwadratu

        • 12 11

      • łżesz jak bura suka

        • 14 26

    • Trolowanie to stan umysłu (1)

      Zmarnowane pieniądze - pomnik komunikacyjnej głupoty (..no coment)
      Zbudowana po to żeby była zbudowana (4300 osób pierwszego dnia)
      Przystanki w polu - w dużej odległości od osiedli (Wiszące ogrody, Alfa park, no coment)
      I start we Wrzeszczu - pomyłka (przesiadka na SKM)

      • 5 7

      • A ile drugiego dnia?

        A ile po uruchomieniu kursow do Kartuz, Gdyni i Koscierzyny?

        Biadolisz dla biadolenia. Ocenic jej przydatnosc bedzie mozna za pol roku rok, jak ruszy na dobre i ludzie przekonaja sie, gdzie i kiedy warto z niej korzystac.

        • 1 1

    • ? (2)

      Start jest w Centrum a nie we Wrzeszczu... Daleko od osiedli? Jasień obok domów + autobus, Morena obok domów + autobus i tramwaj. Reszta przystanków też. Wyjatkiem jest tylko Rębiechowo gdzie w ciągu dwóch lat będzie inaczej ale przystanek z wiadomych przyczyn powstał szybciej.

      • 5 15

      • W centrum powiadasz? (1)

        To spróbuj w południe wsiąść do PKM w centrum. I jak? Podpowiem: żebyś się nie zdziwił, że PKM jeździ z centrum czy inaczej Gdańska Głównego. Jedzie tylko rano, o świcie wręcz.

        • 13 1

        • Nie wiem, w jaki sposob Gdansk Glowny jest uznawany za centrum...

          We Wrzeszczu na stale mieszka ponad 50 tys ludzi, a w Srodmiesciu 30. Nie mowiac o tym, ze z wielu miejsc Srodmiescia duzo blizej do stacji Gdansk (nomen - omen) Srodmiescie, z ktorej chyba akurat wcale nie planuje sie kursow PKM.

          Dodatkowo aktualny rozklad jest glosno i wielokrotnie nazywany TYMCZASOWYM.

          Chcialbym tez zauwazyc, ze jeszcz tydzien temu takze nie bylo polaczenia kolejowego Gdansk Glowny - Lotnisko. Zatem jest lepiej, a nie gorzej...

          • 2 1

    • PKM nie do końca niepotrzebne (4)

      To byłaby bardzo dobra inwestycja, ale jak zwykle zabrakło tego czegoś.
      Tak naprawdę od początku chodziło o to, aby spełnić marzenie Adamowicza o połączeniu centrum z lotniskiem. Cała reszta była traktowana jako kula u nogi i pretekst, aby wyciągnąć kasę z UE.
      Marginalizowanie Gdynii, zostawienie starego szlabanu na przejeździe w Osowej przez złe rozpoznanie w fazie projektowania, brak przystanku na Kielnieńskiej w Osowej (!), mała liczba połączeń z centrum Kaszub, spowodują, że PKM odniesie umiarkowany sukces.

      • 19 11

      • (2)

        Akurat PKM to "dzieło" marszałka, a nie Adamowicza. Mimo, że nie przepadam za budyniem, to twój post wymaga sprostowania.

        Pawełek ma na sumieniu chaos w ZTM i wprowadzeniem nowych rozkładów jazdy i z tego go należy rozliczyć

        • 25 3

        • (1)

          Kiedyś była jedna firma od transportu i wystarczyło.
          Teraz są dwie - i wszystko się sypie.
          Entropia panie... I ten no Inocynt A.

          • 8 0

          • A powiedz prosze, co to za firma obejmowala autobusy, tramwaje i kolej (nie mowiac o PKM...)

            ?

            • 1 1

      • Gdynia sama sie zmarginalizowała

        Szczurek od początku był przeciwny i nie chciał współpracować
        Zamiast robić dojazd na Rębiechowo, wolał budować Babie Doły

        • 2 1

    • Stacja metra na Ursynowie też na początku była w polu. (3)

      • 9 14

      • zawsze niezadowoleni

        jak są najpierw osiedla bez połączenia tramwajowego lub PKM to źle
        a jak zbudowali PKM i przystanki w miejscach gdzie dopiero będą osiedla mieszkaniowe to też źle

        • 2 1

      • A o Kabatach nie napiszesz, propagandzisto z UM. Słabo się starasz ;-) (1)

        • 15 6

        • Przecież Kabaty są na Ursynowie

          • 3 3

    • (13)

      A ja sobie dzisiaj jechałem do pracy PKM. Wygodnie, szybko, bez nerwów. Mieszkam na Myśliwskiej, a pracuje we Wrzeszczu. Bardzo się cieszę z tej inwestycji.

      • 39 24

      • (2)

        Troche musiales dojść pieszo jak na myśliwskiej....

        • 28 7

        • przez lasy przez pola pędzi fasola

          • 6 0

        • Ojeja.. straszne, pieszo musiał iść, matko jedyna.

          • 8 11

      • Tylko że SKM (4)

        Wprowadziła swoje standardy, 4 razy już jechałem PKM z uczelni do domu i za każdym razem miała opóźnienie od 5 do 10 min

        • 47 3

        • o kutwa (3)

          5-10 minut, ja pierdaczę... tyle życia zmarnowane! Proponuję nabyć 100 ml cudownej substancji i zażywać przy każdym opóźnieniu... gwarantuję, że świat stanie się lepszy...

          • 8 38

          • Jedzie na lotnisko

            Pamiętaj że PKM wozi też na lotnisko - a na samolot nie możesz się spóźnić! 10 minut i więcej to już dużo.

            • 6 0

          • Nie chodzi o czas (1)

            a o zasadę. Ta linia nie ma prawa spóźniać się nawet o minutę, bowiem jest w pełni bezkolizyjna. Pociągi PKM powinny jeździć jak w zegarku, z dokładnością do 15 sekund, jak metro na Zachodzie. Co innego, gdy się wydarzy jakaś awaria, ale bez awarii spóźnienie 5-10 minut na odcinku jaki pokonuje PKM jest żałosne i karygodne. Co więcej, niech osoba jadąca PKM chce się potem przesiąść - spóźnienie 5-10 minut oznaczać może potem stratę do 30 minut, bo np. ucieknie jej autobus, na który chciałaby się przesiąść. Tak wygląda system z przesiadkami w Gdańsku ...

            • 49 2

            • bezkolizyjna

              A gdyby autobus czy tramwaj miał delikatną obsuwę, to PKM-ka nie miałaby poczekać 40 sekund aby ludzie zdążyli się przesiąść?Ciekawe co byś wtedy wypisywał ???
              Wtedy by miała obsuwę pomimo bezkolizyjności

              • 1 15

      • Ja też

        dla mnie super sprawa ta PKM:)

        • 1 2

      • (2)

        Ja Mieszkam na Przytulnej i też bardzo sobie chwalę
        Wiadomo jednak że niektórym nigdy się nie dogodzi a niektórzy zawsze pyszczą

        • 21 26

        • jakby mi pkm pod oknem postawili to tez bym nie narzekal (1)

          • 10 6

          • A nie marudziłbyś że hałasuje? :)

            szczerze to właśnie tego się spodziewałem a tu niespodzianka- za daleko

            • 12 3

      • Nie pracujesz przypadkiem w Urzędzie Miasta na Partyzantów?

        • 53 20

    • Kpt Kloss nie masz racji co

      do nietrafionej lokalizacji przystanków te które sa w polu już wkrótce bedą sluzyc emigrantom udającym sie do nowo powstałych obozów dla uchodźców tak wiec żadna głupota czy marnotrastwo .

      • 12 5

    • Trzeba było wyjść na ulicę i protestować gdy ją projektowali, a nie teraz

      skarżysz się w internecie

      • 6 5

    • Spokojnie, drzwi do lasu też są w planach.

      Mówię serio.

      • 30 1

    • urzedasy sa specjalistami od marnowania ksy tylko poto sa zatrudnieni:) (1)

      • 45 9

      • A tak się gdańszczanie śmiali z kosmetycznych zmian w komunikacji w Gdyni

        zresztą w połowie "odkręconych"...

        • 18 16

  • Powrót połączeń autobusowych z jasienia do centum gdańska

    Jedną z zaletą tych połączeń był skrócony czas dotarcia do i z pracy .Według mnie nie można pozbawiać podróżujących wyboru i skazywać ich na jeden środek transportu na trasie siedlce -centrum.

    • 8 0

  • co z ludźmi starszymi z Niedżwiednika (1)

    Likwidacja autobusu Nr 183, zamiast tego Nr 283 - zgoda, ale potrzebny jest duży autobus i żeby częściej jeździł bo góra jest wysoka i nie każdy idzie piechotą, a autobus kursuje co ok. 30min ...

    • 8 0

    • Sie przeprowadzą niżej to ich woda a nie krew będzie zalewać :-)

      • 0 2

  • Wściekły !! (4)

    Wiem , że to mnie nie usprawiedliwia , ale dzisiaj chciałem dać już po ryju gościowi z ZTM na pętli Siedlce . Wiem , że to tylko pracownik i nie on zdecydował o kasacji wielu autobusów , ale szlag mnie trafia na to co zrobili jego szefowie z ZTM .

    • 18 3

    • A ja jestem zadowolony z tramwaju nr 10 i 12 ! (1)

      • 0 2

      • Już schodziłeś dziś?

        • 2 0

    • Nie wolno się dynerwować na decyzję Władz! (1)

      Władza i technokraci wiedzą lepiej co jest dobre dla prostego obywatela i konsumenta!

      • 7 0

      • Czas na somę i orgie-porgie dla sfrustrowanych osobników, bo sytuacja zaczyna wymykać się spod kontroli.

        ;-P
        BTW co człowiek z ZTM robił na pętli Siedlce? Chyba muszą go nie lubić w centrali skoro wystawili go na wabia i na żer wściekłemu tłumowi ;-) Ciekawe co trzeba przeskrobać, żeby zasłużyć na takie "wyróżnienie"

        • 4 0

  • TRAGEDIA (2)

    Miało być tak cudnie ,a znowu klapa. Z 30 min.dojazdu zrobiło mi się 2 godz.Ścisk,tłok,poniżenie ludzi,gonitwa,strata czasu na przesiadki.Było tak dobrze linie 167,168,264,164.Nikt mieszkańców nie pytał o zdanie,zrobili g*wno i teraz chcą zmusić nas do swojej wizji !!! To jest skandal.Trzeba tych buców i marnotrawców wywalić na zbity łeb !!!

    • 12 1

    • Nie przesadzaj też jeżdżę. (1)

      • 0 5

      • Poczekaj. Zabiorą ci
        :-)

        Jeździsz między awariami jak mniemam?

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane