- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (162 opinie)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (247 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (39 opinii)
- 4 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (139 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (31 opinii)
- 6 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (60 opinii)
Chcą ładować auta prądem z trolejbusów
Jest przenośna, można ją podłączyć praktycznie w każdym miejscu trolejbusowej sieci trakcyjnej i ładować z niej auta elektryczne. Gdynia testuje pierwszą w Polsce mobilną ładowarkę samochodową, która wykorzystuje prąd oddany do sieci podczas hamowania trolejbusów.
- Liczymy jednak na to, że po testach każdy będzie mógł z niego korzystać. To dość niezwykłe urządzenie, które pozwala zamontować ładowarkę mobilną do pojazdów elektrycznych. Ładowarkę niezwiązaną trwale z gruntem, możliwą do przemieszczenia wszędzie tam, gdzie mamy sieć trakcyjną, i cechującą się tym, że korzysta z energii, która została zgromadzona w procesie rekuperacji - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Mobilną stację do ładowania zbudowano w Gdyni w ramach unijnego projektu Creating Automotive Renewal. Pozwala ona na ładowanie aut z różną mocą i różnym prądem. W fazie testów będzie stała na parkingu Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej. Jeśli będą udane, może stanąć w każdym miejscu, w którym jest sieć trolejbusowa. Na razie jej wydajność i wpływ na stabilność sieci będzie testowana na trzech autach. To skoda citigo-e, opel ampera-e i nissan leaf.
Zużyte baterie jako magazyn energii
Co ciekawe, w planach jest także wykorzystywanie jej w sieci tramwajowej, więc będzie mogła działać m.in. w Gdańsku.
- Przekształtnik przede wszystkim daje możliwość zagospodarowania niespożytkowanej zielonej energii z rekuperacji, pozyskiwanej z hamujących trolejbusów oraz zastosowania zużytych baterii jako magazynów energii. Wykorzystanie sieci trakcyjnej do ładowania samochodów elektrycznych otwiera potencjał na dodatkowe funkcje dla istniejącej trolejbusowej infrastruktury sieciowej. Jeżeli rozwiązanie się sprawdzi, w kolejnym kroku należałoby ocenić najbardziej predysponowane lokalizacje na sieci trolejbusowej, gdzie odzysk energii z hamowania byłby największy - mówi Tomasz Labuda, wiceprezes PKT.
Miejsca
Opinie (122) 3 zablokowane
-
2021-06-10 23:49
elektryczne tak...ale za 20 lat
Jak się Nowobogaccy wytrzepią. :))))
- 1 0
-
2021-06-10 23:25
hehe...
kolejna słomiana inwestycja , czy wy tego nie widzicie że chodzi tylko o wyciągnięcie szmalu z funduszy UE.rowerki ścieżki ,strefa prestiżu xd a tym czasem towarzystwo ma się dobrze , a nawet lepiej ;)
- 5 0
-
2021-06-10 23:22
To teraz czekajmy
na podwyżki cen biletów.
- 2 0
-
2021-06-10 23:10
smiech mnie bierze jak słucham tych co propagują auta elektryczne bo....
sa drogie jak cholera, ile wytrzymuja akumulatory> i czy wiedza te ludziska ze do wyprodukowania czegos takiego zuzywa sie mase energii z elektrowni weglowej??:))) hipokryci ekolodzy
- 8 0
-
2021-06-10 22:50
Puki nowe to beda oddawać energie
A później będą ja tylko pobierać i to więcej i więcej
- 4 0
-
2021-06-10 22:50
elektryki doprowadzą do katastrofy ekologicznej
zużyte akumulatory skażą ziemię i wodę, zobaczycie...
- 8 0
-
2021-06-10 22:36
Pan Szczurek obiecał milion...
...rowerów elektrycznych do 2043
- 4 1
-
2021-06-10 22:32
Ja wam powiem jedzcie grochówki i pierdźcie w zbiornik i jeździjcie na tym
a nie jakies dziwolągi elektryki
- 4 0
-
2021-06-10 22:29
Sobota
Uwaga! W sobotę nowoczesność zawita do Gdańska w osobie znanego szambiarza.
- 2 0
-
2021-06-10 22:18
U mnie w bloku nie ma nawet parkingu, a co dopiero miejsca do ładowania elektryków.
- 32 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.