• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą ładować auta prądem z trolejbusów

Michał Sielski
10 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
W testach wezmą udział samochody elektryczne miejskich spółek. W testach wezmą udział samochody elektryczne miejskich spółek.

Jest przenośna, można ją podłączyć praktycznie w każdym miejscu trolejbusowej sieci trakcyjnej i ładować z niej auta elektryczne. Gdynia testuje pierwszą w Polsce mobilną ładowarkę samochodową, która wykorzystuje prąd oddany do sieci podczas hamowania trolejbusów.



Myślisz o zakupie samochodu elektrycznego?

W pierwszej fazie testów urządzenie nie będzie jeszcze dostępne dla mieszkańców.

- Liczymy jednak na to, że po testach każdy będzie mógł z niego korzystać. To dość niezwykłe urządzenie, które pozwala zamontować ładowarkę mobilną do pojazdów elektrycznych. Ładowarkę niezwiązaną trwale z gruntem, możliwą do przemieszczenia wszędzie tam, gdzie mamy sieć trakcyjną, i cechującą się tym, że korzysta z energii, która została zgromadzona w procesie rekuperacji - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Mobilną stację do ładowania zbudowano w Gdyni w ramach unijnego projektu Creating Automotive Renewal. Pozwala ona na ładowanie aut z różną mocą i różnym prądem. W fazie testów będzie stała na parkingu Przedsiębiorstwa Komunikacji TrolejbusowejMapka. Jeśli będą udane, może stanąć w każdym miejscu, w którym jest sieć trolejbusowa. Na razie jej wydajność i wpływ na stabilność sieci będzie testowana na trzech autach. To skoda citigo-e, opel ampera-e i nissan leaf.

Zużyte baterie jako magazyn energii



Co ciekawe, w planach jest także wykorzystywanie jej w sieci tramwajowej, więc będzie mogła działać m.in. w Gdańsku.

- Przekształtnik przede wszystkim daje możliwość zagospodarowania niespożytkowanej zielonej energii z rekuperacji, pozyskiwanej z hamujących trolejbusów oraz zastosowania zużytych baterii jako magazynów energii. Wykorzystanie sieci trakcyjnej do ładowania samochodów elektrycznych otwiera potencjał na dodatkowe funkcje dla istniejącej trolejbusowej infrastruktury sieciowej. Jeżeli rozwiązanie się sprawdzi, w kolejnym kroku należałoby ocenić najbardziej predysponowane lokalizacje na sieci trolejbusowej, gdzie odzysk energii z hamowania byłby największy - mówi Tomasz Labuda, wiceprezes PKT.

Miejsca

Opinie (122) 3 zablokowane

  • elektryczne tak...ale za 20 lat

    Jak się Nowobogaccy wytrzepią. :))))

    • 1 0

  • hehe...

    kolejna słomiana inwestycja , czy wy tego nie widzicie że chodzi tylko o wyciągnięcie szmalu z funduszy UE.rowerki ścieżki ,strefa prestiżu xd a tym czasem towarzystwo ma się dobrze , a nawet lepiej ;)

    • 5 0

  • To teraz czekajmy

    na podwyżki cen biletów.

    • 2 0

  • smiech mnie bierze jak słucham tych co propagują auta elektryczne bo....

    sa drogie jak cholera, ile wytrzymuja akumulatory> i czy wiedza te ludziska ze do wyprodukowania czegos takiego zuzywa sie mase energii z elektrowni weglowej??:))) hipokryci ekolodzy

    • 8 0

  • Puki nowe to beda oddawać energie

    A później będą ja tylko pobierać i to więcej i więcej

    • 4 0

  • elektryki doprowadzą do katastrofy ekologicznej

    zużyte akumulatory skażą ziemię i wodę, zobaczycie...

    • 8 0

  • Pan Szczurek obiecał milion...

    ...rowerów elektrycznych do 2043

    • 4 1

  • Ja wam powiem jedzcie grochówki i pierdźcie w zbiornik i jeździjcie na tym

    a nie jakies dziwolągi elektryki

    • 4 0

  • Sobota

    Uwaga! W sobotę nowoczesność zawita do Gdańska w osobie znanego szambiarza.

    • 2 0

  • U mnie w bloku nie ma nawet parkingu, a co dopiero miejsca do ładowania elektryków.

    • 32 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane