• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą uspokoić ruch na ulicach Małego Kacka

Patryk Szczerba
10 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Ostatnimi poważnymi inwestycjami w infrastrukturę drogową w dzielnicy był montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach Racławickiej i Łowickiej z Wielkopolską. Ostatnimi poważnymi inwestycjami w infrastrukturę drogową w dzielnicy był montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach Racławickiej i Łowickiej z Wielkopolską.

Wprowadzenie strefy Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych w dolnej części Małego Kacka zobacz na mapie Gdyni ma uspokoić ruch w dzielnicy. Mieszkańcom udało się ponadto przekonać urzędników do stworzenia wyniesionego przejścia dla pieszych przez ul. Halicką, na wysokości Bernarda Szlagi zobacz na mapie Gdyni. W planach jest też przeniesienie przystanku na wysokości ul. Racławickiej zobacz na mapie Gdyni i uporządkowanie parkowania na Łużyckiej zobacz na mapie Gdyni.



Czy uspokajanie ruchu poprzez strefę Tempo 30 ma sens?

Mały Kack to dzielnica w większości willowa, gdzie w ciągu dnia jeździ niewiele samochodów. Sytuacja zmienia się w godzinach szczytu, kiedy ze swoich domów wyjeżdżają bądź wracają do nich mieszkańcy.

Kierowcy z całej Gdyni

Oprócz nich na ulicach pojawiają się kierowcy jadący z Redłowa i skracający sobie drogę w kierunku Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni. Podróż ulicami Halicką zobacz na mapie Gdyni, Łowicką zobacz na mapie GdyniSandomierską zobacz na mapie Gdyni jest alternatywą dla zakorkowanych przejazdów przez Lotników zobacz na mapie Gdyni lub al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni.

Czytaj też: Mieszkańcy nie chcą połączenia drogowego Orłowa z Małym Kackiem

W ostatnich dniach radni dzielnicy i miasta spotkali się w ostatnich dniach z pracownikami Zarządu Dróg i Zieleni, by porozmawiać na temat zmian w ruchu drogowym. Jedną z podnoszonych kwestii było unormowanie sytuacji przejazdu w "dolnej części" dzielnicy w okolicy ul. Łowickiej.

Tempo 30 i bezpieczne przejście dla pieszych

- Przygotowywany jest projekt dotyczący zarówno strefy Tempo 30, jak i wprowadzenia skrzyżowań równorzędnych. Urzędnicy zapewnili, że zgłaszane przez nas uwagi będą uwzględniane. Zbliżonym tematem jest utworzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Bielskiej. Projekt został przekazany do Wydziału Organizacji Ruchu - opowiada Sebastian Jędrzejewski, radny miasta.
To niejedyne zmiany zaplanowane na najbliższe tygodnie. Istotną, choć na pozór niewielką korektą, będzie budowa wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Halickiej, na wysokości ul. Jana Bernarda Szlagi zobacz na mapie Gdyni w okolicach kościoła. W tym miejscu samochody jadące z góry często przekraczają prędkość, co powoduje niebezpieczeństwo.

Reszta zmian później

Na kolejne zmiany mieszkańcy Małego Kacka będą musieli poczekać nieco dłużej. Wśród postulatów pojawiło się m.in. uporządkowanie sytuacji parkingowej na ul. Łużyckiej i postoju samochodów na jezdni. Urzędnicy poinformowali, że projekt będzie przygotowany i obiecali, że sytuacja ulegnie zmianie, ale dopiero po wykonaniu remontu nawierzchni.

Zmiany dotyczyć będą też jednej z głównych arterii, czyli ul. Wielkopolskiej. Chodzi o usytuowanie przystanku na wysokości ul. Racławickiej.

- Zostanie przeniesiony bliżej ulicy Racławickiej, gdzie powstanie drugie przejście dla pieszych, ale dopiero podczas zapowiadanej budowy Węzła Karwiny - tłumaczy Sebastian Jedrzejewski.

Karwiny i Mały Kack z lotu ptaka. Film z 2013 roku

Miejsca

Opinie (81) 3 zablokowane

  • Brakuje programów edukacyjnych w telewizorze !...

    Powinno być więcej programów edukacyjno , doradczych dotyczących szeroko pojętej -Kultury komunikacyjnej ,absolutnie tego brak !.A pamiętam za komuny kiedy mieliśmy 100razy mniej kierowców i samochodów był b. popularny program w TV -pt. Rady Sobiesława Zasady , p. Zasada brylował w tamtych czasach na swiatowych trasach rajdowych ,maratonach był mistrzem Świata w rajdach itd. itp. starsi pamiętają młodsi niech zajrzą gdzie trzeba !.z jazdą samochodem jest jak z modlitwą trzeba w kółko ćwiczyć

    • 2 0

  • (1)

    Dobre progi zwalniające są ok. Dobre to znaczy z odpowiednim profilem, długie. W Polsce nie ma przepisów określających jak powinien wyglądać próg zwalniający. W związku z tym robią takie wynalazki jak kawałek plastiku który rozwala zawieszenie i często tak jak na Kacku cyklicznie sam ulega zniszczeniu. Łagodny kąt nachylenia!

    • 30 6

    • nie potrzebne progi

      u nas domyślnie drogi mają wbudowany system utrudniający poruszanie się, dziury i koleiny

      • 2 1

  • strefa 30 jest zagrożeniem dla pieszych

    Mówią o tym badania przeprowadzone kilka lat temu w wielkiej brytanii. Wszelkie progi zwalniające, wyniesione przejścia itp. stwarzają zagrożenie w ruchu, niszczą auta i zwiększają ilość pyłu w powietrzu. Auta gwałtownie hamując ścierają klocki hamulcowe, ogumienie i wzniecają pył z ulicy. Dowodem tutaj są badania z Warszawy gdzie stwierdzono, że nie spaliny są głównym zanieczyszczeniem powietrza pochodzącym od aut ale właśnie ww. cząstki generowane na wszelkich ww. "uspokajaczach ruchu".
    Najlepsze rozwiązanie dla ruchu zmotoryzowanego w dzielnicy to połączenie wrocławskiej z łużycką, niedawno był o tym art.

    • 5 3

  • Analiza i plan wg gdyńskiego UM - wersja satyryczna (czy aby na pewno):

    - telefon od zaprzyjaźnionego wykonawcy: Ty Franek/Janek, słuchaj - zostało nam wiaderko farby. Głupio gdyby się zmarnowało, nie masz jakiegoś pomysłu?
    - Słuchaj, ostatnio poszliśmy w Bezpieczeństwo ruchu, pamiętasz - malował iście ławce te znaki "30" tu i tam.... Może takie coś? Gdzie macie to wiaderko?
    - U Ziutka w garażu - wiesz, tam na Łowickej. ...
    - No dobra, to zróbmy strefę 30 w Małym Kacku. Zaraz powiem Kasi, żeby przygotował parę artykułów i notek dla dziennikarzy. Potem zrobimy szybki przetarg, a jak wygranie to niech ten Ziutek wieczorem machinę ze dwa takie znaki.
    - No, ale wieczorem wilgoć.....
    - Co się martwisz - jak się zetrą to się zrobi analizę, że to od dużego ruchu i nowy przetarg na odnowienie - OK? Acha - zróbcie wreszcie te uprawnienia na produkcję znaków drogowych, bo ludzie narzekają że w nocy nie widać malowideł, a wy nas z przetargi em wstrzymuje cie.
    .....
    itd

    • 5 1

  • Sprawa jest prosta - uniemożliwić przejazd (2)

    Wystarczy spowodować żeby przejazd przestał być skrótem, a stał się nieopłacalny.

    Przegrodzić przejazd w ciągu Halicka-Łowicka w taki sposób że dojazd do dzielnicy byłby możliwy wyłącznie w modelu że wyjeżdżasz drogą którą przyjechałeś.

    Teoretycznie dla mieszkańców to pewne utrudnienie wymuszające wyjazd dłuższą drogą, ale w praktyce się to im opłaci bo nadkładają góra około kilometra, a w zamian odzyskują dzielnicę dla siebie, znikają korki które tworzą tam jadący skrótem, zyskują dobrą przestrzeń do mieszkania i wypoczynku, gdzie nie strach wyjść za własną furtkę widząc lecący ciąg samochodów.

    Do tego przy małym natężeniu ruchu spokojnie wystarczy miejsca żeby parkować przy tych ulicach, bo przestaną być przelotem dla połowy trójmiasta.

    W krajach cywilizowanych wystarczyłby znak zakaz ruchu nie dotyczący mieszkańców na odcinku Łowickiej między Sieradzką a Wieluńską, ale niestety żyjemy w drogowym Bangladeszu gdzie taki zakaz po prostu nie będzie przestrzegany i nic się nie zmieni. Tak więc po prostu trzeba tam postawić barierę.
    Ewentualnie pomyśleć nad szlabanem otwieranym automatycznie po odczytaniu numerów rejestracyjnych które faktyczni mieszkańcy dzielnicy będą rejestrować w magistracie.
    Pozostawiając ten przejazd wyłącznie dla pieszych i rowerzystów.

    • 3 8

    • po co trudzić się z zakazami i utrudnieniami, njlepiej od razu na miejscu rozstrzelać! (1)

      komuna z ludzi jendak nigdy nie wyjdzie....

      • 5 1

      • Niestety, ale ludzi którzy nie potrafią się zdyscyplinować sami, trzeba dyscyplinować w inny sposób.

        Jest to prosta do zrozumienia sprawa - oś trnasportowa w tej okolicy to Al. Zwycięstwa, Wielkopolska i Droga Gdyńska.
        I tamtędy należy przez są dzielnicę przejeżdżać.

        Podczas gdy znakomita większość kierowców robiących w Kacku korki to ruch tranzytowy, wynikający z tego że kierowcy wybierają na tranzyt drogę do tego nie przeznaczoną.

        Oczywiście prawo drogowe tego nie zabrania - i dlatego w myśl że co nie zabronione to dozwolone, to z tego korzystają, ale ponieważ dzieje się to kosztem innych (mieszkańców dzielnicy), to niestety prawo jest od tego żeby mieszkańców dzielnicy chronić i ruch drogowy uporządkować tak żeby tranzytowy szedł drogami tranzytowymi, a lokalny lokalnymi.

        • 3 3

  • Gdyńskiego uspokojenie.... strefa 30, wymagana najtańszą farbą i brak znaków pionowych.

    Właśnie dzisiaj przyglądałem się jak wygląda oznakowanie szumnie obwieszczanych Stref 30 w Dubaju Północy.
    Napiszę tak - nawet znaki poziome trzeba umieć zrobić: znaki na wpół starte po raptem kilku miesiącach (Zarówno na Święto jakiej jak i Stryjskiej), inne "inwestycje" np. Ścieżki rowerowe też częściowo niewidoczne.

    Widać albo wykonawca nie zna technologii, a inwestor ma gdzieś jakość, albo tak miało być i za chwilę nowe przetargi na malowane inwestycje.

    Nie wiem która wersja jest bliższa prawdy - czy ta że prawidłowe wymalowanie kilku linii na ulicach przerasta władze Dubaju Północy, czy ta że wszystkie te "inwestycje" służy tylko temu żeby można się było chwalić. Funkcjonalność i jakość bez znaczenia.

    W kilkanaście lat wybudowano Gdynię od zera, a od dwudziestu nawet schodów na Kamienną Górę nie daje się wyremontować (tabliczka z napisem "Schody do remontu") wygląda żałośnie -biorąc pod uwagę samorządowy kolejką górską (już do poprawki).

    • 3 0

  • A co z wielkim kackiem? (2)

    nadal bez zmian?

    • 12 2

    • A Fikakowo?

      Na całym Fikakowie powinno być 30 i podniesione przejścia. I Policja z fotoradarem od czasu do czasu.

      • 0 3

    • Nie ma kasy, poszło na rozrywkę:)!

      • 4 1

  • (4)

    Buduje się bloki na ul Strzelców a gdzie drogi chodniki dla pieszych W godzinach popołudniowych to na ul Racławickiej i Grenadierów na tej wąskiej drodze jjest ruch jak na Wielkopolskiej brak policji

    • 28 1

    • Sorki, ciebie stać na mieszkanie za 6 tysi za m2, twój deweloper kupił tam grunt za kilka/naście milionów, zarobi na inwestycji

      i nie może położyć chodnika lub wyremontować ulicę Strzelców?
      A jak jeszcze dodam, że jest tam kilku deweloperów, poczynając od Ekolan na samym końcu Strzelców, przez Hossę itd. itp. Sami wielcy gracze na trójmiejskim rynku mieszkaniowym.

      • 5 0

    • A co ma

      Policja do natężenia ruchu ?

      • 1 1

    • dlaczego szczur nie buduje infrastruktury dla nowych podatników? ?? (1)

      • 3 4

      • Bo sprzedał

        Bo sprzedał wszystko na imprezy dla ćpunów na lotnisku a zabrakło kasy na chodniki i ulice.

        • 5 3

  • Ograniczenie do 30 nic nie da, a nawet pogorszy. (3)

    Mieszkam tam, ta ulica jest ciągle zakorkowana jak nie w jedną to w drugą stronę. O pewnych porach nie wydostaniesz się, bez względu na to czy samochodem czy komunikacją miejską.
    Tutaj nie prędkość jest problemem, a przepustowość o określonych porach. Najbardziej problematycznie jest na skrzyżowaniu w okolicach: Sopocka, Strzelców, Nowodworcowa i Korzenna.
    Tam jest sporo miejsca, a ciągle zakorkowane. Może przy okazji budowy przystanku PKM przebudować to skrzyżowanie, aby były długie lewoskręty i więcej miejsca? Udrożniłoby to także Sopocką zapewne.

    • 15 2

    • swieta przepustowosc! Wincej asfaltu (1)

      i darmowych parkingow, kazdy janusz potwierdzi, ze to wplywa na zwiekszenie naszej ukochanej, swietej przepustowosci

      • 1 6

      • Zostan w Kartuzach. Tam masz przeciez dobra przepustowosc.

        Po co zabierasz glos ws. Gdyni? :)

        • 4 2

    • Masz rację, ale to wymaga przemyslenia i działania, a to boli...

      łatwiej zrobić zakazik, coś tam pomalować, stworzyć strefkę czegoś tam, rondko, wyniesionko, ławeczka i tak pozorujemy działania. A miasto zapycha coraz bardziej poprzez dysunkcyjne rozwiązania komunikacyjne.

      • 8 1

  • Kolejne debilne pomysly (1)

    Po centrum 30 i równoźędne. Nic to w centrum nie dalo poza seria wypadków rannymi i odszkodowaniami.

    • 17 5

    • Się nie umie jeździć, się ma wypadki.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane