• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chciał zwrócić wadliwe prezenty świąteczne - sklep odmówił

Piotr Weltrowski
29 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Nasz czytelnik ma problem ze zwróceniem do sklepu wadliwego towaru.
  • Oświadczenie podpisane przez jedną z pracownic sklepu.
  • Paragon poświadczający zakup towaru, który okazał się wadliwy.

Pan Mirosław kupił na prezent dwójce swoich małych dzieci tablety. Zakupu dokonał 23 grudnia w gdyńskim sklepie Auchan. Choć oba tablety okazały się zepsute, to sklep odmówił naszemu czytelnikowi prawa do zwrotu wadliwego towaru.



Co powinien zrobić sklep, jeżeli sprzedany towar okazał się wadliwy?

Wigilia w domu pana Mirosława nie należała do najbardziej udanych, chociaż zaczęło się miło. Kiedy dwójka jego dzieci odpakowała świąteczne prezenty - dwa tablety - radości było co nie miara. Kiedy jednak dzieci spróbowały uruchomić urządzenia, te - niemal natychmiast - przestały działać.

- Towar był po prostu wadliwy. Uwierzyłbym w przypadek, gdyby tylko jeden z tabletów był zepsuty, ale one oba przestały działać w momencie, gdy je uruchomiliśmy. Od razu, pierwszego dnia po świętach, pojechałem do sklepu, żeby je oddać. Nie były używane, były w oryginalnym opakowaniu, mimo to odmówiono mi - mówi pan Mirosław.
Kiedy próbował porozmawiać z kierownikiem sklepu, powiedziano mu, że ten będzie dopiero następnego dnia. Nasz czytelnik postanowił więc przyjechać do sklepu raz jeszcze.

- W międzyczasie kupiłem dzieciom inne tablety, przecież nie będę im tłumaczyć, że prezent dostaną później. I tak przeżyły już rozczarowane podczas Wigilii - mówi.
Kolejnego dnia - w poniedziałek - kierownika sklepu znów nie było. Pan Mirosław otrzymał jedynie od jednej ze sprzedawczyń oświadczenie, w którym potwierdza ona, że tabletów nie przyjmie. Zarazem naszemu czytelnikowi zaproponowano, że zakupione przez niego tablety... sklep wyśle do serwisu, w którym zostaną one naprawione w ciągu kilku tygodni.

- Przecież to absurd. Gdy kupuje się nowy towar, to nie po to, żeby od razu oddać go do naprawy, gdy nawet nie był używany, a był za to wadliwy w momencie zakupu. Dziwi mnie to tym bardziej, że przecież sklep sam przyznaje, że można każdy towar oddać w ciągu siedmiu dni od momentu zakupu. Kiedy jednak faktycznie ktoś chce oddać taki towar, to nagle znajdują się jakieś regulaminy wewnętrzne, które mówią co innego - denerwuje się pan Mirosław.
Sprawdzamy na stronie Auchan: co prawda znajdujemy tam informację, że zakupiony towar można bez podania przyczyny zwrócić w ciągu siedmiu dni od daty zakupu, jednak poniżej sklep zastrzega sobie, że zwrotowi nie podlegają m.in. produkty AGD i RTV.

Co ciekawe, o podobnej sprawie dotyczącej sklepu tej samej sieci pisały w ubiegłym roku łódzkie media. Firma przeprosiła klienta i pozwoliła mu zwrócić towar dopiero po nagłośnieniu sprawy.

Warto jednak pamiętać, że prawo, które nakazywało sklepom zwrot towaru już od kilku lat nie obowiązuje. Obecnie zwrot towaru muszą zagwarantować tylko sklepy internetowe. Sklepy stacjonarne posiadają w tym zakresie dowolność. Niemniej, w przypadku towaru wadliwego, klient ma prawo do reklamacji, a sklep musi albo towar wymienić, albo oddać za niego pieniądze, albo też naprawić go.

Gotówkę oddamy, jeżeli serwis gwarancyjny uzna wadę

Dorota Patejko, przedstawiciel Auchan ds. komunikacji społecznej:
- W przypadku kiedy klient pojawia się w sklepie i twierdzi, że sprzęt nie działa - personel powinien w pierwszej kolejności zweryfikować działanie sprzętu. Jeśli jest on faktycznie niesprawny, to klientowi należy się naprawa z tytułu gwarancji. Serwis gwarancyjnych tych tabletów powinien wydać opinię, z jakiej przyczyny one nie działają i jeśli jest to wada, której nie da się usunąć - w takim przypadku klientowi należy się zwrot gotówki. Jeśli klient chciał zwrócić sprzęt tylko dlatego, że po odpakowaniu i podłączeniu nie odpowiadał on jego wymaganiom - to przykro mi, ale niestety, w takim przypadku zwrotu nie można dokonać.

Miejsca

Opinie (724) 10 zablokowanych

  • Kpina sklepów

    To staje się powoli praktyką sklepów z produktami RTV - jak zapłacone i nie działa po wyjęciu z pudełka to wysyłamy na 2tyg. do serwisu. Kpina!
    Ja w podobnej sytuacji (z tym, że w markecie RTV/AGD) powiedziałem, że złożę pisemnie reklamację w sprawie niezgodności towaru z umową i za 10min. wyszedłem z nowym produktem.

    • 6 0

  • oni dobrze wiedza ze sprzedaja (15)

    Niesprawne. Mimo to sprzedają.

    • 227 31

    • racja , przecież temu chłopu spod Chojnic nie opłaca się (5)

      znów jeździć reklamować .
      Jego paserotti w TDiku pali 15/100 i kopci tak ,że cała wiocha wie ,że Zenek wyjeżdza.
      Auchany i Careefury to sklepy dla wioch. Dwa razy przed świetami babę zawiezie ,by se kieckę kupiła za 19,99

      • 9 39

      • (2)

        i po co ten jad? ma komuś ulżyć?

        • 30 3

        • (1)

          Pewnie zawistnik z Bytowa albo Sierakowic to pisał, bo jego golfik 1997 nie kopci

          • 17 0

          • ano nie kopci, bo to 2010 rok

            a jak jadę z Kartuzowa za takim syfem ,to chce mi sie POzwać do sądu o odszkodowanie za trucie mojej rodziny.

            • 0 4

      • Może i ty jesteś tym, który mieszka w wielkim mieście, a nie na wsi

        Ale to Tobie wystaje słoma z butów.

        • 2 0

      • :Wypowiedź" Kaszuba+

        Tak zawyła cebulą że aż oczy mnie szczypią.

        • 18 0

    • Francuski sklep to co się dziwić ich podejścia do klienta

      • 3 0

    • A mnie ciekawi tam inna rzecz (4)

      według jakiej rozmiarówki oni tam ciuchy mają? Raz się nabrałam i kupiłam na promocji spodnie rozmiar 40 (bo taki noszę, a że spodnie za dychę z przeznaczeniem do pracy w ogrodzie, to nawet nie mierzyłam) i się bardzo zdziwiłam, że było to co najwyżej 34. Od tego czasu omijam ich sklep szerokim łukiem

      • 9 1

      • pewnie sie roztylas od zarcia paczkow i hamburgerow

        a maz ci wmowil ze nadal jestes szczupla ! teraz kupuj xxxl i nie jecz

        • 1 6

      • A mnie ciekawi tam inna rzecz (1)

        trzeba było sie przebrać w nie a nie lamentować za dyszkę

        • 2 2

        • No to po co jest rozmiarówka? Jak kupujesz towar o określonym parametrze, to masz chyba prawo spodziewać się że ten właśnie parametr będzie spełniony! Zwłaszcza że rozmiar to nader istotny parametr towaru pt."ubranie".

          • 9 1

      • może chińska rozmiarówka

        • 10 0

    • w majestacie prawa

      Tam w Auchanie to tradycja niesprawne to taz towar a klient ma brać co jest a nie sprawdzać w sklepie tylko w domu. A wtedy zrobi duże oczy gdy przyjdzie reklamować .

      • 7 0

    • niekoniecznie, te tanie badziewia wystarczy po prostu...zresetować i działają.
      Ludzie...zabawkowe tablety kosztują nawet za 100zł. A wy się spodziewacie tam procesora 100000000 i 10000000 milionów pikseli

      • 4 3

    • jakie niesprawne chlopie !? co ty bredzisz ?

      wiele razy tam kupowalem sprzet i dziala do dzis . Towar jest w oryginalnym opakowaniu i mozna go przed kupnem sprawdzic i nie ma z tym zadnego problemu. Bralem towar w opakowaniu lub tez sprzedawca mi otwieral szklana tzw. szafke gdzie sa oryginalne produkty na polce , szedlem do obslugi na danym dziale , obsluga rozpakowala przy mnie pokazujac ze folia tzw. klejaca zabezpieczajaca jest oryginalna , delikatnie otworzyla i tez w srodku pokazala ze jest wszystko oryginalnie zafoliowane i bylo , sprawdzila , wlaczyla itd . i zapytala czy chce go nabyc ? odpowiedzialem '' tak '' i udalem sie do kasy i tyle. A ten pan wzial oryginalnie zapakowany towar lecz nie chcial go chyba sprawdzic w sklepie wiec wzial na siebie odpowiedzialnosc za to czy sprzet dziala czy nie.

      • 5 28

  • Tak to jest, jak się kupuje g*wniany sprzęt w sklepie z pomidorami. Nie stać cię na dobry, oryginalny, firmowy sprzęt, to nie kupuj!

    • 1 3

  • Ludziom to się poprzewracało (jednym wyżej, drugim niżej) Zapewne jest tak jak ktoś napisał, że pewnie Pan M. baterii nie naładował przed użyciem (a teraz to norma), a nawet jeśli ma rację to od tego są odpowiednie przepisy i co za tym idzie procedura reklamacyjna. A dlaczego takie są przepisy? Bo ludzie się zcwanili i oddawali np. bluzkę po imprezie (teraz można samemu metki doczepić) itp. A co do dzieci, jeśli Pan M. jest inteligentnym człowiekiem to kupił te tablety dzieciom w stosownym wieku, więc z pewnością by zrozumiały zaistiałą sytuację-chyba, że jest inaczej :P

    • 4 3

  • CCC (6)

    Tam tez robia problem z reklamacjami! Masakra!

    • 23 2

    • Sklepy Kazar (2)

      Sklep Kazar (obuwniczy) na Szadółkach też reklamacji nie uznają. To są oszuści. Nigdy więcej tam nie pójdę. Kiedyś reklamowałem pasek za 99.99 zł.który pękł w czasie gwarancji . Ja głupi kupiłem drugi przed uznaniem reklamacji. A reklamację odrzucili . Nigdy więcej Kazara !!!!!!!!!!!!!!!!!! .

      • 4 0

      • (1)

        na szadolkach (pewnie w Fashion House) w ogole nie przyjmuja reklamacji w zadnym sklepie bo to outlett czyli koncowki serii i to co na magazynach zalega,inna sprawa ze ceny sa zdecydowanie za wysokie w czesci sklepow jak na outlett ale sposob dzialalnosci taki sam.

        • 7 1

        • a to sie ździwisz bo przyjmują od ich zbudowania

          • 0 1

    • może w kupe wlazła

      • 1 0

    • ccc nigdy nie sprawia problemów

      Kupiłem tam buty, odkleiła się podeszwa. Wymienili mi na nowe, te też się rozpadły, więc znowu mi wymienili. I te trzecie też szlag trafił. Wtedy powiedziałem że chce zwrot pieniędzy. I oddali mi pieniądze. Bez żadnej łaski. To było ccc w Gdyni. Nie kupię tam więcej, bo jakość do kitu, ale przynajmniej uczciwie podchodzą do klientów.

      • 0 7

    • W CCC nigdy nie kupuję butów droższych niż 60-80 PLN w czasie promocji. W razie czego

      mam w d..... reklamacje. Po prostu idą bez żalu do śmieci. Nie będę się chandryczyć z sieciówką sprzedającą odpady.

      • 14 0

  • W sklepie w Gdańsku kupiłam markowy tv (7)

    Dość drogi i też był to prezent. telewizor działał ale pilot nie. Na szczęście Pan z Auchan w Gdańsku był ludzki. Natomiast odradzam zakupy elektroniki i agd w Auchan. Mają niesprawny nowy towar co dziwi. Np nawigację za 299zł wiem tanie zwracała rodzina i znajomi. Agd zelmer z Auchan w oryginalnym opakowaniu ma uszkodzenia i trzeba wymieniać. Auchan ma łatkę taniego ale poza karmą dla psa papierem toaletowym czy paczkowaną suchą spożywką nie warto nic kupować.

    • 44 7

    • Myślisz, że tylko Auchan kombinuje? (3)

      Kombinuje każdy kiedy pojawia się problem. Szczyt wieśniactwa odwalił ostatnio T-Mobile właśnie w kwestii tableta oddawanego co jakiś czas do reklamacji, bo przestawał działać i koniec. Wymyslali bzdury o zepsutej ładowarce (którą używałem bez problemów do innych urządzeń) i inne dyrdymały.
      Okazało się, że problem sprawiał wyłącznik tableta, który jest trefny i przy wyłączaniu blokuje tablet na amen. Oczywiście nikt z serwisu tego nie wyjaśnił tylko metodą prób i błędów sam na to wpadłem. Od tego czasu awarii już nie było, ale mam tablet, którego chcąc przykładowo oszczędzać prąd nie mogę przyciskiem wyłączyć. Cały czas badziew musi być na "standbaju", bo gdybym go wyłączył znowu by się zablokował i znowu kretyni w serwisie T-Mobile bredziliby coś o zepsutej ładowarce.

      • 12 1

      • To ciekawe bo ja do serwisu t mobie oddawałem do naprawy telefony i tablet co 10 lat jak jeszcze była era i wszystko cacy zero problemów

        • 0 0

      • tabletu '' nie tableta ! (1)

        slownik niech ci t-mobile pozyczy )

        • 1 5

        • Napisz coś jeszcze zakompleksiony półgłówku. Tylko tym razem coś na temat.

          • 5 1

    • (1)

      Chyba karmy dla psa też nie, w necie można kupić lepszą i wcale niewiele droższą. A i pies będzie zdrowszy.

      • 14 1

      • właśnie, nie życzę sobie jeść karmy z Auchan.

        Wolę z interneta, Panie mój, Panie.

        • 7 0

    • Jeśli dbasz o swoje zwierze, nie kupuj tam karmy...

      • 7 0

  • Gratulacje dla pani Patejko. Ale ściema.

    Trudno, żeby zepsuty sprzęt "po odpakowaniu i podłączeniu odpowiadał wymaganiom" klienta.

    • 5 1

  • Wigilia w domu pana Mirosława nie należała do najbardziej udanych, chociaż zaczęło się miło (1)

    ...no jeżeli ktoś uzależnia udane święta od prezentów to... gratuluję wychowywania pokolenia materialistów

    • 3 7

    • Przypomnij sobie swój bełkot

      przy jakimś własnym rozczarowaniu i to jako dorosłego.
      Może to cię nauczy empatii bo bredzisz o materialistach, pewnie chętnie dodałbyś trochę swoich wypocin na temat wartości chrześcijańskich,
      a nie stać cię na odrobinę zwyczajnego zrozumienia i współczucia.

      Podpowiem: a jakbyś się poczuł, gdybyś dostał w dzieciństwie zabawkę, wcześniej na nią czekał całe dnie a może i miesiące, i okazała się zepsuta?

      Coś zrozumiałeś?

      • 1 0

  • tablet

    Przestanmy kupowac w nie polskich wrogich sklepach

    • 3 0

  • Dzięki za informacje GDZIE pod żadnym pozorem nie kupować sprzętu elektronicznego.

    Reszta, zamiast kpić, po prostu też trzymajcie się od Auchan z dala.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane